Keresés

Részletes keresés

Mosanke Creative Commons License 2011.04.28 0 0 734

Szia!

 

Remélem még nem késő a válaszom. Először is: - nem, nem okoz problémát az elektromos rendszerben, nyugodtan rajta hagyhatod. Nálam is így van az én és a nejem autóján is. Mindkettőnknek fordja van.

Nos a tapasztalatom a következő, amiért merem javasolni a használatát. Nagyjából már úgy 2 éve használom ezt az Akku aktivátort. Először amikor kipróbáltam, két évvel ezelőtt, éppen a Focusomban lévő Ford Silver-Calcium akksira tettem fel, ami már 5 évesen kezdte azt mutatni, hogy gondolkozni kell majd lassan a cseréjén. Akkumulátoros műhelyben rámértünk és a 60Ah-ás 590A indítóáramú akku már csak 71%-os volt a műszer szerint. Rátettem ezt a kütyüt és egy hónap használat után, mert kell legalább egy hónap használat, hogy látható eredmény mutatkozzon, azt vettem észre  - és a motor megforgatásán hallható is volt -, hogy  könnyebben indít az akksi, lendületesebben és alig forgatja meg a motort máris beindul. Ez egy dízel ford focus egyébként.  Egy hónap után újra rámértünk abban a műhelyben és a műszer az akkumulátort 87%-osnak mutatta. Előtte egy hónappal ez 71% volt. Még mindig ez az akksi van az autómban, és már a 8.-ik évébe lépett idén márciusban, de  a téli hidegben is pöccre indított. Ma délelőtt mértünk éppen megint egyet, mert kíváncsi lettem olvasva az itteni hsz.-et. Az elmúlt 2 évben nem is mérettem mert teljesen jól működik és ezért eszembe sem jutott. Bármilyen hihetetlenül is hangzik, most 96%-osnak mutatta a műszer. Akkus barátom is meglepődött kicsit, de a műszer az nem hazudik.

Ez az én tapasztalatom és lehet, hogy másnál máshogy alakul, de én azt tudom javasolni/tanácsolni, hogy használd bátran ezt a kütyüt. Az ára sem vészes úgy 3-4 ezer forint közötti áron kapható bármelyik jobb autóvillamosságis  műhely boltjában. Én is egy ilyen helyen vettem anno, akkor 3190 HUF volt az ára.

Előzmény: [nexus] (711)
Oszlopart Creative Commons License 2011.04.27 0 0 733

Köszönöm a hozzászólásokat a "házilagos lúgos akksi" ügyben. Sok fölösleges kurflitól mentett meg!

gessztenye1 Creative Commons License 2011.04.26 0 0 732

Köszönöm a tanácsokat!

Előzmény: BlackSeven (731)
BlackSeven Creative Commons License 2011.04.25 0 0 731

Amit Te írtál az 72 AH-ás. Azok meg itt vannak. http://www.cromax.hu/index.php?katid=43992861&termek_al_id=6880&katnev=70-80Ah

 

Arra figyelj, hogy más lehet a magassága. Elvileg 175 mm magasak alapból (mert a Ford az autóiban ilyen alacsony szabványt használ) de vannak ezekből 190 mm magasak is. A H6 amit írtál az éppen 190 magas, 175 mély és 278 hosszú. A boltban pontosan meg tudják mondani. Minden képpen pontosítsd és ne látatlanban rendeld meg.

Előzmény: gessztenye1 (730)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 730

Ez már jó.

 

572 410 065 H6 72 1517100 1517041

 

A leírás szerint ez az akksi illene az autómba. Ez a h6-os, amit linkeltél?

Előzmény: BlackSeven (729)
BlackSeven Creative Commons License 2011.04.25 0 0 729

Valamiért nem akar letöltődni arról a linkről ezért feltettem egy másikra.

Ez már műxik. >> http://addat.hu/6946fc6b/2429-H-hires.pdf.html

Előzmény: BlackSeven (728)
BlackSeven Creative Commons License 2011.04.25 0 0 728

Feltettem PDF-ben a két akksi katalógusát. Az alábbi linkről letöltheted. Olvasgasd.

 

http://data.hu/get/3761819/2429_H_hires.pdf

Előzmény: gessztenye1 (725)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 727

Köszönöm az infót!

Előzmény: BlackSeven (726)
BlackSeven Creative Commons License 2011.04.25 0 0 726

A drágábbik (alsó kép) Ford Silver- Calcium a másik pedig a Motorcraft Calcium Plus néven fut. 

Előzmény: gessztenye1 (725)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 725

Akkor mi is a különbség a kettő közt az árán kívül? Gyárilag 600 A-es indítóáramú van benne. Ez 520-as, ha jól láttam?

