Keresés

Részletes keresés

zöld_I Creative Commons License 2024.02.11 0 0 89297

A bukócsöve eldobós, az tutti

 

Előzmény: zöld_I (89296)
zöld_I Creative Commons License 2024.02.11 0 0 89296

Innen nehéz bármit mondani, de a sima 1150re én rosszat amúgy sem tudok :) 

Előzmény: Stenmark1 (89295)
Stenmark1 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 89295

Ez pedig a Dohc árának fele, és tetszik:https://www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/r_1150_gs/bmw_r_1150_gs_twinspark-20302134#sid=f584e11a-9a61-4100-97f0-840b0dd8ae51

 

Mi a véleményed? Nekem ez a szín jön be a legjobban az 1150-es szériából.

Előzmény: zöld_I (89294)
zöld_I Creative Commons License 2024.02.11 -1 0 89294

"Az testvérek között is 3 db Dohc ára, és annyival jobb is ???????"

 

 Észérvekre hagyatkozva nyilván nem, meg nem ér 2 LC-t sem

de a motorozás meg az észérvek, hajajj :)

Előzmény: Stenmark1 (89290)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.11 0 0 89293

Akkor megint lesznek a szerkesztőségben gondterhelt arcok a gyárból, mint 2013-ban. Akkor is megszakadt az új vizes GS tesztje (váltóhiba miatt):

 

 

 

Előzmény: Panzerbear (89289)
hamvasat Creative Commons License 2024.02.11 0 1 89292

Hát ez sajna előfordul minden márkánál. Baràtom is bepánikolt, hogy visszamondja az új GS-t, amit rendelt. Mondtam neki, hogy ahogy akarja, de én nem tojnék be, mert a BMW korrekt a visszahívások terén.

 

Öcsém vadi újonnan vett egy CB1000R-t, blokkhibás volt null kilóméteresen. Olyan hangok jöttek belőle, mintha kalapáccsal ütnék. Nem voltak hajlandóak megjavítani, csak addig tákolták, míg teljesen tónkre nem ment. Akkor meg csak erősen csökkentett áron voltak hajlandóan visszatéríteni az árát. Kb. Félárnál kicsivel többért.

 

Szóval minden terméknél van ilyen, ez tény, viszont az nem mindegy, hogy a gyártó mennyire áll helyt a javításokban.

Előzmény: Panzerbear (89289)
Stenmark1 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 89291

Köszönöm a választ. Akkor nincsen értelme a cserén gondolkodni, jó az V-ös is, és az bombabiztos.

Előzmény: ronson (89283)
Stenmark1 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 89290

Hát, az első szériás vizesekkel is volt probléma, talán vezérmű tengely?

 

Tegnap voltam a Wallisban, megnézni még egyszer az 1300 gs-t. Ott volt az őszi tesztmotorjuk, egy triple black, mondom már bőven 15 C fok felett van, el lehet vinni egy körre? Persze, majd áprilisban, ha már jó idő lesz, meg nincsen rá Casco, stb stb. Mintha nem is motorkereskedés lenne! Aztán kérdem, a most megrendelt motort mikor lehet átvenni, gondolkodik, számol, augusztus végén! Készleten van motorjuk? Nincsen, mind el van adva.

 

Azért jó gép ez az új 1300 gs. A nagy kifogásomat, az 1250 gs-en, az első futómű felől feljövő zajt, szerintem megoldották, mert sokkal zártabb az új első villa miatt az a tér, és még tettek egy műanyag takarót is a villához, és más lett a sárvédő is. Nagyon masszív az új megoldás, direkt ráültem egy 1250 GSA-ra, és az után olyan filigránnak tűnt az első villa megoldása a réginek.

 

Szóval várok, ja és gyűjtögetek, mert 10 milla az ára a felszereltnek! Az testvérek között is 3 db Dohc ára, és annyival jobb is ???????

