Én ha átmegyek Debrecenbe tankolni a Mol kúton, akkor 3-4 decivel mindig csökken váratlanul a fogyasztásom, bármilyen Nyíregyházi benzinhez hasonlítva.
Hozzátartozik az igazsághoz, hogy ha elég sokat megyünk városba lekormolódik, lustább, iszákosabb lessz, ezt már 1xer kitapasztaltam, de kihajszolni a kormot belőle meg nem éri meg me közbe sokat kajol és városba újra lerakódik.
Ha valaki csak hosszú útra használja és végig 90en, én még az 5.5 Litert is elhinném neki.
Ha én ragaszkodnék az 1.6os motor teljesítményéhez, kicsit off, de merivából jóval nagyobb a kínálat, és nem hiszem hogy az is ennyire iszákos lenne (hibája pedig van mindkét tipusnak, de talán 1.6 benzinesbe inkább meriva).
Úgy jöttek ezek az infók mint a mostani hétvégi lehülés. Az 1,6-os fogyasztás/teljesítmény arányáról/viszonyításáról szóbeszédet hallottam, de jobban hiszek a leírtaknak. Nem végső cél az 1,6-os, de távoli családom tagjának van 1,4-e (csak nem ért hozzá, nem érdekli és nem foglalkozk az autóval) Néha az autóba ülve eléggé csodálkoztam, többet vártam tőle. Az 1,6-os csupán az esetleges futózás miatt jött képbe, de akkor azzal mit produkálhat úgy menetben és fogyasztásban? Át kell ezt gondolni mégegyszer, kétszer. De jó erről itt beszélni, tisztul a kép és ezért köszönet mindenkinek.
OMV normál benya, Auchan benya, cca. 400km M3-as (130+pici) meg némi lakott terület (vidék, tehát <50) és 7.5-7.8l/100km. 1.4-es, Hankook Optimo nyári papucsokkal.
Az 1.4-es 7l/100km körül/fölött eszik úgy általában, de ez autópályán, légkondival, "tempósan" (khm.) haladva nyolc és félre simán felszalad. 1-2 emberrel az 1.4-es is képes "harapni", városban bőven elég, amit tud, és autópályán sem kell a külső sávban leragadni :)
Vonóhorgot erre az autóra elég nehéz jól felrakni, szóval nemmindegy ki csinálja és milyet tesz fel, a lökháritót szokták kivágni elhajlítani megymás.
Az 1.6os motorral méginkább meglódulós bólintós az autó, és a városi forgalomba szerintem meglehetősen magas a fogyasztás különbség az 1.4es javára. Autópályán az 1.6 jobb, de ha a kreszt betartod akkor gyakorlatilag mindenütt máshol lényegesen kevesebbet fog enni az 1.4es (tudni kell a felépítményből és a kerékméretből kifolyólag, ezek nem a kifejezetten takarékos autók közé tartoznak, egyik motorral sem, ezért javasolnám az eco gumikat hozzá) Nembeszélve arról hogy az 1.6os árából fiatalabb 1.4est tudsz venni, illetve az 1.4esből a kínálat több mint elég.
Ráncfelvarrás előttit legkönyebben a műszerfalról ismered fel, a régebbi ledes szintjelzőkkel van felszerelve, a ráncfelvarrot izléses analóg hatású.
Nincs valahol fotó: ez a régi, akkor ilyet lehetőleg ne; ez az új akkor ilyet. Én így nem tudom eldönteni alapinfó nélkül melyik melyik. Igen, mindenféleképp horog menteset keresek, a horgos előélet bizonytalan főleg akkor a Fruzsi kukplungjára tekintettel. Másik kocsira is sk. szereltem föl a horgot, nem különösen bonyolult, mindent adnak hozzá, külön tekintettel a megfelelő minőségű csavarokra.
Szélesebb az oldalsó díszléc, és egészen más a műszerfal. Vonóhorog nélkülit érdemes venni, és neked szereltetni rá - egy vonóhorgos autóról nem lehet tudni, hogy mennyire lett megrángatva az élete során.