Előzmény: BlackSeven (723)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 724

Igazad van! :-)

Előzmény: BlackSeven (723)
BlackSeven Creative Commons License 2011.04.25 0 0 723

Szia!

 

Mindkettő az un. európai szabványú, azaz jobbplusz -osak. Az zavart meg Téged, hogy az alsó képen hátulról van lefényképezve az akksi. A felsőn meg előlről.

A Motorcraft nagyon jó minőségű.

Előzmény: gessztenye1 (718)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 722

Az ciki... :-) fócvágeny...

 

Miért is a francia autókat szidják? :-)

Előzmény: Atis57 (721)
Atis57 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 721

Szia!

 A FIAT  és  a SKODA akarom mondani VW....

Előzmény: gessztenye1 (720)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 720

Milyen autó jelez hibát akksiszünet után???

Nekem max az ablakemelőt kell újratanítanom, meg a rádiókódot megadni. Pedig francia... (mondjuk az elektronika német és japán benne...)

Előzmény: Atis57 (719)
Atis57 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 719

Szia!

 a "lényegtelen/elhanyagolható részét " se feledd!Ha 10 percnél hosszabb időre kiveszed az aksit mit csinál az ABS és alégzsákvezérlő? Általában hibát mutat,azaz a szerviz jó pénzért visszaállitja.........

 

 Az autó elektronikákban a túlfeszvédelem 27V-nál már biztosan működik.Ezalatt meg szerencse kérdése, hogy mi történik.....

 Szerintem "normális" az 1 hét alatti lemerülés. SAJNA...

Előzmény: csipy31 (712)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 718

A kettő közt csak a pólusok elrendezése a különbség? Az a 18e elég barátságos árnak tünik. Eddig 22000-ért láttam exide akksit.

Előzmény: BlackSeven (716)
csipy31 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 717

Szia Megnézem mi mennyi, nálunk marellibe van dízelekhez aksi.

Előzmény: gessztenye1 (715)
BlackSeven Creative Commons License 2011.04.25 0 0 716

Szia!

 

Bocsi, hogy beleszólok de esetleg a CROMAX-nál?

http://www.cromax.hu/index.php?katid=43992860&termek_al_id=14608&katnev=60Ah

 

MOTORCRAFT / 58 AH és 580 A indítóáram. Méretei ha jól tudom: szélesség:242mm/(vagy 278?), mélység: 175mm, magasság: 175mm

Előzmény: gessztenye1 (715)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 715

Csipi, te említettél anno valami gazdaságos akkubeszerzési lehetőséget, ha jól emlékszem. Milyet, mennyiért, hol, stb... :-)

 

kb. 60 Ah-s, és 600A-es akksi kellene.

Előzmény: csipy31 (712)
BlackSeven Creative Commons License 2011.04.25 0 0 714

Hali!

 

Ha Neked Ultimate Speed processzor vezérelt töltőd van akkor használd azt és ne próbálkozz ezzel az Akku Activatoros kütyüvel.

Ez az Ultimate Speed az eredeti svéd CTEK gyári XS 3600 típusának egy igen jó minőségű klónja. A LIDL forgalmazza és elég baráti az ára is. (5 ezer HUF) Mivel az eredetit is kínában gyártatja a CTEK így kézenfekvő, hogy ott le is másolják a kínaiak maguknak. Ez persze mit sem változtat azon, hogy ez egy igen kiváló termék még így is.  

Négy lépésből álló, teljesen automata töltési folyamata van és nyugodtan rajta hagyhatod az akksin is, nem kell lekötni a töltési folyamat alatt.

Beteszek két táblázatot is róla.


 


Bár ez a két táblázat a CTEK XS 3600 adatait mutatja, de teljesen megegyeznek a LIDL által forgalmazott Ultimate speed ULG 3.8 A1-el.

Előzmény: [nexus] (711)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2011.04.25 0 0 713

A szulfátlanító 60V-os fesztüskéi megölhetik az elektronikát. Az akkut le kell kötni az autóról szulfátlanításkor.

Előzmény: [nexus] (711)
csipy31 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 712

Szia

Egyszerűbb lenne inkább venni egy új aksit bele, még mielőtt komoly kárt okoz a kocsi elektronikáiban. 

6 éves aksival fizikailag képtelenség csodát tenni egy ilyen megoldással. Egyértelműen csereérett a dolog.

Előzmény: [nexus] (711)
[nexus] Creative Commons License 2011.04.25 0 0 711

Sziasztok!

 

Lenne egy kérdésem a szakikhoz, de előtte némi háttérinfó hozzá. 

Adott egy ismerősöm autója, diesel és benne a már lassan 6 éves Silver-Calcium Ford akksi. Indít rendesen, de ha néhány napig áll az autó akkor az  állás után a rákapcsolt processzor vezérlésű (5 lépcsős) töltő 6-7 órát is tölt amíg átvált fenntartó üzemmódba. Én ezt kicsit sokallom néhány nap nem használat után, bár lehet, hogy mégis csak ennyi a normális idő.

