Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2010.09.18 0 0 505
,
gumidani Creative Commons License 2010.09.18 0 0 504
.
gumidani Creative Commons License 2010.09.18 0 0 503

Van egy elképzelésem, amit semmi sem támaszt alá.

Mivel a Délvidék nem nemzetközi egyezmény, hanem hadművelet következtében tért vissza, elképzelhető, hogy az említett épületek megrongálódtak és ezért épült helyettük új.

Előzmény: Törölt nick (501)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.18 0 0 502
Nemrég felvetődött bennem egy (kissé ostobának tűnő) kérdés, hogy a közelemben (110/113-as vonal) található vonalak megállóhelyeinek rengeteg szocreál jellegű sima felvételi épülete helyén régebben mi állt? Gondolok itt a sima, egyszintes, középen nagy üvegablakú forgalmi irodás állomásokra, mint amilyen pl. Nyírbogát, Nyírcsászári, meg gondolom másik 1000 megállóhely. Ezek a megállóhelyek természetesen szerepelnek a régi menetrendekben is (nem újak), mint mrh vagy megállóhely, szóval régebben bizonyára még inkább volt itt élet és szolgálat (ma általában nincs) de vajon milyen épületekben? Van olyan megállóhely, amelyet a századforduló környékén építettek, és nagyjából hasonlóan néz ki? Vagy milyen típusépületeik voltak?
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.18 0 0 501
Hoppá, most látom, hogy a bezdáni épület emeleti része ötablakos. Az általam felrakott képek meg négyablakosak. Az ötablakos épülethez ötboltíves árkád tartozik, míg a négyablakos épülethez háromboltíves árkád.
Összefoglalás:
- Bezdán: ötablakos
- Béreg: ? (nem tudom milyen épülete van)
- Gádor: négyablakos
- Őrszállás: négyablakos
- Regőce: ötablakos.

Továbbra is kérdés, hogy teljesen lebontották-e a régi (Bezdán esetében mindössze 30 éves) felvételi épületeket ezeken az állomásokon, vagy legalább a fő falakat meghagyták.

Utána is néztem a többi fotómnak:

1. kép: Regőce felvételi épület a sínek felől.
2. kép: Gádor felvételi épület a falu felől.



Előzmény: gumidani (499)
gumidani Creative Commons License 2010.09.17 0 0 500
A 462-ben látható a legkevésbé átalakított épület Sajónagyfalun.
Előzmény: gumidani (499)
gumidani Creative Commons License 2010.09.17 0 0 499

Úgy látom,hogy a bezdáni kicsit más. De biztos, hogy ugyanaz a tervező. 

Amit tudok:

Észak-Erdély visszacsatolása után megépítették a Szeretfalva és Déda közötti vasútvonalat. Ennek a magasépítményeit Fodor Jenő tervezte. Egy népies elemeket tartalmazó típuscsaládot tervezett. Egy őrházról, egy kisebb és egy nagyobb felvételi épületről tudok. Eltekintve most a raktár-, lakó- és fűtőházi épületektől, amelyek így-úgy átalakítva megtalálhatók Dédán. A nyáron volt módom végigjárni az említett vonalat. A felvételi épületekből egy sem maradt meg eredeti állapotában. Az őrházak közül viszont több is áll.

Ezután óriási meglepetéssel láttam meg a képeidet, amelyek ugyanennek a sorozatnak a kisebbik épülettípusát láttatják. Meglepetés számomra, hogy ezen az igen jelentéktelen mellékvonalon a háború idején nekiálltak új felvételi épületeket létesíteni.

Fodor Jenővel kapcsolatban megemlítem még, hogy ö tervezte a Gyermekvasút magasépítményeit. Az ötvenes évek elején írt egy könyvet a vasúti épületekről. Azután, viszonylag fiatalon meghalt.

Előzmény: Törölt nick (498)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 498
Itt láthatsz képeket a bezdáni állomásról, mely teljesen egyező kivitelű a regőcei, őrszállási és a gádori felvételi épülettel.