Előzmény: Panzerbear (89289)
Panzerbear Creative Commons License 2024.02.11 -1 0 89289
laferi Creative Commons License 2024.02.11 0 0 89288

Persze voltak érdeklődök, nézegetők, volt aki alacsonyabb termetű volt és azért ehhez is kell egy magasság, vagy alacsonyított ülés, hogy biztonságosan leérjen a lábad nem csak sík úton, mert a súlya azért bizony megvan. Voltak olyanok akik még gondolkoznak, nézelődnek, na meg persze volt több kereskedő, vállalkozó akik nem voltak szégyenlősek, sőt már megalázó összegeket mondtak alkuként, annyiért amennyit akartak adni inkább nem adtam oda. Ahogy látom a többi RT is fent van, szinte ugyanazok a gépek vannak fennt hónapok óta, szinte semmi mozgás. Mindenki csak GS-t, meg GSA-t keres. RT-re kevés az igény. Talán most majd a jó idő beáltával történik valami. 

Előzmény: zöld_I (89287)
zöld_I Creative Commons License 2024.02.10 0 0 89287

Ez hogy nem ment még el, vagy nem hirdetted?

Előzmény: laferi (89284)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.10 0 0 89286

Ha valaki új GS vásárlásán gondolkodik, április 1-től Németországban emelkedni fog az alapmodell ára, nyilván nálunk is fog.....

laferi Creative Commons License 2024.02.10 0 0 89285

Elgépeltem a telefonszámot 30/8864624.

Előzmény: laferi (89284)
laferi Creative Commons License 2024.02.10 0 1 89284

Szia :-) Bocsi ritkán vagyok itt most olvasom. Többen ismernek innen, tudják mennyire vigyázok a motorjaimra, talán már túlzottan is :-). Még meg van a gépem, most kezd ébredezni a motoros csapat. Ha érdekes lehet még egy gyönyörű, nagyon jó állapotú és megfelelően karbantartott 1200 RT LC akkor itt az enyém, gyere nézd meg és nem fogsz csalódni.  Bp XVII ker.  30/8844624 

 

Eladó használt BMW R 1200 RT , 2018/4, Sötétkék (metál) színű - Használtautó.hu (hasznaltauto.hu)

 

Előzmény: fgyozoo (89241)
ronson Creative Commons License 2024.02.09 0 0 89283

Azért arra kíváncsi vagyok, hogy a több adat kijelzése a motor típusától (dohc-lc), vagy a V és VI közötti különbségtől függ, ezt nem tudod megnézni egy dohc-n?

DOHC-m nincs, de tapasztalatom szerint a motortól függ a kijelzett információk mennyisége. Pl. a 2018-as TFT-s 1200-on már mutatta a Navi VI a dőlésszöget, míg az én '17-esem ezt még nem tudja.

Előzmény: Stenmark1 (89282)
Stenmark1 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 89282

Köszönöm, ez nem igazán megnyugtató! :-) Azért egyesek a 2021-esről azt állítják, hogy az nem elromlós verzió, de ez simán lehet az eladó dumája. Azért arra kíváncsi vagyok, hogy a több adat kijelzése a motor típusától (dohc-lc), vagy a V és VI közötti különbségtől függ, ezt nem tudod megnézni egy dohc-n?

Előzmény: ronson (89281)
ronson Creative Commons License 2024.02.09 0 0 89281

Szerintetek a Bmw Navigator VI 2019-ben vett példánya már a frissített verzió lehet, azaz a nem elromlós képernyő? 

 

Szvsz nincs frissített verzió (ez simán csak egy bullshit), tehát mindegyik magában hordozza az elromlás esélyét. 6 éve használok ilyet, saját tapasztaltból mondom.

Inkább azt mondanám, van aki szerencsés és az övé jól működik, van amelyik viszont bedöglik. Pusztán csak szerencse kérdése.

 

Előzmény: Stenmark1 (89280)
Stenmark1 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 89280

Sziasztok!

 

Szerintetek a Bmw Navigator VI 2019-ben vett példánya már a frissített verzió lehet, azaz a nem elromlós képernyő? Gondolom a garanciája már lejárt. Valamint a Dohc Gsa-n az V ös verzió kevesebb motor adatot mutat, mint az Lc szérián üzemeltetve. A VI szérián ugyanazok az adatok jelennek meg a motorról, mint az V esetében? Azaz használ valaki Dohc-n navi VI-ot?

 

Köszönöm előre is!

Törölt nick Creative Commons License 2024.02.08 0 0 89279

Köszi, akkor jól éreztem. :)

 

Igen, szélesebb "tank" a vizes GSA, mint a DOHC GSA. 

