Szép napot kívánok mindenkinek! Új vagyok itt, de szeretnék segítséget kérni! Szeretnék megvalósítani egy régi földalatti vasúti kocsit makett formájában. Tud-e nekem segíteni valaki egy jellegrajz megosztásában? A kocsi szám mindegy, FAV 11 kocsi megfelelne! Olyan kellene, amin vannak méretek is. Köszönettel: Robi
Tisztelettel tájékoztatunk mindenkit, hogy a földalattis könyvből már csak 5 példány érhető el.
Akit még érdekel, annak a készlet erejéig állunk rendelkezésére. A kötet a különleges jellegére tekintettel újabb kiadást nem ér meg. Remélem munkánkkal örömet szereztünk mindenkinek, és még az utolsó 5 példánnyal megoszthatjuk mindezt azokkal, akiket érdekel. Érdeklődni a favkonyv@gmail.com címen lehet
Szerzőtársaim nevében is az elismerő és köszönő sorokat köszönjük.
1897-ben már biztos, hogy sárga volt, eredeti, a kor szokásának megfelelően német nyelven íródott dokumentumok (pl. felülvizsgálati jegyzőkönyv) is sárga kocsikként emlegeti őket. Az eredeti színösszeállítás nem ismert, csak valószínűsíthető, hogy sötét okkersárga lehetett a fémborítások alapszíne, a mintázatok pedig fehér és kikerics/aranysárga színűek lehettek. Egy biztos, hogy az eredeti szállítási feltételek szerint a kocsikat a BVV 105-114-es kocsijához hasonlóan kellett lefesteni.
Tegnap volt szerencsém elmélyülni egy kicsit a könyvben, nagyon alapos részletességgel ír szinte mindenről.
Csak gratulálni tudok a szerzőknek, elképesztő mennyiségű és minőségű munka lehetett a könyv írása mögött!
Arra is nagyon kíváncsi voltam, hogy a gyerekkori emlékeimet a könyv említi-e, nevezetesen hogy 1974-ben, már a meghosszabbított vonalon is közlekedtek még régi szerelvények, és lám, nem csalódtam!
Minden tekintetben méltó az elmúlt 120 esztendőre nézve ez a kiadvány.
Mivel a földalatti megépítése a két nagy villamostársaság (BKVT, BVVV) közös munkája "projektje" volt, a kocsik felét, a faburkolatúakat BKVT-barnára, a másik felét, a fémburkolatúakat BVVV-sárgára festették.
Tisztelt Szerzők! A könyvben többször is szerepel a "fémburkolatú sárga kocsi" kifejezés 1896-os dátummal. Érdeklődöm, hogy a sárga szín a korabeli dokumentumokban is meg volt említve vagy ez továbbra is csak a legvalószínűbb feltételezés?
Az első két fejezeten vagyok túl (persze először gyorsan átlapoztam). Nagyon jól megszerkesztett tudatosan felépített a könyv. Látszik, hogy rengeteg munka van benne, de érdemes volt. Itt a topikon vitatott dolgok is korrekten kerültek be a könyvbe. Nagyon jó lett csak gratulálni tudok! Köszönöm :)
(Sajnálom, hogy a 18-as anyagomat későn tudtam eljuttatni, ha majd kellenek az eredeti fotók vagy bármi más át tudom küldeni.)
Alapárért kellene járatni havonta 1-2 hétvégén. Egy kétmilliós város egy ilyen kuriózumnál igazán gyakorolhatna olyan gesztust, hogy kifizeti azt a pármillió forintot a BKV-nak, amitől így elesik. Nyilván persze ahhoz 2-3 üzemképes, pótos kocsi kell, és mindegyikbe két járművezető a vonatbefolyásolás hiánya miatt.
Nagyon jól tudod, hogy a közlekedési vállalatoknál (MÁV, BKV) az üzleti nap a reggeli kezdéstől éjjel 1 óráig szokott tartani, tehát az éjfél utáni indulás az üzleti nap része, és ez így oldható meg legjobban. (Két indulásnál meghosszabbodik az üzleti nap.) Ha annakidején az egész napot bírták, (no jó, évente volt egy-két kocsihiba), akkor most is kibírja azt a két menetet.
Május 2-án ugye még csak a sárga/borsózöld fémburkolatú kocsik közlekedtek 1-10psz. A többit később szállították. Ugyanakkor előírták, hogy a 12-20-asnak úgy kell kinéznie mint a 11 psz. kocsi vagyis a 11-es nyilván előbb meg volt mint a többi. Ugyanakkor május 8.-án a 20-as már futott. /Medveczki/
Tudja valaki, hogy mikor futott először a 11-es és a többi faburkolatú kocsi (12-19)?