Nekem nagyon tetszenek ezek az épületek, de azt hittem, a jugók építették, jugó tervek alapján.
Vajon a Baja-Hercegszántó-Bezdán-Zombor és a Baja-Gara-Regőce-Zombor vonalaknak csak a trianoni határon kívüli állomásain épültek ilyen kivitelű felvételi épületek?
Vajon mennyit tarthattak meg az eredeti (HÉV II vagy III osztályú) felv épületből, vagy új az egész?
Előzmény: gumidani (497)
gumidani Creative Commons License 2010.09.17 0 0 497
Megjegyzem, hogy a homlokzatot ábrázoló rajz hibás, mert a lépcsőház egy részének is látszania kellene a bal oldalon. 
Előzmény: gumidani (496)
gumidani Creative Commons License 2010.09.17 0 0 496

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=103409211&t=9101631

 

Szerintem igen érdekesek ezek az épületek. Jól sejtem, hogy a rajzokon ezekkel az épületekkel igen-igen hasonlóak láthatóak?  Vagyis Fodor Jenő tervei nem csak Erdélyben épültek meg?

Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 495
Rákos új épületének látványterve szerintem jó, a többi tényleg kicsit béna, de ezek csak látványtervek. Bár az első kettő még így is halmozottan esetlen.
Előzmény: Törölt nick (485)
V43 1279 Creative Commons License 2010.09.17 0 0 494
Te jó ég...úgy látszik ma mindenhova ilyen pláza típusú épületeket akarnának építeni... :-S
Előzmény: Törölt nick (485)
gumidani Creative Commons License 2010.09.16 0 0 493
Gondolom, hogy Rákosrendezőnél nagyobb forgalma lenne. Pláne, ha ott a peront még néhány száz méterrel északabbra vinnék.
Előzmény: Zolcsi67 (492)
Zolcsi67 Creative Commons License 2010.09.16 0 0 492
Városliget elágazásból már jó pár éve állomást akarnak csinálni, az S-Bahn-rendszerben kéne is.
Előzmény: Törölt nick (491)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.15 0 0 491

És hely sincs nekik. Vácon sejtem, hova építenék azt az üzemi épületet, de oda a város a buszállomást szeretné (szerette volna?) áthelyezni, és a területen (volt váci malom + a közte és a vasút között lévő placc) működő szórakozóhely beleköpött a levesükbe - a MÁV-éba miért ne köpne?

Rákos: hova férne ez a hatalmas állomásépület? Max. a Keresztúri úti oldalon lenne hely neki.

Városligeti elág.: minek oda ekkora böhöm üzemi épület?

Egyedül a perontetők látványterve az, ami tetszik.

Előzmény: gumidani (489)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.15 0 0 490
Nekem is ez volt az első reakcióm.
Előzmény: écsapa (486)
gumidani Creative Commons License 2010.09.15 0 0 489
Szerencse, hogy úgy sem lesz rájuk pénz.
Előzmény: division by zero (488)
division by zero Creative Commons License 2010.09.15 0 0 488
Borzalmasan jellegtelen kockaházak :-(
Előzmény: Törölt nick (485)
gumidani Creative Commons License 2010.09.15 0 0 487
Csak, hogy megjelenjen az előző hozzászólás.
écsapa Creative Commons License 2010.09.15 0 0 486

Jesszusom...  :-(

 

Előzmény: Törölt nick (485)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.15 0 0 485
Zolcsi67 Creative Commons License 2010.09.06 0 0 484
Na, ez jó volt :-)))
Szövegértés, írásjelek értelmezése?
Előzmény: hkv (483)
hkv Creative Commons License 2010.09.02 0 0 483
Igen!
Előzmény: attus germanicus (482)
attus germanicus Creative Commons License 2010.09.02 0 0 482

Melyik típusból volt földszintes a III. osztály?

Előzmény: hkv (480)
hkv Creative Commons License 2010.09.02 0 0 481
Régi állomásnévtábláról is keresnék méretarányos rajzot méretekkel, ha rendelkezik valaki vele küldje el részemre. Segítséget előre is köszönöm.
hkv Creative Commons License 2010.09.01 0 0 480
III. osztályú földszintes felvételi épületről keresnék rajzot, amin jól látszanak a pontos méretek is, valamint e korból származó őrházi rajzot is keresek.
division by zero Creative Commons License 2010.08.23 0 0 479
division by zero Creative Commons License 2010.08.23 0 0 478
division by zero Creative Commons License 2010.08.23 0 0 477
division by zero Creative Commons License 2010.08.23 0 0 476

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!