Keresés

Részletes keresés

MCA-001 Creative Commons License 2021.03.10 0 5 39155

Marcaliba nagy erőkkel vonult fel a pályafenntartó csapat sín és talpfa cserére:)

 

bendeguz90 Creative Commons License 2021.03.06 0 0 39154

Szomorú ezeket a képeket látni.

Előzmény: FOMA (39152)
Pályaőr Creative Commons License 2021.03.06 -1 0 39153

Köszi! Jártam arrafelé gyalog a vonalon, az Oroszlány-Dad állomás azért Oroszlányhoz az ég alján volt... ennek az irattárnak utánanézünk, egy kolléga már tekintélyes mennyiségű Arcanum Hungaricanán átrágta magát, neki ez sétakocsikázás...  :-)

Előzmény: karako-hid (39151)
FOMA Creative Commons License 2021.03.06 -1 5 39152

Nagyharsány 2021.02.16. 

 

karako-hid Creative Commons License 2021.03.06 0 0 39151

Többet nem tudok. A MÁV Irattárban van három doboz a Pápa-Bánhida HÉV anyagaiból. Abban van több Környe rajz, illetve Környe-Lipótakna vonal anyagai.

Abban van Környe bővítési terve 1902-ből, melyen szénrakhely, vízállomás, és fűtőház van. Akár lehetett is, a mai Környe hosszabb állomás már, a helyén akár vágányok is lehetnek.

Illetve Oroszlánynak már akkor volt egy állomása a vonalon, a mai erőmű kiágazás után Dad felé, még a jobbos ív előtt.

Előzmény: Pályaőr (39146)
jakyg Creative Commons License 2021.03.06 0 0 39150
Előzmény: General Specific (39144)
FOMA Creative Commons License 2021.03.06 0 4 39149

Pécs-Felső ma: 

 

 

 

 

 

FOMA Creative Commons License 2021.03.06 0 2 39148

Pécsvárad és környéke, 2021.01.28.

 

Előzmény: General Specific (39144)
FOMA Creative Commons License 2021.03.06 0 0 39147

Melyik kedden, 2009 egyik csöndes keddjén?:-)

 

 

 

 

Előzmény: Magyar NaBA (39142)
Pályaőr Creative Commons License 2021.03.06 -1 0 39146

Már az 1902-esen? Mert ez, amit olvastam, az 1914-es kiegészítés a lipótaknai (késöbb környebányai) kiágazáshoz. Meg is épültek ezek?

Előzmény: karako-hid (39145)
karako-hid Creative Commons License 2021.03.06 0 0 39145

Az állomás (illetve akkor még Környe rakodó-megállóhely) oroszlányi végére volt tervezve, 1902-es terveken szerepel.

Előzmény: Pályaőr (39143)
General Specific Creative Commons License 2021.03.06 0 0 39144

Csak nem közúton jött az a kocsi...?

Mert tudtommal a 64 már nem járható.

Előzmény: Magyar NaBA (39142)
Pályaőr Creative Commons License 2021.03.06 -1 3 39143

                  

 

1. Rendeletek • 309. A kereskedelemügyi m. kir. miniszter 1914. évi 77.511. számú rendeletével kiadott függelék a pápa—bánhidai helyi érdekű gőzmozdonyú vasut engedélyokiratához. (1914-2549. oldal)

Nem tudja valaki, a rendeletben írott építmények (mozdonyszín, "tisztítógödör", vízmedence) megépültek annak idején Környe állomáson, és, ha igen, mikor bontották le őket?

Magyar NaBA Creative Commons License 2021.02.25 0 0 39142
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.17 0 0 39141

Újsolt Állomásról van fénykép? 

 

Kutattam sokáig a nyomát ,de semmit se találtam a helyszinen is jártam, és ott se. Viszont a 151-be becsatlakozó résznél volt egy régi nyomvonal, ami a mostani rakodón át csatlakozott be 2x is keresztezve egy ottani patakot/csatornát. A nyomai megvannak, ez biztosan létezett.

Előzmény: Komlósfecskés (39140)
Komlósfecskés Creative Commons License 2021.02.17 0 1 39140

Én a Tisza-hídra tudok gondolni, stratégiailag fontosnak gondolhatták a +1 vasúti átkelőt a Tiszán. Egyébként a két vonal építése párhuzamosan haladt, a Földvár-Soltot '51 végén, a lakitelekit '52 májusában avatták.

Az az érdekes, hogy még az újjáépítés során, '51 körül is arról cikkeztek, hogy Solton teljesen új állomás épül, (miközben ugye Újsolt nem lett újjáépítve), illetve hogy Fülöpszállásig épül a vonal. 

