Pedig fűt a klíma, azért nem hallod, mert olyankor a kompresszor nem megy (csak hűtéskor), ezért minimális a hangja. De teljesen csendes utastérben hallani folyamatos duruzsolásként. Ami nagyobb zajt csap az a beszálló terek légfűtése, ha az megy, akkor annak a hangja is elnyomja a klíma hangját.
A WC elszivója bentről kifelé mozgatja a levegőt.
Az első járművek 2007 májusában álltak forgalomba, előtte nem utazhattál velük. És akkoriban még nagyon is lehetett hallani a légáramlást, mert fütyültek a légcsatornák, azokat módosítani kellett, azóta szinte hangtalan.
Mindkét jármű típus a klímába beépített fűtő regiszterrel szerelt. Annyi a különbség, hogy a Flirt en, konvekciós fűtőtestek vannak a KISS en panel fűtés van beépítve az utastérbe .
Szerintem a KISS-ekre érvényes, amit írtál, ott hűtő-fűtő klíma van, ha jól láttam. A Flirt-ök csak hűteni tudnak, a fűtés az utastérben az elektromos fűtőtestekkel történik.
Ez utóbbi BIZTOS, még sosem hallottam téli időszakban a klímát működni rajtuk (2006 óta minimum 1000 utazás).
Sajnos nagyon fejfájós vagyok, ezért azonnal megérzem, ha nincs, vagy nincs elég levegő. Télen biztosan ez volt a helyzet, és semmilyen hangot nem lehetett hallani, ami működő szellőztetésre utalt volna (most például lehet hallani, egy kicsit megy a légkondi, épp a vonaton ülök). Leültem a WC-vel szemben, ott mindig ment a ventilátor, és hosszabb megállásnál kinyitottam az ajtót, és ráálltam a lépcsőre, így szellőztetve - de ajtóhibát sem szeretnék okozni, állítólag volt már ilyen eset korábban.
Mindenesetre ha valaki tud segíteni, ne tartsa magában! 😁
Aki tud, legyen szíves, segítsen, vagy továbbítsa a problémát!
4 hónappal ezelőtt költöztem ki Fótra, és majdnem minden nap ingázom Fót és Budapest között. Szeretem a vasúti közlekedés világát, ezért pl busszal elvétve járok, kocsim nincs, de nem is hiányzik.
A gond a Flirt-ök szellőzésével van. Télen 99%-ban nem volt szellőztetés, csak a fűtés ment, ami pandemia idején nagyon nem jó. Egyedül a WC előtti ventilátor ment. Most tavasszal nem először fordul elő, hogy kint 16-17 fok körüli a hőmérséklet, bent meg nem, vagy alig megy a légkondi (ekkor az utastér hőmérséklete 25-26 fok). Az utasok járnak fel-alá, mire találnak olyan helyet, ahol van levegő. Sokan izzadnak, pedig levesznek minden ruhát, amit tudnak.
Olvastam sokat a piros szerelvények más hűtési rendszeréről is, tudom, hogy nem egyszerű feladat, de meg kell oldani, mert világjárvány van.
Kérek segítséget nem csak a saját nevemben ahhoz, hogy több levegőt áramoltassanak az utastér felé. Nem feltétlenül kell hűvösebbnek lennie, de több levegő mindenképpen szükséges lenne.
Ez csak azért bullshit, mert abban a tanulmányban habár ott van, hogy mit akarnak villamosítani, egy oldallal lejjebb viszont a beszerzendő járműveknél ugyanúgy ott szerepel az 50 db hibrid jármű.
Itt valami más az ok, csak szépen be akarják csomagolni a kudarcot. Valszeg nincsen pénz rá..az is csoda lesz ha összejön a 115 mozdony.
Persze, nagyon általánosan pl. a konzervgyárakat vagy az öblösüveggyárakat is ide lehet venni. De attól még nem lesz relevanciája a vasúti járműiparra.
"A közbeszerzési eljárás megindítása óta, a közbeszerzési eljárással tervezetten érintett több kiemelt, nagyobb forgalmú vasútvonalra a Kormány a környezetbarát kötöttpályás közlekedés fejlesztése érdekében a vasútvonalak teljes villamosítása iránt köteleződött el és tett intézkedéseket, amely a folyamatban lévő járműbeszerzés felülvizsgálatát és újratervezését követeli meg."
Ezt én is akartam volna kérdezni. Lassan a maradék 21 db is kell, hogy csordogáljon. Tekintettel arra, hogy a járműgyártók most kevesebb rendelést kaptak a járvány miatt, és nagyobb kapacitásuk van (elvileg) a megrendeltek gyártására.
"Ha ezek csak szoftveres problémák, akkor csak frissíteni kell a többin és már mehetnek is majd forgalomba.. A próbaüzem zajlik x kocsival és Tamásék így is eléggé elfoglaltak. Gondolom a covid is beüthet(ett) ami megint csak nem segíti a projektet."
Egy kész termékről beszélünk,nem ezek a prototipusok.Otthon nem lehet programot írni,javítani?