Légiforgalom irányításban elhangzott érdekességek, átrepülő utasszállítók megfigyelése távcsövek segítségével. Ha ehhez térképet keresel, itt találsz: http://vacchun.hu/commonimg/LHBP-All.zip
Szerintem ha radar zavarna be az jól azonosítható lenne, mert csak szakaszosan, meghatározott periódusidővel, igen rövid időre tenné. (míg átfordul rajtad)
Ezen a videón pl. 5 másodpercenként elég jól azonosítható milyen zavart okoz:
De anyahajós felvételeken is sokszor hallható hasonló.
Én nem értek hozzá, de az ilyen radarállomások általában mikrohullámú kapcsolattal (is) kapcsolódnak az irányító központhoz, esetleg, ha annak állsz pont az útjába, akkor az biztos nem javítja a vételt.
De ezek csak tippek, valószínűleg X ANTI jobban tudna neked segíteni. Nála jobb reprádióst nem nagyon találsz az index fórumon.
Vagy még ami megfordult a fejemben, hogy van itt a város határában egy NATO radar, lehet az zavar be neki nagy antennával? Mert az ország másik felén jól működött az RH1230-as antennával, haza jöttem, és itt ilyen, ahogy az előbb leírtam.
Van egy olyan problémám, hogy ezzel az új antennával (az előbbi hozzászólásomban hivatkozott Diamond RH1230-al) nem működik rendesen a zajzár. Eleinte jól működött vele, de újabban hiába állítgatom a zajzárat folyamatosan lehet hallani a sistergést is amikor nincs éppen rádióforgalmazás. Gyári, kisebb antennával nincs ilyen gond. Mi lehet a baj? Megtört az antenna, vagy valami más baja van? A scanner Albrecht AE-33H.
Fúúúú, te jó ég, mennyi infó, köszönöm Nektek! Nemrég lettem boldog tulajdonosa egy Albrecht AE-33H scannernek, és még csak tanulom ezt a dolgot. Majd még csak egy nagyobb antenna kellene hozzá, egyenlőre a gyárija van csak. Ezt néztem ki:
Ha az ACC érdekel akkor 133.200 / 130.575 / 132.055 / 135.205 / 123.635 a frekiválaszték. Ha megy a magas szektor, akkor az utóbbi három freki tartozik hozzá.
Sziasztok!
Olyab kérdésem lenne, hogy DK Magyarország, Békéscsaba környékén milyen ATC frekvenciákat érdemes hallgatni?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
:)
A Singapore Airlines Airbus A380-800, registration 9V-SKE performing flight SQ-25 from Frankfurt/Main (Germany) to Singapore (Singapore), was enroute at FL310 about 70nm east of Prague (Czech Republic) when the crew decided to return to Frankfurt reporting hydraulic problems. The aircraft dumped fuel on the way back and performed a manual gear extension. The aircraft landed safely on Frankfurt's runway 25C about 70 minutes later, vacated the runway and stopped just past the hold short line surrounded by emergency services.