Keresés

Részletes keresés

SzElek Creative Commons License 2024.01.01 0 0 38422

Ha már helyi járatos témák. 

Mikor is jár le a kényszerkijelölés a volán és a város közt? Idén, vagy jövőre? 

f_k Creative Commons License 2024.01.01 0 7 38421

1989-1990 körül kezdtünk kb. 1996-ig rokonlátogatóba Salgótarjánba utazni.

Később keresztszüleim elköltöztek Dunakeszinél.

Mivel a Beszterce lakótelepre kellett utazni főleg a 36-os, 63-as helyi  buszokat használtuk.

Ezen akkor Ik-280 adok jártak. Elsőajtózás miatt volt sorban állás, késés, de alapvetően hétvégén is kiszámíthatóan pontosan jártak a helyi buszok.

Vasúttal ritkán inkább a X 8.50 Eger- Salgótarján járattal amin 67 kilométeren Ik-266 volt,  vagy a 6.10 és Eger Losonccal vissza a X 15.50 Losonc - Egerrel utaztunk ( Ik256)néha a 84 Kisterenye- Kál  vonalon Verpelétig busz onnan vonat vagy Kisterenye, Kál, Füzesabony átszállásokkal. Havonta ,kéthavonta utaztunk nagyon hangulatos utak voltak.

Előzmény: trizs77 (38415)
miresz_ Creative Commons License 2024.01.01 -1 3 38420

Volt most is ősszel egy esemény, épp a közösségi közlekedés problémáit vitatták meg. Egyik fiatalokból álló egyesület szervezte, de szakmabeliek vettek részt rajta természetesen. 

Az alpolgármester, mikor szót kapott, az volt az első hozzáfűzése a beszélgetéshez, hogy ezért az X millió forintért, amennyivel finanszírozza a város a közlekedést, a volán véghez vihetne egy nagyobb szintű előrelépést azon felül, hogy kicserélgeti a közszolgáltatást ellátó huszonéves buszokat 8 - tizenéves járművekre. Az meg sem fordul a fejükbe, hogy esetleg ők (és a szakmai sleppje) tegyen valamit a vonalhálózat, a menetrend, és a járművek  megjelenése / utastájékoztatás fejlesztésének ügyében. Hozzáteszem a régi polgármester is szintén hasonlóan állt ehhez a problémához. 

Előzmény: trizs77 (38417)
JnagCe Creative Commons License 2023.12.31 -6 0 38419

De ilyenkor ez hogy lehet? Megy a telefon egymás közt, hogy kint van XY kocsi. Vadidegen városokból jöhetnek, képek feltöltői alapján.

OFF: Előbb ülök be Pásztóra kávézni a Csibe cukrászdába, ha megtudom, van ország tortája. 

Előzmény: KVillo (38409)
JnagCe Creative Commons License 2023.12.31 -8 2 38418

Egyik Volvo hátfalán ott egy KFC-s reklám. Ez a 18 éves korosztály igényeit kielégíti. 

Előzmény: trizs77 (38417)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.31 -3 2 38417

Ha ez igaz, azaz a salgótarjáni helyi buszos utasok tényleg 66%-a vagy több 18 év alatti fiatal és vagy 65 év feletti idős polgár***, akkor az Ő igényeik kellenek, hogy meghatározóak legyenek a helyi közlekedés megszervezésekor.

 

Milyen egy portugál vagy ciprusi 33.000 lelkes város, helyi közforgalmú közlekedése ?

Mert Salgótarjánhoz azok mérhetőek, nem a svájci vagy holland példák.

 

*** = Kétlem, hogy ez igaz lenne, de Ti éltek ott.

 

 

Előzmény: miresz_ (38416)
miresz_ Creative Commons License 2023.12.31 0 3 38416

33.000 fős lakosság van. Utas ebből igen sok, de annak 2/3-a kb. nyugdíjas, vagy fiatal. 

Vonalhálózat sok helyen hiányos. Egyes városrészekre csak helyközis busszal lehet kijutni. 

Ez jellemző nagyrészt. 

Előzmény: trizs77 (38415)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.30 -4 3 38415

Salgótarján helyi közlekedésében (például vonalhálózat) sokkal fontosabb dolog lehet a még mozgásképes korfa mint az alkalmazott városi busz típusa.

retek2 Creative Commons License 2023.12.30 0 4 38414

Az sokkal gyorsabban össze lehet sajnos foglalni, elöregedő elfogyó magyar ajkú lakosság egy szocialista tervgazdálkodáson kényszerűen felduzzasztott egykori könnyűipari és bányászati régióban ....Annak minden problémájával ,hozományával minden skálán ...

Előzmény: trizs77 (38413)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.30 -3 5 38413

Bár annyi szó esne itt Nógrád megye korfájáról vagy a lakosság aktív százalékáról mint egymást szidásáról........................:-(((

 

Az olvtársak egy részét - sajnos - sokkal kevésbé érdekli Nógrád megye autóbusz közlekedése mint a másik szapulása.

