Ahogy látom a vita azon zajlik, hogy miért nem kaphatnak képet a kívülállók a mozdony felújításának menetéről.
Nos mi is egy mozdony felújításán dolgozunk, (nem írom le a típust mert itt off) és szívesen látnánk az említett vasútbarátokat, nem csak fotózásra hanem saját kezükkel is tehetnének valamit.. De nem jönnek.. facebookon osszák az észt, hogy mit és hogyan kellene, de csak nagyon kis százalékuk hajlandó szombat reggel 7-kor felkelni, beülni a kocsiba kijönni hozzánk és a "kiváló ötleteit" megvalósítani.Vagy csupán kicsit összekoszolni a kezeiket.. Szerencsére van ellenpélda is , én csak az ő véleményükre adok.
Ha valaki letesz 200 millió forintot meg egy új 18 hengeres Pielstick motort... Ezt nem gúnyolódásként írom, mielőtt félreértené valaki. Ja és előtte nem ártana egy vasúti járműjavító üzemben gyakorlatilag újragyártani a gépet, mert a vázszerkezet jelen állapotábanm arra jó, hogy egy szobormozdonyként ellegyen, de egy 140-ről 0-ra fékezésnél félő, hogy a mozdonyszekrény és a főkeret útjai elválnának egymástól...
Leírtad a megoldást. KulisszaTITOK. A felújító, restauráló csapat szeretne tökéletes látvánnyal előállni a megfelelő pillanatban. Nem kíváncsiak (talán rosszul is esik nekik) a "vasútbarátok" epés megjegyzéseire.
1. Pl egy Mercedes gyár esetében még érteném hogy ez probléma de egy vasútmúzeum esetében nem a kamerás mobilok világában amikor mindenki mindent fotóz.
2. Na és? Ha már elkészítette lássa ország-világ.
3. Minden a nyilvánosságra tartozik ami egy muzeális járművel történik.
4. Nem hangulatkeltés hanem a felújítás megtörténtének öröme.
Szagú legfeljebb a lábam. Inkább olvasgatni szoktam de az irigységed kivágta a biztosítékot, ezért írtam ennyit.
Mond mi "értékes" van azon, hogy a pályaszám hibásan lett felmatricázva? Már rég le lett szedve, most zajlik a javítás (más egyéb munkákkal együtt). Miért kell terjeszteni olyan képeket amik már hónapok óta nem fedik a valóságot és csak lincshangulatkeltésre alkalmasak és egy zárt Facebook csoportból származnak (tehát ott se a nagyközönségnek szánrták??))
A gép nem vasútbarátok adományaiból újult meg, mert azok az összes javítási költség elenyésző töredékét jelentették volna.
A kivitelezés összes költségét 100%-ban a Vasúttörténeti Park állta, állja. Tehát hiába tolt bele valaki x forintot, azt nem használta fel az MVP.
A misi967-nek írt válaszomban leírtak szerint a 32-es állás, - és körülötte a 29-34.járműállások üzemi területnek számítanak, amik nem látogathatók. A 32-esen folyó erősen szennyező munkák miatt oda kifejezeten tilos volt bemenni. Akik oda ennek ellenére bementek, megsértették a parkvezetői utasítást.
A mozdonyról a kivitelezési munkák hivatalos lezásrása után, és az átvételt követően lesznek "official" fotók. Addig is bírjátok ki, mert még dolgozni kell a gépen.-
A fórumtárs sajnos több okból is jogosan törölteti a képeket tartalmazó linket, én direkt úgy tettem fel ha valamibe ütközik, nyugodtan töröljék. A célom csak annyi lett volna hogy akinek nincs facebookja is megkapja/lássa őket. Eddig ugyanis nem láttam hogy telephelyi fotókat ide nem lehet linkelni. (bár az annyiból kérdéseket vet fel bennem hogy az emlékpark területe miért telephely, vagy fordítva, de annyit nem számít).
jááááájjjjj, hát én csak bátorkodtam könyörögni 1 vagy 2 fényképért, hogy hogy áll a masina. semmi egyéb szándékom nem volt. aki a facebookot a mai módján meg fejlődésnek látja, az használja nyugodtan, de a telóm memőriájába (96gb) több telefonszám fér el, mint amit valaha az életemben felhívtam, úgyhogy majd eldöntöm, hogy szükségem van-e ilyen típusú fejlődésre, illetve tényleg akarom-e tudni, kinek van hasmenése, vagy ki reggelizett ma rántottát, mert ez kb 95%-a facebooknak. egyébként meg tényleg nem értem, küldtem 40 vagy 50 ropit a mozdonyra, és egy képet nem lehet róla látni, ezen azért el lehetne gondolkodni................
