Keresés

Részletes keresés

Atis57 Creative Commons License 2021.10.16 -1 0 13695

Szia!

 Valóban  Vietnam --Hanoi ?

 

paca664 Creative Commons License 2021.08.26 0 3 13694

Tavaly ősszel a TCDD háza táján egyedül a viszonylatonként napi 2-5 párra redukált (és max 50%-on értékesített) YHT-k jelentették a távolsági kínálatot.

 

Idén valamikor újraindultak a mozdonyos távolságiak is, de a vírus és a YHT térnyerése miatt teljes pompában már talán sosem lesznek. Több vonat "csak úgy" lemondva/újra nem indítva, a mi megy az is kevesebb kocsival. Az étkezőben 10 éve még menement és lencselevest (mindegyik egyszerű kaja, de csak frissen ehető) is lehetett enni, ma már csak zacskós chips, bake rolls és hasonló szégyen van. Még egy nyomorult mikrózott hamburger sincs. Török tea papírpohárban...

 

Ennek egyik következménye hogy a személykocsiknak szembetűnően nagy része (régebbiek és TVS2000 is vegyesen, köztük pulmanok, étkezők, háló-fekvőkocsik) a nagyobb és kisebb állomásokon álldogállnak - egyébként alig pár éves revíziókkal, tisztán és pöccre kész állapotban. Semmi vandalizmus vagy hiányzó ajtók, csapágyfedelek, stb.

Pl. İzmir Alsancakban a talán 6 szerelvényes napi kiadás (2x İzmir Mavi, 2x Ege Ekspresi, 2x Konya Mavi)  MELLETT kb. 30 kocsi áll stabilan, megtöltve a forgalom nélküli régi csarnokot és az összes többi vágányt. Ilyen random állomásokon mint Arifiye, Kütahya, Manisa, Balıkesir, 3-8 ránézésre forgalomképes személykocsi áll valamelyik félreeső vágányon.

laviolette Creative Commons License 2021.08.23 0 0 13693

Bocs, már annyi oldalon átrágtam magam, hogy nem tudom, mi mikor volt...

The three four-axle narrow gauge railcars of BDŽ class 05 01-03 which were procured in 1941 had proven very good in operation on the Rhodope Railway. In order to cope with the increase in traffic after the Second World War, the BDŽ procured four diesel railcars from Ganz Works Budapest in 1952 again.

 

They were similar in construction and appearance to the vehicles of 1941, but more powerfully motorized with a power of 320 hp (240 kW). Originally, they were given the same series designation 05 with the ordinal numbers 04-07. From 1965, the four new vehicles were assigned the new class designation 82.

Van valamerre kép, oldal, link a felújításról?

Előzmény: benbe (13692)
benbe Creative Commons License 2021.08.23 -2 1 13692

Ez 1952-es gyártás, nem huszas évek. A felújítás szépen halad.

Előzmény: laviolette (13691)
laviolette Creative Commons License 2021.08.23 0 0 13691

       

 

        

A DMU 81, 82-es vonatokat a Ganz a húszas évek végén szállította Bulgáriának, a Szeptemvri-Dobriniste 760 mm-es, 125 km hosszú vonalra. (Hasonló szerelvényeket kapott későb az Úttörővasút.) Az első képen a vonat Velingrád fürdőhely állomásán látható, a többieken egy kocsija selejtezve, emlékként kiállítva Banszko állomáson.

A kocsit 2019 májusában elvontatták Szeptemvribe, felújításra. Tud róla azóta valaki valamit?

Transferring old GANZ dmu for restoration full drone video-Nikos Kantiris

https://www.youtube.com/watch?v=lZG41DRPfi0&t=550s

Atis57 Creative Commons License 2021.08.22 -1 0 13690

Szia!

Én inkább maradnék ezen a vonaton .Bár már semmi értelemes úticél sincs.

