Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Ezek az uj Siemens Venture kocsik a MidWest festessel. Ez alhalmazaban lehet a Phase szamoknak, nem hiszem ez lesz az Amfleetek helyett a Keleti Part jaratain. California es a MidWest kulon szintervet szokott kapni az East Coasttol peldaul.
...éssssss igen! Picivel lejjebb egy másik videóban ott a 39008 jobb oldala, és fent ott az ablak! Azaz ez a kocsi a kettő keveréke - hacsak nem utólag alakították ki lent a kerekesszékes fülkét...
Amíg várok az infóra a 31000-series coach-baggage-al kapcsolatban, egy újabb kérdés...
Van ugyebár a 39000-series Superliner II transition-sleeper (39000-39046), ami az IC cikkedben a Chicago-ba érkező vonatban is van. Eddig abban a hitben voltam, hogy az alsó szint megegyezik a normál sleeper-rel, ahogy a képeden is, és a többi képen meg a Walthers modellnél is, és fent is van pár eltérés az ablakoknál.
Viszont most botlottam bele egy videóban, hogy a távolabb lévő szóló ablak (a kerekesszékes fülke ablaka) hiányzik. Elkezdtem nézegetni a fotókat, és tényleg, az alacsony pályaszámúak ilyenek. És ezeknél a magas átjárónál a jobb oldalon az utolsó ablak is megvan, ami a "normál" esetben nincs. Ráadásul egy kis plusz csavar, hogy a 39000-39011 ez az "újonnan talált" verzió, de a 39008 a "normál" - legalábbis az alsó szint, a fenti miatt kérdéses oldalról nincsen kép.
Érdekes, hogy Phase VI-nak nevezi. Elvileg a személykocsik mostani festése a Phase VI = Phase IVB, de ezt az átmeneti festést is annak nevezi - bár be is vették a Wikibe.
Köszi, végre van valami minimális adat az egyes kocsik építési évéről. A teljes Superliner I sorozat érdekelne, akár hónappal kiegészítve. Az azért meglepett, hogy az első étkező 1981-es. A coach-baggage-t is korábbra tippeltem. Azt hiszem a coach-ok jöttek ki először, meg talán a sleeper-ek.
És arra szeretnék nagyon de nagyon választ kapni, hogy miért jött ki az összes Superliner I Phase II festéssel?
A 70000-70049-esek eredetileg a SP számára készültek, ott Class B102-40 típusként. Oregonban, a portlandi Greenbrierben épültek át az Amtrak számára 1997-ben (ez volt a delivery). Aztán a dicsőség múltával SD (stored dead), 2003-ban [David C. Warner Elbert Simon: Amtrak By the Numbers]
Ezeket azért is a vonat végére sorolták, mert így könnyebb volt induláskor ráakasztani őket a vonatra, érkezéskor pedig a peronhoz beállás előtt leakasztani és elvinni a kirakodás helyére.
Magam láttam Los Angelesben egy chicagói expressz indulásakor, hogy a vonat két szakaszban állt a peron jobb és bal oldalán, a jobb oldali személykocsik mögött az expresszáru kocsik, a bal szakaszon pedig a mozdonyok, vagy három koporsó. A mozdonyos szakasz előrehúzott, aztán visszatolt a másik szakaszra, összeakasztották őket, és elindultak a hosszú útra.
Second were the standard-design express boxcars, numbered in the 70000- 71000- and 71200-series numbers. The express boxcars were delivered in 1997, and because they lacked HEP pass-through cabling, they were restricted to rear-of-train service.
Ilyeneket? Bár nem tudom, hogy ezek az express boxcar-ok mikortól vannak. És ez a logó csak 2000-tól. A bal szélen belógó MHC (Material Handling Car) 1986/88-tól van.
Amire emlékszem, videóztam egy hídról Chicago Union Station-nek a kocsi tárolóját ('99-ben megvolt a Zephyr remize). Megjött egy Amtrak expressz, megállt kinn a tárolón, a végéről leakasztottak egy sor nagysebességű teherkocsit, lehúzták róla, és az expressz csak utána állt be a peronhoz.
Az Amtrak vonatokról nincs több képed? Pl. érdekelne, hogy a Chicagoba érkező expresszben a baggage és a Superliner II transition sleeper kocsikon kívül milyen kocsik voltak még. Persze a másik is, de ott elég közel volt a rendes fotózáshoz.
315xx-series smoking coach (31000-series coach-baggage-ből, a pályaszámhoz hozzáadva 500)
37000-series diner-lounge (Superliner I diner-ből átalakítva)
És meg tudnád nézni a 31000-series coach-baggage leírásából, hogy mikor kezdték belemezelni a poggyásztér ablakokat? Ebből csak ez az info kellett volna igazán.
nem illik kapható könyvből
A "kapható" egy kicsit túlzás... Ad 1, nekem most nincs nagyon pénzem (munkanélküli vagyok), ad 2, még nem döntöttem el, hogy az $591 vagy a $902 dolláros példányt válasszam. Na jó, használtan már van már 150 dollártól...
Mi volt az? Ha 120 mph-t tud, akkor RDC nem lehet, az LRC vonat az? Azok a kocsik a lease lejártával visszatértek Kanadába, ahol gyártották őket. Vagy?
A 2500-as sorozat nem dormitory-lounge, hanem sleeping cars, sleeper-dorm conversions, a felében van handicapped/accessible room, a másik felében nincs. Így is kell? Meg válassz még egy sorozatot a méretes listádból, azt kapod, mert
1. nem illik kapható könyvből tíz oldalakat kiszkennelni és terjeszteni,
A könyvből pár oldalt ki tudnál fotózni/szkennelni, hogy lássam milyen? Legyen mondjuk a lentebb említett 2500-series dormitory-lounge, a Superlinerekből az 31000-series coach-baggage, a 315xx-series smoking coach, a 345xx-series family-coach, a 35000-series snack-coach és a 37000-series diner-lounge. :-) Az átépítésekről szinte semmi adatom nincs, a 31000 kivételével mind az. :-) (Az xx-nél az utolsó két számjegy nem változott.)