Keresés

Részletes keresés

18-09 Creative Commons License 2024.11.27 0 0 57721

Portugália elég nyugat, szerintem, ott az elmúlt 2-3 évben több üzemeltető (Alsa Todi, Viação Alvorada, RL Lisboa pl.) több mint 500 Conectót állított forgalomba. Spanyoloknál és olaszoknál is fut azért jó pár példány...

 

Nyugaton akinek nincs pénze Conectóra sem, vesz Iveco-t, vagy törököt. 

Előzmény: rezgaras (57714)
kristoof Creative Commons License 2024.11.27 0 0 57720

Lehet valamilyen mérésen, jegyzőkönyvezésen járt, ugyanis még mindig nincs tip. bize...

Előzmény: MCA-001 (57719)
MCA-001 Creative Commons License 2024.11.21 0 0 57719

Merre járhatott ma Budapesten az Ikarus E80?
Érdekes látvány volt,hogy este, 90km/h-val száguldozott az M7-en Székesfehérvár irányába:)

torqmatic Creative Commons License 2024.11.21 0 3 57718

https://phototrans.pl/14,1282238,0,Mercedes_Benz_Conecto_GC_653_LD.html

 

Monaco az eléggé nyugat-európai? Meg remélem kellően csóró is...

És akkor még egyszer: nem csak a Conecto készül a törököknél, hanem számos más Mercedes és Setra típus is.

Előzmény: rezgaras (57716)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.11.20 0 0 57717

Lisszabon, Dieppe - például

Előzmény: rezgaras (57716)
rezgaras Creative Commons License 2024.11.20 0 0 57716

"tehát amit te nem láttál, az nincs is.."

 

Akkor légyszíves sorold a Nyugat-európai városokat, amelyekben Conecto fut!

Előzmény: torqmatic (57715)
torqmatic Creative Commons License 2024.11.20 0 0 57715

Ja, értem, tehát amit te nem láttál, az nincs is... Hát keresgélj akkor a neten és biztos látsz majd.

Megjegyzem, nem csak a Conecto készül a törököknél, hanem részben vagy egészben számos más helyközi, távolsági turista Mercedes/Setra típus is.

Előzmény: rezgaras (57714)
rezgaras Creative Commons License 2024.11.19 -2 0 57714

Nyugat-Európában még nem láttam Conecto-t.

 

Itt most elhangzott két, nagyjából ellentétes vélemény. Ha láthatnánk valami statisztikát, kimutatást, lenne értelme beszélni a dologról, ez így csak ködszurkálás.

Előzmény: torqmatic (57713)
torqmatic Creative Commons License 2024.11.18 -1 1 57713

Conectót csak Törökországban gyártanak, szóval aki ilyen típust vesz, az mindenki onnan kapja, igen.

Az MAN Lion's Cty az készül Törökországban és Lengyelországban is, bár az utóbbiból nemrég rúgtak ki több száz embert és értelemszerűen a gyártási volumen is csökkent. Veszprémben például vannak kocsik mindkét gyárból, de én azért kíváncsi lennék, hogy az utasok, sofőrök közül hányan mondanák meg rendszám szerint, hogy melyik a "gagyi" meg melyik a "minőségi".

Én tudom, hogy a magyar ember az mindig szeretni ostorozni magát meg azt gondolni, hogy neki a legszarabb, de hidd el, hogy senkit nem ér diszkrimináció, mindenki ugyanolyat kap.

Előzmény: rezgaras (57711)
kristoof Creative Commons License 2024.11.18 -1 2 57712

Szinte hihetetlen, de zongorázni lehet a különbséget a török és lengyel összeszerelésű Lion's Cityk között.

Előzmény: rezgaras (57711)
rezgaras Creative Commons License 2024.11.18 -1 1 57711

"ezek világhírű gyártók buszai, amit megvesznek Nyugat-Európában is..."

 

Ugyanazokat veszik meg Nyugat-Európában, mint nálunk? Mert több helyen is gyártják őket és nem biztos, hogy ugyanabban a minőségben. A mieink nagy része a Boszporusz hídján látta meg először Európát...

Előzmény: torqmatic (57708)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.17 0 1 57710

És tényleg nem értem, hogy miért nem próbál a Kravtex több lábon állni.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A KRAVTEX működése első napjától sok lábon áll.

Előzmény: morgó mh. (57709)
morgó mh. Creative Commons License 2024.11.17 0 3 57709

Vannak a busznak hibái, utas-, sofőr- és bizonyára üzemeltető-szemmel is.

Összességében azért mégis csak az van, hogy Magyarország helyközi közlekedését gyakorlatilag a hátukon viszik a Credók, az üzemeltető(k) látható megelégedésére.

Biztos vagyok benne, hogy van más hely is hasonló jellegű körülményekkel és elvárásokkal.

És tényleg nem értem, hogy miért nem próbál a Kravtex több lábon állni.

 

(Volt egyébként valami forgalmazási megállapodás az SOR-ral, amikor a licencet vették? Él az még egyáltalán?)

Előzmény: JLW-470 (57706)
torqmatic Creative Commons License 2024.11.17 -1 3 57708

Na konstrukciós hibákról meg minőségi problémákról mondjuk bőven lehetne beszélni például az MAN és a Mercedes legújabb csodái kapcsán is, pedig ezek világhírű gyártók buszai, amit megvesznek Nyugat-Európában is...