 

Előzmény: nazareth (13689)
nazareth Creative Commons License 2021.08.21 0 1 13689

Igen, néhányszor már nekifutottam, de mostanáig nem néztem végig, az öreg játékát enyhén túljátszottnak éreztem.

 

Apró kozmetika a filmben, hogy a sztori szerint az Éhség Vonatával a moldvaiak nem Erdélybe, hanem délre, Bukarestbe mentek. Gondolom mert ott volt mit enni...

 

Viszont legalább azt is megtudtam, hogy a "demizson" angolul "demijohn" :)

Előzmény: siófoki35 (13687)
siófoki35 Creative Commons License 2021.08.20 0 0 13688

(angol felirat kapcsolható hozzá)

Előzmény: siófoki35 (13687)
siófoki35 Creative Commons License 2021.08.20 0 0 13687

Amúgy az "éhségvonatra" (trenul foamei) rákeresve találtam egy 2010-es rövidfilmet is, ami ezen a vonaton játszódik.
https://www.youtube.com/watch?v=IGHXFTTHkok

Előzmény: siófoki35 (13685)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.08.18 0 0 13686

Hát, se pénz, se posztó.

Sok telephelynek már ninvs két egyforma járműve, áll minden, pár alkatrész, meg némi javítás híján.

Három éve egy Érmihályfalva - Szatmárnémeti személy két kocsiját a klasszik sulzer alig bírta a célig elráncigálni. Négymotoros Asea-k a személyfordában teljesen standard történet.

És persze visszatért a sötét nyolcvanas évek indikátora, az akku nélküli mozdony is a napi üzembe.

Az meg már azért...

Előzmény: siófoki35 (13685)
siófoki35 Creative Commons License 2021.08.18 0 2 13685

Az vajon minek lehet a jelképe hogy az éhségvonatot (Temesvár-Iasi) leállítják? Hogy nincs éhség, és ezért felesleges? Vagy annyira nagy a szegénység, hogy már az Erdélyben munkát kereső moldvaiak vonatát sem tudják járatni? :o 

Előzmény: sosiforda (13683)
Fizolti Creative Commons License 2021.08.18 0 2 13684

Az Újvidék-Szabadka szakasz már az felszedés/újjáépítés előtti utolsó állapotban van, nem foglalkoznak már a pályával, a megmaradt 4 pár személyvonat dízel motorvonattal közlekedik, a melegben levett sebesség miatt még ezek is összeszednek 40-50 perc késést, még akkor is, ha nem kell keresztre várni. A helyenként 10-30 Km/órás lassúmenetek miatt van olyan 10 Km körüli állomásköz, amit fél óra alatt lehetett megtenni, ez akkor zseniális, amikor két fél óra körüli késéssel érkező vonat egyszerre ér a szomszédos állomásokra, akárhogy dönt a forgalom, az egyik vonat fél órát fog még állni az állomáson. Az ilyenek a kapacitást is korlátozzák, valószínűleg ezért is van már csak napi 4 pár vonat. Szabadka állomás közben szinte tele van tehervonatokkal. Biztosítóberendezés itt nincs, a régen felállított kijárati jelzőket már sosem fogják beüzemelni, nagyon kell már ennek a vonalnak a felújítás. 

 

sosiforda Creative Commons License 2021.07.28 0 0 13683

A Vasút Európai Éve jelszavával a CFR eddig beiktatottt néhány új vonatot, megállást.

 

Most viszont ismét támadnak majd az ANULAT cetlik az állomási táblákon:

 

https://clubferoviar.ro/trenuri-anulate-7/

 

Augusztus végétől a 74/75. sz. Budapest-Brassó vonatpár is rövidülne, a Budapest-Arad szakaszra.

Lovrin Creative Commons License 2021.04.27 0 0 13682

Épül a Tram-Train :)

 

Mondjuk pont azt olvastam valahol hogy kerékpárút fog épülni a nyárádmenti vonal helyén.