Na akkor nekem ez a kuplung ülni fog, mert ahogy előbb írtam ez föleg városi használat lesz. Nem akarok mindjárt az elején belekutykuruttyolni, de a másik márkánál is az elején voltak alaktrész kontra gyártó minnőségi gondjaink, de kitapasztaltuk a gyártókat az alkatrészekre vonatkozóan. És néha nem is a drágább vált be, lett tartósabb. Itt nem lehet valamit kezdeni márka/gyártó válogatással?
Van valahol vagy van elérhető szerelési utasítás leírás?
- A ráncfelvarrottat miről lehet fölismerni? Jó ez: az első lámpatestekben szines az index? (ezt nem lehet csrélni, így esetleg ezzel svindlizni?)
- Néha kell futót húzni, na nem tonnákat ezért gondoltam az 1,6-osra, mi ami nem teszi ideálissá nem kukacoskodok, csak kérdem
- szíj - szereléstől nem félek, ha meg az ár is jó, akkor ez már a kánaán előszele
- a következő használata lesz: zömmel városban munka - munkába járás + asszony barátnőhőz, tecsó córa stb. Néha egy lakhely - Bp ~ 170 km. évi 1 - 2 távolabbi út max 2 fő: magam és a volt menyasszonyom, aki most a feleségem. akkor ezek szerint így oké
- a többi amit írtál, hát érdekes hibák, de ez van
A városi forgalom eszi a kuplungot, de ez minden mai spórolósan tervezett tengelykapcsolóra igaz :( A műanyagelemek közül az oldalajtókon lévő függőleges díszlécek (a B-oszlopnál) szerintem tervezési- vagy anyaghiba miatt (melegragasztó) hajlamosak 6-7 év után lehullani, ez darabonként 7-8E Ft-ba fáj. Nekem egy már cserélve, a többit átmenetileg visszaragasztottam, de azok is csere.
A szíjak 80-90E km tájánkezdtek el nyüszögni, tizenxezer Ft a gyári készlet, amiben benne van a spec. eszköz a szervízdoksi szerinti felrakáshoz - nekem ez a móka még hátra van.
Beltér nem nyöszörgött, 7+ év után az a pici, ami már van nagyon durván hepehupás úton szerintem az elfogadható szinten belül van.
Nekem (kop-kop-kop) nem volt bajom a kocsival ezeken az apróságokon kívül. (Jó, a kuplung nem apróság, de még mindig jobb,mint a Mondeo esetén, ahol lendkerékkel együtt megy a levesbe, ha elkopott, ráadásul ott az egész motort ki kell borítani előre, az autó orrának a totális lebontása után...)
Én annyit javasolnék hogy a ráncfelvarrot modellt nézegesd, kevesebb a probléma velük, tehát 2006-2008 közöttieket (A 2008 utániakba már Üzemanyagszűrő sincs asszem).
Az 1.6os motorral lehet nem lessz ideális, a szíjjakkal ne foglalkozz, ritkán kell cserélni, és maga az alkatrész nem drága hozzá.
Ha sokat autópályázol (napi szinten) akkor nem javasolnám ezt a típust, elsősorban vársoban és városkörnyéki munkábajárósnak, évente 1x 2x elemmeni nyaralni , arra jó.
Amire sokan panaszkodnak hátsólámpabeázás, és nyiszogó beltér, a kilómteróra fényereje nem állítható (és oldalüvegben este visszatükröződik ami elég zavaró).
Tisztelet, Üdvözlet minden már Ford Fusion tulajdonosnak.
F. Fusion vásárlás előtt állok: benzines 1,6-os úgy 5 ~ 7 éves –t keresek. Főleg az állaga és a lekövethető előélete – szervízelése a fő szempont. Egy másik márka aktív Topikja alapján gondoltam, megkérlek Titeket is, hogy vásárlás előtt mondjatok el minden jót és esetleg problémás dolgot erről a típusról Nem rettentenek meg az esetleges negatívumok, majd azt megoldom (?) szerelő és hibamegoldó típus vagyok, műhelyháttér van. Sok hasznos dolgot már visszaolvastam. Így az adódó kérdések: valóban áll a problémás kuplung, a speciális célszerszámokkal szerelhető szíjak, vízszivattyú stb. stb….? Mi a helyzet a műa. elemekkel, valóban gyengusz a motor – kocsi felépítése, összeszerelése? Én ezt fiam Fiestáján nem tapasztalom, vagy az más? Tehát minden érdekel hideg – meleg jöhet.