Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

estephen Creative Commons License 2018.06.16 0 0 23623

Megértem letargiádat és szerintem többen így érzik, mert a szívükhöz nőtt.

Az enyém is lassan veteránautó lesz, én meg már elhagytam a 70-t, valszeg együtt öregszünk tovább...

Néhány évvel ezelőtt a nejem piszkálgatott kirándulások alkalmával, hogy jó lenne egy fiatalabb kocsi, mire én, OK!, de ez is megmarad.

Így most ő a Bátyus, a fiatalabb pedig a Teso (mivel az is Peugeot...), jól elvannak egymás mellett a garázsban.

Szóval, lényeg a lényeg: megértelek...

Előzmény: StJG_G_D (23622)
StJG_G_D Creative Commons License 2018.06.15 0 0 23622

Barátaim, az Öreg Oroszlánkirály elkelt.

 

Még eltart, amíg feldolgozom ....

 

Az élet megy tovább.

(sorry, ha azt gondoljátok, mit érzelmeskedek egy tárgy miatt. az én 605-ösöm nekem több volt mint egy tárgy.)

Előzmény: StJG_G_D (23621)
StJG_G_D Creative Commons License 2018.06.12 0 0 23621

Tisztelt/Kedves Barátaim, ismeretlenül is itt e fórumon!

Már jelentkeztem talán többször is, h eladnám 605 SRI ('93, 2.0 b/gáz, aut, 330 ekm) autómat. Eddig minden alkalommal meggondoltam magam.

Most, azt hiszem végleges, visszafordíthatatlan döntésem. Nem azért, mert vmi bajom lenne szeretett autómmal. Jan végén pl. Spanyolországban voltam vele (6 ekm oda-vissza gond nélkül), márc elején ezzel voltam Ausztriában síelni. Szóval meg vagyok elégedve vele.

Vettem viszont egy másik peugeot-ot. Egy expert-et, amit bádogsátornak (kvazi-lakóautó) akarok kialakítani. Van napi használatú munkaautóm (tescogazdaságos, még a gázüzemnél is kedvezőbb fenntartású), így a 605 tartása már sok.

Az autó hajtáslánca rendben. Motor működik rendben, az olajat persze korának megfelelően csipegeti. Az automata váltóval soha nem volt gondom. Az önmagában - ahogy figyelem - komoly érték. A karosszéria sztem korához képest rendben, kivéve a jobb oldali küszöböt. Van vele tennivaló, nem tagadom, ha valaki parádés kocsinak venné. A belvilág korához képest megkímélt. Vonóhorog van rajta. Vizsga 2019 márc-ig

Adok hozzá négy db felnit - évszakos gumicseréhez kell. 

 

Hogy mennyi az annyi? 150 eHUF (egyszázötvenezer forint). 

Miért ennyi, ha ... 2002-ben vettem, akkor 89ekm volt benne. nem tom pörgették-e. Azt hiszem nem. Egy német emberé volt, megkaptam akkor a szervizkönyvét. Vigyáztam rá, rendesen kiszolgált. Valakinek még hasznára lehet. 

Ha valakit érdekel, az oldstrugglerkukacfreemailponthu címre írjon.

Próbálom máshol is jelezni, h eladó. Aki hozza a pénzt, viheti. 

Nem vagyok boldog.

De a 605 vége nekem a lakóautózás (bádogsátrazás, mint a lakóautózás óvodája) kezdetét jelenti.

 

 

 

 

pH03N1xM Creative Commons License 2018.06.09 0 0 23620

Szerintem jaro motor nem kell hozza es valoszinuleg gyujtas sem - magnesszelepes kis motyok vannak benne, gyujtas nelkul is mukodokepes valamilyen szinten. Ha rossznak merik, szerintem akkor eselyes, hogy rossz (felteve ha nem sz*r a pad :).

Előzmény: nebancsa_605_sri (23619)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2018.06.07 0 0 23619

Van tapasztalat arról a vizsgaállomásokon mennyire megbízható a lengéscsillapító mérés? Nálam a hátsókat mérték, de rossznak minősítették. Ki lett szerelve, összelett hasonlítva egy gyári bontottal, és egy utángyártottal, és a csillapítása nem különbözik a többitől. Szóval lehet rosszul mér a gép?

Az elektromosan állítható lengéscsillapítót is álló motornál kell mérni, vagy ott gyújtáson, járó motornál kellene?

 

raider Creative Commons License 2018.06.05 0 0 23618

Hát akkor tényleg nem OK. :(

Előzmény: BruMi16 (23616)
BruMi16 Creative Commons License 2018.06.05 0 0 23617

Érdekes elmélet, a hőgombák cseréjénél megnézem jobban a kábeleket is. Köszi!