Talán a háborúban megépült kunszentmiklósi delta miatt sorolódott hátrébb a Solt-Fülöpszállás, aztán ugye '54-'55 környékére elfogyott a pénz.

Előzmény: Lovrin (39139)
Lovrin Creative Commons License 2021.02.17 0 2 39139

Nem értem a szocializmusban hogy nem sikerült megépíteni.

Az 50-es években a dunaföldvári híd újjáépült, Dunaújvárost gőzerővel építették a túloldalon, megépült a rétszilasi vonal kapcsolatként a dél-dunántúl felé, és erre belekezdtek inkább a lakitelek-kunszentmárton vonal építésébe. El nem tudom képzelni hogy előzte meg prioritásban.

Előzmény: f_k (39138)
f_k Creative Commons License 2021.02.16 0 5 39138

1928-ban komoly tervek voltak a Fülöpszállás-Solt közti vasútvonal megépítésére

Talán a Dunaföldvár-Solt és a 152 Kecskemét-Fülöpszállás vonal sorsa is más fordulatot vett volna ha megépül.

1942-es rajzokat láttam a Máv tervtárban erre a szakaszra amúgy....

JCSABA Creative Commons License 2021.02.16 0 0 39137

https://gyongyostv.hu/47378-epiteszhallgatok-szakmai-setan-gyongyoson/

Gyöngyös vasútállomás hasznosítása (+ itt látható az "új" fecskeinga)

Törölt nick Creative Commons License 2021.02.06 0 0 39136

49-es Lepsény-Kabókapuszta között a múlt héten:
https://youtu.be/W3VqsDzK5sk

bzmot398 Creative Commons License 2021.02.06 0 0 39135

ja...bocs, először a teljes szakaszra gondoltam valamiért...

Előzmény: sínbohóc (39134)
sínbohóc Creative Commons License 2021.02.05 0 0 39134

Mit írtak a cikkben?

Előzmény: bzmot398 (39133)
bzmot398 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 39133

Az már járhatatlan, Drávafok - Vajszó, illetve a cementmű járható csak, az is 40-el:

Középrigóc - Drávafok: kizárva

Drávafok - Sellye :40

Sellye - Vajszló :40

Vajszló - Beremendi cementmű: kizárva

Beremendi cementmű - Villány elág: 40

Előzmény: sínbohóc (39132)
sínbohóc Creative Commons License 2021.02.05 0 0 39132

Harkány és Villány között?

Előzmény: bzmot398 (39131)
bzmot398 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 39131

Ami tele van tűzdelve 20-asokkal.

Előzmény: bzmot398 (39130)
bzmot398 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 39130

Állandó 40-es van kint a még járható szakaszon...

Előzmény: sínbohóc (39129)
sínbohóc Creative Commons License 2021.02.05 0 0 39129

Miket talál az ember az újságokban:

 

Korábban a Barcs és Villány közötti, 62-es számú vasútvonalon négy óra alatt tette meg az utat a vonat, de 2007 óta szünetel a személyszállítás, egy-egy szakasz már borzasztó állapotban van, kivéve ott, ahol a teherforgalom megmaradt, ilyen a Harkány és Villány, Sellye és Vajszló, illetve Drávafok és Sellye közötti szakasz. Harkány és Villány között 60 km/órával közlekednek jelenleg is a tehervonatok.

 

Azért ezt megnézném :-)

 

Forrás:https://www.bama.hu/kozelet/helyi-kozelet/ha-lehetne-akkor-ujra-vonatoznanak-3542626/

hmsoft Creative Commons License 2021.01.22 0 1 39128

Téli élet Kolomna házi-vicinálisán: Golutvin-Ozjori vonal. (A Kolomna város területén található kolostor neve Golutvin, róla nevezték el az állomást.) Minimális teherforgalom, visszafogott személyforgalom, de a vonalért nem kell aggódni: minden új vagy módosított kolomnai mozdony első példánya ide merészkedik ki először, eseti pályahasználati engedéllyel, tehát kis túlzással a gyár próbapályájáról van szó.

hm

Fizolti Creative Commons License 2020.11.19 0 0 39127

Végül a járványügyi helyzet, és az azzal kapcsolatos intézkedések miatt a 151-es és 153-as vonalakra tervezett különvonat egyelőre le lett mondva. 

Előzmény: bzmot398 (39125)
MCA-001 Creative Commons License 2020.11.07 0 1 39126

Petrás Bence videója az októberi emlékvonatozásról:)

 

https://youtu.be/yV9IBTsBmow

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!