Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 0 0 21926

Vannak, soroltak itt előttünk párat.

De mondjuk Sopronból az országhatár felé indulva is találkozunk bejáratiként jelölt főjelzővel a nyíltvonalon (ott, vagy nem ott, az is jó kérdés), mely után nincs semmi, csak az ellenirányú, szintén bejáratiként jelölt főjelző. Mindkét irányban igen érdekes történet, pláne, ha a jelző használhatatlan.

Előzmény: Fizolti (21917)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 21925

*exceptio...

Előzmény: segélyvonókészülék (21924)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 21924

Exeptio probat regulam...

Előzmény: r1232 (21922)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 21923

Majd jön a válasz, hogy azt a mv-nek tudni kell.

Előzmény: Panzerbear (21921)
r1232 Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 21922

Egyéni kijárati jelzőnél ez a legritkább esetben fordul elő..

A közös vagy csoport kijárati jelzőnél emiatt van eltérés.

Előzmény: Panzerbear (21921)
Panzerbear Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 21921

Az elég gáz...és ha közben van váltó?

Előzmény: r1232 (21912)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 -1 3 21920

Bökd be légyszi a vonatkozó pontokat!

Kicsit homályos.

 

Betekeredek két sárgával, negyvennel egy hosszúval, a vége még bőven a negyvenes váltókon.

Kapok új vonatszámot, terhelőt, kottát, helyből induló leszek. Tegyük fel, jön a leváltó, és sakál köd van.

Megjön a kijárat, egy zöld. Akkor most csőgáz?

 

Az érkezés sebessége meddig hat vissza? Melyik szabály erősebb, az érkezés sebessége, vagy az előző jelző hatálya adott esetben? Miért? Hol van ez leírva?

 

Nálam az érkezés sebessége azt jelenti, hogy a jelzőhöz érkezve a sebességed nem haladhatja meg a jelzési kép szerintit, nem pedig azt, hogy visszahatólag is érvényes rád nézve valami, amihez még oda sem értél...

Előzmény: r1232 (21918)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 0 1 21919

Létezik.

A menetrendkönyvben kapsz infót a behaladás sebességéről.

Előzmény: Fizolti (21917)
r1232 Creative Commons License 2024.03.08 0 1 21918

Van egy olyan pont a forgalmi utasításban, ami a helyből iduló vonatoknál alkalmazható sebességről ír.

De a jelző érkezési és "továbbhaladási" sebességre ad jelzést, az itthoni rendszerben az egy fény mindkettőre ad. Tehát Vmax az érkezési sebesség ez esetben, tovább haladásit meg a fény milyensége (színe, villogása) határozza meg.

Előzmény: segélyvonókészülék (21915)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.08 0 0 21917

Nem a kérdésre válaszoltál. 

Lehet ellenpéldákat találni, hogy hol itt mi a probléma ezzel a definícióval. Aztán erre leírhatod, hogy  mert a bizber letűz egy lámpát valahová. 

 

 régi bizber, alakjelzők - Akkor egy belekérdezés: jelzőkkel rendelkező, de nem biztosított (= sebességjelzést nem adó bejárati jelzős) állomás mennyire létezik arrafelé? 

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (21911)
r1232 Creative Commons License 2024.03.08 0 1 21916

Indusiból nincs papírom. :p

Előzmény: segélyvonókészülék (21914)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 21915

Ezek szerint visszahatólag érvényes a következő jelző jelzési képe?

Akkor most mégsem úgy van, ahogy írtad?

Előzmény: r1232 (21912)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 21914

Indusinál mikor gyorsíthatsz?

Előzmény: r1232 (21913)
r1232 Creative Commons License 2024.03.08 0 1 21913

Azét, amelyik aktív a járművön. ;-)

Előzmény: segélyvonókészülék (21908)
r1232 Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 21912

Dedó, de tényleg. Amennyire fe tudsz gyorsítani.

Előzmény: segélyvonókészülék (21907)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 21911

Van értelme leírnom, hogy ha nem veszed figyelembe?

 

Már leírtam: Kj nélküli, sőt jelző nélküli állomásokon, elágazóállomásokon, alakjelzőkkel, bárhol működik a definiált váltókörzethez rendelt engedélyezett sebesség általános szabályozhatósága.

Svájc, Németország (ott aztán vannak cifra állomások, hegyekben a régi bizber, alakjelzők), Ausztria.

 

Semmi akadálya nem lenne itthon sem lefektetni egy ilyen alapelvet, és máris könnyebb lenne mindenki élete.

Persze nem úgy, hogy a bizber letűz egy lámpát valahová, és ahhoz reszel egy szabályt, vagy valami kivételnek a kivételét.

Előzmény: Fizolti (21910)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.08 -2 1 21910

Ugyan miért nem? Dehogynem! - Ilyenkor szeretnél is választ, vagy csak kijelented, hogy amúgy is neked van igazad? Válaszod függvényében lehet értelme ezt tovább folytatni. 

Előzmény: segélyvonókészülék (21909)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 0 1 21909

Tehát ez alapvetően jelzőkhöz rendel hozzá váltókörzeteket. 

