Keresés

Részletes keresés

faros1 Creative Commons License 2023.08.16 0 5 21301

1990-ben dolgoztam Gölle felé.Akkor vezették be a reggeli 6/40-es Igali járatnak az Inámi bejárást.Délutáni 14 órás Gölleivel pedig ki kellett menni Cserepespusztára a varrodásokért,és Nakra lekanyarodtunk letenni az ott lakó varrodásokat.Az Inámi bekötőutatat akkor építették meg uj útburkolattal.  1979-80 körül mikor elkészült a Somogyszil Lápafő közti út  rövid ideig közlekedett buszjárat Szakcsig vagy Nakig.Nem volt rá elég utas,hamar meg is szüntették.

Előzmény: matteo14 (21299)
JLW-990 Creative Commons License 2023.08.16 -2 3 21300

Nem. Ezek Somogy Vármegyében - az ország szemétdombján - a közúti közlekedést végző autóbuszok...

 

Ide nem jut más, mint a többi üzemegység levetett buszai... 

Előzmény: LGX-441 (21298)
matteo14 Creative Commons License 2023.08.16 0 2 21299

Meg kell kövessem magam. Nem találtam Nak-Inám és Inám-Cserepespuszta járatokat, hiába rémlett úgy, hogy voltak ilyen viszonylatú GV-pótló járatok. Cserepespuszta csak Attala-Dombóvár irányából volt bekötve.

 

Somogyszil felé nem találtam hétköznapi járatokat, csak a májustól szeptemberig vasárnaponként közlekedő Szakcs-Igal fürdős járatot a Gemenc részéről.

Előzmény: LGX-441 (21293)
LGX-441 Creative Commons License 2023.08.16 0 1 21298

Ma délelőtt a Füredi úton húzott el a telep irányába (nem figyeltem, hogy járatban vagy garázsmenetként) elsőként egy 415-ös, aminek nem láttam a rendszámát, majd valamivel utána a GHB-058, aztán GGT-423(?) és GGT-424, köztük se helyi járat, se más típusú busz. A két E94-es nagyon hamar ment egymás után. Néztem, mi ez az időutazás... Csak nem ezekből szerelik át a technikát az újonnan érkezettekbe?

Előzmény: JLW-990 (21297)
JLW-990 Creative Commons License 2023.08.16 0 10 21297

GXD-204, JOU-683, LZJ-235, FLJ-011 ma Somogyba költözött

LGX-441 Creative Commons License 2023.08.16 0 1 21296

Egyszer, ha időmilliomos leszek, megnézem magamnak ezt az utat... 

Előzmény: MCA-001 (21295)
MCA-001 Creative Commons License 2023.08.15 0 3 21295

A közepe még jobb a behajtani tilos táblával Sörnyepuszta határában:)
És a térkép is egyirányú közlekedést jelöl a földúton.
Érdekes.


Előzmény: LGX-441 (21292)
MCA-001 Creative Commons License 2023.08.15 0 1 21294

Az EU-s támogatás miatti megkötés akkor örökké megmarad?

Előzmény: robbanómotor (21287)
LGX-441 Creative Commons License 2023.08.15 0 0 21293

Ha megtennéd, végtelenül hálás lennék érte. :)

Előzmény: matteo14 (21290)
LGX-441 Creative Commons License 2023.08.15 0 2 21292

Csúcs, itt a túlvége. :D Ez már 100% földút a tábla szerint. :D A valóságban pedig érinti Sörnyepusztát, ahová még busz is jár, egy rövidke szakaszon így jut egy kis aszfalt is. Meg fából tákolt sorompó Sörnyepuszta határában.

 

Az jópofa, hogy Somogyfajszon Hetes van kiírva, miközben Mezőcsokonyára visz át az út maga, míg Mezőcsokonyán Pusztakovácsi van kitáblázva. :D Jó, vágom, hogy az az útirány.

