nekem 100km után meg kellett állnom, ez kb. 1 -1,5 óra.
Mennyi idő után kezd fárasztó lenni a nyeregben?
ez nagyon szubjektív, függ az útvonaltól, öltözettől, testalkattól, stb. szerintem kb. 1-1,5 óra.
Min és max fogyasztása mennyi a vasnak?
én sose mértem meg, mert csak pár ezer km-t gurulok egy évben, azt is örömmotorozás címen, szóval mindegy. de saccra 5-5,5 körül evett nálam. itt is sok múlik a vezetési stíluson.
Milyen típushibák vannak?
ez évjáratfüggő. 2006-ost és 07-est ne vegyél, mert repedhet a váz és nem biztos hogy ingyen cserélik. a kipufogó is szeret rezegni, az f-en maga a burkolatok is. az fi lámpa sok felhasználónál világít. nekem az alapjárati motorom sem volt jó.
2008-tól viszont tudtommal nincsenek gondok, 2009-től meg főleg nincsenek, mert megújult a váz és nagyon kiforrott lett a paripa.
Milyen évjárattól érdemes venni?
lásd előző válasz.
2 személlyel 120-nál mennyire rugalmas? (vissza kell váltani?) kinek mi a kényelmes. én főleg magamban motoroztam. rugalmasság is viszonylagos. mihez képest? szerintem egyébként elég a motorerő és anyomaték 2 személlyel is.
Vásárlás előtt állok és több típus közül ez is alternatíva vagyis az er6f-es. Lenne pár kérdésem.
Kinek mennyi km után kezd el fájni a hátsója? Mennyi idő után kezd fárasztó lenni a nyeregben? Min és max fogyasztása mennyi a vasnak? Milyen típushibák vannak? Milyen évjárattól érdemes venni? 2 személlyel 120-nál mennyire rugalmas? (vissza kell váltani?) 2 személlyel mennyire kényelmes? Utas mennyire panaszkodik? Futóműve mennyire viseli a rosszabb utat? Mennyire ráz?
Köszi előre is, akinek lesz lelki ereje válaszolni a sok kérdésemre!
Eladó a képen látható Moto Anatomy ER6 dob. Limitált kevés darabszámban készült magyar gyártmány rozsdametes anyagból. Nem karcos, nem ütött-kopott a képen látható hibátlan állapotban van. kb. 5000km van benne, furulya meg van hozzá.
részszintetikus 10W-40-es tökéletes bele. nézd meg a minősítését, azt javaslom minimum API SJ-t tegyél bele. a castrol actevo elavult, bár nekem is volt benne és nem vettem észre különbséget. nyilván sokezer km-en már kijön a különbség.
a 2006-osoknak sajnos vannak szériahibái:
1. legfontosabb a váz esetleges repedése. ezt ugyan elvileg lehetséges hegeszteni, de nem szokták. ugyan nem minden motornál törvényszerű, hogy repedjen, de elég nagy a valószínűsége. a repedésnek akár ebben a fórumban is utána tudsz olvasni. vagy az er6n.hu-n. visszahívás nem volt.
2. FI lámpa felgyulladása: elég gyakori a hibalámpa felgyulladása, oka a lambda szonda érzékelője, de részleteket nem tudok. igazából fizikai hibája nincs emiatt, csak szoftverhiba. a kawasaki nem rendelt el visszahívást, a szoftvert frissíteni nem lehet.
3. rezgő kipufogó: a gyári dob hajlamos zizegni; visszahívás nem volt.
4. bordó festésű váz színe könnyen lejön, egyszerű mosáskor is.
5. injektor és a tank közötti résznél az egyik cső szivárogtatja az olajat. hibát nem okoz, csak a látványt rontja.
6. váz hajlamos rozsdásodni, ezért a korrózióvédelemre oda kell figyelni.
a kuplunbowdent fújd be WD40-nel, hogy ne szakadjon el, de ez nem csak erre a típusra igaz.
egyébként le nem fog robbanni, a motorja megbízható, a váltó is strapabíró.
