Sziasztok! A napokban felkerült az Origóra egy teszt a CNG Audi A4-ről. Borzasztóan sekélyes és műszakilag, tartalmilag helytelen. Néhány perces videó is van. Annyi, de annyi hülyeség van benne, hogy nem is állok neki felsorolni. Szégyen az egész. Belátásotokra bízom, hogy kiteszitek-e magatokat ennek a borzalomnak. Ezért nem is linkelem ide. De mégis úgy döntöttem, hogy megemlítem, mert CNG-ről szól és hátha a téma említésével (otromba módon bár, de) segíti a CNG ügyét.
Félreértettem az írásodat és utólag már nem tudom törölni a "buta" kérdésemet. Bocsi!
Számszerűsítve a dolgot, ha a Kántor helyett a BGW-hez mentem volna, akkor az a következő "költségekkel" járt volna (oda-vissza): kb. 15 perc, kb 17 km, kb 7,5 km-rel alacsonyabb gázos hatótáv (hiszen kb. ennyivel messzebb lettem volna távolabb az uticélomtól a tankolás befejeztével). Nem sok gázt tudtam tankolni, így a különbség néhány száz forint volt csak. Ha sietek, akkor sokat ér az a megspórolt 15 perc. Ha nem sietek, akkor érdemes lehet mérlegelnem, hogy mennyi üzemanyag (és amortizációs) költséget takarítok meg, ha azt a 15 percet arra költöm, hogy picit lassabban (nem mellesleg: komfortosabban) autózzak.
A teljes képhez hozzá tartozik, hogy Kántoréknél fizetni kell a WC használatáért.
Ha jól emlékszem, minden nap 6-20 között 299 Ft/kg. (Van egy maximális mennyiség: talán 30 kg. De ez ugye nem releváns, mert nem tilos 2x tankolni egymás után.)
Pont erről akartam én is írni , az én combomba is 14 literes tank 5 kat. tiszta gáz üzemű, de ha jól látom a új kocsiknak neM igazán van ilyen kis tankja 22-től felfele dobják ki ez így "gáz".
Ami egy g..iség, mert egy böhöm BMW hibrid amiben mondjuk van egy 180 lovas belsőégésű és megy akksiról AKÁR 30 kmt-is ami nevetséges, simán 5-ös kategória. Zöld rendszám stb. Sajna a hülye újságírók, meg lobbisták ezeknek kijárták a kedvezményt. Nevetséges. Majd bombázzátok az országgyűlési képviselőtöket, hogy tegyék át a CNG-t is 5-ösbe.
Szerintem teljesítményadóban és biztosításban ez nem játszik, csak a regisztrációs adónál, de akkor is csak ha tiszta gázüzeműnek minősül. Azt hiszem tán 14 literes vész benzin tartalékig annak. Tehát pl egy Passat amiben van 60 liter benzin, az nem.
ba) azon gépjárművek Budapest főváros közigazgatási területén való használatának korlátozását vagy közlekedésének tilalmát, amelyek forgalmi engedélye „0”, „1”, „2”, „3” vagy „4” környezetvédelmi osztályt jelölő kódot tartalmaz, vagy nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot;
bb) belső égésű motorral hajtott segédmotoros kerékpárok Budapest főváros közigazgatási területén való használatának korlátozását vagy közlekedésének tilalmát;
2019 októbertől:
ba) azon gépjárművek Budapest főváros közigazgatási területén való használatának korlátozását vagy közlekedésének tilalmát, amelyek forgalmi engedélye „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „7”, „8”, „10” vagy „11” környezetvédelmi osztályt jelölő kódot tartalmaz, vagy nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot;
bb) belső égésű motorral hajtott segédmotoros kerékpárok Budapest főváros közigazgatási területén való használatának korlátozását vagy közlekedésének tilalmát;
Úgy sejtem, a CNG-s Zafirák környezetvédelmi osztály jelzése a forgalmi engedély V9 rovatában:
5: tiszta gázüzemű vagy elektromos meghajtású, illetőleg hibrid (a gépjárművet meghajtó elektromos-, valamint benzin- vagy dízelmotorral is ellátott) hajtású, kivéve, ha belső égésű motorja nem éri el az EURO-III minősítést);
Jár ez valamiféle előnyökkel?
pl: érdemes a biztosítónál reklamálni az alacsonyabb tarifa végett?
Ha valakit érdekel, pl. itt olvashat a tényekről. Mondjuk ez nem olyan bombasztikus és hangulatkeltő, mint a firkász "holnapmindmegfagyunk mer nincs gáz" cikke. Nálam a firkászok becsülete már régen az óratekerő autóneppereké alá süllyedt. Sokkal. Mert a nepper csak azt veri át aki odamegy, de ezek az önjelölt, tanulatlan bölcsek százezreket hülyítenek és vernek át a baromságaikkal.
Hülye. Mármint az ún. szakújságíró. Mennyi legyen március végén. Ha 50%- on lennének akkor azt írná: az adófizetők pénzéből töltötték feleslegesen a gáztárolókat. Majd mondja meg ez a nagy ész a jövő tél milyen hideg lesz és dátumra meddig tart. A tárolás nem olcsó és novemberig be kell fejezni a betárolást.
Na most még annyit a vecsési cng kúthoz hogy ténylek egyszerü tankolni vele de vmi nem kerek mert 10 kgk a max amikor megáll a srácok még dolgoznak rajta,és csak kp.