Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xxmadden Creative Commons License 2019.05.09 0 0 122133

Lehet,hogy a véletlen műve,de amióta subcy felrakta a generátor probléma okozóját,sorra megszaporodnak az olyan jellegü problémák.

Javaslom olvasgass vissza(nem is kell sokat,) és meglesz a hiba feltételezett okozója.Fényképek is vannak.

Ezen az oldalon elég visszafele.

Előzmény: Rutin1976 (122132)
Rutin1976 Creative Commons License 2019.05.09 0 0 122132

Sziasztok.

Már egy ideje néha halkan néha hangosabban ciripelt a generátor.

A szíjak és minden cserélve gyárira.

Ma reggel közel 40 perc után az egyik indulásnál a lámpánál visszaesett a fordulat úgy,hogy elindulni sem tudtam csak üresben gurulni.

Akku jelzőlámpa és az olajkanna világított.

Beparáztam zene kikapcs, kocsi leállít.

Ujrainditás után csak a helyzetjelzővel minden normálisan ment.

Akkun miután leállt az autó. 12,72 volt.... alapjáraton 13,98V a pólusokon..

közel alapjárati töltőáram  17 amper amit keveslek.

Generátor cserét javasoltak így meg is rendeltem de félek ,ha mégsem auz lesz... 2007-es punto közel 230 ezer km. 1,4 8v

Ja a hibakódolvasó nem talált semmit.

 

Van tippetek?

subcy Creative Commons License 2019.05.07 0 0 122131

Szóval: Ha nyitott motorháznál benézel van alul védő a generátornak? Ez a legegyszerűbb...

Előzmény: Tomcsr (122125)
subcy Creative Commons License 2019.05.07 0 0 122130

másik kartársnak akartam ezt bocs :)

Előzmény: mexi6 (122129)
mexi6 Creative Commons License 2019.05.07 0 0 122129

Köszi !

 

"van alul védő generátornak" ...  ?..ezt nem vágom! Van alsó védőlemezem de nem ez volt a probléma.

Előzmény: subcy (122128)
subcy Creative Commons License 2019.05.07 0 0 122128

Ha nyitott motorháznál benézel van alul védő a generátornak? Ez a legegyszerűbb...

Előzmény: mexi6 (122126)
subcy Creative Commons License 2019.05.07 0 0 122127

Bárdinál :-)

Fiat cikkszám lead, előre kifizet és vár 2-3 napot míg megjön. Kb minden Fiat cikkszámot meghoznak így.

Előzmény: mexi6 (122126)
mexi6 Creative Commons License 2019.05.07 0 0 122126

subcy!

 

Szia!

 

Hól szerezhető be a vízelvezető cső?  Bárdinál csak pislognak! Köszönöm.

Előzmény: subcy (122120)
Tomcsr Creative Commons License 2019.05.07 0 0 122125

Sajnos híján vagyok szakértelemnek, szerszámoknak és szerelőaknának, így inkább szakira bízom. 

A vízelvezető cső cseréjét megtaláltam, viszont az említett oldalsó védő lemezről nem találom az infót.

Előzmény: subcy (122124)
subcy Creative Commons License 2019.05.07 0 0 122124

ha visszaolvasol pár napos hozzászólásokat + a tegnapiakat is, akkor mindenre választ kapsz! Köztük arra is hogy kell kiszedni a generátort a klímacsövek megbontása nélkül... Hajrá ;)

Előzmény: Tomcsr (122123)
Tomcsr Creative Commons License 2019.05.07 0 0 122123

Köszönöm szépen a válaszokat! Ma derül ki pontosan hogy mi a gond, de elviekben a generátor lett zárlatos. Nincs töltés, kevesebb mint 12V van az akkun mikor jár a motor. A szerelő hív egy másik szerelőt mert vmi klímacsövektől nem tudja leszedni a generátort.

Airbag fórumozóhoz kérdésem: esetleg tudnál mellékelni egy fotót hogy melyik oldalsó védő lemezről lenne szó?

Subcyhoz: szintén meg tudnád mutatni hogy melyik vízelvezető csövet mondod?