Előzmény: Stenmark1 (89278)
Stenmark1 Creative Commons License 2024.02.07 0 0 89278

Annyi jutott eszembe az Lc Adv motorral kapcsolatban, hogy több próba után, inkább a sima verzió mellett döntöttem, mert az Adv tank alakját jelentősen elbaltázták, szerintem. Ha ráülsz, egyszerűen akkorát kell terpesszen a lábad, hogy én egyszerűen nem találtam rajta a helyem. A sima verzió egyből kényelmes volt, és az is elég nagy batár, szerintem.

Egyébként a Dohc Gsa-n nem kell akkora terpeszben ülni, mert ott nem egyből szélesedik a tank, hanem, csak a térded előtt, ott meg jó szélterelő.

 

Jó próbálgatást!

Előzmény: Törölt nick (89276)
bacus Creative Commons License 2024.02.07 0 0 89277

Én annyit fűznék hozzá az "ezt el tudom engedni" dolgokkal, hogy nekem nem volt fontos a kulcs nélküli indítás, a gyorsváltó, mert enélkül tudok élni. De mióta van, tudom, hogy ennek benne kell lenni, ha nincs, már fordítom is el a fejem.

Előzmény: Törölt nick (89276)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.06 0 0 89276

zöld_I: köszönöm. Én úgy vagyok ezzel, hogy a motorozás, mint minden hobbi, csak viszi a pénzt. Ezt belekalkulálom. Ismerem a BMW alkatrészárait, ez van, nem tudok rajta változtatni. Annyit tudok tenni, hogy ismert és megbízható szerelőkhöz viszem majd (pl. Dunaújváros, Dunakeszi, stb). Mint írtam, mentem már DOHC GS-sel (nem egy csak egy kört), engem megvett annó kilóra, a vizessel még nem volt alkalmam, valóban ki kell próbálnom, hogy nekem ad-e annyi pluszt.

 

R100: köszönöm, hogy leírtad a saját benyomásaid.

 

Horpa1: japánról ülök át, 1200 Super Tenere. Nem volt vele bajom, tök megbízható, de olyan steril volt. Olyan semmilyen. Nekem régóta be van csípődve a BMW, nem várok tovább, idén már tényleg szeretnék egyet birtokolni. 2010-ben vett meg végleg, amikor egyszer nálam volt egy sima GS 3 napig...... :)

 

Még gyerekkoromban a '80-as években az utcánkban állt egy régi BMW R61-es, azt bámultuk mindig. Aztán egyetemen az egyik oktatom járt 1150GS-sel még az ezredfordulón, majd jöttek a Long Way-sorozatok, stb. Egyszer majdnem vettem egy 1150GSA-t, nagyon szép fekete volt, szinte gyári állapotú, de sajnos nem fértem el rajta, a tank úgy szélesedik, hogy a hosszú lábaimat belevertem, nem tudtam rendesen rászorítani a tankra, a lábtartó is közel volt az üléshez, szinte guggoltam a motoron, nekem sajnos nem volt kényelmes. Szóval, be van akadva a GSA nálam (is).

 

Az AT-t aláírom, nagyon tetszett egy időben, de horror sztorikat osztottak meg AT-s ismerősök a szervizelés kapcsán. 

 

Még egyszer, köszi mindenkinek, megnézem őket, meglátjuk melyik "beszél jobban hozzám". :)

 

 

zöld_I Creative Commons License 2024.02.06 0 1 89275

Tudok extrém példákat mindenre, az Africa szelepállítása az egyik ilyen, nem túloztak. :) A Deauvillen is rémálom,

sok más motoron meg nem. De amúgy akárhogy facsargatom az excelt, én a sárgára 602 ezret költöttem 81 ezer- 115 ezer kilométer közt,

és ebben 60 ezer forint munkadíj van, meg két szett gumi (130 ezer a két szett), a többit én csináltam, magyarul az csak anyag. 

 Lambda szonda, váltócsapágyak, kuplung, teleszkópszimering, abs jeladó, szüghajtás csapágyak, hall szenzor....Oké, ezek vsz a következő 10év/100e km alatt nem jönnek elő, de lehet :D 

Előfordulnak nálam ilyen idős japók, amiket rendbe kell rakni nulláról, de közel nem ilyen számok jönnek ki.