Köszönjünk szépen a segítséget. A motulról énis csak jókat hallottam. De hamár itt vagyok megkérdezem, hogy ti rakattatok-e riasztót a bringába, és ha igen akkor milyet, és hol? Mert nálunk azis tervben van. Meg mégegy kérdés, visszalapozgatva olvastam hogy csak a gyári bukógombát javasoljátok (ugyebár az ördög nem alszik). Azt egy kawa márkaképviseletben tudom beszerezni? Van nálatok olyasvalaki aki utángyártottat (mindegy milyen márka) pakolt fel? Meg mondom az őszintét mi inkább a garázsba betolás-kitolás közben történő felborulástól (mivel ez nálunk sajnos nem egy egyszerű dolog) tartunk inkább. Asszony szerencsére tud vezetni rendesen. Köszi a segítségeteket és a türelmeteket előre is. Jómagam egy suzuki egyhengeres (de azis 650-es) hátán szoktam vágtázni, és arról már szinte mindent tudok, viszont er6ból még van mit tanulnunk. És ezért fordultunk hozzátok, tapasztaltabbakhoz. ;)
Nekem ez (alul link) hibátlanul bevált és több ismerősöm használja az SV kupában. Bár én 3000km után cserélek, ami hülyeségnek tűnhet, viszont mivel a költsége (otthon) minimális nem sz@arozok. Így tudom, hogy bátran forgathatom a gépet :)
A Castrol Atcevo-t nem ajánlom, mert nekem 2000 km után akadós lett a váltás.
Idén Motul 7100-et tettem 10w-40-et, csak, hogy kipróbáljam, eddig semmi különös.
A közelmúltban sikerült asszonynak beujítani (mivel nagyon beleszeretett) egy ER6F-et. Feket piros színben, power commanderrel, sportdobbal, minden jóval mi szem-szájnak ingere. 2006-os. Több dologgal kapcsolatban is érdeklődnék nálatok. Az egyik az olaj. Új motorral én ugy vagyok hogy muszály az olajcsere, és mivel nem szervizes már, így sufni tuning metódussal csinálnám meg. Szerencsére tudom melyik végét kell fogni a csavarhúzónak tehát nem lesz gond belőle, viszont nem tudom milyet öntsek bele. Szűrőt találtam olcsón, és azt is hallottam hogy félásványit érdemes (hacsaknem asszony indul az alpok adrián :-). De mivel ez még nem fenyeget ezért kérdeném hogy milyen fajtát, és 10-40-est egyáltalán vagy hogy smint? Van-e az idomzörgésen, és a gyári dobon kívül valami szériahibája?
Bammeg, én még 10k-ért vettem ezt a kijelzőt! Szép ára lett...
Jómagam Conti Sport Attack-ot használok, nagy megelégedésre. Bár én igazi tocsogós esőben nem hajtok, 1-2x áztam meg, de nem éreztem csúszkálást. Persze óvatosan is mentem.
Nem akarlak elkeseríteni, de így ennek nem lesz jó vége. Ha valaki fél akkor ne üljön motorra mert kiszámíthatatlanok lesznek a reakció és itt a testi épség forog kockán. Megjegyzem a másik véglet sem húzza sokáig, aki egyáltalán nem érzi a veszélyt.... Csak olyan motorozzon aki tisztában van a helyzet veszélyességével, de alkalmasnak tartja magát és az alatta lévő vast, hogy ezt a kihívást megoldja. Ha ez nincs meg akkor meg vannak számlálva a kilóméterek.
1) megérett a gumi cserére (no nem azért mert annyira elkoptattam volna, de a 17500km így is soknak bizonyul), és a Kékhold-t ajánlották, hogy ott korrektek és még a Metzeler gumik is jó árban vannak;
valakinek tapasztalat a műhelyről és a Metzeler sporttúra gumijairól?
2) a Kawa-M3-ban láttam egy fokozatkijelzőt, amit én nagyon hiányolok a vasról, néha jól jönne
én is csak a tréninget tudnám neki ajánlani. over and over. a safety-hungary nagyon hasznos elsőre (mert hülyebiztosak a motorok és nem kell félni az esetleges eséstől), az IVTM-et utána, mert ott ki lehet próbálni, h mit is tud a saját motorjával. az ER6 egy picit "hirtelen" egy full kezdő motorosnak, főleg városban nem annyira kezes a sorkettő, de ettől még csak úgy jön meg a rutinja, ha használja a gépet, ha már ott van.
Megmondom őszintém, jót mosolyogtam amit írtál. Nálam pont fordítva történt. Az asszony hallani sem akart a robogóról. Neki naked motor tetszett. Lett egy Er-6n. Minha ráíráták volna. Mosoly a Cora parkoló kapcsán jött, mikor én is ott gyakoroltattam vele a kanyarodást stb. (lusta voltam futni, mert már házas ember vagyok...).