Köszönöm a segítségeteket!

subcy Creative Commons License 2019.05.06 0 0 122122

Na ja. Vannak szerelők aki leszedik, de vissza nem teszik, elfelejtik.

Előzmény: Airbag. (122121)
Airbag. Creative Commons License 2019.05.06 0 0 122121

az oldalsó védő lemez rajta van?

Előzmény: Tomcsr (122118)
subcy Creative Commons License 2019.05.06 0 0 122120

Cseréld le minnél hamarabb azt a kis vízelevezető csövet, az a baja. Remélhetőleg a generátornak azért baja nem lett. Bár ha 2006-os és mindig rá volt vezetve a víz, akkor... nekem is mostanság nyekken meg (ahhoz képest elég jól bírta)

 

Az új generátorhoz tettem fel én is csak azt a vízelvező csövet, hamarabb kellett volna:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=151090013&t=9128494

 

Azóta nincs nyekkenés sem eső után ami most ugye itt van elég sok... mindig volt kis szíj sikítás hang is, szóval kapott vizet :(

Előzmény: Tomcsr (122118)
xxmadden Creative Commons License 2019.05.06 0 0 122119

Tekerj lejjebb.Félő,hogy a 122109 hsz.fog segiteni.

Vagy kiszáritasz,majd próba.Esőviz levezetőd ellenőrizd le.Subcy is irta,hajlamos rávezetni generátorra.Abból meg ugye következik,hogy felsirt az ékszíjad,ezt hallhattad.Kis zárlat miatt tilthatott szervót is.

Előzmény: Tomcsr (122118)
Tomcsr Creative Commons License 2019.05.06 0 0 122118

Sziasztok!

Van egy 2006, 1.4 benzines (77Le) Grande Puntóm 140.000 Km-el. Tegnap 50 km megtétele után mikor már épp le akartam állítani az autót elkezdett sárgán világítani a kocsi/lakat piktogram. "gépkocsi védelmi rendszer hibája" - a könyve szerint. Ma reggel ez már nem jött elő, viszont az elindulás után valami magas hang jött ki a motortérből, amely a gyorsítás nagyságával megegyezően változott. Talán a nagy eső miatt? Aztán kis idő elteltével a töltésjelző is elkezdett folyamatosan világítani. Ha megálltam stop táblánál akkor a szervó is elment. (autó leállít, indít, a szervó visszajött.) A hang megszűnt, de a töltésjelző párszáz méter megtétele után ismét elkezd égni és a szervó is elmegy. A hiba óta kb 3 km-et mentem az autóval. Találkozott már valaki ilyennel? 

 

xxmadden Creative Commons License 2019.05.04 0 0 122117

👍.Ez az.

Előzmény: szilr0bi (122116)
szilr0bi Creative Commons License 2019.05.04 0 0 122116

Nagyon köszönöm, így már meg is van a tanksapka szétszedő videó:) Ha másnak is kellene, itt van

 

https://www.youtube.com/watch?v=PFoz__ENhz8

Előzmény: xxmadden (122115)
xxmadden Creative Commons License 2019.05.04 0 0 122115

Szétszedhető(megtettem).yt-on van fennt róla El caiman del piave a feltöltő azt hiszem.

Én gyengébb rugót csináltattam bele,nem recseg olyan erősen igy.A zárbetét végén a pöcök szokott megkopni,ill.a müanyag vezetője.Műszerolajat ne sajnáld összerakásnál.

Talán valaki megleli a linket,én nem találom.

Előzmény: szilr0bi (122114)
szilr0bi Creative Commons License 2019.05.04 0 0 122114

Tankolás után nem lehet lezárni a tanksapkát, azonnal racsnizik, nem lehet elfodítani és leesik mikor kivennéd a kulcsot. Anno tanksapkát cseréltünk a punto-n, most egy bravo van, ugyanaz a jelenség. Valaki tapasztalta már ezt? Van megoldás, vagy marad az új sapka és a plussz kulcs?

kasztorka Creative Commons License 2019.05.04 0 0 122113

Igen. Jó szerszám készletekből soha nem elég! Lásd, ha össze kell állítani egy szokatlan kombinációt.