 

Én nem gondolom, hogy annyira vállalhatatlanok lennének a Credo buszok, mint ahogy internetszerte sokan beállítják. Ha a cégnek lenne ilyen törekvése, akkor évi néhány tucat buszt simán el tudnának adni külföldön is (az Alfának, az MJT-nek, a Molitusnak, meg ennek a legújabb Ikarusnak is sikerült, akkor a Kravtexnek miért ne menne?)

Előzmény: JLW-470 (57706)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 57707

Hol lehetne olyat megcsinálni,hogy a pár éves buszokban leszakad a szigetelés és nem működik emiatt a klíma a busz egy részében?

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sajnos sok országban meg lehet.

 

a 202 országból nem tudom lehet e ilyet csinálni az országok felében, de úgy gondolom igen.

 

JLW-470 Creative Commons License 2024.11.16 0 1 57706

Mert egy normális üzemeltetőnél nem piacképes a termékük(úgy járna,mint az Alfabusz Debrecen kapcsán).

Hol lehetne olyat megcsinálni,hogy a pár éves buszokban leszakad a szigetelés és nem működik emiatt a klíma a busz egy részében? Vagy olyan triviális dolog működjön megfelelően egy Econellben,mint az üzemanyag-szintjelző és ne úgy járjon,mintha a fordulatszámmérő lenne(tudja valaki amúgy,hány literes az Econell tankja?)? Vagy,hogy a jobb tükröt nem lehet úgy beállítani,hogy a sötétben látszódjanak a busz oldalán a világító prizmák vagy hogy kell ezeket nevezni... 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57686)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.16 0 3 57705

Pontosan.

S ebben joga van így dönteni.

 

Eladott már kb. 2000-2500 db autóbuszt.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Ott a másik.

A harsogó.

Ő menetel az első sorban, és két évente beígér 2000-2000 új autóbuszt, hogy itt fog gyártani, meg ott fog gyártani, ide eladja a világban meg oda eladja és 25 év alatt eladott 6 db buszt.

 

Előzmény: MCA-001 (57704)
MCA-001 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 57704

Inkább Krankovics Úr és cége nem akarja.

Előzmény: trizs77 (57703)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 57703

Pár éve rendszeresen felmerül a kérdés, hogy a magyar beszerzések kiszámíthatatlanságát az exporttal lehetne ellensúlyozni.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

lehetni, lehetne.

de nem kell.

EKM-765 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 57702

Köszi. Annyit hogy az esztergomi alvállalkozásban hat fordás, egy tartalék.

Előzmény: trizs77 (57687)
MCA-001 Creative Commons License 2024.11.16 0 1 57701

Hol van itt mocsár?
Mindig oda hajlanak ahonnan a szál fúj.

Véletlenül mindig kiírnak egy pályázatot, amikor tele van a raktár Credo buszokkal.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57691)
MCA-001 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 57700

Jó pár éve azért eladtak pár Credo buszt külföldre.
Azokanak is megoldották a karban tartását.

Előzmény: kristoof (57690)
MCA-001 Creative Commons License 2024.11.16 0 1 57699

Pár éve rendszeresen felmerül a kérdés, hogy a magyar beszerzések kiszámíthatatlanságát az exporttal lehetne ellensúlyozni.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57686)
torqmatic Creative Commons License 2024.11.16 0 4 57698

Meg ha a nagyanyámnak áramszedője lett volna... 

Lehet fikázni a Kravtext, de úgy tűnik, hogy ők az egyetlenek, akik túlélnek mindent és mindenkit.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57696)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 57697

Na bumm

 

több rendsodrót gyártanának.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57696)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.11.16 -1 0 57696

Kényszerezték a kormányt. Bejött nekik.

Ha a MABI-t nem a tehetségtelen Mészáros Csaba vezette volna a Kravtexnak ma nem nőne fű.

Előzmény: torqmatic (57695)
torqmatic Creative Commons License 2024.11.16 0 1 57695

Pff, azért ebben az "autoriter vezetés kénye-kedvében" elég szépen felfejlődtek az elmúlt 15 évben, tudtommal soha nem maradt még egy busz se a nyakukon, előbb-utóbb mindegyiknek lett gazdája. Itt egyedül annyi a kérdés, hogy hány hónapot állnak az udvaron, de ezt a kis kellemetlenséget az elmúlt két évtized tapasztalata alapján azért elég könnyen benyelik.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57692)
torqmatic Creative Commons License 2024.11.16 0 0 57694

Nem feltétlenül kell saját vevőszolgálat, pl az EAG-nak is olyan partnere volt Norvágiában, ami az Ikarusok importján kívül egyebekkel is foglalkozott. 

Persze az igaz, hogy kényelmesebb rendre behúzni a hazai 100-150 darabos tendereket, mint külföldön, igazi versenyhelyzetben szaladgálni a potenciális vevők után egyesével.

Előzmény: kristoof (57690)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.11.16 0 0 57693

A Kravtex a BKVnak sem hajlandó - annak könyörgésére sem - buszt eladni, inkább sokszámjegyű összeget bukik. 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57691)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.11.16 -1 2 57692

Ennek pont ellentmond a méretgazdaságosság és az, hogy a vevőszolgálat azonnal, már megvan.

Nincs olyan hely A/SK viszonylatban, amit 6 óra alatt ne tudnának kiszolgálni, ennyi a legtávolabbi pontja autóval.

 

A jelenlegi modelljük lutri, egy autoriter gazdasági vezetés kénye-kedvétől, napi szeszélyétől függni.

Előzmény: kristoof (57690)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!