Én nem tudom hogy hogy van ez de kicsit olyan érzésem van mintha pár ember kisajátította volna magának ezt a mozdonyt és senki sem láthatja nem értem hogy ide miért nem lehetne feltenni néha párképet.
Megigertem magamnak, hogy nem allok bele a szajkarateba de egyszeruen nem birom ki, komolyan mondom elore elnezest kerek! Nyilvan sajat naivitasom es retard mivoltom tehet errol, de muszaj megkerdeznem: nem mindegy, hogy milyen lett a szine vagy esetlegesen a lakatolas minosege? Muszaj allandoan szegecseket szamolnunk? Muszaj allandoan a gondokat, a problemakat kiemelni?
Nem tudom ki mennyire emlekszik ra, de a gep laza bo 15 evet allt az eg alatt es tobb tenyer meretu anyaghianyossagok voltak a kasznin illetve mostanra bevett szokas lett hatra vinni a regi jarmuveket mondvan, hogy nincs penz felujitani es amikor mar teljesen megadtak magukat akkor erre hivatkozva szetvagnak mindent. Ilyen aprosagok tudataban veletlenul se oruljunk annak, hogy POZITIV iranyba fordult a gep sorsa, nem szabad (!), tilos... menjunk oda a gephez ral szinskalakkal es nezegessuk, hogy milyen szar munkat vegeztek a felujitasnal.
A 32-es állás le volt zárva, mert munkaterület volt. A mozdonyszekrényből kivágott rozsdás lemezdarabok, és főleg: a brutális mennyiségű, levegőben szálló, egészségre káros, csiszolatpor miatt.
Egyszer kinyitották az ajtót szellőzni, és elkezdtek berohangálni az emberek, futkostak ott össze-vissza a bokáig érő narancs porban az éles vasdarabok között. Komolyan nem értem mi ezen olyan érdekes, hogy kilakatolnak egy járművet, hogy juszt is bemennek oda fotózni, ahová nem lehet.
1986-2000 között fel lett újítva cca. 120 jármű és egy-két ember fotózta ezeket, most meg mindenki rohan posztolni a Facebook-ra, mintha az élete múlna rajta.
Hogy az ott dolgozó munkás(ok) mit mondtak nektek, az egy másik kérdés.
És akkor még ne beszéljünk arról, hogy az e-mail cimedre jönnek a különböző spam levelek, meg egyéb reklám dolgok, habár sosem voltál kapcsolatban velük, az pedig azt jelenti, hogy úgy a levelezési cimeid, meg az abban rejlő információid, már nagyon rég a más tulajdonában vannak.
Ez elmondható a telefonod esetében is, mert már nem muszáj bekapcsolva lennie annak, de mégis tudnak minden mozgásodról az illetékes elvtársak, ha be kerülsz a látószögeikbe.
...ezt fejlődésnek nevezni több mint butaság.Tudod sokunk még mindig a személyes kapcsolatokat,barátságokat helyezi előtérben és ebben hisz,nem zárom ki a netet max kiegészít 1-2 dolgot de nem a személyes kapcsolataimat.
Sok face király még nőhöz csak neten keresztül szólt,ha meg véletlenül házasodik 2hónap múlva elválik...
Bocs az OFF-ért..
Ha már M63.
Az ősszel volt egy családi nap a parkban és érdeklődtem a masina iránt. Már nem tudom pontosan azt hiszem 3 vagy 4 állás le volt zárva de oda semmi képp nem engedtek be. Lettünk egy páran az M63 hallatára aztán de nem mehettünk be,kisérővel sem... ha az lett volna az indok hogy balesetvédelem,üzemterület vagy hasonlók akkor nem csodálkozok de azzal indokolták hogy megharagszanak ha megmutatják a masinát,főleg ha fényképezik...no tőlem onnantól nyugodtan töltögethetik a fényképeket a facéra....
Ez olyasmi, mint amikor anno, a 70' -es években sokan "juszt sem vettek" quartz órát, mert fúj, az nem óra, aztán a 90' -es évek elején csomóan "juszt sem vettek" mobiltelefont, mert fúj, az bunkofon, mostanság meg néhányan ugyanígy vannak a Facebook -al, hogy "juszt sem, mert az fúj"...
Ellen lehet állni a fejlődésnek, de sok értelme nincs... :-)
Facebook-on van egy, a sorozattal foglalkozó zárt csoport. Jelentkezz tagnak, ott találsz fényképet is. Szépen le van festve, remélhetőleg előbb-utóbb további részegységek is felélesztésre kerülnek.