Persze, hogy a nem ajánlottat nem lehet figyelembe venni. Szerencsére az egyik könyveltemet ma már érkeztette a Posta is. Ez az amit szinte legjobban várok, jó lenne ha a héten megérkezne hozzám. Eddig is sokat kellett várni mire ebbe az állapotba került, remélem innen már csak napok kérdése lesz a kézbesítés.
Az a helyzet ezekkel a nem ajánlott küldeményekkel, hogy ugyebár nem kerül beolvasásra ahogy a
posta kicserélőhöz érkezik, ha beolvasnák akkor látnánk az itthoni követésben is így viszont csak
azt a kalkulációt látjuk ami a legutóbbi helyen került rá ahol leolvasták a kódot.
Tehát a külföldi oldalon látható nyomkövetés csak egy becslés.... nem lehet érdemben figyelembe venni.
Nekem van olyan küldeményem ami 55.napja van úton és érdemi nyoma nincs, van ami elvileg a kicserélőben van 03.03-től de még nem kaptam meg ebből van 4db is szintén kicserélőben van
külföldi nyomk. szerint 03.13-től vagy 2-3 db. és sajnos van olyan is amit a kedves eladó elvileg
feladott már több mint egy hónapja de semmi mozdulása nincs a csomagomnak és még a megadott
nyomkövetési szám sem használható mert a rendszer szerint nem létezik, ebből van 3db ezeket szinte
100% biztos, hogy fel sem adták....
több követést nézek minden egyes követési számmal van ami egész mást mutat de nagyjából
meggyeznek.
Én mindig ugyan onnan (weboldalról) rendelek soha nem változtatok meg semmit már több mint 10 éve
és mégis van, hogy wish feladásból jön meg a csomag van, hogy GLS vagy DPD hozza a múltkor nagy meglepődésemre csomagpontra tették....ez a sok kavarás az utóbbi 3-4 évre jellemző.
szóval van baj rendesen baromi nagy a katyvasz ebben az egészben, sajnos.
Kívánok mindenkinek mihamarabbi csomag érkezést és kovidmentes szép napokat!
Úgy látszik csak panaszkodni kell itt a fórumon és változnak a dolgok. 🤣
A 03.27-én Postal Ninja szerint beérkezett levelem státusza ma reggel 08:18-kor váltott át A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben állapotra. Ez 9 napba telt a Magyar Postának... Kíváncsi leszek mikor kapom meg.
Jómagam is hasonlókat tapasztalok a helyzettel kapcsolatban. Már a második nemzetközi ajánlott küldeményemnél látom, hogy bizony a kínai posta leadta Budapesten az NPKK-ban a küldeményeket, de azokat a Magyar Posta a mai napig sem érkeztette a nyomkövetésben. Hogy konkrétabb legyek, mondom a részleteket.
1. küldemény: RD........CN azonosítójú útja:
Feladás ideje:
Feb 28, 2021 13:50
Kínát elhagyta:
Mar 21, 2021 09:56
Departure from outward office of exchange BEIJING
Több repülőjáraton is utazott, majd landolt Magyarországon:
Mar 27, 2021 02:35
Arrival at the place of delivery
Budapest
Ettől az utolsó bejegyzéstől számítva kellene már lennie a magyar posta.hu oldalon A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben státusznak.
Gyakorlatilag több mint egy hete vesztegel valahol az NPKK-ban, hozzányúlás nélkül.
2. küldemény: RE.........CN azonosítójú útja:
Feladás ideje:
Mar 16, 2021 19:10
Kínát elhagyta:
Mar 16, 2021 20:33
Departure from outward office of exchange CNDGGA
Szintén több repülőjáraton is utazott, majd landolt Magyarországon:
Apr 3, 2021 00:55
Arrived at destination country
Budapest
Ez még viszonylag friss, szóval szavam nem lehet rá, de gondoltam már ha itt vagyok ezt is leírom.
Az említett küldeményeimen felül várok még egy U kezdetű BE végűt is, ami március 25-én lett átvéve az NPKK-ban, azóta se SMS, se e-mail se semmi. Ez elég nagy méretű, ezért a postás nem hiszem hogy kihozza, várom az értesítőt róla.
