Köszi, van a srácnak egy 18-70 es is. Elsőre megpróbálom azt.
Beállítottam standardra a DEC-t. A pirosak míg így is kicsit valószínűtlenek. (mikulásvirág, de ez lehet, hogy a növény miatt van)
Sajna ez az obi tényleg nagy kompromisszum. Az az érzésem, hogy ezzel az obival nem igazán nyújt többet, mint a Fuji.... Mondjuk a mélységélesség, azaz életlenség, na ott verhetetlen (néhány közelit csináltam, az élvezet volt). A kerben viszont ugyan olyan, mint a Fuji, bokrok ágai ugyan olyan lágyak....
Csodálom, hogy nagy ISO-n hasonlóan zajos, mint a lényegesen kisebb CCDjű Fuji...
A DEC Vivid állása okozhat ilyet, a két gép fénymérője nem biztos, hogy egyformán működik, súlyoz, a sonyt próbáld multisegment állásban. A DR egyébként sem működik csak multisegment fényméréssel, a bekapcsolt állapot csak egy gammakorrekciót csinál, a DR+ avatkozik be komolyabban, de egyik sem működik manual módban. Zajos, persze, a sony egyébként sem a zajtalan iso 1600-ról híres. A 18-200-as obival kapcsolatban....nagy átfogás, nagy kompromisszum. Adok kölcsön egy 70-210-est próbáld ki azzal.
Még egy Bálnalovashoz. Ami még feltűnt: mintha életlenebb lenne a Sony (állvány volt, időzítővel exponált!) Ez a 18-200 obi létezik, hogy tele állásban kicsit, hogyismondjam... nem az igazi?
Köszi mindenkinek, de szerintem Bálnalovasnál az igazság. A DEC Vivid volt, de a D-R off-on, most néztem meg. A blende közel azonos vagy teljesen azonos volt (máspdik eset). Állványról ment, idő innen kezdve mindegy szerintem.
Azért szerintem ez zajos. Próbálgatom tovább....
Ja alulexpó, mindkét gép középresúlyozott fényméréssel dolgozott és nem korrigáltam az expót..... Hajlamos a Sony alulexponálni? (ezekszerint)
mindkét előttem szólónak igaza van, de túl kevés az infó. Nézd meg az exifeket, záridő, blende, továbbá tudni kéne a sonyn mik voltak a beállítások. D-R, illetve DEC. Elsőre azt látom , hogy a sony lényegesen alulexponált a fujihoz képest
Az expozíció a rekesztől és záridőtől függ (és az érzékenységtől). A (zoom objektív esetén adott fókusztávolsághoz tartozó) fényerő a maximális használható rekesznyílást adja meg.
(Az mondjuk elő szokott fordulni, hogy ugyanaz a rekesz, záridő és érzékenység érték esetén is más-más lesz az expozíció két gép felvételén; amiatt van, mert néha sajnos mást jelent ugyanaz a pl. ISO100 érték különböző gépeken. Nem lehetne eltérés, de sokszor bebizonyosodott hogy jelentősen elkalibrálják a gyártók, több 10%-kal).
Lehet hogy hülyeséget mondok de ha az obi fényereje kissebb(és itt ez van)akkor a záridő növekszik!!!Persze ugyanakkora rekesznél és mm-nél.Tehát a szonyi tud 200-at a fudzsi meg 300-at.A tele állásuk nem ugyanaz.
A globális nagy vitához ennyit: Sony Alpha 100 versus Fuji S9600. Én kézséggel elhiszem, hogy elcsesztem valamit, csak mondatok meg, hogy mit. A Sonyin egy 18-200/3,5-6,3 obi volt. Mindkét sorozat iso1600, full tele állás, lámpafény, állványról. Képkivágások 1:1ben. Főleg Bálnalovas segedelmét várom, mert ezt nem hiszem el, amit itt látok (eddig Fuji-Sony 1:0):
Mondjuk a gépeket nem azért csinálják ,újítják hogy mindig frankóbbak legyenek hanem hogy megvegyék!
És az emberek megveszik:))
Nem azért mondom amit fogok mert a 9500as nem jó gép de én a régi 5500al is készítettem (szerintem)annyi jó képet mint ezzel.Csak annak a tudáshatára azért sokkal szerényebb volt.
Nem tudom hogy egy slr géppel milyen minőségű felvételeket tudnék készíteni,talán jobbakat színhűebbeket élesebbeket...!
a canon új szupergépe: "Visszanezve az S5-so kepeket, es osszehasonlitva az S3-mal, az S5-os kepeket mintha valami vekony fatyol fedne be es sokszor nagyon pixelesek, a kepen a legelesebb resz sokszor nem az arc, hanem az arc alatti galler es nyak resz." a véleményem az hogy minden új gép egyre pocsékabb :(
Jó reggelt ,jó napot!Üdvözlök minden fuji rajongót itt a fórumba :)Minden idők legkitűnőbb bridge kamerájának a fóruma ezennel meghalt.Jó néhányunk a tükrösgépek futurisztikus világába vetette magát,nagyobb reményeket táplálva a fotózás iránt.Aki még ide téved nyugottan olvasson vissza felé mert tanulságos dolgok kerültek napvilágra a mi kis gépünkről.Majd gyorsan keressen egy másk topikot mert az idő nem áll meg és nyakunkon a marketingesek ujjabb hiper-szuper masináinak a csodálatos,minden fotós szivet megdobogtató,technikai ficsőrjeinek arzenálja.Legyünk résen!!Gyanakodva tekintsünk az ujjabb szörnyszülöttekre,mert lehet ,hogy a fele sem igaz abból amit elakarnak velünk hitetni.Bármilyen géppel is fotózunk,mindig tudjuk létezik jobb!!
Kérdezni szeretnék. A finepix s9600-hoz használható kétféle kártyatípus (xD és CF) valamelyikénél előfordulhat-e, hogy olyan nagy a kártya kapacitása, mit már a gép nem tud kezelni? 4GB-re gondolok konkrétan.
Mind az 5 repcsi belefér a hasába, hátul a működőképes lift (persze kézzel kell működtetni, de le-föl mozog). 98 cm. Már beraktam a képet a fiamról néhány beszólással elébb. Vele alkottam.