Arra próbálok rávilágítani, hogy bár BAZ megye valamennyi településén jártam (az ország lakosságának csak kis %-ról mondható ez el) a megye autóbusz közlekedéséről nem rendelkezem részletes és naprakész információkkal.
2024 január 1-jével Kazincbarcika helyi járatai kb. 90%ban megszűnnek. Pár darab 3 és 9es busz fog közlekedni, illetve egyetlen egy 4B-s. A 3B, 4, 4C 23, 42-es járatok megszűnnek, helyette helyközi járatokat fognak meghoszabbított vagy megváltoztatott útvonalon közlekedtettni..
Ha fellép ellenük, nem tudta volna pótolni a kiesetteket.
Értem - gondolom nem az alma volt már férges, hanem a féreg almás.
Nem kellett volna kirúgni ilyenkor a sofőröket. Egyszerűen csak a kieső bevétellel arányosan levonni a fizetésükből addig, amíg egymást követő három hónapig nem a megfelelő számokat azállítják.
Anno egy ismerős mesélte, akit az OFF Árpád-híd végállomáson körbevettek a veterán dolgozók első munkanapján és tájékoztatták róla, az adott fordán mennyi lehet a max bevétel, különben...
A fix fordákra bekövült dolgozókra, akik rettegve néznek az újoncokra, nehogy kiderüljön a valós jegyeladás az adott fordán.
Anno egy ismerős mesélte, akit az OFF Árpád-híd végállomáson körbevettek a veterán dolgozók első munkanapján és tájékoztatták róla, az adott fordán mennyi lehet a max bevétel, különben...
E téli képekkel kívánok minden borsodi autóbuszvezetőnek, szerelőnek és járattervezőnek kellemes ünnepeket, és mindazoknak, akiknek a borsodi autóbuszok bármilyen szempontból valaha is fontosak voltak.
BFK-144, Ikarus 260.32 a Keresztesi úton halad Tiszaújváros felé; JLZ-519, Ikarus 260.32 érkezik a vasútállomásra Sály felől; JMN-863 Ikarus EAG E94.60 a vasúti átjárónál a mezőcsáti járaton.
Talán jobban is jártál a Búza tér másik oldalával. Nem kell a világ végére autózni, illetve nem kell aggódni, ha bizonyos viszonylatokon véletlenül túl sok jegyet adtál el...
'21 szeptemberében friss D kategóriával kopogtattam a Búzán. Hát Miskolcra nincs, de Edelénybe tudok kezdeni. Na azt nem vállaltam. Mondták hogy talán azon éven decemberben lesz egy 6 órás állás itt Miskolcon, persze nem vártam rá. Elhelyezkedtem a Búza tér másik oldalán.
Nagyon sokan ingáznak, és ezekben a kis falvakban egy helyi sofőr szerintem aranyat ér(ne) a volánnak. Bár kétlem hogy bárkinek ott eszébe jutna sofőrnek menni.
Nem csak Borosod megyének, de minden kistelepüléses hazai megyének, Baranya, Zala, Vas, Veszprém egy része gondot okoz az apró falvak közszolgáltatással való ellátása.
A legtöbb közszolgáltatás, bolt, posta, iskola, templom, stb. már nem működik ezeken a helyeken.
A közforgalmú közlekedés, döntően autóbusz, ritkában vonat, még megvan.
jár ahogy jár.
Természetesen sokszor feleslegesen.
Betér a busz 8 utassal a fedélzetén az öt számjegyű útra, ott megy 4-5 km-t, de a faluban ahová bement nem száll le senki és nem szál fel senki.
Visszafordul és megint megy 4-5 km-t, hogy a négy, jobb esetben három számjegyű útra visszatérjen.
Ez szívás.
De egyelőre még a központi költségvetés felvállalja, kifizeti.
azt, hogy az a példabeli busz naponta hányszor megy be és hétvégén egyáltalán bemegy e vagy sem, az már egy másik kérdés.
Sajnos nincsenek előttünk pozitív példák.
Sok nyugati országban az ilyen közszolgáltatást vagy a minimálisra csökkentették, vagy megszüntették.
Kelet-Európa se szolgál előre mutató jó példával.
Borsod megye kis falvainak közforgalmú közlekedése egyelőre áll, de billeg.