A legszomorúbb az az esetekben, hogy érkeztetés hiányában hiába fordulnék az ügyfélszolgálathoz, (a könyveltek esetében) elhajtanának, hogy ez még nincs a posta kezelésében, várjak türelemmel. Így valóban nem is lesz náluk, amíg nem veszik a nyilvántartásukba... A vak is látja, hogy mindez arra megy ki, hogy ne tudjon az ember reklamálni a beérkezés dátumától számítva, ezért inkább nem olvastatják le a vonalkódot, lévén akkor még nincs az országban (hiszi a buta címzett). Csupán azt felejtik el, hogy a feladó ország postája be fogja könyvelni az tényleges érkeztetés időpontját (ajánlott küldeményeknél), amit a Postal ninja nevű oldal nagyon szépen meg is mutat a teljes szállítási útvonallal együtt. Ajánlom a fórumtársak figyelmébe.
Olvasva a kommenteteket, csak rémélni merem, hogy a nem könyvelt csomagom is meg fog érkezni valamikor, mert az regisztráltak esetében úgy is tudok kerestetni, viszont az untracked-nél nem.
Írsz néha jókat, de ha már más csoportban előjött, akkor tudod én speciel hasonló feladóként szívtam párszor és eddig sem tartottam túl erkölcsösnek, hogy ha Bivalybasznád külsőig lejut a csomagom, ott szétlopják, eltűnik azért az eladó fizessen, elvégre teljesítette amit lehet. Majd ha lesz jogalapja a magyar Póóstával vitatkozni, akkor talán, de ez eléggé esélytelen. Van pár sablon válaszom az eltűnt csomagokról, amik ragszám szerint jártak az országban, de nyilván elrontották a címzésem. Aztán volt amit Budaörsről okosban még kétszer is vissza lehetett fordítani, pedig eltűnt meg biztos rossz volt róla a címzés. Aztán néha elég 1-2 becsületesebb postással beszélgetni a helyi kocsmában. Szóval mindenki menjen a picsába és ha a Póósta baszta el, akkor ne az Alis feladó szívjon, mert pár országból így is trükköznöm kell, akik ide vadkeletre már nem akarnak szállítani az olyan szarházi alakok miatt, akik ilyenek miatt az eladót hibáztatják és ott verik le a dolgokat.
Nem összeesküvős, de félre is dobják, vagy félig fosztva visszaküldik. Néha kocsmában faggass ki valami becsületesebb postást, ott fog dühöngeni a sok hülyén és a rendszerren.
Igazad van, hogyne számítana 80 dollár, én csak egy pillanatra próbálom magam belehelyezkedni az eladó helyzetébe.
Legyártatok egy custom dolgot X összegért az USA-ban (egyszeri dolog, nem tömeggyártás), feladom szépen, meg is érkezik láthatóan egy isten háta mögötti célországba, ahol lehet még szamárháton megy a kiszállítás. Aztán a cucc elkeveredik és jön a vásárló, aki engem basztat, holott nem tehetek arról, hogy az óceán túloldalán éppen mit balfaszkodnak ezek a szerencsétlenek. Ebben az esetben a postának kéne kártérítenie engem, mert se a feladó, se én nem rontottunk el semmit.
De kérek visszatérítést ettől függetlenül, köszi az inputot.
A postai terminológiában előfordulhat, hogy egy csomagnak látszó küldemény is levélnek minősül. Külföldi webáruházakból rendelt termékek esetén erre fokozottan érdemes odafigyelni, mert a nemzetközi árutartalmú levél postai kezelése eltér csomagküldeményekétől.
Alacsony postázási költséget vagy ingyenes szállítást felajánló webáruházak nem "könyvelt" küldeményként postázzák az árutartalmú küldeményeket, hanem közönséges „nem könyvelt” levélként.
Mi történik ha a megrendelt termék közönséges levélként érkezik?
Nem lehet nyomonkövetni
• Közönséges levélhez nem tartozik nyomkövetés • A címiraton látható azonosító/vonalkód nem a nyomkövetést szolgálja
Nem jár hozzá kártérítés
Sérülés, tartalomhiány vagy elveszés esetén nincs kártérítés (a Posta nem vállal kártérítési felelősséget).
