Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.31 0 0 2771

Ez a téma egy kicsit összetettebb mint ahogy te beállítod. Nem lehet a végtelenségig "életben tartani" egy mozdonyt sem. Egy 15-20 éves gépet megéri modernizálni de a 40-50 éves gépekkel nincs mit kezdeni. Nem elég beleoperálni egy modernebb motort, mert el van fáradva pl a főkeret, stb...  A mai mérnökök komolyabb gépeket terveznek mint az 50 évvel ezelőttiek, így felesleges őket degradálni. Az jó ha te tehetsz a pénzre, (igen kevesen vannak ezzel így manapság) a vasúttársaság viszont "haszonkulcs" nélkül tönkremegy.

Előzmény: vaskukac (2768)
bzmotoros Creative Commons License 2013.01.30 0 0 2770

Természetesen a MÁV-nál is folt jó néhány sorozat, ami komoly felújítást, átéítést kapott(M41,M44  M62, Dácsiák).

De sajnos tudomásul kell venni, hogy jelenleg jelentősen kevesebb mozdonyra van szükség, mint mondjuk 15-20 éve.

Szerinted a 60 Flirt, és a 25 TRAXX hány szilit vált ki?(aminek az eleje már 50 éves).

Szegeden 11 bobó áll-mert nem kell. Mi legyen velük szerinted?

Ha fölösleges a mozdony, akkor minek 100 milliókat költeni a korszerűsítésre?

Ha viszont  építeni szeretnél, remek lehetőség kínálkozik az új dízel motorkocsi kialakításában!

Előzmény: vaskukac (2768)
vaskukac Creative Commons License 2013.01.29 0 0 2769

Az előbbiektől független, az M44-503-ról tud valaki valamit?

vaskukac Creative Commons License 2013.01.29 0 0 2768

Tiszteletem!

A videó láttán, meg a későbbi hozzászólások olvasása után szomorú gondolatok jutottak az eszembe.

Minden ami régebbi az alapvetően hulladéknak számít? Miért van az hogy egyes vasúttársaságok vagy mozdony gyártók képesek a mai kornak megfelelően felújítani, modernizálni a gépeiket, és ebből megélnek?

Miért csak a pusztításra meg a hülyeségre van manapság ész?

Nem tudom manapság hány olyan mérnök létezik aki egy ilyen gépet meg tud tervezni? Szerintem nem sok!

Persze tudom, drága az acél, olcsó a kompozit, ez a trend, csak a haszonkulcs a lényeg. Személy szerint teszek a pénzre!

Engem építeni tanítottak nem pusztítani, én így látom a dolgot...

 

Előzmény: v63 152 (2728)
Demo78 Creative Commons License 2013.01.15 0 0 2767

Az is meg van.

Előzmény: kvant um (2766)
kvant um Creative Commons License 2013.01.07 0 0 2766

És a 009-es?

Előzmény: Demo78 (2764)
RhB Creative Commons License 2013.01.06 0 0 2765

Na azért! :-)

Előzmény: Demo78 (2764)
Demo78 Creative Commons License 2013.01.06 0 0 2764

De még ott van.

Előzmény: RhB (2763)
RhB Creative Commons License 2013.01.06 0 0 2763

A 011-es nincs már Dunakeszin?

Előzmény: hkv (2762)
hkv Creative Commons License 2013.01.06 0 0 2762

Tavaly két AcBc kocsi ment oda köztük volt a 010-es. A kibelezettnek nem tudod a pályaszámát? Sok AcBc már nincs, mert a kormányzati 00-ás és a 05-ös van a Nosztalgiánál, kettő darab ment tavaly a bontóba előtte való évben szintén kettő darab ment oda, egy darabot tavaly adományozott a vasút oda egy Jászberényi mentőkutya kiképző bázisra eddig 7 és a maradék 3 ami még Szolnokon található és kifujt a sorozat.

Előzmény: FKU-911 (2761)
FKU-911 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 2761

Az bizony. Hamarosan követheti a többi.

Előzmény: hkv (2760)
hkv Creative Commons License 2013.01.05 0 0 2760

jól látom, hogy az egyik képeden az egyik ott lévő AcBc kocsit lehet felfedezni kibelezett belsővel?

Előzmény: Ger827 (2759)
Ger827 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 2759
kisloszos Creative Commons License 2012.12.29 0 0 2758

Köszönöm!

Előzmény: Zsoltikarus (2757)
Zsoltikarus Creative Commons License 2012.12.29 0 0 2757
Előzmény: kisloszos (2756)
kisloszos Creative Commons License 2012.12.28 0 0 2756

Abban tudna valaki segíteni, hogy a mozdonybontóhoz valamilyen elérhetőséget ad?

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 2755

de környezetbarát akkor sem

Rossz példa. Ausztria fényévekkel előttünk jár a környezetbarátság terén (is).

Előzmény: Bontósbácsi (2752)
bodrostomi Creative Commons License 2012.12.08 0 0 2754

Egy ilyen megvalósításában szívesen részt vennék, ha van rá mód. Emailem publikus.

Előzmény: Bontósbácsi (2751)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.08 0 0 2753

Biztos lehetsz benne hogy annak a mozdonynak az anyagait amennyire csak lehetséges, újrahasznosítják, nem szemét lesz belőle. Ausztria ebben élen jár.  Az új, környezetbarátabb mozdonyok gyártása munkahelyeket, megélhetést teremt, és csökkenti a károsanyag kibocsátást. Az ilyen dolgoktól "pörög" itt a gazdaság, és az ilyen dolgok hiányától áll a magyar gazdaság. Nem fejlesztenek, nem is gyártanak semmit, csak életbe pofozgatják az elavult technikát. Mitől nem környezetbarát az újrafeldolgozás? Egy mozdony esetében (normál esetben) 20-25 év szolgálat után kellene a gépet bontani és újrahasznosítani. Egy magyar 40+éves gép esetében a plussz évek alatt kibocsátott károsanyag biztos hogy több, mint ami az újrafeldolgozás, és a gyártás során keletkezik.

