Keresés

Részletes keresés

BTJ Creative Commons License 2020.04.01 0 1 7210

Jó Szerencsét!

 

Az OMBKE Tatabányai Helyi Szervezetének

elnökét, Bársony Lászlót keresd fel,

szerintem Ő tudna segíteni!

http://ombke-tatabanya.hu/vezetoseg/

Előzmény: Locinka (7208)
Locinka Creative Commons License 2020.04.01 0 0 7209

Elnézést az előbbi elírtam: tatabányai "kétéltű" csillét keresek (nem billenő)

Locinka Creative Commons License 2020.04.01 0 0 7208

Jószerencsét! Kiállításra keresnék tatabányai billenőcsillét, tudna valaki segíteni, hogy honnan lehetne beszerezni egyet?

Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.30 -1 2 7207

Nem voltam a völgyben, de amint tudok vissza szeretnék menni, Farkaslyukat megnézni, stb.

A Hétes-völgy minden tekintetben megérne egy tanulmányt, néprajzilag éppen úgy mint bányászat szempontjából.

 

Királdon csak busszal voltam, vissza Uppony felé, túra után. 

Igen, sokan vannak, (csak ők vannak) ugyanakkor tapasztalatom szerint nagyon-nagyon irányítható a beszélgetés pár jó szóval, még akkor is ha közben bexarsz a félelemtől. Sokszorosan adják vissza a te reakcióidat, iszonyú szenzitívek a hangnemre, ha szépen szólsz akkor nagyon készségesek, barátságosak is tudnak lenni. 

Ha rosszat szólnál, szerintem véged, de kinek jutna eszébe ott rosszat szólni? :-)

 

1. a Hétes-főről látszik a legjobban a meddőhányók kiterjedése

2. másik szögből a Hétes-főről

3. tiszta időben Ózd fölött a Tátra is szépen látszik, ez a fotó két órával korábban készült, Sáta felett, az irány ugyanaz

 

Vasgyár, amit megmentettek belőle...

 

És amit nem...

 

Előzmény: ElGreen (7206)
ElGreen Creative Commons License 2020.03.30 0 1 7206

Az a hétesi sor illetve az a környék igen cudar. Mármint elég sok ott a krumplibogár..

Voltál bent a salakvölgyben is? Nagyon monumentális az szent...

 

szép környék amúgy, érdemes Királdhoz is elmenni.

Előzmény: Törölt nick (7202)
gret13 Creative Commons License 2020.03.29 0 0 7205

Üdv! 

 

A mányi bányaüzemhez tartozott Csordakúti bánya és egy másik bányatelep, ami Csabdi és Vasztély között helyezkedik el. Ezekről tud valaki valamit? Csabdi felettinél elvileg lejtősakna volt/van.

Előre is köszönöm! 

Buszos világjáró Creative Commons License 2020.03.28 0 0 7204

Én meg közbe nézelődtem, egyik neves személy videóanyagát megtaláltam a témával kapcsolatban. Nála még találni rengeteg de rengeteg kincset. Köszönet neki!

 

https://www.youtube.com/watch?v=UxX02pOTK0w

 

https://www.youtube.com/watch?v=wyL0patrZ3I

Előzmény: Törölt nick (7202)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.22 -1 2 7203

Apropó Kohász út, Ózd környéke, Arló:

Előzmény: Törölt nick (7202)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.22 -1 2 7202

Két hete voltam arrafelé, Farkaslyuk felett is lébecoltam picit, a bányát nem néztem, de amint lehet megyek vissza.

Amúgy egy érdekes dologra jöttem rá, amint a Hétes-völgy meddőhányó-tengerét nézegettem:

 

Pazar kilátások és kilátástalanság Upponytól Ózdig

 

 a Hétes-völgy fentről és lentről... elvileg itt is volt bányavasút, de annyira nem mélyedtem bele, mert azért nem egy életbiztosítás itt lófrálni egyedül, így is megszólítottak, igaz hogy csak tűzért, de az a bizonyos zabszem nem fért volna fel...:-))

(túrázós szempontból szövegeztem a fotót, a Kohászok útját járom éppen ötödször)

 Ózdi kohász emlék

Előzmény: Buszos világjáró (7201)
Buszos világjáró Creative Commons License 2020.03.22 0 0 7201

Srácok a Farkaslyuki bányával mi a helyzet most? Tömedékelték már? Ha lecseng ez a vírus dolog lesz egy utam arrafelé. 