 

Nekem még van hová fejlődnöm ezen a téren. Néha át kell mennem a szomszéd mesterhez egy-egy darabért.

Előzmény: subcy (122112)
subcy Creative Commons License 2019.05.02 0 0 122112

Reprodukáltam hogy teljes legyen a prezi :-) 13-as a dugófej

 

 

Annyi hogy azt a hosszú szárat én kettő lenti rövidből raktam össze (könnyebb kifordítani onnan ha meglazult már), csak a másik nincs nálam most a kép kedvéért.

 

Azért jó az 1/4"-es mert így még kevésbé megy rá ferdén a csavarra, nem tolja el a klímacső annyira. Így is picit ferdén áll, de már lazítható rányomva.

 

3/8"-al is lehet állítólag, de szerintem ez biztosnágosabb. Az a szívás ha lesarkazza az ember azt az eldugott csavart.

 

Előzmény: kasztorka (122111)
kasztorka Creative Commons License 2019.05.02 0 0 122111

Házi feladat 5:)

 

Ez az igazi, amikor egy kis 13-as így feladja a leckét.

 

Nem is tudom, miért akartad másnak adni a megoldás élményét.

 

Szép meló!!! Ügyes vagy!!!

 

(azért arról a kulcskombinációról vártam volna egy fotót ;)

 

Előzmény: subcy (122109)
puntoscsabi Creative Commons License 2019.05.02 0 0 122110

Van fejlemény?

Előzmény: IceSanyi (122099)
subcy Creative Commons License 2019.05.01 0 0 122109

1.4 8v generátor csere (1.4 8v alternator replacement) házilag, második nekifutásra


ott tartottam, hogy feladtam elsőre mert annyira nincs hely a tűzfal és a generátor között, meg annyira útban van két klíma cső, hogy nem tudtuk elsőre leszedni a régi generátort.


Sokszor jó esik egy kis pihenő, újult erővel nekiesni a feladatnak :D


Azért kezdtem bele ismét magamtól, mert két szerelőt is kerestem telefonon, emailen és nem tudtam előre őket... Így hát marad a csináld magad módszer. Még ehhez tartozik hogy utána is olvastam és lengyel, orosz nyelveken lefordítva a google-el a kulcsszavakra rákeresve, meglepő sok kép és automata lefordított szöveg jött szembe :) Az egyik orosz úgy járt mint én: elsőre nagy szívás órákon át, majd másnap nekiugorva sikerült elég hamar. Jó volt ezt olvasni hogy más is volt ebben a cipőben :D Annyit írtak mindenhol hogy nem kell klímát bontani ahogy a Haynes meg a gyári instrukció írja!!!


Elmondom én hogy csináltam végül, egy tippet kaptam még lelövöm a poént: a motor tartót a vázon lazítsam és megemelve a motort toljuk majd előre hogy hozzáférhető legyen ez a szép eldugott csavar (felső generátor csavar, látszik rajta az előző próbálkozásom):

 


Aknán dolgoztam, egy kis krokodil + egy kis palack emelővel. Az első azért kell, mert a palack emelő nem fér alapból az olajteknő alá, így meg kell emelni az autót kissé oldalasan.

- Automata hosszbordásszíj feszítő kiold, majd szíj levesz

- van ott egy műanyag védő, két csavar tartja közvetlen a szíj felett. Nem tudom minek, de talán ha elszakadna a szíj ne verjen szét mást ott
- légkondi cső ott mellette kiold, egy csavar fogja, asszem 8-as, egyértelmű
- alsó légkondi cső kis csavarja kiold, ez egyértelmű ha valaki az autó alján van

- két bepattintós csőtartó bilincs old, ezt is egyértertelmű ha valaki követi a csöveket. Csavarhúzóval lehet szétpattintani őket.

- krokodil emelővel megemeljük az autó jobb elejét hogy az olajteknő alá beférjen a kis palack emelő.

- ráemelünk kissé hogy elérje a palackos feje, majd szembe a motorral állva bal oldalt oldjuk a vázon lévő 3 motortartó csavart. (A gumis részről beszélek, ami a vázra fekszik fel!)

