Igen, a Triglav példája mutatja hogy jól is lehet hozzáállni a dolgokhoz.
Az Árpád közel 40 évig vett részt a nosztalgia forgalomban, fájó pont hogy ezentúl szobor lesz, nem lehet rajta utazni ha kockázatos, ha nem. Ugyanígy a 109 és 242 vontatta vonatokkal. Rendben hogy nem lehet mindent üzemképessé tenni, de legalább az maradna meg ami már egyszer volt. A hatóság a másik tészta, a 100 éves vonat is évtizedeket közlekedett akkor miért nem mehet?
424,009 eladási szándéka elképesztő, hazaárulás lett volna.
Ha a 4 személyes autóban 6 személy ül, az "teli". Amennyire összetört a kocsi, csoda, hogy "csak" halott volt. Az esetről beszámoló újságcikk VW Polo-t írt.
Igy lesz a legendák c.gányokkal teli füstüveges fehér Zsigulijából VW
Az iratok és a fotók szerint Golf volt, ketten haltak meg a helyszínen, a 3. személyt életveszélyes sérülésekkel, mentőhelikopterrel szállították kórházba, ahol felépült.
Itt most OFF, de a Noszi a 242,001-est akarta üzemképessé tenni, ennek tett keresztbe a Múzeum.- Viszont a Múzeum közbelépése miatt fordultak a 10 éve leállított 424,009 felé. Ha múzeum nem veszi vissza a 242-est, a 424,009 már Szlovákiában pöfögne a Darázs László (Zümi)-féle vasútbarát egyesületben 465.0 sorozatként, ők akarták megvenni éveken keresztül...
Nem tetszik a múzeum hozzáállása, se Árpád, se 109, se 242, igazi szoborrá meredt járműves múzeumot akarnak. Be kellett volna szántani őket az épülettel együtt.
>>
Magyarországon nincs Chomutov, mint a cseheknél, ahonnan ki lehet venni a naftalinból egy épségben letárolt járművet további 2-3-4 példányban.
EGY példányban létező járművet használni, istenkísértés. Annak ilyen-olyan okból történő átépítését eltűrni muzeológiai szakmiatlanság.
ui:
A beszántós szöveged elág vicces, főleg annak tükrében, hogy megkaptátok a Triglavot :)
Golf volt, c.gányokkal tele. A helyi legendárium szerint "munkából" mentek haza, éppen táblát lopni voltak. Utána a nosztalgia nem alkalmas vonat menetében, operatív számban tért haza, mint korábban, hanem menetrend szerinti szerelvénymenetként, a menetrendet pedig úgy szerkesztették, hogy Örkényen áthaladjon. Ott nem tartózkodhatott, mert a rokonok - akik az esetet követően keresték az Árpád mozdonyvezetőjét is - folyton megdobálták a nosztalgiát, bosszúbbol a drága, dolgos rokonek elvesztése miatt. :(
Az Árpádban és társaiban 6 Jar 135 típusú motor van (volt). Ugyan ez a motor volt az M28-asokban is gyárilag (nem tudok róla , hogy lenne még mozdonyban ilyen motor). Az Mk48-ban már más, szintén Jendrassik rendszerű 6 Js 135 típusú motor volt, ill. az 1005-ben még van is. Azt nem tudom, hogy az M28-at szerelték e esetleg ezzel is, de simán elképzelhető.
Kösz. Valóban nem gondoltam teljesen végig. Igazából a kisebb, 6 hengeresekre gondoltam, de ezek szerint még olyan is van. Vagyis az M28-asok nem mind kaptak új motort. Az Mk48,1005-ön kívül van más Mk48-as Jendrassik motorral?
Tulajdonképpen személyesen az zavar, hogy eredeti BCmot hangot nem lehet sehol sem hallani. Ha jól tudom, az M28-asok erőátvitele más volt, mint a motorkocsiké.
A Sopronban lévő segédgépről tudtam, ezért írtam "vasúti járműről".
Kockázat mindig van. Nem tetszik a múzeum hozzáállása, se Árpád, se 109, se 242, igazi szoborrá meredt járműves múzeumot akarnak. Be kellett volna szántani őket az épülettel együtt.
Aztán tökéletesen tönkre is ment, nem is egygyszer.
A legutóbb kimúlt motort is 2005-ben hozták Brassóból, és már odaát sincs tartalék.
A múzeum meg nem akarja közlekedtertni, mert egyedi, és már volt egy súlyos balesete, amikor egy Passatot gázolt le (nem, nem egy c.gányokkal teli Zsigulit, mint azt a városi legenda tartja), a kasztnit Szentesen kalapálták ki.
Mit tekintesz annak? Bobók, Zetorok, Gokartok, Púposok motorja is Jendrassik rendszerű. Ha győri gyártású soros motor is megfelel akkor Mk48,1005. De ha olyan motort keresel amely Jendrassik hazai tevékenységének idején készült akkor valóban nincs.