 

Egyébként azt néztem, ha lekennék aszfalttal a Somogyfajsz-Sörnyepuszta szakaszt, Fonyódtól Barcsig egy észak-déli irányú eljutási lehetőség jöhetne létre. A gyalogos útvonalterv hajlandó is volt értelmezni, mit magyarázok neki.

Előzmény: robbanómotor (21291)
robbanómotor Creative Commons License 2023.08.15 0 2 21291
Előzmény: LGX-441 (21289)
matteo14 Creative Commons License 2023.08.15 0 1 21290

Még át kell túrnom a menetrendeket, de nekem úgy rémlik, hogy Nak és Inám között egyébként volt buszközlekedés még a '80-as évek elején.

Ugyanebben a témában: Várong-Somogyszil között volt valaha közlekedés munkanapokon? Igalra volt fürdős, azt tudom, de munkanapos járattal emlékeim szerint nem találkoztam a buszmenetrendekben.

Előzmény: LGX-441 (21289)
LGX-441 Creative Commons License 2023.08.15 0 1 21289

Ebben a témában a Somogy-Tolna megyehatár útjai is jó példák.

  • Iregszemcséről csak piacnapokon lehet átjutni busszal Tengőd felé
  • Várong-Somogyszil között nincs busz.
  • Inám és Nak között sincs busz, pedig a táv alig 1 kilométer
  • Inám és Attala között sincs semmi. Régen mondjuk volt, mégha olyan régen is, hogy Cserepespuszta akkor még lakott volt.
  • Kercseliget-Jágónak között sincs átjárás.

Ireg-Tengődhöz: A másik három nap pedig a bedegkériek örülhetnek, hogy nincsenek elvágva annyira a külvilágtól.

Inámpuszta és Nak közt a híd keskeny. Mentem már át is a hídon, most gépen néztem csak, de nem láttam a Google térképen súlykorlátozást, pedig mintha lenne valami...

Kercseliget és Jágónak közé el is tudnám képzelni. Akár valami körjáratot is akár: Kaposvár-Kercseliget-Jágónak-Sásd-Kaposvár. Vagy Dombóvár felé. Esetleg falujárófanoknak valami Kaposvár-Kercseliget-Jágónak-Sásd-Mecsekpölöske-Komló-Pécs... De már messzire gurult a gyógyszer...

 

A másik "kedvenc" műfajom, az ezek a táblák:

Balatonszabadi

Mernye és a túlvége Somogyjádon

Előzmény: matteo14 (21286)
Törölt nick Creative Commons License 2023.08.15 0 0 21288

*bunkermegyében 

Előzmény: MCA-001 (21285)
robbanómotor Creative Commons License 2023.08.15 0 1 21287

Uniós támogatást mezőgazdasági útra lehetett szerezni, azért készült el ilyen kiépítésben. Ez persze nem akadályoz meg abban, hogy normális országúti tempóban haladjak rajta, amikor arra járok. :) 

Előzmény: MCA-001 (21285)
matteo14 Creative Commons License 2023.08.14 0 0 21286

Ebben a témában a Somogy-Tolna megyehatár útjai is jó példák.

  • Iregszemcséről csak piacnapokon lehet átjutni busszal Tengőd felé
  • Várong-Somogyszil között nincs busz.
  • Inám és Nak között sincs busz, pedig a táv alig 1 kilométer
  • Inám és Attala között sincs semmi. Régen mondjuk volt, mégha olyan régen is, hogy Cserepespuszta akkor még lakott volt.
  • Kercseliget-Jágónak között sincs átjárás.
Előzmény: MCA-001 (21285)
MCA-001 Creative Commons License 2023.08.14 -2 1 21285

Találtam jobbat, igaz Fejér vármegyében. (Dég, Káloz)
2008 körül készülhetett el az összekötő, de a mai napig mezőgazdasági útnak minősül.

