Sziasztok! "Örököltem" egy hangszóró szettet, régen fateré volt, pioneer, a mai napig megállja a helyét, régen rohadt sok pénzért vette. A gond a következő. Az első hangszórók nem mennek be a helyére, mert nagyobb mint a gyári. Van ehhez valami ötletetek, hogy kasztni vágás nélkül hogy lehet belerakni? Azt hiszem 18 cm az átmérője.
Korrekt gazda vagy! Mostanában megint elgondolkozok, hogy mi lenne, ha lenne egy e36 kupém is ;)
De sajnos azzal huligán énem akar foglalkozni, a gondos gazda lelkemnek az e93 marad. Tegnap azzal mentem anyámat meglátogatni, 740 km oda-vissza.
Ez volt az első ilyen hosszabb utam vele, nagyon imádom, kupéként is, kabrióként is. Meglepődtem a fogyasztásán, az N53B30A automata autópályán, szigorúan 130-al 7,5 l... 100-as benzinnel persze. Tetszik nekem ez a motor is, pedig nem probléma mentes konstrukció. Ez most hibakód mentes. Tetszik, hogy gyárilag 12 a sűrítés, az a közvetlen befecskendezés se szar annyira, pont a fogyasztás, gázreakció nagyon jó.
E36 meg azért tetszene, mert a haveromnak is építettem egy szintén 12 CR-es m50 strokert, és az a karakter....
Pont a huligán. A FB-n látom a nagy bmw tali képeit, kiöregedtem, de talán jó lett.volna elmenni, Marcselló barátom ott van.
Szervizeltünk, volt pár restancia: olajszűrőház alól szivárgott a nedü, filléres alkatrész (1600.- Ft) jó nagy bontással, szervószivattyú, generátor stb. Ha már kézben volt a generátor lehetett is cserélni, komoly csapágyhangot produkált, meg persze akkor már a hosszbordás szíj feszítő, szíj is csere.
Két első stabilizátor gumi a kengyelekkel együtt, két hátsó fékcső, fékfolyadék csere. Volt pár szerelési hiba a korábbi tulajtól, a hardy fordítva volt berakva, csere ez is. Körben új Bilsteinekkel vettem, de a hátsó porvédők rosszul voltak berakva, össze vissza gyűrődtek, csere. Egy szerencsétlen short shiferrel vettem, bontott váltórúd új persellyel került bele. Az össze vissza álló díszlécek is a helyükre kerültek, meg persze az összes szűrő, olaj is csere. Ez egy nagyon jó állapotú kocsi, de egy vizsgás, közepes állapotú négyhengeres E36 árát locsoltam most rá. Ami nem baj, mert nagyon finom cucc, amivel hosszú távra tervezek. Most már csak menni kéne vele, az idén másodszor tankoltam bele...
Ügyvezetőnknek van egy új mazda 6-osa az általad említett automata váltóval, 2,5-ös, 200 LE-s. Minap kipróbálta az e93-asom, és nagyon tetszett neki, azt mondta, hogy jobban megindul, és megy. ;)
A hat sebességes, "olajos" kuplungos igen, de az már elég régi cucc. Az újabb 7 sebességes, száraz kuplungos, illetve az Audikba szerelt S-tronicok tudtommal már nyavalyásak.
A zf 8hp jó cucc még, de azt csak nagyobb gépekbe, illetve inkább BMW-kbe rakják.
A Skyactiv Mazdákba szerelt Aissin is nagyon jó, de azokból meg a dízel igencsak tré konsktrukció, ellenben a benzinessel, ami bombajó, de kurva drága :).
Mostanában többször megyek a kabrióval, nagyon tetszik továbbra is. De el se tudnám képzelni, ha nem sorhat benzin lenne.
Ma találkoztam egy vállalkozó barátommal, megmutatta a majdnem új 740 Ld-jét. Hát, szép, meg minden, de a '93-astól nagyon oda volt. De hát neki kell a biznisz klassz, nekem meg az élmény ;)
Az lesz az igazi szarrágás, amikor lecserélem a három literes v6 A6-ot egy két literes dízelre. Csak ragaszkodnék az automatához, viszont dupla kupis dsg/stronic meg nem kell.
Bírom, amikor alfások olyanokat mondanak, hogy "szeretem a 2,4jdt-t" :D Mit lehet egy dízelen SZERETNI?! Azért veszik, hogy spóroljanak. Ez olyan mintha azt mondanánk: szeretem a bankomat, szeretem a lapátomat, szeretem a kályhámat.
Történt valami frissebb útjavítás arrafelé? Mondjuk Egerbakta és Eger között? Arra már ráférne...
Tegnap a kedvenc Mátra útvonalamon jártam, a céges dízel Kiával. Hát, élménynek nem volt mondható, a Patkó környékén tudtam kicsit kedvemre autzni, de az se volt kedvcsináló szakasz. A dízelt max 3500-ig lehetett érdemben pörgetni (1,6 D ceed kombi). Előtte Egerből kijövet jó sokáig egy busz után kellett mennem, 30-50 között, a nagyobb kanyarokban 20-szal...:D Majd a Galyai elágtól egy puttonyos konvojt értem utól, hát megint elveszett a varázslat.
Elég hülye érzés volt, ahol 7000-ig pörgetett haladós benzinessel kaptam az adrenalint, most inkább fárasztó, unlamas etap volt.
Persze tudom, a közút nem versenypálya, de ez akkor is nem volt egy jó kör.
Pedig az akkor is koszolódik amikor az autó egy helyben áll. Bár én úgy vettem észre, hogy az E36 leállás után bezár minden szellőzőt ne jöjjön be a por.... (automata klímás)
Nem hinném, hogy ennél az alkatrésznél időben kellene meghatározni a csereintervallumot. A futott km sokkal jobb. Én azt mondom, hogy tízezer km-nél érdemes, annyira telemegy dzsuvával.