Ezt itt egyes állomások, állomásrészek (pl. összetett rendezőpályaudvarok, nem biztosított bejárati jelzőkkel fedezett állomások, különös tekintettel az elágazóállomásokra) esetén nem lehet megcsinálni. 

 

Ugyan miért nem? Dehogynem!

Előzmény: Fizolti (21906)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 0 1 21908

Melyik VB milyen jelzését?

Előzmény: r1232 (21905)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 0 1 21907

Tegyük fel, hogy a vágány 160-as, a vonat 160-as, a kijáratbegy zöld.

Mennyi?

Előzmény: r1232 (21904)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.08 0 2 21906

Tehát ez alapvetően jelzőkhöz rendel hozzá váltókörzeteket. 

Ezt itt egyes állomások, állomásrészek (pl. összetett rendezőpályaudvarok, nem biztosított bejárati jelzőkkel fedezett állomások, különös tekintettel az elágazóállomásokra) esetén nem lehet megcsinálni. 

 

Ellenben szerintem pont a Kőfelső-Rákosszentmihály példa (főelző - váltók, váltók, - következő sebességjelzést adó főjelző/háttal álló másik irányú főjelző, ahonnan lehet gyorsítani) a definícióban említetthez hasonló szituáció. 

 

Vendégsín 

 

Magyarázd meg . . . Kőbánya kiágazás - Rákos elágazás és Angyalföld elágazás - Rákosrendező elágazás esetében az egyik helyen jelző mindenütt - > Az egyik helyen félre lehet(ett) tenni egy vonatot a két elágazás között egy időre, amíg a másik vonalon vonat halad, a másikban nem. Mert amíg az egyik esetben van biztonsági határjelzők között 400 méter, a másikban főjelzőtől főjelzőig kb. 560, és ezen felül a főjelzőtől a váltóig legalább 100 méter. Az egyik esetben a két elágazás kezelésére van egy szolgálattevő, a másikban egy nagy elágazóállomás sokadik melléktevékenysége a két elágazás kezelése, így az egyik esetben elvárható, hogy az elág két vége közé úgy zárjanak be egy vonatot, hogy az nem lóg rá még a mögöttes váltóra, akadályozva valamilyen keresztező vágányúti forgalmat, a másikban egy ugyanilyen hosszú vonatnál, és minden másra is figyelő szolgálattevő(k) esetén már jóval nagyobb az esély arra, hogy a vonat vége rossz helyen legyen. 

Előzmény: segélyvonókészülék (21903)
r1232 Creative Commons License 2024.03.08 0 0 21905

A vonat eleje elérte az ellenkező iranyú jelzőt és az utolsó jármű lehaladt az utolsó érintett kitérőről, ha van hívó jelzés feloldó, akkor azt is figyelembe veszed, ahogy a VB jelzését is.

Előzmény: segélyvonókészülék (21900)
r1232 Creative Commons License 2024.03.08 0 0 21904

A vágányra és a vonatra engedélyezett sebesség függvényének megfelelővel.

Előzmény: segélyvonókészülék (21902)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 0 1 21903
Előzmény: Fizolti (21896)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 0 1 21902

+1:

Állsz a vonattal a kiindulási állomáson, előtted a kijárati jelzőn egy zöld fény.

Mennyivel mehetsz?

Előzmény: r1232 (21897)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 0 1 21901

Életemben egyszer jártam arra, húsz évvel ezelőtt, vonalismeret nélkül (akkor még lehetett ilyet), szóval fogalmam sincs, ott mi van.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21899)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 21900

Hát, olvasva a példákat, nem mindig és nem mindenhol.

Továbbá nincs definició a váltókörzetre, ami az alkalmazható.

Továbbá a vb ilyen olyan jelzése alapján így-úgy növelheted a sebességed.

Első kijáraton kapott hívónál meddig kell menned tizenöttel?

 

Lehet, hogy változott az utasítás azóta, de a legutóbbi emlékeim szerint elég hosszan taglalt a mikor-hogyan-mennyivel.

Előzmény: r1232 (21897)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.03.08 0 0 21899

"Bejárati- és köztes jelzőnél a sebességjelzés a következő főjelzőig érvényes, kijáratinál az utolsó érintett váltóig, és amennyiben ezt nem tudod, hol van, támpont az ellenkező irányú bejárati jelző."

 

Tehát akkor a Kőbánya-felső -> Rákosszentmihály közlekedés során egyértelműen támpont a pályaelágazást Rákosszentmihály felől fedező jelző, hiszen ennek a "váltókörzetnek" ez az ellenkező irányú jelzője. Nem?

Előzmény: segélyvonókészülék (21895)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.08 0 1 21898

Odaírtam. Melyik jelzőtől melyik jelzőig, ill. a hozzá tartozó utolsó váltóg tart. Trapéztáblánál az elsőtől az utolsó váltóig.

Előzmény: Fizolti (21896)
r1232 Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 21897

Bejárati- és köztes jelzőnél a sebességjelzés a következő főjelzőig érvényes, kijáratinál az utolsó érintett váltóig, és amennyiben ezt nem tudod, hol van, támpont az ellenkező irányú bejárati jelző.

Fedezőjelzőnél ugyanaz van, mint a kijáratinál.

 

Ez itthon is ugyanígy van, nahát..

Előzmény: segélyvonókészülék (21895)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!