Jaaaa, jut eszembe tegnap motorral ment dolgozni!!?? Most mi van??? Lehet, hogy tett egy próbát. Női logika. Természetesen kérdeztem, hogy most mivan.
Rejtő J. jut eszembe valamelyik regényében írta, hogy : "... A nő olyan mint a tenger - szeszélyes és sosem látsz a mélyére ..."
Hát okosat én sem tudok mondani, csak megerősíteni a végkövetkeztetésed. Én ugye ER6, viszon asszony látva, hogy milyen jó is ez, akart robogót. Hiába próbáltam lebeszélni, neki KELLETT egy robogó. Vettem egy 50-es Kymcot, lementünk a Cora parkolójába, munkaszüneti nap, sehol senki, egy életem egy halálom alapon útjtára engedtem. (6 éve van B jogsija és jól vezet) Persze közben kocogtam a robi mellett, a belem lógott már :)
Viszont jó egy óra után ráébredt, hogy nagyon tetszik neki, vigyorog is tőle, de mire olyan rutint szerezne, hogy ki merjem engedni a forgalomba, addigra vagy elkopik a Cora parkolója alatta, vagy tucatszor elütik a forgalomban. Így inkább most feleségül veszem, és mondtam, hogy csinálok neki gyereket, csak ne üljön motorra :) :) :)
Voltunk kecskeméten Papp Lacinál egy oktatáson. Jó volt egy ideig. Jött a tél és tavasszal már nem mert ráülni. Rászánta magát és kétszer bement a városba és szerencsésen végződött vészfékezést követően már annyira félt, hogy már nem akart ráülni. Fél! A félelem nagy úr! Hasznosak a tanfolyamok de a félelmre nem adnak választ. Gondoltam a hölgy tagok tundnának valamit tanácsolni, vagy tényleg árulni kell a motort. A garázsban nem használva? Hááát..
a gond az h valószínűleg nem tudja a motort igazából kezelni (sajnos a motorosok 60-70%-a nem, szóval nem ciki :)
el kellene mennie(mennetek) egy motorkezelési tanfolyamra, tréningre, ki hogy nevezi
pl a rendőrmotorosokéra, www.ivtm.hu vagy a hondáéra (http://safety-hungary.hu/hu) de utána ha rájön h mitől is kanyarodik, áll meg jól egy motor, elfelejti minden kínját és lehet már élvezni is fogja!
Feleségemnek tavaly vásároltunk egy új Kawasaki Er-6n Lime zöld színű motort. Mint kezdő motoros sikeresen végig vitte a vizsgát, de...
Sajnos fél a motrozástól és sajnos be kellet látnom, hogy a közös motorozásnak így befellegzett. Van egy majdnem új motor 3650km-el.
Esetleg van-e valaki, főleg a hölgy tagokat kérném, hogy tanáccsal látnának el a feleségem félelmének a leküzdéséhez. Lehet, hogy el kell tényleg adni a motort? Nagyon sajnálnám!
Nem ide kívánkozik ez a téma, de magam is er6 tulajdonosként a segítségeteket kérném! Minél több helyen megjelenik annál nagyobb az esély, hogy esetleg előkerül. (ha egyáltalán értelmezhető a "nagyobb esély" szó ebben az esetben arra a minimális valószínűségre.)
Ma délután Budapesten ellopták egy ismerősöm Gilera Runner 50 robogóját. Vázszáma: ZAPC3610000007876. A gép szinte hibátlan állapotú volt, különös ismertető jel nem nagyon van rajta csak a jobb oldalán kisebb sérülés a tükrön és fékkar végén. Kérek mindenkit, ha netán összehozza a sors vele egyben, vagy gyanús alkatrész formájában értesítsen a lopottgilera@citromail.hu címen. Előre is kösz! Széles utat! És pusztuljon az összes patkány motortolvaj.
Miután befújom a láncot az első motorozás után tiszta dzsuva lessz minden a lánc környékén,pedig várok a ráfujás után mindig.A lánc spray az oka vagy valami más? igol-os láncsprém van nem tom hogy ez jó-e tudtok ajánlani valami jobb fajtát ami rajta is marad a láncon?
Valami olyat keresek ami minél jobban rásimól a fényszóró búrájára, mert ha műszerfalat cserélek, akkor ugye az újnak nem lesz hátulról túl sok védelme (le kell szednem a kis kúpot).
Ati69, ezen a képen a Kappa/Givi plexije van? Ez a 245N?