Keresés

Részletes keresés

Panzerbear Creative Commons License 2021.10.11 -1 3 41150

Lényeges a különbség és olyan változatból ami csak egyáramnemü, nem 10 darab készült...

Különc gépeket annyira drága gyártani, hogy a Vectronokat eleve úgy gyártották, hogy mindenhez elö van vezetékezve, amit jelenleg a Simens csak bele tud adni mint exta. Akkor is ha nem kéri az ügyfél. Mert olcsóbb, mint több tucat különböző vezetékelést csinálni, vagy utólag megoldani, ha mégis kell bele valami...

Előzmény: 1047 005-2 (41144)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.11 -3 0 41149

"Tizenéve a kék kád a start egyetlen potenciális cseredarabja a bejáró osztrák gépek ellentételezésére."

 

 

Közel 15 éve liberalizálva van az áruszállítás,a személyszállításban is rég idejét múlt ez a kiegyenlítősdi.

 

 

"Ebben a feladatkörben pedig csak kompromisszumokkal süthető el, egyre és egyre nehezebben (mondjuk úgy, hogy azért jár még be, mert a start meg van sajnálva, de a szomszédnak csak nyűg, ahogy a traxx meg a talent is)."

 

 

 

Közben meg ETCS-es Taurus hordta a szenet a bányából az egy köpésre lévő erőműbe Mo-n.A szigorúan csak a piros vonalon belül járókról nem is beszélve.

Előzmény: segélyvonókészülék (41148)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.11 0 3 41148

Szükség?

 

Ja, ha a szegedi személyfordában járna, még a fél mozdonyt nyugodtan kiszórhatnák.

Gyakorlatilag vettek egy ferrarit, aminek a negyedik sebességnél lehegesztettek a váltókulisszáját.

 

Tizenéve a kék kád a start egyetlen potenciális cseredarabja a bejáró osztrák gépek ellentételezésére. Ebben a feladatkörben pedig csak kompromisszumokkal süthető el, egyre és egyre nehezebben (mondjuk úgy, hogy azért jár még be, mert a start meg van sajnálva, de a szomszédnak csak nyűg, ahogy a traxx meg a talent is).

Évekig volt a flotta egy ötöde (a start számára) rettenetesen rossz kondíciókkal a gyesevnek bedobva, ahol lópikula teljesítménye nem volt, az idő túlnyomó részében valahol ácsorgott, illetve a bevetési területén is csak a kertek alatt tudott közlekedni, feltételhiányosan.

 

Arról pláne nem beszélve, hogy épül ki az etcs a máv hálózatán is, amit illene használni.

Előzmény: 1047 005-2 (41145)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.11 -2 0 41147

"Jó, el lehet a göncöt sütni bőven alacsonyfrekvenciás területen, csak hát jóval egyszerűbb lenne a történet, ha..."

 

 

A DB,Hectorrail,Hupac,MGW meg 2 áramnemesekkel rohangál 1 áramnemes területen.

 

 

 

 

"Ahogy azt sem értjük, hogy az off V46-oson miért nem lett vonatfűtési csatlás."

 

 

Dehogynem,volt benne logika.

Előzmény: segélyvonókészülék (41146)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.11 0 3 41146

A 1016-ost se nagyon lehet értelmezni. 1 millió ATS volt a spórolás (36 vs. 35). Jó, el lehet a göncöt sütni bőven alacsonyfrekvenciás területen, csak hát jóval egyszerűbb lenne a történet, ha...

Ahogy azt sem értjük, hogy az off V46-oson miért nem lett vonatfűtési csatlás.

A nem túl off 1293-asra csavaronként alkudták fel a személyvonatozáshoz szükséges elemeket, mert az RCG nem akarta, hogy alkalmas legyen ablakosozni is. A RoLa volt az alibi.

Előzmény: 1047 005-2 (41144)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.11 -1 0 41145

"Vagyis semmi....30-40 évre az gyakorlatilag semmi."

