Keresés

Részletes keresés

hkv Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13161

Hát nem olyan biztos, hogy darabolják őket! 

Előzmény: 50558227103-5 (13160)
50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.20 0 1 13160

Sajnos darabolás. A 909 még maradt Záhonyban, de őt is selejtezték, mint a 910, 911-est 2017.09.20-án Záhonyban.

Egyelőre a két nullás, a 003, 006 még megvan Záhonyban, még nem is selejtezték őket. A 115, 228 púposok sem lettek

állományból törölve. Reméljük még menekülni fog néhány gép még Záhonyból, mint a 103-as, bár itt felhozhatnám a 

105, 225 púposokat is Dombóvárról.

Előzmény: szalamander007 (13158)
cseuztompi Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13159

Vajon a megfékezettség miatt vannak így besorozva?

Előzmény: szalamander007 (13158)
szalamander007 Creative Commons License 2018.06.19 0 1 13158

Ezekkel vajon mi lesz?

alkotasu Creative Commons License 2018.06.16 0 0 13157
smnks Creative Commons License 2018.06.14 0 0 13156

Már bocs, de:

1.- Én meg feltettem egy másik kérdést az ő hsz.-a kapcsán.

2.- Lepsénnyel kapcsolatban egy célzást próbáltam tenni, hogy talán már a kérdéses időpontban is oda tartott a nevezett Púpos.

Előzmény: M63,008 (13155)
M63,008 Creative Commons License 2018.06.14 -1 0 13155

Már bocs, de az illető egy kérdést tett fel...

Előzmény: smnks (13154)
smnks Creative Commons License 2018.06.14 0 0 13154

Szervusz!

Fehérvár-Repülőtérnél miből tudtad megállapítani, hogy konkrétan a 29-es vonal felé ment, és nem mondjuk a 30-asra?

Egyébként tegnap este Lepsényben láttam a 114-es Púpost az M40.209, az M61.006 és egy pft. szerelvény társaságában.

Előzmény: Mondeo Mk II (13145)
smnks Creative Commons License 2018.06.12 0 0 13153

Köszönöm!

Mindez '71.-ben... amikor még a nullszériás Csörgők sem készültek el.

Úgy látom, a gyártó mindenáron ki szeretett volna próbálni egy villamos erőátvitelű "Csörgőt" is! :-) 

Előzmény: Bárdos Imre (13152)
Bárdos Imre Creative Commons License 2018.06.12 0 0 13152

Rosszul emlékeztem! Egy másik iratban szóba kerül a beépítendő főgépcsoport és az új TC-k is. 

 

Előzmény: smnks (13146)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 13151

és sajnos tapasztaljuk,hogy ezt mennyire következetesen végre is hajtották!

Előzmény: braun (13150)
braun Creative Commons License 2018.06.12 0 1 13150

Ehhez még annyi adalék, hogy a MÁV-on belül is volt egy törekvés a dízelmozdonypark racionalizálására és ahol kell, korszerűsítésére. Még Szórádi Ervin írt erről egy komolyabb cikket a Vasút újságban. A fő csapás a motortípusok számának csökkentése lett volna, gyakorlatilag három motorcsalád maradt volna meg a PA4 (különböző hengerszámmal), 14D40 és a RABA 2156 és társai. Minden mást idővel teljesen kifuttattak volna.

Előzmény: Bárdos Imre (13147)
rm40 Creative Commons License 2018.06.12 0 2 13149

> ekkor érdeklődött a gyártónál, hogy mik a szándékai, amire azt a választ kapta, hogy a tervezett átépítésre 1972-ben nincs kapacítása.

 

Újabb apró mozaik a nagy múltú gyár rendszerváltás után történetének előzményei közül... 

Előzmény: Bárdos Imre (13147)
smnks Creative Commons License 2018.06.12 0 0 13148

Köszi!

Ez az 1977-ben (is) kilátásba helyezett feladat valami általánosabb törekvést sejtetett számomra.

De, ha nem is a MÁV -tól származott a kezdeményezés...