Előzmény: KZsoe (13681)
KZsoe Creative Commons License 2021.04.26 0 4 13681

@nazareth

Hogy mik nem vannak Vásárhelyen... :)
Amikor az állomás épületét és a vágányhálózatot felújították, akkor a kisvasút vágányai felszedésre kerültek. A napokban pedig az állomás szomszédságában lévén dolgom ezzel találtam szemben magam.

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.04.26 0 0 13680

a jelek szerint megvolt a kellő potenciálkülönbség...

 

Az meg. :) :) :) 

 

Meg ugye a mondás szerint a 25kV-ot a szigetelőszalag is vezeti. :)

Előzmény: nazareth (13679)
nazareth Creative Commons License 2021.04.26 -1 0 13679

Hát a csuda tudja, hogy pontosan micsoda és micsoda közé akadt be a szalag, de a jelek szerint megvolt a kellő potenciálkülönbség...

 

Amúgy a vonat érkezéskor rendes volt; a videó végén látszik, hogy kb. 11:07-kor indul, menetrend szerint 41-kor kellett volna. Szóval 26 percet rávertek. Annak ellenére, hogy siettek, ahogy tudtak; elég hajmeresztő, hogy 2:46-nál már szedik le a földelőrudat, miközben még javában mászkálnak a tetőn.  

Előzmény: segélyvonókészülék (13678)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.04.26 0 1 13678

Ilyenkor azzal lehet gebasz, ha a feszültség alatt lévő tetővezeték és a tető között valamilyen villamos kapcsolat jön létre, mert ezek üzemileg egymástól el vannak szigetelve.

 

Off vasúton off jármű tetővezetékét pl. burkolni kellett, mert a városban a galambok szerettek a tetőn császkálni, és zárlatot okozni.

Előzmény: nazareth (13677)
nazareth Creative Commons License 2021.04.26 0 0 13677

Jogos, az áramszedőnél durrant valami.

Előzmény: segélyvonókészülék (13676)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.04.25 0 0 13676

A főmegszakítóval nem vagy beljebb...

Előzmény: nazareth (13675)
nazareth Creative Commons License 2021.04.23 -1 1 13675

Emlékezetes megmozdulás volt. Kíváncsi vagyok, hogy égett-e lyuk a Traxx tetejére. Meg hogy végül mennyit késett a vonat a feszmentesítés és mozdonytető-pucolgatás miatt... Hogy lehet annyi eszük, hogy fémgőzölt konfettit lövöldöznek... meg hogy nem hagyják abba az első durranás után... Mondjuk a vezér is kikapcsolhatta villámgyorsan a főmegszakítót, amikor látta, hogy baj van.

Előzmény: oldmumus_v.2 (13674)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.04.22 0 1 13674

ezt a filmet dobta fel véletlen a YouTube lista

 

https://www.youtube.com/watch?v=xwJ-PTWtzsA&t=158s

nazareth Creative Commons License 2021.03.24 0 1 13673

Hát amennyire szervezetten működnek Romániában a közlekedési témájú múzeumok, valószínűleg így éli túl a legnagyobb biztonsággal az idők szelét a mozdony. Aztán az, hogy éppen mikor, merre járt, kik és mire használták, és éppen hogyan lehet hozzákapcsolni a román történelemíráshoz, az Romániában megint csak relatív...

Előzmény: Pályaőr (13671)
BahnScorper Creative Commons License 2021.03.20 0 0 13672

A horvátok kirakták társadalmi egyeztetésre a jövő évi kínálatot:

 

http://www.hzpp.hr/Media/Default/Documents/pp/Prilog%201%20-%20Usporedba%20vlakova%20VR%2020-21%20i%20VR%2021-22.pdf

Pályaőr Creative Commons License 2021.03.17 -1 1 13671

CFF 764.215, ROMÁNIAI KATONAI MÚZEUM

Ma megjött a válasz:

"Dear Sir,

Following your request sent to the „King Ferdinand I” National Military Museum regarding the No. 764.215 narrow gauge steam locomotive in our collections we can relate the following:

 

1. This particular engine has not been identified as having served in any of the Romanian Army campaigns or subjected to capture.