 

 

De mivel nincs rá szükség 1 évre sem,így pénzkidobás lett volna.Egyébként meg csak a vételár 40 évre 250 000 000 Ft,azaz példányonként,naponta majdnem 2000 Ft.

Előzmény: Panzerbear (41142)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.11 0 0 41144

Persze,ahogy 2 áramnem is.

Előzmény: Panzerbear (41143)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.10 -1 0 41143

100%. Szerintem az összes legyártott példányban benn van, kivétel ez a 10...

Előzmény: segélyvonókészülék (41141)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.10 -1 0 41142

Vagyis semmi....30-40 évre az gyakorlatilag semmi...(amúgy nem hiszem el hogy annyi volt, inkább  azt hogy így ennyivel volt drágább)

Előzmény: 1047 005-2 (41140)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.10 0 2 41141

Szuper jó volt a máv káddal LZB pályán...

Ha nem iktattad ki a zavarkapcsolóval a nem létező LZB-t, még kényszerfékezett is időnként.

Biztos, hogy úgy vagdaltak el pár kábelt a szekrényben, csak a máv miatt, mert nekik nem kellett az LZB a csomagból.

Előzmény: Panzerbear (41137)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.10 -1 1 41140

100 000 €/kopf volt 2001-ben,amikor az egész mozdony 3 millió €.

Előzmény: Panzerbear (41139)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.10 -1 0 41139

Egy millió Euró lett volna a LZB? 

Na ne?!

Előzmény: 1047 005-2 (41128)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.10 -1 1 41138

Aztán szinte biztos hogy mégis mentek 200-al...Rengeteget jártak korábban Ausztriában mindenfelé, pl még én is vezettem a Fradist többször is Tirolban..Az itteni diszpókat nem nagyon hatják meg a dolgok, besorozzák oda ahova mozdony kell.

Előzmény: Jegkoko (41124)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.10 -1 1 41137

Az tényleg érdekes hogy kimaradt, hisz azt minden más változatban egyben szállították a PZB-vel, szóval szerintem még feláras is volt hogy ne legyen benn :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (41123)
Jegkoko Creative Commons License 2021.10.09 -1 1 41136

Azt tudom, hogy a mávnak illetve a gysevnek sincsen taurusa, mivel nincsan rajta a taurus logo. De ez kicsit olyan mint a mercedes logó nélküli autó ,ami az is meg nem is.

Előzmény: 1047 005-2 (41128)
seadxdx Creative Commons License 2021.10.09 0 0 41135

Pár példány el sem hagyhatja a magyar hálózatot.

 

Hogy-hogy?

Előzmény: 1047 005-2 (41130)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.09 -1 0 41134

"Mozdonyt nem két évre veszünk."

 

 

Majdnem 20 éve vették őket és álmukban sem volt a liberalizált vasúti szállításban államilag részt venni.

 

 

 

 

Van konkrét adatod hiteles forrásból az etcs gépenkénti árára?

 

2011:

 

https://www.vg.hu/cegvilag/2011/02/az-alstom-is-indulna-a-mav-trakcio-tenderen

 

 

2017:

 

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A17H1082.KOR&txtreferer=00000001.txt

 

 

 

"Majd kell holnap.

Vagy szerinted az perspektíva, hogy etcs pályán megyünk NTC-ben, mert hát "ölég az"?"

 

 

1.) Majd akkor holnap vesznek bele ha nem elég 123 db Flirt,4x db KISS,115 db Valami mellé.

 

 

2.) Elég nagy hálózaton nagyon sokáig nem lesz ETCS,GSM-R vagy 120 km/h feletti sebességű közlekedés.Addigra a 10 gép lefutja a tervezett élettartamát és mostani állapotuk alapján nem lesz rentábilis a rájuk költés.

Előzmény: segélyvonókészülék (41132)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.09 -1 0 41133

Pár példány el sem hagyhatja a magyar hálózatot.

 

 

Ez szuper, legalább annyira vastaps, mint amikor a 1047.502-ről a beo személyzet levágta az LZB jeladó kábelét, hogy ne menjen ki külföldre.