 

Előzmény: Horpa1 (89274)
Horpa1 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 89274

Szia Zöldi!

 

ezeket drága fent tartani” Ne már! Volt Japó motorod, egy 91-es XT600 oldalidom 50e és mikor nekem az volt (25 éve🥲) esélytelen volt beszerezni, de volt CRF 1000 Dtc-m, Africa Twin, ha valakinek így jobban ismerős, szelepállításra a szakszerviz 6 óra munkát mondott, úgy meg kell bontani hozzá és persze össze is rakni.

Mi drága a BMW-ben? Persze a márkaszerviz nem olcsó! Minden 10.000e km szerviz, azon kívül kb. gumi meg benzin kell és csak megy és megy, elvisz bárhová és haza is hoz🙂


Kardán: mennyit fut mire hozzá kell nyúlni (ha Nulla km-től számolom) mennyi lánc szett megy a kukába 100e km alatt, minimum 4 és a spray amit ráfújsz, ok olajcsere van a kardánban.

 

ESA: most kezdenek el tönkre menni a 2010-es gyári szerelt ESA rendszerek, mennyi km is van bennük, 100+ és előtte nulla foglalkozást igényelt! Egybk azt sem márkaszervizben kell javítani, mert ők is szakihoz küldik…

 

Mire kell költeni? Bontóban minden van hozzá ha eldobod, “gombokból” újjá építhető.

Előzmény: zöld_I (89271)
Horpa1 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 89273

Szia, 

 

Fék: iszonyatosan JÓ a féke a DOHC-nak, de a vizesnek egy nüansznyit jobb, újabb, fejlettebb….

Van egy másik 3 betűs az istállómban, szerelem, de a féke egy DOHC-hez képes kb a nagy büdös Nullával vetekszik!!!

Anno az 1150 GS Adv-ot azért adtam el, mert a Full-Gas-ban kipróbáltam egy 119.000 km-es DOHC-t, aminek rommá voltak kopva az első tárcsái, teljes megsemmisülés, KO, kuka, de próbakörön olyat lassult, hogy ahogy visszaértem azt mondtam, “alku nélkül fizetem a vételárat, Ha kicserélik a kopott tárcsákat“ nem tették, persze így is el tudták adni… 2 hónap múlva megvettem az 1. DOHC-m🥰 amit további 5 követett. (Kicsit motor beteg vagyok, ez van🤗)

 

Nem tudom miről ülsz át, de a DOHC hű társad és fegyverhordozód lesz míg benzint lehet kapni.👍💪

Előzmény: Törölt nick (89270)
R100 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 89272

 

2011-es DOHC-val járok már hosszú évek óta, 110 ezernél jár a számláló. Eddig minden gömbölyű, de lehet, hogy most jönnek a megjósolt csúnya szerviz költségek, bár ennek még nincs jele. Eladni nem akarom, de biztos nem lenne könnyű: öreg, sok a km, ezt a kombinációt nem értékeli a piac. Egy spanyol motoros túrán egy hétig hajtottam egy LC-t, végig szerpentineken, úgy érzem megtapasztaltam a különbségeket. Az újabb erősebb, jobban megy, ezen nincs mit vitatni, viszont kívánja is a magasabb fordulatszámokat.  A váltó, kuplung az öregen is jó, nincs mit az új javára írni, a féknél ugyanez. Rugózás, stabilitás ugyanaz. A menetprogramok nem érdekelnek. Egyrészt otthonos érzés volt az újon menni a nagyon hasonló karakter miatt, másrészt a léghűtésesnek jobban tetszik a hangja, az új számomra túlságosan ki van simítva, hiányoztak az öreg finom rezgései, dohogása. 

Nem cserélném el.

Előzmény: Törölt nick (89270)
zöld_I Creative Commons License 2024.02.05 -1 0 89271

Kb az összes gs-sel mentem 1100-tól 1250ig. Az összes érezhetően könnyedebb, jobb a fékje, és robbanékonyabb, minden egyes szériát követően. Talán akkora ugrás egyiknél sincs, főleg teljesítményben,mint a dohc és az LC között. Azt, hogy Neked melyik lenne a jobb, csak úgy tudod kipróbálni, ha mész vele. Ezeket drága fenntartani egy japánhoz képest. Amíg csak kis szervizek vannak (folyadekcserék, fékek) addig minden Tibi csoki&napszemüveg&autósüldözés. Ha kuplungozni kell, szöghajtást cserélni, folyós ESA-t megjavítani, meg még sorolhatnnám, akkor csak a gyász jön, meg a szenvedés. De ez van, igazából semmi más nem ad hasonlót sem. Sztem nézz egy motorbérlőt, próbáld ki mindkettőt. 