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.18 -1 2 7200

Oroszlányban a MÉH telepen is van(volt) a város szélén, nem tudom megvannak-e még. Tavaly túra közben láttam:

 

Előzmény: C50 (7199)
C50 Creative Commons License 2020.03.18 0 2 7199

Többen kerestek itt eladó csilléket, most itt van ez a három pofás billenő teknő ha valakit érdekel.

bodrostomi Creative Commons License 2020.02.26 0 1 7198

Honnan sikerült tájékozódni az ügyben?

Előzmény: Bogl?rka Mezei (7195)
Bogl?rka Mezei Creative Commons License 2020.02.24 -1 1 7197

Az eredeti állapotában van.

C50 Creative Commons License 2020.02.19 -1 3 7196

És az aknatotony?

Előzmény: Bogl?rka Mezei (7195)
Bogl?rka Mezei Creative Commons License 2020.02.19 0 2 7195

A perecesi bánya muzeum kivitelezèse már nem fog megvalosulni!Ugyan is az èpulet összeomlik 2éven belul. 50 millio tartozas van az epuleten .Magan tulajdonban van .Az Epulet teoszerkezet osszeomlik ,mivel femtolvajok leloptak a esovizgyujto bádoglemezeket.Ez a sátorgerenda rèszei a tetönek ,ami a sátoralakzatot képezi egy rèszei beszakadtak a pinceben áll a viz. Katasztrofalis allapotok vannak bent . Árveres alatt van az èpület  èvek ota. Eredetileg a lyukoszen kft birtokaban volt .Muemlek vedelmileg vedve van de ,semit nem koltenek ra !Szerintem a helyi lakosoknak kene kiallni az epuletert es felhivni a figyelmet ra

 

bodrostomi Creative Commons License 2020.02.18 0 1 7194

Egyetértek. Sajnos mindkét (pontosabban mindhárom) végét tömedékelték pár éve. Pedig a maga nemében itthon egyedülálló volt.

Előzmény: Törölt nick (7193)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.18 -1 2 7193

Nekem ez tetszik nagyon, biztosan megpróbálnék belőle valamiféle bányamúzeumot csinálni a helybéliek helyében. (persze ez a szándék mellett vastagon pénzkérdés.)

 

Forrás:Bükk hegység - Bányavasutak

Előzmény: bodrostomi (7192)
bodrostomi Creative Commons License 2020.02.18 0 1 7192

Az igazi fosztogatás pedig az említett dátumtól volt. Természetesen az értékmentés jelentőségét ez nem befolyásolja. A park egyébként a lyukói bányabezárás után lett kialakítva, a bányászati emlékek onnan származnak. Sajnos az akkor ígért perecesi bányászati múzeum a mai napig csak ígéret maradt.

Előzmény: Törölt nick (7191)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.17 -1 1 7191

A 2008-as bezárás óta nem került a gyűjteménybe szerintem semmi.

Nem is ezt mondtam. Olvass figyelmesebben.

Előzmény: bodrostomi (7189)
kalati Creative Commons License 2020.02.16 0 2 7190
Előzmény: Törölt nick (7188)
bodrostomi Creative Commons License 2020.02.16 0 1 7189

Ez ebben a formában nem igaz, sok dolog már korábban kimentésre került. A 2008-as bezárás óta nem került a gyűjteménybe szerintem semmi.

Előzmény: Törölt nick (7188)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 -1 4 7188

Üdv!

 

Tegnap túráztam Felsőhámortól Mályinkáig.

Miskolc, Újmassa Őskohóval szemben vagy egy kis kiállítás az ukrán kohók szájából kimentett ipartörténeti emlékek számára, érdemes megnézni ha véletlenül erre jár valaki.

Mikor az ukránok megvették a Diósgyőri Acélművet állítólag mindent ami mozdítható volt vagonokra raktak és elvitték Ukrajnába beolvasztani, ezeket a darabokat szinte a vagonokról rángatták le állítólag.

 

Szerencsére voltak ilyen emberek is, nekik köszönhetjük ezt a kis kiállítást.

 

 ott szemben vannak a gépek

Törölt nick Creative Commons License 2020.02.11 -2 0 7187

Elnézést a linkekért, már volt nemrég, elfelejtettem. 