Előzmény: 1047 005-2 (41130)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.09 0 1 41132

Mozdonyt nem két évre veszünk.

 

Van konkrét adatod hiteles forrásból az etcs gépenkénti árára?

 

Ahogy ma sem kell.

 

Majd kell holnap.

Vagy szerinted az perspektíva, hogy etcs pályán megyünk NTC-ben, mert hát "ölég az"?

Előzmény: 1047 005-2 (41131)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.09 -1 0 41131

"Ha csak aszinktron szilit akart volna...."

 

 

Nem volt Trakció,nem volt előírás a tenderen a 160 km/h feletti sebesség sem,ahogy az osztrák és magyar hálózaton kívüli alkalmasság sem.

 

 

 

"Ha meg univerzális és több országban bevethető gépet akart, akkor miért kellett a pár apróságot lespórolni róla?"

 

 

Azért 1 millió € akkor se volt apróság,főleg,hogy nem kellett semmihez a tervezett felhasználáshoz.Ahogy ma sem kell.

Előzmény: segélyvonókészülék (41129)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.09 0 0 41130

Max. külföldön.Bár Ausztriában most is van legalább 3 db.

 

 

Pár példány el sem hagyhatja a magyar hálózatot.

Előzmény: segélyvonókészülék (41127)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.09 -1 1 41129

Ez az okfejtés azért több pontban sántít.

Ha csak aszinktron szilit akart volna akkoriban a Trakció, akkor miért költött gyors futóműre, több feszültségrendszerre, indusira, egyebekre.

Ha meg univerzális és több országban bevethető gépet akart, akkor miért kellett a pár apróságot lespórolni róla?

Előzmény: 1047 005-2 (41128)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.09 -1 0 41128

"a máv anno amikor megrendelte a taurusokat akkor miért nem kérte a normális alap vonatbefolyásoló rendszert amivel mehetne 230 at?"

 

 

1.) Nem rendelt Taurusokat.

 

2.) Mert akkor se volt szükség a 160 km/h feletti sebességre,most sincs.

 

3.) Az 1 millió € miatt.

 

 

 

 

"Ha jól sejtem akkor hiába van ETCS bizonyos gépekben, attól még nem tudják a az osztrák gépek max sebességét elérni."

 

 

Rosszul sejted,az ETCS az ETCS-s pályához kell,ott meg nem kell másik vonatbefolyásoló.

Előzmény: Jegkoko (41120)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.09 0 0 41127

Problémás is olyan feladatot keresni nekik, amiben használhatók.

Előzmény: Törölt nick (41126)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.09 0 0 41126

Ahhoz képest ebben a cikkben ezt irták:

 

Az EuroSprinterek felmatricázása ráadásul majdnem teljesen felesleges, hiszen a railjetek ellentételezéseként szinte mindig az ÖBB-nél vannak foglalkoztatva, itthon csak elvétve kerülnek vonatra.

 

 

http://www.regionalbahn.hu/2021/10/MAV-MLSZKSZ-EYR2021.html

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.09 0 0 41125

Egy gépre majdnem került, de aztán mégsem sikerült összehegeszteni.

Az ok a pénz. Vásárláskor, illetve később spóroltak pár fillért.

Előzmény: Jegkoko (41124)
Jegkoko Creative Commons License 2021.10.09 0 0 41124

Nemrég kerestem rá az ETCS re itt és valaki írta hogy valamelyik gépbe tettek már, ezért is írtam ezt. De jól sejtem, hogy a máv soha nem is akarta a taurusait 160 nál magasabb tempóra alkalmassá tenni? Vagy mi volt ennek az oka?

Előzmény: Panzerbear (41121)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.09 0 0 41123

Még LZB se...

Előzmény: Panzerbear (41121)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.09 0 0 41122

Ahogy MFD se.

Előzmény: Panzerbear (41121)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.09 0 0 41121

Szerintem nincs a MÀV Eurosprinterekben ETCS

Előzmény: Jegkoko (41120)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!