Köszi! Jártam arrafelé gyalog a vonalon, az Oroszlány-Dad állomás azért Oroszlányhoz az ég alján volt... ennek az irattárnak utánanézünk, egy kolléga már tekintélyes mennyiségű Arcanum Hungaricanán átrágta magát, neki ez sétakocsikázás... :-)
Többet nem tudok. A MÁV Irattárban van három doboz a Pápa-Bánhida HÉV anyagaiból. Abban van több Környe rajz, illetve Környe-Lipótakna vonal anyagai.
Abban van Környe bővítési terve 1902-ből, melyen szénrakhely, vízállomás, és fűtőház van. Akár lehetett is, a mai Környe hosszabb állomás már, a helyén akár vágányok is lehetnek.
Illetve Oroszlánynak már akkor volt egy állomása a vonalon, a mai erőmű kiágazás után Dad felé, még a jobbos ív előtt.
Nem tudja valaki, a rendeletben írott építmények (mozdonyszín, "tisztítógödör", vízmedence) megépültek annak idején Környe állomáson, és, ha igen, mikor bontották le őket?
Kutattam sokáig a nyomát ,de semmit se találtam a helyszinen is jártam, és ott se. Viszont a 151-be becsatlakozó résznél volt egy régi nyomvonal, ami a mostani rakodón át csatlakozott be 2x is keresztezve egy ottani patakot/csatornát. A nyomai megvannak, ez biztosan létezett.
Én a Tisza-hídra tudok gondolni, stratégiailag fontosnak gondolhatták a +1 vasúti átkelőt a Tiszán. Egyébként a két vonal építése párhuzamosan haladt, a Földvár-Soltot '51 végén, a lakitelekit '52 májusában avatták.
Az az érdekes, hogy még az újjáépítés során, '51 körül is arról cikkeztek, hogy Solton teljesen új állomás épül, (miközben ugye Újsolt nem lett újjáépítve), illetve hogy Fülöpszállásig épül a vonal.
Talán a háborúban megépült kunszentmiklósi delta miatt sorolódott hátrébb a Solt-Fülöpszállás, aztán ugye '54-'55 környékére elfogyott a pénz.
Nem értem a szocializmusban hogy nem sikerült megépíteni.
Az 50-es években a dunaföldvári híd újjáépült, Dunaújvárost gőzerővel építették a túloldalon, megépült a rétszilasi vonal kapcsolatként a dél-dunántúl felé, és erre belekezdtek inkább a lakitelek-kunszentmárton vonal építésébe. El nem tudom képzelni hogy előzte meg prioritásban.
Korábban a Barcs és Villány közötti, 62-es számú vasútvonalon négy óra alatt tette meg az utat a vonat, de 2007 óta szünetel a személyszállítás, egy-egy szakasz már borzasztó állapotban van, kivéve ott, ahol a teherforgalom megmaradt, ilyen a Harkány és Villány, Sellye és Vajszló, illetve Drávafok és Sellye közötti szakasz. Harkány és Villány között 60 km/órával közlekednek jelenleg is a tehervonatok.
Téli élet Kolomna házi-vicinálisán: Golutvin-Ozjori vonal. (A Kolomna város területén található kolostor neve Golutvin, róla nevezték el az állomást.) Minimális teherforgalom, visszafogott személyforgalom, de a vonalért nem kell aggódni: minden új vagy módosított kolomnai mozdony első példánya ide merészkedik ki először, eseti pályahasználati engedéllyel, tehát kis túlzással a gyár próbapályájáról van szó.