 

Előzmény: Törölt nick (7186)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.11 -1 3 7186

Majd kérünk technológiát a sógoroktól. :-)

Schneebergbahn (Salamanderbahn) tavaly őszi képek.

Szerelőként érdekelt akkor is hogy mitől kapaszkodik a gép. :-)

 

 ( Ezt akkor írtam, itt némileg azért off:

Turista Magazin - Random Schneeberg-túra kezdő kalandoroknak )

 

 

Egyébként vannak információtöredékek arról is hogy hol gyártották a fogaskerekű mozdonyait:

Részlet Frics Gyula könyvéből:

Mondák, rövid történetek, és anekdoták a Karancs-Medves vidékéről

 

Mindettől függetlenül ez így már azért nem lenne az igazi.

Akkor már sokkal több értelme lenne a sokkal szebb vonalon és turisztikai szempontból sokkal inkább hasznosítható Somoskőújfalu-Eresztvény vonalat visszaépíteni, további opcióként szem előtt tartva esetleg Somoskőt, Magyarbányát, vagy éppen a Tavas-bányát.

A Somos-Eresztvény vonal szerintem működhetne. Eresztvény ma kirándulóközpont, kiváló kiindulópont Somoskő és Salgóvár felé.

 

Turista Magazin - Bazaltba zárt mesevilág a Medves-vidéken

 

Előzmény: alkotasu (7185)
alkotasu Creative Commons License 2020.02.11 -1 2 7185

"Egyébként évek óta elég hangsúlyosan jelen van a fogaskerekű újjáépítésének gondolata."

 

Igen, erről hallottam, de van-e valami előrehaladás?

 

Sajnos én teljesen kívülállóként nem látom ennek reális esélyét. (Bár ne legyen igazam!) A pálya visszaépítése egy dolog, bár az sem problémamentes - lásd a bp-i fogaskerekűt: milyen fogasléc legyen? Másrészt: milyen vontatójármű legyen? Gőz: valószínűtlen. Dízel? Hol és ki gyárt dízel fogaskerekűt? Villany? Felsővezeték építése, üzemeltetése drága, ráadásul a környéken lakó sok színesfémgyűjtő hamar begyűjtené.

Előzmény: Törölt nick (7180)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.11 -1 2 7184

Szerintem igen, én itt vettem, van bent egy korrekt kis ajándékbolt, és egy aprócska kiállítás is:

 

Eresztvényi Látogatóközpont - Nogradgeopark

 

Egyébként az itt dolgozó Drexler Szilárd volt az aki pár éve kutatgatta az összeomlott viaduktot, és meg is találták a helyét a fotó alapján.

 

A beszakadt híd ~ A mi vidékünk

Előzmény: Köny (7183)
Köny Creative Commons License 2020.02.11 0 1 7183

Ezt meg lehet még venni? Zenthe Ferenc és Salgótarján című életrajzi jellegű kiadvány.

Előzmény: Törölt nick (7182)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.11 -1 2 7182

Köszönöm, majd írok!

 

Az alábbiak lennének az említett fotók a Zenthe Ferenc és Salgótarján című életrajzi jellegű kiadványból. 

A legszebb felvétel számomra a Salgóbányai felső végpont pályaudvaráról készült fotó, háttérben a Boszorkánykővel, amely mellett nagy ívben kanyarodott el a fogaskerekű pályája.

Ennek a fotónak próbáltam keresgélni még meglévő tárgyi emlékeit, szerintem a távolabbi, kék tetővel rendelkező alacsony épület a bányásztemplom épülete lehet.

 

 

Ez a táró szerintem a mai Medves Hotel területén van. És így néz ki most. Elfogadható.

 

 

Mozdonyok:

 

Előzmény: erdőszéli (7181)
erdőszéli Creative Commons License 2020.02.10 0 3 7181

vasúthálózat... a neten is elérhető egy 1941-es térkép: https://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?layers=29&bbox=2200520.874997346%2C6123479.631344394%2C2213410.0688919337%2C6127301.482758653

 

1930, 1950 és 1960 körüli térképekkel tudok segíteni, ha mailban megírod, melyik rész érdekel. az ötvenes években az uvaterv felmérte a környéki bányavasutak helyzetét, alagutak állapotát, stb... ebből is tudok küldeni anyagot.

Előzmény: Törölt nick (7177)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!