Előzmény: Bárdos Imre (13147)
Bárdos Imre Creative Commons License 2018.06.12 0 0 13147

Nem. Pista véletlenül bukkant rá a hírre a GMDL-ben, többet ő sem tud róla. Majd megnézem az ügyiratot, de emlékeim szerint csak arról van benne szó, miért nem csinálják meg az átépítést. Tulajdonképpen az egész azért került szóba a gyár és a MÁV között, mert a gyártó jelentkezett a vasútnál, hogy a kísérleti üzemre szüksége lenne egy mozdonyra, amit átépíthet. A MÁV felajánlotta az éppen baleset javításra váró 217-t erre a célra. Telt az idő, a vasútnak már szüksége let volna a talpra állított balesetes gépre, amihez már megérkezett az új főkeret is a gyártótól, de az átépítés nem kezdődőtt meg. ekkor érdeklődött a gyártónál, hogy mik a szándékai, amire azt a választ kapta, hogy a tervezett átépítésre 1972-ben nincs kapacítása. A vasút ezután intézkedett a gép mielőbbi, főkeretcserés felújítására, a Ganz Mávag meg még évekig rugózott a témán.

Előzmény: smnks (13146)
smnks Creative Commons License 2018.06.12 0 0 13146

Imre, arról esetleg nem írt Szécsey I. , hogy ezen főgépcsoport csere kapcsán vajon felmerült-e a fűtőkazán helyett vonatfűtési generátor beépítése? A dízelmotor -gondolom- a 12 hengeres Pielstick lett volna. Generátorként netán az M63-aséhoz hasonló elrendezésű, de annál kisebb teljesítményű gépezetet építettek volna be? Már, ha egyáltalán...

Előzmény: Bárdos Imre (13144)
Mondeo Mk II Creative Commons License 2018.06.11 0 0 13145

Sziasztok!

 

Beismerem, nem olvastam vissza túl sokat, csak kb. egy hetet, de bátorkodom megkérdezni, hogy hová mehetett ma 17:15-kor Szfvár Repülőtérnél a 114-es Púpos? A 29-es felé ment konkrétan :O

Bárdos Imre Creative Commons License 2018.06.11 0 0 13144

A Dinnyésen történt balesetről a fegyelmi irat van meg. Abban nem részletezik a Púpos sorsát, csak annyit írnak, hogy súlyosan sérült. Vagyis akár kaphatott is főkeret cserét, de soha nem hallottam ilyenről.

 

Herendnél sem a baleset irataiból derült ki a keret csere ténye, hanem a gép átépítésével foglalkozó iratban említik meg, hogy az új főkeret már rendelkezésre áll a javításhoz. Erre a teljesítménynövelő átépítésre 1972-ben (akkori az irat) nem került sor, mert a gyártónék nem volt rá szerkesztési kapacitása. így a mozdony az eredeti állapotban lett talpra állítva. Ami érdekes a főgépcsoport cserével kapcsolatban: Szécsey Pista jó 2 hónapja írta levélben, hogy a Ganz Mávag Dolgozók Lapja, a cég belső újságja még egy 1977 januári cikkében is foglalkozik a teljesítmény növeléssel, mint előttük álló feladattal. 

Előzmény: smnks (13143)
smnks Creative Commons License 2018.06.11 0 0 13143

Bárdos Imre fórumtársunk egy cikkben azt írja, hogy igen!

Az általam ismert írás azonban nem tér ki arra, hogy mindez új főkeret felhasználásával történt-e?

 

Mint ahogy a 217-es esetében igen, ott új főkeretet is említenek.

Utóbbi esetnél nekem csak most szúrt szemet az az érdekesség, hogy már 1970 körül felmerült, hogy kísérleti jelleggel erősebb főgépcsoportot építsenek be a Púposba!

Előzmény: alkotasu (13142)
alkotasu Creative Commons License 2018.06.11 0 0 13142

Az M40,004-est újjáépítették a későbbiekben? Ugyanis a Dinnyésen készített kép alapján mintha a főkeret kissé görbe lenne:

 

http://www.lococlub.hu/baleset.php?id=102

Istvan Szoka Creative Commons License 2018.06.09 -1 0 13141

Azert jolenne tudni hogy lesz e meg egy normalis pupossal valami normslisabb ut!?Van e ra remeny egyaltalan?De a legnagyobb baj hogy ezt az egeszet nem is forszirozza senki!Hiaba vasarolt be a nosztalgia is egy csomo pupost,ha csak elszurjak oket,meg anyagolnak veluk!A Nohabokkal gyakran van ut,a pupossal meg szinte semmi,pedig a pupikat is sokan szeretik lenne ra igeny!😯😐