 

JnagCe Creative Commons License 2023.12.30 -11 0 38411

Akármennyire is be akarod adni ezt frankó lejárató szöveget ellenem, nem fog sikerülni. Az a probléma, hogy akik ON fórumozók lapítanak, mint nyáron a karácsonyfa dísz a doboz mélyén, de épp olyannyira képbe vannak vele, mint azzal is amilyen katyvasz van nálad.

Kezdted szépen azzal, hogy KDR-298 Ózdra kerül(t). Ez múlt időben totál valótlan, de még jelen időben nézve sem lett igaz, holott ha valaki más illető fals infót ír, akkor egyből lehordod, mert igazad csak neked lehet. Hát nem kisbarátom. Ez (sem) jött be. De nem kell itt megállni, mert az NZA-655 tarjáni áthelyezését is te hajtogattad, ami úgy is lett pár napig, csakhogy azóta az a gép már szépen át lett adva Gyöngyösre. Te ennek ellenére Instagramon továbbra is alázod a topiktársakat "sulinetes" néven, ha szembe állítanak az igazsággal. Túltoltad a biciklit cimbora. Kiderült, hogy tizenév alatt annyira lett hozzád közel ez a volános tikitaka, mint amennyire New York van Jekatyerinburgtól. 

Nem mellesleg megjegyzem, hogy RWA-264 jelenleg is a 'Mezőre tart 3022-es járatával. Innentől kezdve nem tudom mit nem tudsz azon elfogadni, hogy ennek az egésznek Egerhez (jelenleg) semmi köze. Nekem az gyanús még, hogy ezt rajtad kívül nem hajtja senki. Nem személyeskedni akarok félre ne értsd már, de ami tavasszal is le lett tolva a GXD-256-tal kapcsolatosan, amikor már egy/kettő azt állította, hogy "az Tarján helyis kocsi" lett már felröhögtem. Mondom mégegyszer, nem mondom, hogy te voltál, de szerintem egy/két ember tényleg direkt írja a szar sztorikat a topikba, hogy fel lehessen kavarni az állóvizet, és jelenleg ezzel a 3022-es vonali ámokfutással már nálad is az az érzésem, hogy ezt te is direkt élvezdkedésből csinálod. 

 

OFF: A nagykökényesi kanyarokat Eger végzi buszaival, mátrakeresztesit 1 forda kivételével Gyöngyös. Ott bepörög más üzem busza. Ezt nyilván a többség aki csak a maps alapján tájékozódna nem tudja, mert azt hiszi áthelyeztek kocsikat, holott ugye nem. 

A 632-est egy hónapja Eger adta ki sofőrrel. IAF-ot megint csak onnan+sofőr is. A NOC-os szarokat megint csak ugyanígy. A visszatérő RWA-264-et/ HFF-644-et tanszünet óta viszont nem. Lehet még visszakerül ez Egerhez valamikor az idők során, de most nem náluk van.

 

Lezártam a vitát, részemről ennyi.

Előzmény: félinfós (38410)
KVillo Creative Commons License 2023.12.29 -4 4 38409

Jönnek is a sulinetesek......

Előzmény: Gerzson7pounds (38408)
Gerzson7pounds Creative Commons License 2023.12.29 0 2 38408

HCA-776 ma kint van! Szemem láttára húzott el, csuklós Ikarus a Megyeháza buszmegállónál 14.30-kor. 

félinfós Creative Commons License 2023.12.25 -4 2 38406

Nem igaz. Annyi változás van, hogy Eger nem tud buszt adni. De innen vezénylik továbbra is. 

Előzmény: Törölt nick (38404)
RAN 19-77 Creative Commons License 2023.12.25 0 1 38405

Értem. Köszi

Előzmény: Törölt nick (38404)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.25 0 1 38404

Már visszakerült Tarjánhoz. RWA-264 fordája alapesetben, csak amíg az hosszabb ideig műszakin volt, átadták Egérhez. Én így vettem ki. Most már echte tarjáni tartalékok is mennek oda.

Előzmény: RAN 19-77 (38403)
RAN 19-77 Creative Commons License 2023.12.25 0 0 38403

A Salgótarján-Istenmezeje Egerhez kerüléssel kiváltották  a tarjáni buszt? Úgy értem megoldják a mezeiek beforgatásával. Mert akkor ésszerű. 

Előzmény: Törölt nick (38398)
KVillo Creative Commons License 2023.12.21 -2 0 38402

Ilyen pisztácia színben:) Akárcsak egy fagyi.

Előzmény: DaHauz (38401)
DaHauz Creative Commons License 2023.12.20 -2 0 38401

Az RWA264 várhatóan milyen színben fog visszatérni? Fényezés miatt tart ilyen sokáig lakatolása? 

