Keresés

Részletes keresés

Racilaci Creative Commons License 2023.12.22 0 0 38398

Jártál Dámócon, Büttösön, Farkaslyukon vagy Zalkodon? Szép baleset lehetett. 

Előzmény: trizs77 (38397)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.22 0 0 38397

Nyugi.

Értettem.

 

Arra próbálok rávilágítani, hogy bár BAZ megye valamennyi településén jártam (az ország lakosságának csak kis %-ról mondható ez el) a megye autóbusz közlekedéséről nem rendelkezem részletes és naprakész információkkal.

 

Előzmény: Eládi (38396)
Eládi Creative Commons License 2023.12.22 0 1 38396

Sajnálom hogy nem érződött az irónia.

Előzmény: trizs77 (38394)
PETIKEE1986 Creative Commons License 2023.12.22 0 1 38395

A HPF-264 a HPF-265 valamint az IIP-855 a tiszaújvárosi telephelyen áll már selejtként.

trizs77 Creative Commons License 2023.12.22 0 0 38394

Borsod megyéről kevés emlékem van.

 

Volt kb. 100 járatom (majdnem egy év) Budapest-Jósvafő-Budapest között.

Ebből ugye Borsod megyei csak a Dédes-Barcika-Aggtelek-Jósvafő szakasz és vissza.

 

Volt talán 1 tucat Budapest-Nagybátony-Ózd.

Volt másik tucat Budapest-Pétervására hétfő hajnalban üresbe fel, és reggel Pétervárása-Budapest másodrészben vissza Budapestre.

 

Volt talán 40-50 (inkább több) Különjárat.

a szokásos.

 - lillafüred,

 - aggtelek,

 - Jósvafő,

 - boldogkőváralja,

 - vizsoly.

Néha Mezőkövesd Matyó múzeum.

Stb.

 

Pár egyéb járat ami érintette Borsod megyét.

 

Magán autóval talán 40-50 alkalommal (?) jártam a megyében.

Legutoljára idén szeptember elején.

Kb. 400-500 km megyén belül.

 

 

Előzmény: Eládi (38386)
Suti_Vagyok Creative Commons License 2023.12.22 0 0 38393

Volánbusz oldalán fent van, én velem is ott jött szembe.

Előzmény: Rodonn (38391)
Isubusz Creative Commons License 2023.12.22 0 0 38392
Előzmény: Rodonn (38391)
Rodonn Creative Commons License 2023.12.22 0 0 38391

Hol lehet megnézni a változást?

Előzmény: Suti_Vagyok (38390)
Suti_Vagyok Creative Commons License 2023.12.22 0 0 38390

2024 január 1-jével Kazincbarcika helyi járatai kb. 90%ban megszűnnek. Pár darab 3 és 9es busz fog közlekedni, illetve egyetlen egy 4B-s. A 3B, 4, 4C 23, 42-es járatok megszűnnek, helyette helyközi járatokat fognak meghoszabbított vagy megváltoztatott útvonalon közlekedtettni..

trizs77 Creative Commons License 2023.12.21 -1 1 38389

1980 körül a fizetés levonásnak igen komoly korlátai voltak.

Munkaügyi és jogi korlátai.

 

Azon kívül ha nem is tetőzött a munkaerő hiány (az valamikor 1973 körül tetőzött) még hatalmas volt a sofőr, azon belül a buszvezető hiány.

 

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (38388)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.12.21 0 2 38388

Ha fellép ellenük, nem tudta volna pótolni a kiesetteket.

 

Értem - gondolom nem az alma volt már férges, hanem a féreg almás.

Nem kellett volna kirúgni ilyenkor a sofőröket. Egyszerűen csak a kieső bevétellel arányosan levonni a fizetésükből addig, amíg egymást követő három hónapig nem a megfelelő számokat azállítják.

És ezt évente ismételni.

 

Előzmény: trizs77 (38385)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.21 -1 1 38387

Naív voltam akkor.

Mondjuk a turai balhét már akkor is mertük, hisz előtte foglalkozott vele a Népszabadság is, de úgy gondoltam távolságiban ez nincs.

Nem nyertem.