A szállítási idő hosszabb mint más postai terméknél
A közönséges levél szállítási ideje országtól függően akár 4-8 hét, mivel több átrakodási ponton megy át a rakomány, mire Európába, aztán Magyarországra érkezik. A rendelés kiszállítási ideje több tényezőtől is függ:
a feladó aktuális árukészletétől
ezek feladási ciklusaitól
a felvételt végző nemzetközi posta átfutási idejétől
a szállítást végző légitársaság aktuális kapacitásaitól és tranzitidejétől
a beérkezést követő esetleges vámkezelési feladatoktól
és a Magyar Posta kézbesítési teljesítményétől is.
Levélládába nem kézbesíthető (levélszekrénybe nem helyezhető)
Azt a levelet, melynek mérete nagyobb, mint a levélszekrény bedobónyílása (324 × 229 × 24 mm), a Posta nem háznál kézbesíti.
Javaslataink külföldről történő rendeléshez
Nyomkövetett, értéknövelt szolgáltatást érdemes választani
Webáruházakból történő rendeléskor legtöbbször maga a címzett tudja kiválasztani a kiszállítási módot. Ha regisztrált szolgáltatást (csomag, könyvelt levél) választ, akkor azt a küldeményt a posta címhelyen kézbesíti mérettől függetlenül.
Szállítás megrendelésekor figyelni kell arra is, hogy a terméket melyik raktárból szállítják
Európai uniós székhelyű webáruház Unión belüli raktárából érdemes a szállítást megrendelni, mert ezzel elkerülhető a vámkezelés. A webáruház általában jelzi, hogy a kiszállítási hely (from shipping……) EU-s vagy nem EU-s ország. Érdemes minél előbb, már október elején megrendelni a karácsonyra szánt ajándékot.
Továbbra is hosszabb lehet az átfutási idő a nemzetközi postai forgalomban
Világszerte tapasztalható, hogy egyes országokba lassabban érnek célba a küldemények a járványügyi szabályozások miatt. A légi közlekedésben gyakoriak a korlátozások, melyek a postai küldemények gyors eljuttatását akadályozzák.
Utoljára frissítve: 2021. február 10.
A koronavírus-járvány második hullámában országonként eltérő a fertőzöttség mértéke és a járvány megfékezésére hozott szabályozások. A mindennapi életet érintő korlátozások kiterjedhetnek az országok közötti légi-, vasúti- és közúti forgalomra is, melyek miatt a postai küldemények eljuttatása is nehézkesebbé vált.
Egyes irányokba, országokba akadozik, vagy egyáltalán nem lehetséges a kimenő küldemények eljuttatása. A külföldi postai szolgáltatók azonban értesítik a többi ország postáit az esetleges lezárásokról, vagy a postai szolgáltatások csökkentett üzemmódban történő ellátásáról. A járvány időszakában egyes országokban a postai szolgáltatások olyan korlátozásokkal működnek, mint például a csökkentett munkaidő a postákon, illetve az emberek közötti érintkezés minimalizálása kézbesítéskor. Azokat a küldeményeket, amelyeknél a címzett aláírása átvételkor szükséges, most aláírás nélkül kézbesítik. A meghozott intézkedések hatással vannak minden típusú szolgáltatás (Nemzetközi EMS, MPL ES csomag, Európa+ csomag, Nemzetközi elsőbbségi és nem elsőbbségi postacsomag, nemzetközi elsőbbségi és nem elsőbbségi levél) feldolgozására és kézbesítésére, és befolyásolják a szolgáltatás minőségét. Emiatt továbbra is vis maior helyzet van érvényben az átfutási időket illetően is.
A Covid első hullámának lecsengése óta több országot elérhetővé tudtunk tenni, ennek ellenére késésekkel számolni kell. Az elérhető országok körében a Magyar Posta továbbra sem tudja garantálni a kézbesítési határidők betartását, illetve a Nemzetközi EMS gyorspostára vonatkozó időgaranciát.
Vagy, ami egy összeesküvéselmélet a fejemben, hogy bizonyos emberek tudják, hogy melyik csomagokat nem lehet nyomon követni és időnként lopkodják őket. Ez pont karácsony táján történt, lehet kapott valaki egy ingyen ajándékot :D
Őszintén szólva nekem vannak fenntartásaim azzal kapcsolatban, hogy az eladót büntessem azért, mert a Posta balfasz, mert ezt minden kétséget kizáróan ők baszták el valahogy. Mások ilyenkor visszakérik az eladótól a pénzt?
