Eddig kerestem. A neten nem találtam. Ha jól tudom van egy olyan gigantikus gyűjtemény melyben római feliratok vannak leltárba véve a birodalom minden vidékérôl. Lehet, hogy a Széchenyiben van belôlle. Azonkívül az Agri Decumatesre vonatkozó német kiadványok szolgálhatnak információval.
A tizedet nem Agri Decumatesnek hívták, hanem decuma volt a neve. De miután az agri decumantes tizeddel terhelt földet jelent, a középkorban is hívták így, de nem a tizedet, hanem azt az egyházi joghatóság alá tartozó lévô földet, melynek birtokosátó az adót beszedték.
Tehát van időugrás! Szoszigenészről tudsz-e valami közelebbit, mertha ő is humanista akkor abba kell hagyni az irkálást és MINDENBEN Fomenkonak van igaza!
Ezt már az idézett Morozov bácsi észrevette, aki 19 évig(!) ült cári börtönben, ahol a világ egyik legnagyobb encyklopédistájává fejlesztette magát, szigorúan egyházi könyvek olvasásával (csak azt kapott)
Ő volt az, aki a 20-as években személyesen tapogatta meg a "4. századi" Sinai kódexet...
Megkapta tanulmányozásra mindkét Szentpéterváron található Almagesztet. Ő volt az aki először kimondta a 297 évet. Egyszerűen lenyűgöző a tudása! Valószínű Illig nem tudott szabadulni hatása alól ezért nevezte meg ő is könyvében -minden komolyabb indoklás nélkül- a 297 évet, amely természetesen elhamarkodott volt.
Miért akarsz valamit is számonkérni rajtam műkedvelő sarlatánon, amikor a szemed láttára szemközt köp mindenkit a tudomány felkent képviselője. Azért szórakoztatlak reggel óta, mert reménykedtem, hogy megszólal a Heti hetes! De nem szólalt meg! Ehhez képest hiszel annak, aki neked egyiptomi Homérosz részleteket tartalmazó papíruszokról regél? Higgyél neki, de aztán ne panaszkodj, hogy téged félrevezettek, az eszme olyan szép volt...
Pontosabban a 9. rétegben nincs Trója, a 6-ban nincs Homérosz, de a turisták kedvéért ma már minde Trója, meg faló! Nápoly közelében történelmi atlaszban találsz Tróját!
Ott van az "Equa-vagy Aguaeductus, amelyen keresztül az éj leple alatt 100-300 katona elfoglalja a várost, illetve kinyitja a kaput...
Az innen elmenekülő nép alapítja Párizst, magad is kitalálhatod mikor!
Ha azt hiszed, hogy Schliemann-aki "Tróját" kiásta - talált egyetlen Trója föliratot? nagyon tévedsz. Miközben van 9 Trója helynév Eurázsiában..
A trójai háború valahol Nápoly környékén zajlott, és nem az ókorban.
I.e.500-nál abbahagytam Fomenko ismertetését. Honnan van a Párizs helynév? Miért szunnyadt 1600 évig? Aztán eszükbe jutott a Trójából menekülőknek, hogy 1600 év után így nevezzék el városukat...
A Gorsium kérdésről is biztos hallottál.
Őssze vissza túrták Fehérvárt, eredmény nélkül.
Ehhez képest milyen klassz betonépület a Pantheon... (Van topik is róla)
Örülök hogy érzed a lényeget.
Az ókorkutatók egy provinciát neveztek el Tacitus nyomán...
Ne gondold, hogy sokkal jobb a helyzet nálunk.
Szombathelyen (+Gencsapáti) a mai napig nem sikerült egy Savaria feliratos követ találni. Az ókori Savaria megeshet, hogy Sárvár környékén, a Rába partján volt. Szombathelyi lévén nem kívánok erről vitát inditani. (C.C.S.)
"The deposition of John XXIII and the delays of the Council of Constance afforded him leisure to search the libraries of the monasteries of Germany and France. In 1415 he discovered at Cluny a manuscript containing the following discourses of Cicero: "Pro Cluentio", "Pro S. Roscio", "Pro Murena", "Pro Milone", and "Pro Cælio". This manuscript was sent to Florence where Francesco Barbaro deciphered it with great difficulty. Later Poggio discovered at St. Gall's the first complete text of Quintilian's "Institutio Oratoria", of which Petrarch had known only fragments, a portion of Valerius Flaccus (I-IV, 317), commentaries on Cicero, among others that of Asconius, a commentary of Priscian on twelve verses of Virgil, and a manuscript of Vitruvius. During another search through the monasteries, probably Einsiedeln, Reichenau on Lake Constance, and Weingarten, he discovered Vegetius, already known by Petrarch, Festus in the abridgment of Paul the Deacon, Lucretius, Manilius, Silius Italicus, Ammianus Marcellinus, the grammarians Caper, Eutyches, and Probus. It was during this journey or the next that Poggio discovered the "Silvæ" of Statius. In 1417 he went as far as Langres, France, where he recovered seven discourses of Cicero, three on the agrarian law, "Pro Rabirio", "Pro Roscio Comœdo",and "In Pisonem". This journey also resulted in the discovery of a manuscript of Columella. Unfortunately most of these manuscripts exist now only in copies. One in his own hand at Madrid (Bib. Nat., X, 81) contains Asconius and the first part of Valerius Flaccus. After the Council of Constance Poggio accompanied Martin V to Italy and stayed with him at Mantua (1418). In 1423 he became his secretary. On his return from a journey to England Poggio discovered an incomplete Petronius at Cologne and Nonius Marcellus at Paris. Niccoli admitted him to his confidence with regard to the "History" of Tacitus, of which he made a secret. He shared in the discovery of the lesser writings of Tacitus by Enoch of Ascoli, in that of Aulus Gellius, of Quintus Curtius and the last twelve works of Plautus by Nicholas of Cusa. In 1429 he made a copy of the "De aquæ ductibus" of Frontinus."
