Remélem még nem késő a válaszom. Először is: - nem, nem okoz problémát az elektromos rendszerben, nyugodtan rajta hagyhatod. Nálam is így van az én és a nejem autóján is. Mindkettőnknek fordja van.
Nos a tapasztalatom a következő, amiért merem javasolni a használatát. Nagyjából már úgy 2 éve használom ezt az Akku aktivátort. Először amikor kipróbáltam, két évvel ezelőtt, éppen a Focusomban lévő Ford Silver-Calcium akksira tettem fel, ami már 5 évesen kezdte azt mutatni, hogy gondolkozni kell majd lassan a cseréjén. Akkumulátoros műhelyben rámértünk és a 60Ah-ás 590A indítóáramú akku már csak 71%-os volt a műszer szerint. Rátettem ezt a kütyüt és egy hónap használat után, mert kell legalább egy hónap használat, hogy látható eredmény mutatkozzon, azt vettem észre - és a motor megforgatásán hallható is volt -, hogy könnyebben indít az akksi, lendületesebben és alig forgatja meg a motort máris beindul. Ez egy dízel ford focus egyébként. Egy hónap után újra rámértünk abban a műhelyben és a műszer az akkumulátort 87%-osnak mutatta. Előtte egy hónappal ez 71% volt. Még mindig ez az akksi van az autómban, és már a 8.-ik évébe lépett idén márciusban, de a téli hidegben is pöccre indított. Ma délelőtt mértünk éppen megint egyet, mert kíváncsi lettem olvasva az itteni hsz.-et. Az elmúlt 2 évben nem is mérettem mert teljesen jól működik és ezért eszembe sem jutott. Bármilyen hihetetlenül is hangzik, most 96%-osnak mutatta a műszer. Akkus barátom is meglepődött kicsit, de a műszer az nem hazudik.
Ez az én tapasztalatom és lehet, hogy másnál máshogy alakul, de én azt tudom javasolni/tanácsolni, hogy használd bátran ezt a kütyüt. Az ára sem vészes úgy 3-4 ezer forint közötti áron kapható bármelyik jobb autóvillamosságis műhely boltjában. Én is egy ilyen helyen vettem anno, akkor 3190 HUF volt az ára.
Arra figyelj, hogy más lehet a magassága. Elvileg 175 mm magasak alapból (mert a Ford az autóiban ilyen alacsony szabványt használ) de vannak ezekből 190 mm magasak is. A H6 amit írtál az éppen 190 magas, 175 mély és 278 hosszú. A boltban pontosan meg tudják mondani. Minden képpen pontosítsd és ne látatlanban rendeld meg.
Mindkettő az un. európai szabványú, azaz jobbplusz -osak. Az zavart meg Téged, hogy az alsó képen hátulról van lefényképezve az akksi. A felsőn meg előlről.
a "lényegtelen/elhanyagolható részét " se feledd!Ha 10 percnél hosszabb időre kiveszed az aksit mit csinál az ABS és alégzsákvezérlő? Általában hibát mutat,azaz a szerviz jó pénzért visszaállitja.........
Az autó elektronikákban a túlfeszvédelem 27V-nál már biztosan működik.Ezalatt meg szerencse kérdése, hogy mi történik.....
Szerintem "normális" az 1 hét alatti lemerülés. SAJNA...
Ha Neked Ultimate Speed processzor vezérelt töltőd van akkor használd azt és ne próbálkozz ezzel az Akku Activatoros kütyüvel.
Ez az Ultimate Speed az eredeti svéd CTEK gyári XS 3600 típusának egy igen jó minőségű klónja. A LIDL forgalmazza és elég baráti az ára is. (5 ezer HUF) Mivel az eredetit is kínában gyártatja a CTEK így kézenfekvő, hogy ott le is másolják a kínaiak maguknak. Ez persze mit sem változtat azon, hogy ez egy igen kiváló termék még így is.