Volt csomagom amelyik Hollandiában is, majd' három hétre beragadt. 2021 Február előtt is bosszankodtam néha, de ekkora várakozások nem voltak. ügy tűnik, egyelőre hosszabb szállítási időkre kell számítani.
Meggyőződésem hogy ezen a fórumon sokkal gyorsabban kaphatunk magyarázatot, mint a Magyar Posta-n.
(Másodszori nyomulásomra kaptam meg a küldeményem. Ekkor már kinyomtatott képernyőmentést is vittem a nyomkövetői oldalukról. Állítólag még értesítőt is kaptam. Ennek hiányát nem tudtam értelmezni, ezért kérdeztem meg, hogy kivel kiabálhatok. Az emberhiányt és a kizárhatatlan tévedést elfogadom, de egyben az egész helyzetet megalázónak éreztem. Amikor rendeltem Kínából ezt a cuccot , itthon nem találtam, és bevállaltam az esetleges hosszabb várakozást is. Erre nagy szükségem volt-van, ezért követtem nagyobb figyelemmel és fogyó türelemmel az útját. Úgy hallottam volt postai sztrájk is valahol nyugatabbra.)
4 csomagom is elveszőben van! Nem tudom mi történt a Magyar postával, vagy milyen új dolgozót vettek fel aki tehet ezekről! Régen mindig megjöttek a csomagok!
Az normalis, hogy 4 het alatt nem ert meg be az orszagba? Nincs kozvetlen repulojarat a 2 orszag kozott jelenleg. Mas orszagon keresztul tudna jonni legiuton (pl. Ausztria), vagy buszok kozlekednek meg. Vagy megvarjak amig ujraindulnak a kozvetlen jaratok a ket orszag kozott?
Jelenleg még szállítás alatt van a csomagod. Ha megérkezik az országodba, akkor látni fogod a görög posta nyomkövetésben is. Elindult innen feléd 02.25-én, azóta is utazik.
A Postai nyomkövetésen látható, hogy még úton van a csomagod.... még nem érkezett meg az országba.
A külföldi csomag nyomkövetéseket nem lehet pontosak tekintenünk mert más és más rendszereket használnak a tiédnél nem az van, hogy megérkezett hanem oda fog megérkezni.
Az eladó azért írta, hogy elkallódott a csomagod mert valszeg rossz követési számot adott meg neked és vagy.... rossz címre küldte el a te csomagod, tehát ebben a szituban a feladó lesz a hibás.
Fogadd el a visszatérítést vagy kérd újra a csomagot és mondd meg figyeljen jobban a nyomkövetésre.
Ahogy P.P2000 írta az egyértelműen látszik a csomag kézbesítve lett, de az nem látszik mi volt ráírva
ezt a postán meg tudják mondani mivel a PDA-ban benne van a név és címa hová ment a csomag de
ezt feltehetőleg nem fogják neked csak úgy megadni az adatvédelem miatt de hivatalosan is kérheted
nézzenek utána,felvesznek jegyzőkönyvet és majd kapsz róla levelet mi a helyzet.
...de mint írtam ha az eladó írta neked: elkeveredett a csomag akkor 99% ban az ő hibája lesz.
Az sem mindegy miként adták fel a csomagot levélnek vagy tényleg csomagnak más mindkettőnek a kezelése de azt tudni kell jelenleg nem kell aláírással átvenni az ajánlott leveleket és a csomagokat a vírus miatt érintésmentes kézbesítés van érvényben, de.... a címzett ténylegesen csomagon lévő nevét és
címét azt a fentebb leírt módon ki lehet deríteni.
UE122235500US azonosítójú csomagom "Egységképző érkeztetése" státuszban van tavaly december óta.
USPS honlapján ezt látom:
Your item departed a transfer airport in FERIHEGY, BUDAPEST, HUNGARY on December 18, 2020 at 12:31 pm. The item is currently in transit to the destination.
Helyi posta, ahová tartozom nem tud semmit, az ügyfélszolgálat annyit mond, hogy ez nem nyomon követhető, én meg csak fel vagyok háborodva, hogy egy 80 dolláros csomag mégis hogy a fenébe tűnhet el csak úgy nyomtalanul.