Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Mint a rakétakilövő silók közelében függőlegesen felállított mozsárágyuk tömör repeszfelhője által felaprított bejövő ICBM rakéták, a 42537-ban. :) :) :)
A felülről támadó légv. rakéta butaságnak tűnik, mivel így a fenyegetés a csupasz égbolt felől érkezik - ami nagyban megkönnyíti a célpont számára, hogy elektro-optikai (jó időben) vagy radar technikával (rossz időben) észlelje a bejövő rakétát.
Semmiféle radar nem követ semmiféle légvédelmi rakétát.
Erre legfeljebb az F-35 képes, de csak úgy, ha emelkedő fázisban észleli a DAS és a kötelékben repülő F-35-ösök akkor kiháromszögelik és aztán időnként megpróbál rámérni az AESA lokátor.
Minden korábbi gépnél ez a feltételezés hülyeség. Láthatólag a repfedélzeti lokátorokról sincs fingod sem.
Amúgy az Sz-300 és a PATRIOT koncepciója, amikor a kváziball pálya megjelent a 70-es években történt. Semmiféle ESA repfedélzeti radar nem volt még akkor vadászgépen és a DAS még koncepció szintjént sem létezett.
Lehet, hogy a támadó rakéta fel van készítve az infra- és radar-csalik, zavaró adók, lézeres vakítók stb. figyelmen kívül hagyására - de ma már léteznek olyan képalkotó fejes rakéták (AIM-9X, IRIS-T) amik képesek LOAL módban ellenrakétaként is működni és azt nehéz figyelmen kívül hagyni, ha eltrafálja.
Ezt a hülyeséget honnan szedted? A közeledő ~M3 sebességű 48N6 rakéták elléggé túl vannak az IR rakéták célsebesség és közelségi gyújtó lehetőségein, amiket szubszonikus, de max. M2 célsebesség és repcsik ellen méreteztek. Amúgy, ha ez létezne is, akkor is hol hátrány a kváziball pálya így?
A hagyományos, többé-kevésbé egyenesen a cél felé tartó légv. rakéták elég sokáig a föld hátterében maradhatnak és a "look down" célfelderítés nagyságrenddel nehezebb feladat, így esetleg már nem marad idő az ellen-tevékenységre.
A digitális lokátorok a 70-es évek óta képesek földháttérben levő célok követésére, tehát, ha ez lenne a faktor, akkor sem lenne az.
A nem marad idő az ellentevékenységre részen jót röhötünk, mert a Volhov 600 m/s átlagsebessége helyett már a 5V55R átlagsebessége is a Volhopv aktív MZ széléig is , kb- 900-1000 m/s, tehát 50-66%-kal magasabb. Ja, és nincs füstcsík. Ha te full egyenesen küldenéd célra az 5V55R-t, akkor alig lenne gyorsabb a rakéta.
Nettó marhaság a fentiek fényében ez a kijelentésed is.
Tényleg jobb lenne, ha csak kérdeznél.
Komolyan mondom, hogy te csak szennyezni jársz ide a topikot.
Vagy tényleg jó lenen végignézni a Militavia csatorna SAM videóit és mire azt talán sikerült megértenek, akkor az Sz-300-at is majd megérted, ami valamikor tavasszal jön majd.
Halvany lilagozod nincs mirol beszelsz. Kabe olyan vagy mint amikor egy villanyszerelo elolvas egy agymutetekrol szolo irast majd elkezd az agysebesz pozaban tetszelegni. Tele van valotlansaggal hulyeseggel a cikked. Inkabb figyelj olvass kerdezz.
Mondani sok mindent mondanak de sem bizonyitekok sem nemzetkozi vizsgalat nincs. Ukran halottbol van nekik is eleg. Kellett nekik egy het hogy osszeszedjek oket roszabb esetben a latvanyosabb tetkoval rendelkezo hadifoglyokat lemeszaroltak. Ezenkivul ugyan a holtestek ugymond szet vannak tepve meg hatalmas eges is volt (felszallas utan tele uzemanyaggal a gep ) de a tekok nem seruletek es egesnyom sincs rajtuk. Azonosithatoan a helyszinen keszult fotok nincsneke es nem is lesznek mert a lezuhanas korulmenyei mar elmultak es mashogy neznek ki az utolagos fotok. Ezert a sok sok kitakaras.
Ha hadifoglyok lttek volna akkor lett volna roluk egy nevsor amit az oroszok azonnal kozzetesznek de nem tettek sem akkor sem azota.
A felülről támadó légv. rakéta butaságnak tűnik, mivel így a fenyegetés a csupasz égbolt felől érkezik - ami nagyban megkönnyíti a célpont számára, hogy elektro-optikai (jó időben) vagy radar technikával (rossz időben) észlelje a bejövő rakétát.
Lehet, hogy a támadó rakéta fel van készítve az infra- és radar-csalik, zavaró adók, lézeres vakítók stb. figyelmen kívül hagyására - de ma már léteznek olyan képalkotó fejes rakéták (AIM-9X, IRIS-T) amik képesek LOAL módban ellenrakétaként is működni és azt nehéz figyelmen kívül hagyni, ha eltrafálja.