Négy lépésből álló, teljesen automata töltési folyamata van és nyugodtan rajta hagyhatod az akksin is, nem kell lekötni a töltési folyamat alatt.
Beteszek két táblázatot is róla.
Bár ez a két táblázat a CTEK XS 3600 adatait mutatja, de teljesen megegyeznek a LIDL által forgalmazott Ultimate speed ULG 3.8 A1-el.
Lenne egy kérdésem a szakikhoz, de előtte némi háttérinfó hozzá.
Adott egy ismerősöm autója, diesel és benne a már lassan 6 éves Silver-Calcium Ford akksi. Indít rendesen, de ha néhány napig áll az autó akkor az állás után a rákapcsolt processzor vezérlésű (5 lépcsős) töltő 6-7 órát is tölt amíg átvált fenntartó üzemmódba. Én ezt kicsit sokallom néhány nap nem használat után, bár lehet, hogy mégis csak ennyi a normális idő.
Ez azt mutatja (szerintem), hogy már megkezdődött és már van visszafordíthatatlan szulfátosodás. Az autó használója keveset megy évente, úgy 7-8 ezer Km-t és egész télen is áll az autó a garázsban. Ez a sok állás sem nem tesz jót az akkumulátornak, hiába van fenntartó töltésen addig a garázsban az akksi.
Addig tiszta és értem, hogy rá kell tenni az akkumlátora és állandóan rajta kell lennie. És most jönne a kérdésem: - A Fordokban már jó pár éve egy speciális, a Ford által fejlesztett/tervezett Ford PCM vezérelt Smart Charge töltési rendszer van. Ha állandóan rajta van ez a kütyü és 15 másodpercenként lövi az akksiba a 80A-t nem okozhat-e problémát az elektromos rendszerben, ha megy is közben az autó? Nem szeretném ha az én tanácsomra beszerelnénk ezt a kütyüt és taccsra vágná az elektronikát az első elindulás után. Igen csak húzós összegbe lenne a javítása, nekem meg égne a pofám rendesen. Megkérdeztem kettő Ford szervizt is, de nem tudtak mit mondani mert nem ismerik ezt az Akku Aktivátort.
Tehát a kérdésem az, hogy akkor is haználható-e ez az Akku Aktivátor amikor megy az autó, vagy csak amikor le van állítva? Ugyan is el kell telnie legalább 2-3 hétnek ahhoz, hogy kifejthesse a hatásást az akkumulátorban. (a termék ismertető szerint)
Ha visszaolvasol ezen a topicon , már mások is próbáltak Ni-Fe akkut csinálni.Az oldott nikkelhidroxidon buktak el--pedig valami vegyiparis fickó volt.
Ha lehetne házilag barkácsolni, akkor azért a 35-50 éves működése feltételezhető.......
méghjogy jobb az ólomakku? a max. 8 éves működésével ?- csak akár a T,,,,,oban is megvehető.
Rekonstruálni akarom a régi lúgos akkumulátort, amit a Pósta is használt, a Nemzeti Múzeumban is láttam ilyent. Nagy fazék, benne pár liter lúg a katóddal. Milyen anyagokból készültek vajon? Jó nagy kapacitás kell szélkerékhez 24 voltra. Tud valaki valamit mondani?
A fehér az a szulfát, ez jön le az impulzussal. Az a zavaros szmötyi a leoldódott szulfátrétegből jön, elvileg ki kellene önteni, kiöblögetni deszt vízzel és új savat bele.
Több helyen 100 Hz körülit írtak, a mostanim 250-en megy, de 1 Khz-en is jól működött. Ki kell tapasztalni. Nekem is fütyül az akksi, és feltöltve tényleg többet vesz fel, valszeg mert "javul", lecsökken az ellenállása.
A kis akksi, amiről pár napja írtam, azóta is tartja a full töltést, bírja a terhelést (önindítót!)