1990-ben dolgoztam Gölle felé.Akkor vezették be a reggeli 6/40-es Igali járatnak az Inámi bejárást.Délutáni 14 órás Gölleivel pedig ki kellett menni Cserepespusztára a varrodásokért,és Nakra lekanyarodtunk letenni az ott lakó varrodásokat.Az Inámi bekötőutatat akkor építették meg uj útburkolattal. 1979-80 körül mikor elkészült a Somogyszil Lápafő közti út rövid ideig közlekedett buszjárat Szakcsig vagy Nakig.Nem volt rá elég utas,hamar meg is szüntették.
Meg kell kövessem magam. Nem találtam Nak-Inám és Inám-Cserepespuszta járatokat, hiába rémlett úgy, hogy voltak ilyen viszonylatú GV-pótló járatok. Cserepespuszta csak Attala-Dombóvár irányából volt bekötve.
Somogyszil felé nem találtam hétköznapi járatokat, csak a májustól szeptemberig vasárnaponként közlekedő Szakcs-Igal fürdős járatot a Gemenc részéről.
Ma délelőtt a Füredi úton húzott el a telep irányába (nem figyeltem, hogy járatban vagy garázsmenetként) elsőként egy 415-ös, aminek nem láttam a rendszámát, majd valamivel utána a GHB-058, aztán GGT-423(?) és GGT-424, köztük se helyi járat, se más típusú busz. A két E94-es nagyon hamar ment egymás után. Néztem, mi ez az időutazás... Csak nem ezekből szerelik át a technikát az újonnan érkezettekbe?
Az jópofa, hogy Somogyfajszon Hetes van kiírva, miközben Mezőcsokonyára visz át az út maga, míg Mezőcsokonyán Pusztakovácsi van kitáblázva. :D Jó, vágom, hogy az az útirány.
Még át kell túrnom a menetrendeket, de nekem úgy rémlik, hogy Nak és Inám között egyébként volt buszközlekedés még a '80-as évek elején.
Ugyanebben a témában: Várong-Somogyszil között volt valaha közlekedés munkanapokon? Igalra volt fürdős, azt tudom, de munkanapos járattal emlékeim szerint nem találkoztam a buszmenetrendekben.
Ebben a témában a Somogy-Tolna megyehatár útjai is jó példák.
Iregszemcséről csak piacnapokon lehet átjutni busszal Tengőd felé
Várong-Somogyszil között nincs busz.
Inám és Nak között sincs busz, pedig a táv alig 1 kilométer
Inám és Attala között sincs semmi. Régen mondjuk volt, mégha olyan régen is, hogy Cserepespuszta akkor még lakott volt.
Kercseliget-Jágónak között sincs átjárás.
Ireg-Tengődhöz: A másik három nap pedig a bedegkériek örülhetnek, hogy nincsenek elvágva annyira a külvilágtól.
Inámpuszta és Nak közt a híd keskeny. Mentem már át is a hídon, most gépen néztem csak, de nem láttam a Google térképen súlykorlátozást, pedig mintha lenne valami...
Kercseliget és Jágónak közé el is tudnám képzelni. Akár valami körjáratot is akár: Kaposvár-Kercseliget-Jágónak-Sásd-Kaposvár. Vagy Dombóvár felé. Esetleg falujárófanoknak valami Kaposvár-Kercseliget-Jágónak-Sásd-Mecsekpölöske-Komló-Pécs... De már messzire gurult a gyógyszer...
Uniós támogatást mezőgazdasági útra lehetett szerezni, azért készült el ilyen kiépítésben. Ez persze nem akadályoz meg abban, hogy normális országúti tempóban haladjak rajta, amikor arra járok. :)
Találtam jobbat, igaz Fejér vármegyében. (Dég, Káloz) 2008 körül készülhetett el az összekötő, de a mai napig mezőgazdasági útnak minősül.
Miért? Miért nem lép a két település? Egy 2005-ös cikkben még másról "álmodoztak" http://nol.hu/archivum/archiv-370445-184288 A közigazgatási szempontból egymással határos, egyaránt 2500 lakosú Dég és Káloz kilenc és fél kilométerre van egymástól. Légvonalban. Autóval 42 kilométert kell megtennie annak, aki el akar jutni a szomszédos településre. Az ide 55 kilométerre lévő megyeszékhelyet csak a hetes főúton, Enying érintésével tudjuk elérni, holott Kálozon keresztül 17 kilométerrel rövidebb lenne az út Székesfehérvárra - mondja Verebics Géza. - Ha gyorsabban jutnánk el Fehérvárra, faragni lehetne a csaknem kilencszázalékos helyi munkanélküliségen is. Ráadásul Kálozról közvetlen autóbuszjárat megy Budapestre, amelynek útvonalát meg lehetne hosszabbítani Dégig.
Két külön dolog a történelmi adottság és az, hogy egy új útvonal esetén milyen szempontok kerülnek figyelembe vételre. Nem azt mondom, hogy lehetetlen küldetés, de biztosan indok lesz, hogyha felmerül és nem akarják.
Váó! Azta... Ezt a Gamás-Vityapusztát gyalogoltam már végig bő 10 éve. Földútként is volt forgalma, és nem a két traktor!nap jelentette a csúcsforgalmat. Vannak félelmeim, hogy jön a sok ellenvetés majd az illetékesek részéről. De semmi sem lehetetlen. Ide is beterelték a buszt. Meg ide is. Mindkettő leaszfaltozott mezőgazdasági út. Viszont van falu is, ami magasságkorlátozó kapuval védi a leaszfaltozott mezőgazdasági útját. És a 2011-es utcanézeten még nem volt ott a kapu...