Ez azt mutatja (szerintem), hogy már megkezdődött és már van visszafordíthatatlan szulfátosodás. Az autó használója keveset megy évente, úgy 7-8 ezer Km-t és egész télen is áll az autó a garázsban. Ez a sok állás sem nem tesz jót az akkumulátornak, hiába van fenntartó töltésen addig a garázsban az akksi.

Szeretnék segíteni Neki és hallottam erről az Akku Aktivátorról. Link: http://www.akciosbolt.hu/category.php?bid=14

Addig tiszta és értem, hogy rá kell tenni az akkumlátora és  állandóan rajta kell lennie. És most jönne a kérdésem: - A Fordokban már jó pár éve egy speciális, a Ford által fejlesztett/tervezett  Ford PCM vezérelt Smart Charge töltési rendszer van. Ha állandóan rajta van ez a kütyü és 15 másodpercenként lövi az akksiba a 80A-t nem okozhat-e problémát az elektromos rendszerben, ha megy is közben az autó? Nem szeretném ha az én tanácsomra beszerelnénk ezt a kütyüt és taccsra vágná az elektronikát az első elindulás után. Igen csak húzós összegbe lenne a javítása, nekem meg égne a pofám rendesen. Megkérdeztem kettő Ford szervizt is, de nem tudtak mit mondani mert nem ismerik ezt az Akku Aktivátort.

Tehát a kérdésem az, hogy akkor is haználható-e ez az Akku Aktivátor amikor megy az autó, vagy csak amikor le van állítva? Ugyan is el kell telnie legalább 2-3 hétnek ahhoz, hogy kifejthesse a hatásást az akkumulátorban. (a termék ismertető szerint)

 

Köszi a válaszokat előre is.

Atis57 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 710

Szia!

 Ha visszaolvasol ezen a topicon , már mások is próbáltak Ni-Fe akkut csinálni.Az oldott nikkelhidroxidon buktak el--pedig valami vegyiparis fickó volt.

 Ha lehetne házilag barkácsolni, akkor azért a 35-50 éves működése feltételezhető.......

 méghjogy jobb az ólomakku? a max. 8 éves működésével ?- csak akár  a T,,,,,oban is megvehető.

Előzmény: kacagógerle (706)
naox Creative Commons License 2011.04.24 0 0 709

Kétféle lúgos akksi létezik. (ill. sokféle, de a múlt században kétfélét használtak)

-vas-nikkel akksi (edison-akksi), minden szempontból szar, de örökékletű, soktízezres ciklusszámmal. Háború előtt nálunk is használták: http://en.wikipedia.org/wiki/Nickel_iron_battery

-nikkel-kadmium akksi, a háború után ezt használták: en.wikipedia.org/wiki/Nickel-cadmium_battery

Házilag nem sok esélyed van akármelyik gyártására....

Előzmény: Oszlopart (707)
csipy31 Creative Commons License 2011.04.24 0 0 708

Szia

Hagyd a lúgos aksit, mert az csak nyüglődés. Szerezz két egyforma savast és sokkal jobban jársz. 

A lúgoshoz nem találsz generátort sehol, max tekercselni lehet, de nem éri meg. 

Előzmény: Oszlopart (707)
Oszlopart Creative Commons License 2011.04.24 0 0 707

Rekonstruálni akarom a régi lúgos akkumulátort, amit a Pósta is használt, a Nemzeti Múzeumban is láttam ilyent. Nagy fazék, benne pár liter lúg a katóddal. Milyen anyagokból készültek vajon? Jó nagy kapacitás kell szélkerékhez 24 voltra. Tud valaki valamit mondani?

kacagógerle Creative Commons License 2011.03.30 0 0 706

Sziasztok!

Vennem kell a robogómba egy akkut,és úgy hirdetik a banner oldalán,hogy "savazószettel".
Nekem kell beleönteni,felsavazni az akkut?

mlas Creative Commons License 2011.03.25 0 0 705

Sokat keresgéltem a neten a témában.

A fehér az a szulfát, ez jön le az impulzussal. Az a zavaros szmötyi a leoldódott szulfátrétegből jön, elvileg ki kellene önteni, kiöblögetni deszt vízzel és új savat bele.

Több helyen 100 Hz körülit írtak, a mostanim 250-en megy, de 1 Khz-en is jól működött. Ki kell tapasztalni. Nekem is fütyül az akksi, és feltöltve tényleg többet vesz fel, valszeg mert "javul", lecsökken az ellenállása.

A kis akksi, amiről pár napja írtam, azóta is tartja a full töltést, bírja a terhelést (önindítót!)

Előzmény: rozsda78 (704)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!