Aznem kétséges, hogy ez a birodalom része volt.
Az a kérdés, hogy Tacituson kívül nevezte-e valaki ezt vagy bármi más területet az ókorban Agri Decumates-nek.
Ugyanúgy kérdéses az, amit ezzel szemben Időhídépítő állít, hogy: "EZ A KÖZÉPKORI TIZED HIVATALOS NEVE!"
Van valamilyen forrás a középkori Agri Decumates-re?
Azon az oldalon, van egy olyan szó a fennt található menüben, hogy "karte" egy újgermánul annyit tesz: térkép. Ezen a térképen rajta van a limes menti összes eröd, örtorony, sírkô, stb... Kattanj rá egy helynévre, kijön egy oldal, amelyen az adott helyhez kapcsolatos információk kapcsolhatók. És ott ha jól szétnézel megtalálod a legközelebbi mai város linkjét is, mely linket ha megnyitod a város oldalán nagy valószínűséggel talál egy képgalériát a római emlékekrôl is.
Uszkve 500 ortofotó, 15000 kép sírkövekrôl, erôdökrôl, faltöredékekrôl, kerámiákról. fegyverekrôl, feltárásokról, stb, stb... Néhol interaktív rekonstrukciók. És mindez A rajnától carnuntumig.
Hollywoodi filmek kellékeit ne keverd a történelmi forrásokkal.
Én forrást kértem, az általam Cusanus mesternek (1460 tája) tulajdonított Germania-n túlmenően.
Jó, egy sírkőfelírat is megteszi arról a vidékről...
Pannoniában is elég sok felirat maradt Pannóniáról. Vagy egy letelepítést bizonyító bronz obsitos lemez.
Esetleg pénz is jó lesz, hiszen a rómaiak szokás szerint megemlékeztek a terület meghódításáról (Pl. Pannonia, Dacia, stb.)
Ave Cézár vavan,
6. Roll Over a Birodalmi Időhidépítő
A tized a legôsibb és legáltalánosabb adónem. A summeroktól az akkádokon át újbabilonig. Egyiptomtól görögországon át rómáig és a mi középkorunkig. És hogy a majákat, inkákat, aztékokat ki hagyjuk ha már a meghódolt népek legszebb fiainak tizede az adó tollaskígyónak. Kína, japán, angkor, mind mind tizedet szed...
Szólni kellene a tankönyvszerkesztőknek, hogy a rabszolgatartó társadalom képét árnyalják...
Mi lett ezekkel a telepesekkel, akik korukat megelöző társadalmi körülmények között dolgozhattak a Fekete-erdő sűrűjében?
Árpát rozsot erdei tisstásokon nemesíthették ezek a vad germánok? Miért nem Pannóniából, "felkészített" lovakkal, ökrösszekérrel hozatták a bort? Minek elmenni a Hanza városokba borszállítmányokkal az első században?
Sokféle történelmi atlaszom van, elhiheted, hogy tudom miről van szó.
Szabadna egy forrást hallanom Tacituszon kívűl erről a területről.
Mert Tacitus alapján tényleg szépen be lehet rajzolni a Fekete-erdő vidékét, ahol az erdőirtás csak a 15. században kezdődik.
Ez egy Germaniában a Rajna és a Duna közti beékelôdést kiküszöbölô meghódított terület neve. A késô császárkorban adták fel, Dáciával egyetemben. Nevét arról kapta, hogy az itt élô földművelôkre (galliai telepesek is voltak köztük) kivetett adó tized volt.
Innentôl azt hiszem nincs tovább érv a felkészületlenségedre.
Hogy be tudd azonosítani ezt a térképet azért ideteszem:
http://www.lib.utexas.edu/maps/historical/ancient_germania.jpg
Amig H. Zs, válaszát várjuk idézek a Germániából:
Az első században vagyunk!
"Amikor nem háborúznak, sokszor vadászattal, de még inkább semmittevéssel töltik az időt, alvásnak s evésnek adják magukat...
Kiváltképpen örvendeznek a szomszédos népek ajándékainak, melyeket nemcsak egyének küldenek, hanem a közösség is: válogatott lovakat, pompás fegyvereket, kitüntetéseket s nyakláncot; már a pénz elfogadására is megtanítottuk őket.
...Mindnyájan köpenyt viselnek, amelyet tűvel vagy tű híján tüskével fognak össze: egyébként naphosszat ruhátlanul vannak az égő tűzhely mellett.
...a nők inkább vászonruhát öltenek, vörös csíkkal tarkítják... mellük egy része is fedetlen.
... ezt jelzik a befogott ökrök, ezt a FELKANTÁROZOTT ló...
Senkire nem szégyen éjjel-nappal egyfolytában inni...
Italuk ÁRPA_ vagy ROZSlé, melyet holmi borfélévé erjesztenek, a parthoz legközelebb élők BORT IS VÁSÁROLNAK.
"az úgynevezett DECUMATES AGRI megművelőit,
EZ A KÖZÉPKORI TIZED HIVATALOS NEVE!
További kedélyes olvasást kiván neked az
Időhídépítő