Üdv: Érdekes lenne áttekinteni a Munkaköri és tevékenységi jegyzékeket, vagy Szervezeti és működési szabályzataokat, vajon hány, de hány személy, osztály divizió lehet felelős ezen konkrét feladatok kidolgozásáért, naprakészen tartásáért.
A MÁV honlapján eddig futott összes fórumot likvidálták megjegyzés nélkül. Igazzá vált, amit pár napja már tudni véltek a jól értesültek: nem tűri tovább a MÁV vezetés, hogy itt bárki elmondhatja az igazságot, MÁV-ról, utazásról, vonatkésésről, koszos-büdös-hideg lepusztult kocsikról, 2-3 kocsival (tömegnyomor) járó vonatokról, tökéletlen menetrendszerkesztésről, a reformok totális csődjéről, a szándékos hozzá nem értésről.
Remélem majd megtalálja mindenki az új módot - pl. ezen a fórumon - hogy megbeszélhessük a velünk történteket, már ha minderre már nem sok időnk van, hiszen az 52.000-ből hamarosan 40 lesz, és utána pikk-pakk 35, és így tovább. Legalább mi vasutasok beszéljük ezt meg, hamár a MÁV vezetése nem is akarja velünk nemhogy megbeszélni ezt, de meghallgatni sem minket.
Ilyen jellegű utasítások nem érdekelnek. Az F.2. betartását is nehézkesen ellenőrzik (pl. ebben az évben nálunk még nem tartott ellenőrzést a VBI, mondjuk nem is hiányoznak. Addig jó, amíg nem tudják merre van az én állomásom), nemhogy még az ilyenekét.
A két hét szabi tényleg rossz kifogás volt, de ennyire "fontos" lehet ez az utasítás is, ha még eddig nem oktatták le.
Az F.3. "UTSÍTÁS az üzemirányítási és az operatív üzletági irányítási szolgálat ellátására". Hatálybalépés időpontja 2004.01.01. tehát a két hét szabi nem igazán jó kifogás. Ha pedig valaki az F.3. alapján próbál felelősségre vonni, hát bizony föl köll kötnie a gatyát...
Én 2 hétig szabin voltam. Elárulnátok, hogy mi a fenét szabályoz az új F.3.-as? Még nem hallottam róla!
A hozzászólások alapján látatlanban le merem fogadni, hogy egy újabb olyan utasítás született, amelyből csak felelősségre lehet vonni, de ha az alapján akarnál dolgozni, akkor az igen kellemetlen lenne.
Aha! Ez valóban jó ötlet: elolvasgatni az új tartalmú F.3. című alkotást, majd némi tájékozódás után a mű koncepcióját összevetni az üzemirányítás egészének munkájával! És akkor lőn nagy csodálkozás, mert pl. az utasítás által nevesített státuszokat betöltő dolgozókat se nagyon fogod megtalálni, csak hogy mást ne említsek. Egyébként az egész, úgy haogy van, nagyjából szart sem ér, a billegő ágy lábát talán alá lehet vele támasztani. (Nem csak saját vélemény)
"A kocsivizsgálók irányítását a budapesti ÜK körzetében a főmozdonyirányító végzi"
Tévedés! A főmoi csak megrendeli a szögegyenesítőt a Déli illetékes középvezetőjétől, aki általában Kl-ről küldi ki az egyik iparost, nehogy véletlenül megzavarja a fejpályaudvar elítgárdáját bokros teendőinek végzése közepette 0 és 04 óra közti időintervallumban...
Félretréfa, az utóbbi időben a Déli dolgozói is le szokták venni a glasszékesztyűt és kimennek egy kis terepgyakorlatra.
Ha Háros-tól Érdig, vagy Bőrs-től Herceg-ig bárhol fékpróbázni kell, leginkább Kl-ről megy a lakatos. Márpedig Bőrs el is szégyenli magát, ha egy jó éjszakán nem kalapál össze 4 vonatot...
1. Hidd el nekem, Anyácska ma az élmezőnybe sorolható. Csak a többieket - határtalan szerencséd - nem ismered.
2. A harmadikon valóban igen nagy a forgalom, ennek köszönhető, hogy aki ott ma valódi MENETIRÁNYÍTÓ, az tizensok éve dolgozik szakmájában. A maiakkal szemben nem követelmény a forgalom szabályozása. Mezei adminisztrátorként kezelik őket főnökeik, akik számára az a fontos, hogy az elöl-hátul rendes Sülihelinek az ecseri 2 perc túltartózkodása precízen meg legyen igazolva, mert ha nem, hát ajajjjj! Járj utána: mikor vontak felelősségre Mei-t utoljára azért, mert helytelen forgalom-szabályozással egy EC-IC-t elkefélt.
3. Ha az említett dolgozókat egyhetes tréningre küldenék, az - logikusan - plusz egy hét bérköltséget jelentene. Ez pedig sokkal inkább fáj a menágerknek, mint hogy az egész cég rohad, és hogy a forgalomszervezés meghatározó személyei alkalmasint hülyék.
Megtaláltam azt a helyet, ahonnan Word formátumban le lehet tölteni az F.1 és F.2 sz. Utasításokat! Az F.2 javítva van, az F.1-et nem töltöttem le, így arról nem tudok nyilatkozni!