Volt.

 

s hogy ON is legyen a Budapest-Jósvafőin is a váltótársam és köztem volt kb. 30-40%-os eltérés.

Naponta.

Leadóban.

 

 

 

Előzmény: Eládi (38386)
Eládi Creative Commons License 2023.12.21 0 1 38386

Épp kezdett hiányozni az Andor utcai helyzetjelentés 1978-ból :-)

Előzmény: trizs77 (38385)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.20 0 3 38385

Egyetértek.

 

Szerettem azt hinni (amúgy tévesen), hogy az Andor utca ez ügyben más.

Millió dologban valóban a No.1 volt az országban, ez ügyben nem.

 

1978-ban bevezették azt, hogy kiválasztottak 4 vagy 5 párost.

Őket hetente más-más vonalakra tették.

 

az érintett vonalakon 20-100%-kal megnőtt azon a héten a bevétel..................:-(((

Egy évig se tartott az ügy.

Évekkel később megkérdeztem a vezérigazgatót miért állíttatta le?

Azt mondta személyzeti okok miatt.

Ha fellép ellenük, nem tudta volna pótolni a kiesetteket.

 

 

 

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (38384)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.12.20 0 6 38384

OFF

1989 egyik nagy feladata lett volna többek között ezt a módit is gyökerestül kiirtani az ország népéből.

Nem történt meg.

ON

Előzmény: trizs77 (38383)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.20 0 0 38383

Anno egy ismerős mesélte, akit az OFF Árpád-híd végállomáson körbevettek a veterán dolgozók első munkanapján és tájékoztatták róla, az adott fordán mennyi lehet a max bevétel, különben...

 

----------------------------------------------------

 

Ez sajnos megtörtént.

Azt a buszvezetőt is ismerem akivel megtörtént.

Már régen nem buszvezető, de nem emiatt.

 

 

Előzmény: btbtbtbt (38380)
Eládi Creative Commons License 2023.12.20 0 0 38382

Én már hallottam olyan sztorit is, hogy a fordás sofőr felült az újonchoz és mondta ki az akinek kell és kinek nem kell jegy...

Előzmény: btbtbtbt (38380)
Racilaci Creative Commons License 2023.12.20 0 0 38381

Vagy úgy...

Előzmény: btbtbtbt (38380)
btbtbtbt Creative Commons License 2023.12.20 0 1 38380

A fix fordákra bekövült dolgozókra, akik rettegve néznek az újoncokra, nehogy kiderüljön a valós jegyeladás az adott fordán.

Anno egy ismerős mesélte, akit az OFF Árpád-híd végállomáson körbevettek a veterán dolgozók első munkanapján és tájékoztatták róla, az adott fordán mennyi lehet a max bevétel, különben...

Előzmény: Racilaci (38379)
Racilaci Creative Commons License 2023.12.20 0 0 38379

nem kell aggódni, ha bizonyos viszonylatokon véletlenül túl sok jegyet adtál el...

 

 

Ezt én nem értem. Mire gondolsz itt?

Előzmény: btbtbtbt (38377)
Mandras61 Creative Commons License 2023.12.20 0 14 38378

Mezőnyárád, 2007. december 1-jén.

 

E téli képekkel kívánok minden borsodi autóbuszvezetőnek, szerelőnek és járattervezőnek kellemes ünnepeket, és mindazoknak, akiknek a borsodi autóbuszok bármilyen szempontból valaha is fontosak voltak.

 

BFK-144, Ikarus 260.32 a Keresztesi úton halad Tiszaújváros felé; JLZ-519, Ikarus 260.32 érkezik a vasútállomásra Sály felől; JMN-863 Ikarus EAG E94.60 a vasúti átjárónál a mezőcsáti járaton.

 

btbtbtbt Creative Commons License 2023.12.12 0 4 38377

Talán jobban is jártál a Búza tér másik oldalával. Nem kell a világ végére autózni, illetve nem kell aggódni, ha bizonyos viszonylatokon véletlenül túl sok jegyet adtál el...