Előzmény: hatablak (23615)
BruMi16 Creative Commons License 2018.06.05 0 0 23616

Nincs igazán rendjén, mert kikapcsolt klímánál is ez megy:)

Előzmény: raider (23614)
hatablak Creative Commons License 2018.06.03 0 0 23615

Szerintem kontakt hiba. Az egyik (talán a barna) hőgombára menő kábel haldoklik. Rezgés és hőmérséklet függvénye, hogy mikor kapcsol ki-be.

Előzmény: BruMi16 (23605)
raider Creative Commons License 2018.06.02 0 0 23614

Ezt a klíma indítja el, és így van rendjén.

Előzmény: BruMi16 (23613)
BruMi16 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 23613

Nálam minden rendben van a hőfokokkal, ha tényleg magas lenne, akkor folyamatosan tekernének a ventik, de teljesen rapszodikusan kapcsolgat. Ma is egyből indítás után ment a kettes fokozat kb fél percig, aztán le is állt egy időre.

Érdekes, de pl este (hűvösebb külső hőmérsékletnél) nem kapcsol be a venti még egyes fokozaton sem indításnál. Utána menet közben egy idő után igen. Így melegben viszont minden indítás után.

Előzmény: nebancsa_605_sri (23610)
BruMi16 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 23612

Köszönöm, azt hittem itt is a műszerfal környékén lesz. Ránézek a vezérlőre a jeladók cseréje után. A vízszintjelző jónak tűnik, mert hűtőfolyadékcserénél világított pl többször is, amíg légtelenítettük.

A motor kb 3.5 éve volt kiszedve, akkor ki lett takarítva a teljes motortér, a hűtő is, szóval ott nem lehet nagy hiba.

Azért a lökös leszedésére nem hiszem, hogy mernék vállalkozni:) Igaz nincs pl lámpamosó, de akkor is.

Előzmény: raider (23609)
BruMi16 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 23611

Köszi a véleményt, szerintem is valamelyik jeladó lesz a rossz. A műszer lehet, hogy nem pontos (még ha annak is tűnik), de a ventik nem reális hőfok miatt kapcsolgatnak. Akkor megveszem az összes hófokjeladót ami a motoron van meg a szárítószűrőt a kapcsolóval és meglátjuk.

Előzmény: estephen (23608)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2018.05.30 0 0 23610

Én jártam úgy hogy amikor több hetet nem használtam a gépet fel ment 100-105 fokra. aztán visszamegy 85-90 fokra, és annál följebb nem is nagyon megy. Én arra tippelek az állástól kicsit megszorulhatott a termosztát. Az állandó ventilátor járás nekem is volt, amikor a barna csatit nem raktam vissza a jeladóra. Amikor pedig a klímám be van kapcsolva, akkor állandóan megy a ventilátor első fokozatban.

Előzmény: estephen (23608)
raider Creative Commons License 2018.05.30 0 0 23609

Nálam a ventivezérlő bitron a bal első sárvédőre van szerelve, kívülről, tehát a műanyag borítást le kell szedni, de ettől eltekintve jól hozzáférhető. Klímát megnézetném, mert jellemzően az szokta akár viszonylag hideg motornál is magasabb külső hőmérsékletnél is egyből, indítás után kettesre kapcsolni, az nem rendellenes jelenség. Még a vízszintjelzőt nézném meg a kiegyenlítőtartályban, illetve azt nem is mondom, hogy a hűtőfolyadék szintjét, hidegen, mert az gondolom rendben van. Az első lökös levétele gyerekjáték, azt is érdemes megcsinálni, és utána a hűtőket kitisztítani.

Előzmény: BruMi16 (23605)
estephen Creative Commons License 2018.05.30 0 0 23608

Még reggel van, így érthető a fogalmazási hiba: egy érzékelő és egy jeladó...= 2

Bocsi.

Előzmény: BruMi16 (23605)
estephen Creative Commons License 2018.05.30 0 0 23607

Lemaradt az előbbiből: meg kellene kukkantani a két érzékelőt+ jeladót, lehet azok adnak fals jelzést a relének...

Előzmény: BruMi16 (23605)
estephen Creative Commons License 2018.05.30 0 0 23606

Szia!

"gyanítom a műszer jó,..."

Na, ez nem biztos!

 

Nekem egy ideig az jelentett gondot, hogy érzésem szerint túl későn kapcsolt be a ventilátor, amikor a hőmérő 102-103C -t mutatott. Infra hőmérő pisztollyal méregettem különböző tartományokban, közvetlenül az érzékelő közelében és jelentős . 7-8 fokos eltérést mutatott az órához viszonyítva, ergo az érzékelő kalibrálása jó volt, csak az óra öregszik már, mint én...

Előzmény: BruMi16 (23605)
BruMi16 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 23605

Tudnátok tanácsot adni az alábbi hiba felkutatásában?

 

Van, hogy már indítás után egyből mennek a hűtő ventik alap fokozaton, van amikor már 70 foknál rákapcsolnak a kettes fokozatra. 90 fok fölé sose megy a hőfok, gyanítom a műszer jó, mert kb 5 perc járatás után már megy a műsor.