Előzmény: Törölt nick (89270)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.05 0 0 89270

Sziasztok! 

 

Köszönöm az értékes hozzászólásokat, megpróbálok válaszolni mindenkinek:

 

tux: nem baj, mivel nekem egyik sincs (még), minden benyomás érdekel. :)

 

Stenmark1: igen, az elmúlt 20 évben már rájöttem, a motorválasztás inkább érzelmi, mint racionális döntés. :) Igazából mindkettő tetszik, más-más okból. A DOHC az "egyszerűsége", kiforottsága miatt, a vizes az "újabbszerűsége", modernitása miatt. De mindkettőről le is tudom magam beszélni. :))) 

A tempomat, gyorsváltó nem feltétel, ezeket el tudom engedni. A levegő/olajossal mentem már, az nagyon tetszett, a vizesen még csak ültem, menni nem mentem vele. Nekem a réginek is elég lenne az ereje, a gyerekek születése előtt párommal sokat motoroztunk kettesben, de azóta egyedül gurulok. Méretben nekem a vizes kicsit olyan csatahajó, a régebbi karcsúbbnak tűnik (ha lehet ilyet mondani egy Adv-re), súlyban viszont ugyanott vannak. 

Valószínűleg árban még esni fognak a vizesek, a levegő/olajosoknál olyan óriási áresésekre még nem számítok egyelőre.

 

Horpa1: teljesen érthető az álláspontod, ez nálam is tényező, fiatalabb én sem nem leszek, 46 vagyok, mentem már sokat sok motorral az elmúlt 20 évben, de amióta gyerekeim vannak, még inkább igyekszem a maximális biztonságra törekedni. A fék valóban annyival jobb a vizesen, hogy ez választási szempont lehet? Mondom, nem mentem még vizessel, csak DOHC-cal, ott nem volt gondom a fékhatással. 

 

Horváth 69 István: Na, ez az. Ahogy azt írtam is az előző hozzászólásomban, én inkább attól tartok, hogy itthon egyre nehezebb lesz eladni egy 14-16 éves, 100 e km feletti motort, ha az élet úgy hozza és meg kell tőle válni. Nézem a hahu-t, vannak GS-ek, amit nagyon-nagyon régóta hirdetnek, bár ott lehet, más gondok is vannak.

 

Lbx: most a DOHC felé hajlok kicsit jobban, pont azért is, amit írtál: felső polcról tudok választani a levegő/olajosoknál, a vizesnél, meg éppenhogy az elejéről.... A keret nem fog nőni, vannak más futó projektek is, ennyi fér bele belátható időn belül. :)

 

 

 

T1OK3 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 89269

Nagyon szépek!

Előzmény: R100 (89265)
Lbx Creative Commons License 2024.02.05 0 0 89268

A legelső, amit figyelembe vennék, hogy melyik tetszik - ugyanis a motorozás mifelénk itt a világ kellemesebbik részén az élményről szól, az álmokról, vágyakról -  nyilván nem futárkodásra kellene egy GS.

Ha ezen túl lehet lépni, jön az ésszerűség; az álmoskönyv szerint ha annyi pénz csörög az ember zsebében, ami vagy az egyik kifutó széria végén sorakozó, vagy egy újabb modell induló példányaira elegendő, akkor az előbbi választás mutat a későbbi kevesebb probléma irányába.

De ha most van motorod, lehet, hogy érdemes kicsit kivárni, hiszen éppen kel fel a nap egy újabb modellnek, és talán a szezon végére kiforrja magát a piac, eldől, milyen az új masina, és ha jó, az 1300ra váltó gazdik gépei talán kedvezőbb áron kerülnek a piacra, ami azzal együtt, hogy addig is kerülhet valamennyi aprópenz a malacperselybe, jobb helyzetbe hozhat.

Szerintem.

Előzmény: Törölt nick (89261)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!