Licskay. Creative Commons License 2023.12.19 0 0 38399

A 643 kukázása odavezetett hogy több idegen Classic lett Tarjánban, mint amennyi a Nógrádi volt eredendően amúgy.

Itt olvastam még a cikk et múltkor a Classicokkal kapcsolatban. https://www.facebook.com/photo?fbid=725332956290540&set=a.423692879787884

 

Törölt nick Creative Commons License 2023.12.19 0 0 38398

Ezt már nehéz nyomonkövetni. Ezeknek az értelmetlen cseréknek mi haszna? NMW-663 <-> NWX-366. Hasonlóan, mint amiket a MAN-okal is csináltak tavaly, hogy futásteljesítmény kiegyenlítés futott km alapján? Egyik fordán többet megy x busz, másikon kevesebbet y busz. Mert csak ez az egyetlen logikus magyarázat. Vagy max, hogy Egerben több Merci van, itt meg több Volvo. Na de akkor miért az SWW és AADS rendszámos Inovellt kapta Tarján az SWR Volvok helyett mondjuk ? Vagy arra is van előírás, hogy erre nagy csomagládás kocsi kell, arra meg nem?..

Mindenesetre az idei év legnagyobb változása a novemberig Tarjánhoz tartozó 3022es Tarján-I.mezeje átkerülése volt Egerhez. Azóta jópár ottani busz megjárta már Tarjánt, C56, Ic12, MAN SL, Regio.

mavmakettek Creative Commons License 2023.12.19 0 5 38397

Nem nagyon, ha jól gondolom a 014 hó elején vizsgázott, a 015 meg hó végén jár le.

Előzmény: miresz_ (38395)
félinfós Creative Commons License 2023.12.19 0 1 38396

NZA-655 Eger -> Salgótarján 

miresz_ Creative Commons License 2023.12.17 0 0 38395

Szia.

 

JUX-014, JUX-015-tel mik végül a tervek? 

Előzmény: mavmakettek (38391)
Utas555 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 38394

*pedig

Előzmény: Utas555 (38393)
Utas555 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 38393

RWA-n pesig a múltkor gőzerővel dolgoztak, úgy láttam. Éppen az ajtó környékén dolgozgattak.

Előzmény: Maximus122 (38390)
Utas555 Creative Commons License 2023.12.17 0 1 38392

KXY-586 most AE FI-906 helyett van. KLF-351 pedig selejt, helyette már a GVM-407 van. LKN-673 a szokásos fordáját csinálja, reggel a 3264-est (utóbbi időben már gyakran megyek helyette). A KXY-586 most Pásztó-Vanyarc-Kálló térsége, GVM-407 Pásztó-Ecseg felé fordul elő, az LKN-673 pedig Pásztó-Mátraszőlős és Jobbágyi-Szarvasgede-Csécse-Ecseg járatot viszi állandóba.

Előzmény: Maximus122 (38390)
mavmakettek Creative Commons License 2023.12.17 0 4 38391

A KLF és NOR tavaszi selejt (utóbbi helyére érkezett az MLC-325).

 

A PAZ javít, de érintett a buszcserékben, itt már nem fog menni.

 

Az RWA és JFC műszakira állt le.

 

Az EC12-k mennek, 586, 589 tartalék, a másik kettő fordán.

Előzmény: Maximus122 (38390)
Maximus122 Creative Commons License 2023.12.17 -2 1 38390

Az alábbi buszokkal mi a helyzet?

RWA 264

JFC 244

KXY 586,587,589

LKN 673

PAZ 820

 KLF 351

NOR 406

 

Merre járnak?Vagy már valamelyik selejt?Vagy máshová lettek áthelyezve?

Utas555 Creative Commons License 2023.12.15 0 1 38389

Üdv! Ma sikerült elkapnom a megfelelő emberemet. :) Na, tehát SSM-474 és a 475 átkerült Salgótarjánhoz. SSM-475 NWX-373 helyett van/váltotta. Illetve még azt mondta, hogy jöttek át ide buszok. Kérdeztem is, de még ő maga sem tudja fejből, hogy a 2db SSM-en kívül mi. Elvileg Balassagyarmat pedig még újabb autót kap a 2db SSM helyére. Illetve kész lett AA DS-211, már ma úton is volt, végül Fóton végezték a javítását. AE FI-906-ról pedig azt hallottam, hogy megy vissza Győrbe, a Kravtexhoz, mert gyárilag hibás a kormánymű. Nem kicsit elhúz a kormány, az eleje pedig úgymond "sétál". Azt mondták a műhelyben, hogy ez így életveszélyes, egy métert nem lehet vele megtenni. Most KXY-586 van helyette, ami eredetileg is volt azon a fordán mielőtt jött az AA DS-223. Egyelőre ennyi!

Előzmény: Törölt nick (38372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!