Menet közben már 90 fok alatt (kb 85 nél, ami jó is, mert ott kell nyitni a termosztátnak) van, hogy kikapcsol, aztán vissza. A múltkor leállítottam az autót kb 15 percre üzem-meleg állapotról, beindítottam, egyből indult a kettes fokozat, kivillant a kis piros lámpa a hőfok mutatónál és a STOP lámpa, majd elaludt, majd megint vissza... aztán elaludt és minden ment simán, de sajnos a két venti folytatta a show-t, ki-be kapcsolgatott.

 

A klíma ki/bekapcsolása nem befolyásolja a jelenséget és igazság szerint az sem működik rendesen, mert a kompresszort lekapcsolgatja teljesen véletlenszerűen. Aztán van amikor úgy marad és működik egy darabig.

Okozhatja ezt esetleg a szárító-szűrőn lévő jeladó? Azt cserélni fogom mindenképp, csak akkor már egy körben megrendelnék mást is, ami kellhet. Vagy itt is van valami bitronos doboz a műszerfal alatt, ami ezeket irányítja? Mint pl a 406 nál.

 

 

BruMi16 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 23604

Teljesen jó! Csak nem automata :( ... :D

Előzmény: nebancsa_605_sri (23603)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2018.05.28 0 0 23603

Ha esetleg nem járnál sikerrel, egy remek ötlet :D

 

Előzmény: BruMi16 (23602)
BruMi16 Creative Commons License 2018.05.15 0 0 23602

Sziasztok,

 

Ha valakinek van elfekvőben automata sebváltógomb, vevő lennék rá. Nem baj, ha repedezett, csak ne hiányozzon belőle egy darab se.

estephen Creative Commons License 2018.05.09 0 0 23601

Aha.

Akkor jól láttam, hogy nem láttam semmit...

Előzmény: nebancsa_605_sri (23600)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2018.05.08 0 0 23600

Szia! Szerintem ne keresd :) Ez a hibaforrás csak a 3.0-2.9-es benzines kiváltsága, amibe szereltek változtatható csillapítású lengéscsillapítókat.

Előzmény: estephen (23599)
estephen Creative Commons License 2018.05.07 0 0 23599

Na, most már kíváncsivá tettél ezzel a "bólintás"érzékelővel...

Holnap alánézek én is a stabilizátor környékén, bár így még nem rémlik semmi...

Előzmény: nebancsa_605_sri (23598)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2018.05.07 0 0 23598

Csak amit az előző hozzászólásban beszúrtam.  Levenni nem nagy kunszt, 3db. 6-os csavar fogja azt a lemezt amire fel van fogatva. Utána le lehet lógatni, és hozzá lehet férni a csatlakozóhoz.

Előzmény: raider (23597)
raider Creative Commons License 2018.05.05 0 0 23597

Esetleg képeket nem csináltál?

 

Előzmény: nebancsa_605_sri (23596)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2018.05.03 0 0 23596

Igen az, de orosz gyártmánynak néz ki, akkora bazi nagy :) A csatlakozót egy viaszosvászon szerű anyag védi a víztől, nálam ez szét volt szakadva. Mikor esett az eső, valószínű beázott mert akkor hibát jelzett a futómű. Kellett 1-2 hét mire kiszáradt és megint működött. A csatlakozóhoz csak úgy tudsz hozzáférni ha leszeded az egészet, nálam nagyon oxidos volt, tisztítás után ráhúztam nejlont, ne érje a víz. Egy darabig jó lesz.

Előzmény: raider (23595)
raider Creative Commons License 2018.05.02 0 0 23595

A bólintásérzékelő az első stabilizátorhoz rögzített csuklós karral rendelkező japán gyártmányú cuccos?

Előzmény: nebancsa_605_sri (23594)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2018.05.02 0 0 23594

Köszi szépen!

Elég sokáig tartott összerakni, nem kapkodtam el, letört műanyagokat újraragasztottam, hiányzó csavarokat pótoltam, közben az óracsoport csatlakozóinak forrasztásait is átforrasztottam. Most újra működik az olajszint és hőmérséklet mérőm. Remélem sokáig jó lesz.

Közben levettem a 'bólintás' érzékelőt is, a csatlakozók el voltak oxidálva, most már jó az is.

Most az önindítómon van a sor, 10-ből kétszer csak kattan. Levettem elvittem egy profi felújítóhoz, azt várom hogy elkészüljön.

Tavaly nem volt időm foglalkozni az autóval, most végére akarok járni a hibalistának.

Valaki már javította a lógó ajtaját. Enyém elég jól meg van lógva a bal első, egyelőre még agyalok a javításán, lehet a füleket arrébb kalapálom, az is segít valamit.

Előzmény: estephen (23593)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!