- most elkezdjuk emelni a palackal a motort és a másik meg húzza előre kissé

- most már van hely, mert az egyik klímacső nem mozdul vele :)

- összeállítottam egy megfelelő hosszúságú dugókulcsot: két darab 1/4"-os kis toltó összerak, majd egy adapter ami 3/8"-ra felnöveli és erre tettem fel a 3/8"-os 13-as dugókulcs fejet

- ezt a kulcsot most a két klímacső között beraktam, majd néztük hogy felfekszik-e rendesen a csavar fejére. Ha nem és úgy próbáljuk, lesarkazhatjuk, szóval erre figyeli kell!

- Fentről oldalt benézve látható egy lámpával hogy áll az egész. Egy kicsit így is oldalasan lesz a kulcs, de most már jó erősen rátolva nem tud lefordulni.

- Kis racsnis krova rátesz és nyomva közben oldható végre ez a csavar :-) Én fentről csináltam végül és nem alulról!

- Az alsó csavarok elég jól hozzáéfrhetőek, a saruk is, majd forgatva a generátort lefelé szépen kiemelhető, bár a klímacső itt is kicsit útban lesz, de megoldható.

Az új visszrakása fordított sorrendben. Én kicseréltem a felső csavar egy alsóra, mert azon nincsen nyoma előző próbálkozásoknak, még szűz :)


Lemértem a csavart is ha kellene valaki a bontóból mert lesarkazná:

   


Szóval nekem így ment, motort nem megmozgatva nem :)

 

A régi (nincs megrepedve)


Plusz ilyenkor ki kell cserélni az esővíz elvezető csövet eltoltra -ha a sima kicsi lenne- hogy ne áztassa az esővíz az újat.

 

 

Előzmény: subcy (122106)
subcy Creative Commons License 2019.04.28 0 0 122108

fix :)

Előzmény: xxmadden (122107)
xxmadden Creative Commons License 2019.04.27 0 0 122107

8V-n szabadonfutós a gen szijtárcsa,vagy fix? Csak ugy érdekel általánosságba.

Erre tényleg figyelhettek volna a könyebb kiszerelés végett.

Előzmény: subcy (122106)
subcy Creative Commons License 2019.04.27 0 0 122106

Ma sikertelen lett sajnos a generátorcserém (működik csak hangja van/volt :( Ketten sem tudtuk megoldani, pedig szerszám volt dögivel, mindenfére fejek, csuklók, stb.

A lényeg hogy nálam nagyon kevés a hely a generátor és a tűzfal között és ráadásul két klímacső is pont útját állja és hab a tortán hogy ha sikerült is rátenni a felső csavarra a 13-as dugófejet egyszerűen fentről benézve féloldalasan állt rajta mert egy fix alu klímacső nem engedte rajta egyenesen. Lenyalni nem akartam a fejét, ezért inkább feladtuk. Úgy voltam vele hogy majd klímáshoz elviszem mert hogy a klíma kompresszortól nem fér el a kulcs :(
Aztán itthon megnéztem az eLearn-t és bizony írja is hogy azt a klíma csövet el kell távolítani és utána lehet leszedni a generátort magát.

Sajnos ez elcseszett egy dolog, gyakorlatilag egy rohadt csavar miatt nem lehet egyszerűen cserélni :(

Nem mondom hogy minden 1.4 8v-nek ilyen, meg lehet más ügyesebb, de ez rajtunk most kifogott...

Procedures > 55 ELECTRICAL EQUIPMENT > 5530 CURRENT GENERATION > 5530A ALTERNATOR AND COMPONENT... > 5530A14 ALTERNATOR - R+R FOR VERSIONS WITH AIR CONDITIONOMG

subcy Creative Commons License 2019.04.27 0 0 122105

Na szuper, siker! :)

Előzmény: mrzltn (122102)
mrzltn Creative Commons License 2019.04.27 0 0 122104

Szerintem meleg motoron cseréltek légszűrőt úgy, hogy csak lecsavarták a fedelet...

Egy bilincset cseréltem csavarosra, a többi visszakerült, ha már vettem fogót ;-)

Előzmény: xxmadden (122103)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!