 

Előzmény: Eládi (38373)
bodrostomi Creative Commons License 2023.12.12 0 1 38376

Micsoda kincsek kerülnek elő. :-)

Előzmény: Mandras61 (38375)
Mandras61 Creative Commons License 2023.12.12 0 14 38375

Borsod Volán, nem is oly nagyon régen...

AOB-345, Ikarus 266, Mezőkeresztes Vá.-Kács, oda-vissza, 2005. augusztus 13-án.

 

 

  

 

A belső képek Tibolddarócon és Bükkábrány felé menet készültek.

bodrostomi Creative Commons License 2023.12.10 0 1 38374

Még napközben el is távolították a tájékoztató táblát és a vonatpótló menetrendet a Tiszain.

Előzmény: Racilaci (38358)
Eládi Creative Commons License 2023.12.09 0 3 38373

Kicsit megszólítva érzem magam a témában.

'21 szeptemberében friss D kategóriával kopogtattam a Búzán. Hát Miskolcra nincs, de Edelénybe tudok kezdeni. Na azt nem vállaltam. Mondták hogy talán azon éven decemberben lesz egy 6 órás állás itt Miskolcon, persze nem vártam rá. Elhelyezkedtem a Búza tér másik oldalán.

Nagyon sokan ingáznak, és ezekben a kis falvakban egy helyi sofőr szerintem aranyat ér(ne) a volánnak. Bár kétlem hogy bárkinek ott eszébe jutna sofőrnek menni.

Előzmény: btbtbtbt (38372)
btbtbtbt Creative Commons License 2023.12.08 0 1 38372

Miskolchoz tartozik a két viszlói forda. Vannak helyi sofőrök is, de vannak, meg voltak is, akik messziről, pl Miskolcról járnak.

 

Sokszor meglepődnénk, micsoda távolságokat tudnak le buszsofőrök a megyén belül munkába járáshoz.

Előzmény: 4MOTION: (38370)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.07 -4 0 38371

Nem csak Borosod megyének, de minden kistelepüléses hazai megyének, Baranya, Zala, Vas, Veszprém egy része gondot okoz az apró falvak közszolgáltatással való ellátása.

 

A legtöbb közszolgáltatás, bolt, posta, iskola, templom, stb. már nem működik ezeken a helyeken.

A közforgalmú közlekedés, döntően autóbusz, ritkában vonat, még megvan.

jár ahogy jár.

Természetesen sokszor feleslegesen.

Betér a busz 8 utassal a fedélzetén az öt számjegyű útra, ott megy 4-5 km-t, de a faluban ahová bement nem száll le senki és nem szál fel senki.

Visszafordul és megint megy 4-5 km-t, hogy a négy, jobb esetben három számjegyű útra visszatérjen.

 

Ez szívás.

De egyelőre még a központi költségvetés felvállalja, kifizeti.

azt, hogy az a példabeli busz naponta hányszor megy be és hétvégén egyáltalán bemegy e vagy sem, az már egy másik kérdés.

 

Sajnos nincsenek előttünk pozitív példák.

Sok nyugati országban az ilyen közszolgáltatást vagy a minimálisra csökkentették, vagy megszüntették.

 

Kelet-Európa se szolgál előre mutató jó példával.

Borsod megye kis falvainak közforgalmú közlekedése egyelőre áll, de billeg.

 

 

 

 

 

4MOTION: Creative Commons License 2023.12.07 0 0 38370

Ez a forda Miskolchoz tartozik? Nem tudnak senkit oda vezényelni 30km-es körből?

Előzmény: btbtbtbt (38365)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.07 -2 0 38368

A költség számításokról.

 

1970 óta biztosan (lehet, hogy előtte is ?) biztosan van pontos leírás, hogy milyen költségbe mit kell beleszámítani.

Sőt. 1993 óta (?) egyik törvény melléklete is tartalmazza.

 

Leánykoromban ez szűkített és/vagy bővített önköltségnek hívták.

Mostanában fajlagos és nem is tudom mi a másik a neve.

Nem, a számító maga nem döntheti el, hogy mit számol bele és mit nem.

 

Se a székház eladás, se a 88888-as számú út újra aszfaltozása nincs benne.

 

Előzmény: btbtbtbt (38365)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!