 

2. However, similar types of engines, including 764 O&K class, were used by the narrow gauge railway troops companies during the First and Second World Wars and, therefore, such an item is to be exhibited within our museum

 

3. The said locomotive was donated to the Military Museum in 1993 by its previous owner and has been on display ever since.

 

Best wishes, The Public Relations Compartment THE NATIONAL MILITARY MUSEUM "KING FERDINAND I"

 

125-127 Mircea Vulcănescu street, postal code 010819, district 1, Bucharest ROMANIA

Phone: + 40 21 – 319.59.04 / int. 104 Fax: + 40 21 – 319.59.03 E-mail: relatii.publice@muzeulmilitar.ro,

Site: https://www.muzeulmilitar.ro/

 

Museum Visiting Program: Monday and Tuesday – CLOSE Wednesday - Sunday = 10:00 - 16:00, the last visitor enters at 15:00

Előzmény: Pályaőr (13666)
paca664 Creative Commons License 2021.03.07 0 0 13670

Tőlem kérdezed? :D

Előzmény: BahnScorper (13669)
BahnScorper Creative Commons License 2021.03.07 0 0 13669

Azokhoz képest a 61 79 xx-70-es kocsijaik jobb állapotban vannak.

 

Egyébként meg tényleg minden kocsit kihajigálnának, vagy megmaradna néhány nemzetközi- illetve különvonatokba?

Előzmény: paca664 (13668)
paca664 Creative Commons License 2021.03.07 0 0 13668

Nekem az a meredek hogy a Z1-es kocsijaikat is kidobnák de ezt több helyről is hallani, tehát lehet alapja.

Előzmény: Aln 663 1189 (13667)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2021.03.07 0 0 13667

Ha az összes új Stadler motorvonat megérkezett, még utána is forgalomban maradna nyolc Kanári. Hol számítanak majd ezekre? Novo Mesto fele maradnának? 

 

Pályaőr Creative Commons License 2021.03.06 -1 2 13666

Komárom / Fejér (akkoriban vár-)megyékben, Tornyó-Szárliget között a század elején gőzmozdonyos kisvasút közlekedett. Eleinte 600 mm-es, később átszögelték 760-ra, és két mozdonyt szereztek be, az O&K 5108-ast és az 5848-ast.

Egyesek szerint 1936-ban, mások szerint Észak-Erdély visszacsatolásakor, odakerült az egyik mozdony, az 5848. dolgozott a felsővisói, az ojtozi és a kovásznai kisvasúton CFF 764.215 pályaszámmal, aztán, sok év után, félreállították.

A 90-es évek elején megvette egy román mérnök, aki érthetetlen módon a bukaresti hadimúzeumnak ajándékozta, hacsak nem az az oka, hogy nincs technikai vagy esetleg közlekedési múzeumuk:

Muzeul Militar Naţional "Regele Ferdinand I", Strada Mircea Vulcănescu 125-127, București 010819, Romania.

Próbáltam kérdezni róla a a Kisvasutak oldalán, de csak olyan "tudni nem tudom, de megmagyarázhatom" válaszokat kaptam.

A mérnök neve Negura Mihai, és állítólag erdőmérnök volt, de egy ismerősöm utánakutatott, és ezen a néven csak egy temesvári műszaki mérnököt talált. A múzeum sem volt túl segítőkész, a román nyelvű telefonhívásra csak egy kurta "-El kell jönni és megnézni!"-volt a válasz.

Tud-e valaki bővebbet a mérnökről, és a mozdony hadimúzeumba helyezésének okáról?

 

 

                     

 

 

 

                     

 

 

 

                                                 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!