Előzmény: Bontósbácsi (2752)
Bontósbácsi Creative Commons License 2012.12.08 0 0 2752

Egyetértek, hogy ausztria nem magyaroszág pléna nem bérszinvonalban. Ha hulladékról beszélünk és nagy volumenről akkor valóban  gazdaságos lehet a megoldás (de környezetbarát akkor sem).

Néha a pénztelenség kevésbé modern de környezetet kímélő utakat vág magának. Mondok egy példát a személykocsi üvegekből üvegház készül, a gumi szufléből tisztítás és darálás után játszótér burkoló kocka. Az alkatrész pedig marad alkatrész, a "füstölő" mozdonyok mellett arra is gondoljunk, hogy a felsoroltak újra előállítása környezeti erőforrásokat (erergia, alapanyag közben károsanyag kibocsájtás) igényelnek

 

 

Előzmény: Törölt nick (2746)
Bontósbácsi Creative Commons License 2012.12.08 0 0 2751

Igen, köszi ilyen stílusúra gondoltam.

Előzmény: bodrostomi (2749)
Bontósbácsi Creative Commons License 2012.12.08 0 0 2750

Sajnos nincs, duma volt, életképes kezdeményezés nem. Több mint két évig tologattuk egyik vágányról a másikra, mi sem értettük, de végül el kellett bontani...

Előzmény: Turos czusza (2747)
bodrostomi Creative Commons License 2012.12.02 0 0 2749

Remélem egyszer eljutunk arra a szintre, amikor büszkén tolhatunk fel mi is egy pr videót, hogy mennyire környezetbarátak vagyunk, csak kicsit gyorsitott felvétellel, hogy nézhető legyen :)

 

Nem is rossz ötlet, még ha nem is pr videó lenne... ;-) http://www.youtube.com/watch?v=p7DFYnJeoSA

Előzmény: Bontósbácsi (2745)
M62-166 Creative Commons License 2012.12.02 0 0 2748
Előzmény: Turos czusza (2747)
Turos czusza Creative Commons License 2012.12.02 0 0 2747

A 3001-es Mdmot megvan még?

Ha igen, van esély szobormozdonnyá varázsolni?

Előzmény: Bontósbácsi (2745)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.02 0 0 2746

Szerintem nem jól látod. Ha mondjuk nincsennek már ilyen mozdonyok minek szerelgessék ki belőle a cucokat nagy műgonddal?

Hosszútávon jóval olcsóbb milliós gépekkel bontani mint munkabért fizetni. Itt 3-szor annyit kell fizetni egy dolgozónak (ráadásul évi 14-szer) mint a sátoraljajújhelyi bontótelepen, itt már nem éri meg a használt cuccokat kézzel kibányásztatni.

Ha a teljes folyamatot nézed nem nagyon jelentheted ki hogy "zöldebbek" vagyunk mint a sógorok. Negyven éves füstokádó mozdonyok életben tartása minden, csak nem zöld.

Előzmény: Bontósbácsi (2745)
Bontósbácsi Creative Commons License 2012.12.02 0 0 2745

Szervusztok!

 

Rég nem szólaltam meg, de ez a hulladék szemléletű barbárság amit a vidón láttam megmozdított. Nem hittem, hogy egyszer kijelenthetem, hogy "zöldebbek" vagyunk mint a sórgorok. Mi nem arra koncentrálunk, hogy milliós géppel hulladékot csináljunk, amit milliós gépekkel szétválogatunk (perzse részben savanyú is a szőlő), hanem megelőzzük, hogy hulladék keletkezzen, eredeti használható állapotban szerelünk ki szinte minden elemet, így jóval kevesebb hulladék keletkezik. Meglepődnétek, mennyi minden újrahasznosul. Persze néhány magán vásárló pórul járhat, de azért azt el kell fogadni, hogy nem kisker vasúti túrkáló vagyunk (bár üzletileg nem lenne rossz gondolat).  

 

Remélem egyszer eljutunk arra a szintre, amikor büszkén tolhatunk fel mi is egy pr videót, hogy mennyire környezetbarátak vagyunk, csak kicsit gyorsitott felvétellel, hogy nézhető legyen :) 

Előzmény: v63 152 (2728)
1047 005-2 Creative Commons License 2012.11.23 0 0 2744

Bizony.

Előzmény: _karika (2742)
akóR Creative Commons License 2012.11.23 0 0 2743

" jancsifék " nyomásszabályzót, R 118-ast szerettem volna bótólni tőlük. a válasz az volt, hogy ők a Tr.-nak bérbe bontanak, s ami használhazó, azt vissza kell adni.

 

Ennyit a  beszélgető partneredről.

Előzmény: _karika (2742)
_karika Creative Commons License 2012.11.23 0 0 2742

Nézőpont kérdése, azt nem vitatom, hogy igazad van.

Akkor mondjuk azt, hogy foglalkoztatáspolitikai okokból vágogatnak lánggal, meg, hogy ne kelljen megvenni a sok milliós "csipegető" és válogató gépet???

Előzmény: Törölt nick (2740)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!