A hagyományos, többé-kevésbé egyenesen a cél felé tartó légv. rakéták elég sokáig a föld hátterében maradhatnak és a "look down" célfelderítés nagyságrenddel nehezebb feladat, így esetleg már nem marad idő az ellen-tevékenységre.
Mondjuk Japánban is voltak, akik a 12 + 21 kT után még folytatni akarták a bonanza banzai koncertet, csak nem találták meg a hanglemezt, amin a császár rappelt a megadásról, így bukták a puccsot...
Sőt, egy mai 5kT-s többet öl, mint a hirosimai 12kT-s, mert időközben feltalálták a megnövelt sugárhatású avagy neutron fejet! (Hiába csak 5kT, aki bunker nélkül van 3km-en belül, annak annyi. A páncélozott harcjárműveknek meg felaktiválódik az acél anyaga a N-sugárzástól, így a bent ülők is agyon sugárzódnak pár órán belül.)
Az amerikai ICBM-ek és SLBM-ek fejei már több éve 7kT-ra vannak letekerve (dial-a-yield), mert a rakéta CEP-jét és a fej "superfuse" gyújtóját együtt elég pontosnak tartják ahhoz, hogy még ilyen relatíve kicsi hatóerővel is ki tudja ütni a megerősített betonsilókban ülő orosz ICBM-eket.
Kis szerencsével még idén megláthatjuk, hogy tévedtek-e? (Elvileg a silókat nem tudja eléggé megközelíteni, mert van egy Mozhir nevű rendszer, ami azt csinálja, ami a neve: több tucat függőleges mozsárágyú van a siló köré telepítve, ezek 0-6000m magasságig 30mm-es acél kockákból és golyókból álló tömör repesz felhőt lőnek a bejövő ICBM elé, felaprítva azt. A szovjet korszak végén fejlesztették ki a rendszert, de akkor még nem tudták megoldani a pontosan időzített elsütéshez szükséges elektronikát.)
Megvan az esélye, hogy a ruszkik bosszúból megöltek egy csomó hadifoglyot és a holttesteket elégették...
Nyilván a repülőgépes szkazka-t semmi sem igazolja. Ha bármi lett volna, az oroszok nemzetközi vizsgálatot tartottak volna... tele lenne minden is a fényképekkel...
Az ukran hadifoglyokat a pesti sracok csak belekepzeli mert ilyen a lelkuk. Egy foto nem jelent meg roluk pedig tele lenne veluk az osszes orosz media.
Az amerikai Patriot rendszer MIM-104A típusú irányított légvédelmi rakétáját használta az ukrán hadifoglyokat szállító orosz Il-76-os repülőgép lelövésére az ukrán hadsereg – foglalt állást csütörtökön az orosz Nyomozó Bizottság (SZK). A közlemény szerint genetikai minták, és a kevés, de épségben megmaradt azonosító dokumentum alapján beazonosították a roncsok között talált holttesteket.
Az energiatartalmat ki kéne számítani, csak nem nagyon van mivel.
Mert ok, hog spórolósabb a kváziball pálya, csak éppen a rakéta átlag és égésvégi sebességét is brutálisan megemelték.
Nem biztos, hogy a ugyanannyi a teljes energiatartalma a rakétának.
Se a KRUG, se a Volhov rakéta nem érte el az M3 sebességet 15 km alatti célnál. Az átlagsebesség még talán 600 m/s sincs.
Na az 5V55R rakéta földhöz viszonyított átlagsebessége 1000 m/s felett van és maga a rakéta átlagsebessége meg 1100-1200 m/s is lehet.
Tehát lehet hogy fajlagosan spórolósabb, csak éppnséggel a rakéta jobb kialakítása, jobb L/D aránya van és kisebb a kilógó bizbasz és emiatt lehet, hogy azonos energiával nagyobb az égésvégi, de lehet, hogy bizony több. Csak már kisebb tömegből is kijött... Hogy a szilárd hajótanyag fajlagos impulzusa hogyan viszonyul az ördög lehelletéhez képest, azt meg nem tudom.
Arra céloztam, hogy az SZ-200 és azelőtti szovjet rakétáknál végig működött a hajtómű jellemzően két fokozatban. Sokkal több energia kellett egy 50 - 100 km ferdetávolságban lévő cél megsemmisítéséhez, mint az újabbaknál.
A kis hatótávolságú (25 km) SZ-125-nél ha jól emlékszek 5 sec után esett le az indító fokozat. A távoli határig füstölt még vagy 20 - 25 sec-ig az utazó hajtómű.
Az SZ-300 -nál pedig ha jól olvasom összesen 11-13 sec a teljes égésidő.
Kevesebb hajtóanyag, kisebb tömeg, kisebb test, nagyobb manőverezőképesség.
A gravitáció semmiféle ingyen munkát nem végez el. A rakétába fektetett helyzeti energiát adja vissza, egy mJ-al sem többet (ez az energia megmaradás törvénye). Előtte viszont azt a helyzeti energiát a rakéta súlyának megfelelően el kell végezni, Wh = h * G (magasság és súly szorzata), ezt a rakéta hajtóanyag teszi...