1047 005-2 Creative Commons License 2018.06.08 0 0 13140
1047 005-2 Creative Commons License 2018.06.08 0 0 13139
Istvan Szoka Creative Commons License 2018.06.07 -1 0 13138

Pontosan igy van,a NOHAB a masik nagy kedvencem es abbol is a narancs a gyerekkorom mert en igy lattam oket eletemben eloszor!Sot gyerekfejjel en nem is tudtam hogy leteznek csikos festesu mozdonyok!en azt hittem minden mozdony olyan is volt mint amilyennek lattam,sot a NOHABROL sem tudtam hogy az a NOHAB en SVEDDIZELNEK hivtam mert a szuleim is igy hivtak!Gondolom ok sem tudtak hogy NOHABNAK hivjak csak azt hogy SVED!De szepek ezek a gyerekkori emlekek es jo ragondolni csak hianyoznak!😉

smnks Creative Commons License 2018.06.07 0 0 13137

Az a szirénázó zúgás tényleg igen érdekes! Kíváncsi lennék, vajon élőben is annyira hangos-e, vagy csak a videót rögzítő eszköz mikrofonja volt pont erre a frekvenciára túl érzékeny?

 

Zárlámpa: Hát valóban nem autentikus, de pl. nekem sikerült túltenni magam ezen a részleten, mint ahogy az öntött pályaszámtábla címerén és feliratán is.

 

A 209-es színe: Te bizonnyal fiatalabb vagy, nekem viszont volt szerencsém ilyen színben rendszeresen látni a 213-ast, gyerekkoromban, az esztergomi vonalon.

Az viszont igaz, ha a majdani Púpos flotta számlálna legalább annyi darabot, mint a jelenlegi, őshonos hazai Nohab flotta, akkor érdemes volna egyet meghagyni az "átmeneti" utáni színsémával is. (Más kérdés, hogy én azt is az "átmenetinél" sötétebb narancssal, világosszürke alváz és forgóvázakkal, csillagos pályaszámtáblával képzelném, mert hisz' minden "szent"-nek a maga gyerekkora felé hajlik a...

a fantáziája!)

Előzmény: Istvan Szoka (13135)
smnks Creative Commons License 2018.06.07 0 0 13136

Jah, értem! De azért mégis csak a 81-esen lennének inkább otthon, nem? Mármint személyszállító vonattal, és a 82-eshez képest.

Egy gőzős, vagy egy dízel -szerintem- amúgy is felsővezeték nélküli pályán mutat igazán jól!

...

 

A "posta" Bhv -re amúgy áll az, amire itt célzott egy Olvtárs, hogy központi energiaellátást igényel, tehát Púpossal nem az igazi...

Előzmény: Istvan Szoka (13134)
Istvan Szoka Creative Commons License 2018.06.07 -1 0 13135

Visszaterve a 209-re amiota megvette a nosztalgia mar nem az igazi es nem eredeti ratettek a zarlampat,akkor ugye ottvan a mar emlitett bugo mellekhang,es hat nem mondom hogy csunya ezzel a narancs festessel de ez sem az igazi!Talan olyan furcsa szokatlan,lehet hogy majd megszokom,de en a mostani szintervre eskuszom,mar csak azert is mert az a gyerekkorom!😉

Istvan Szoka Creative Commons License 2018.06.07 0 0 13134

A szolnokot csak azert irtam mert az mozdonyvontatasu vonat a tarjani meg mint tudjuk uzsgyi,tehat mtorvonat!Csak arra celoztam hogy egyszerubb lenne megoldani szolnok fele a kocsik miatt,persze ha hoznanak kulon 3bhv-t vagy by-ont akkor azert tarjan fele jobblenne menni nyilvan,de azert a szolnoki szemelyen se lenne rossz a pupi!😉

smnks Creative Commons License 2018.06.07 0 0 13133

Már nem is a salgótarjániba, hanem a szolnokiba? Mi ez a(z ön)leértékelés..? :-))) 

Előzmény: Istvan Szoka (13128)
smnks Creative Commons License 2018.06.07 0 0 13132

Szerintem itt most tök alaptalanul dramatizálsz a 209-cel kapcsolatban!

Előzmény: Istvan Szoka (13127)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!