Miért?
Miért nem lép a két település?
Egy 2005-ös cikkben még másról "álmodoztak"
http://nol.hu/archivum/archiv-370445-184288
A közigazgatási szempontból egymással határos, egyaránt 2500 lakosú Dég és Káloz kilenc és fél kilométerre van egymástól. Légvonalban. Autóval 42 kilométert kell megtennie annak, aki el akar jutni a szomszédos településre.
Az ide 55 kilométerre lévő megyeszékhelyet csak a hetes főúton, Enying érintésével tudjuk elérni, holott Kálozon keresztül 17 kilométerrel rövidebb lenne az út Székesfehérvárra - mondja Verebics Géza. - Ha gyorsabban jutnánk el Fehérvárra, faragni lehetne a csaknem kilencszázalékos helyi munkanélküliségen is. Ráadásul Kálozról közvetlen autóbuszjárat megy Budapestre, amelynek útvonalát meg lehetne hosszabbítani Dégig.

Busszal több mint 90perc a menetidő.

Ez normális?

Előzmény: M62,306 (21276)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.14 0 0 21284

köszönöm

 

Akkor az kb. napi 300 - 310 km.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

más

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=165052288&t=9193673

 

 

Előzmény: JLW-990 (21283)
JLW-990 Creative Commons License 2023.08.10 0 1 21283

A hajnali és éjjeli rezsivel együtt 17 járatpár

Előzmény: trizs77 (21280)
vt976 Creative Commons License 2023.08.09 0 0 21282

Már elöl is van újra kijelzője.

Előzmény: LGX-441 (21214)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.09 -3 0 21281
trizs77 Creative Commons License 2023.08.09 -1 0 21280

Egy kanyar 2x9 = 18km ?

Mennyi kanyart kell mennie egy nap ?

 

 

Előzmény: JLW-990 (21277)
M41 2305 Creative Commons License 2023.08.09 0 5 21279

Siófokon tegnap... egy kék, egy sárga.

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.08.02 0 1 21278
JLW-990 Creative Commons License 2023.07.31 0 3 21277

AA-JB-565 végzi holnap üzemkezdettől a 38-as vasútvonal pótlását

M62,306 Creative Commons License 2023.07.26 0 0 21276

Két külön dolog a történelmi adottság és az, hogy egy új útvonal esetén milyen szempontok kerülnek figyelembe vételre. Nem azt mondom, hogy lehetetlen küldetés, de biztosan indok lesz, hogyha felmerül és nem akarják.

Előzmény: MCA-001 (21275)
MCA-001 Creative Commons License 2023.07.25 0 0 21275

Vityapusztára most is jár busz.
A felújított út arra is hasonló.
Annyi a különbség, hogy Gamás felé pár száz méterenként kitérők is épültek.
https://goo.gl/maps/QVDemHys823KejCn6
https://goo.gl/maps/in1iucFTZ2mwECcP7

 

Előzmény: M62,306 (21274)
M62,306 Creative Commons License 2023.07.25 0 0 21274

Ezzel a burkolatszélességgel, mellette a kibetonozott árkokkal szerintem eléggé felejtős, hogy itt, ilyen hosszú szakaszon busz közlekedjen.

Előzmény: LGX-441 (21273)
LGX-441 Creative Commons License 2023.07.24 0 0 21273

Váó! Azta... Ezt a Gamás-Vityapusztát gyalogoltam már végig bő 10 éve. Földútként is volt forgalma, és nem a két traktor!nap jelentette a csúcsforgalmat. Vannak félelmeim, hogy jön a sok ellenvetés majd az illetékesek részéről. De semmi sem lehetetlen. Ide is beterelték a buszt. Meg ide is. Mindkettő leaszfaltozott mezőgazdasági út. Viszont van falu is, ami magasságkorlátozó kapuval védi a leaszfaltozott mezőgazdasági útját. És a 2011-es utcanézeten még nem volt ott a kapu...

Előzmény: MCA-001 (21250)
M41 2305 Creative Commons License 2023.07.20 0 0 21272

MPS-346

Előzmény: LSU 106 (21269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!