Három éve én is igy jártam. először 3-4 hetente kellet az érintkezőket tisztitani majd hetente. Én sokat használom az ablakemelőt. Az utolsó tisztítás után kontakt sprét is használtam azóta nem kellet szétszednem.
Így van, az áramkör megszakadásakor keletkező induktív lökést felveszi a kondenzátor, tehermentesítve a kontaktusokat.
(A gyújtás kondi más célt szolgál: soros rezgőkört képez a trafó primerjével és egy lecsengő rezonancia jön létre ami indukálja a szekunderben a nagyfeszültséget. De ez csak a jegyzőkönyv kedvéért...)
Be lehet építeni diódát a motor kapcsaira, csak irányváltáskor a dióda söntöli a motort és tönkre is megy. Két szembe kötött Zener már alkalmas lenne, de annál jobb a Kacsa ajánlotta eszköz. (valószínűleg az is két szembe kötött Zener, csak egy tokban.)
Ez így biztosan nem fog működni. Totál rövidzárban van a dióda, azonnal tönkre is fog menni. Kondenzátort szoktak a motor kivezetései közé tenni, hogy a szikrázást csökkentsék. De ez nem oldja meg a kapcsoló beégését. Esetleg ha a kapcsoló két érintkezője közé van kötve a kondi, úgy csökkenthető a szikrázás és ezzel a beégés is. Ezen az elven működik a megszakítókalapácsos gyújtás is. Ott is megszakítóval párhuzamosan van egy kondi.
Nincs benne 80.000 km és hengerfejes volt? Az meg hogy???
A rángatás szerintem pl. gyertya probléma is lehet, bár a gyári iridium gyertyáknak 100.000km-ig el kellene mennie, de hát ha már hengerfejes is volt az autó bármi lehet.
(Kérdés, hogy amikor hengerfejes volt mit építettek vissza bele.)
Esetleg valami lerakódás az üzemanyag rendszerben (tank, csövek, szivattyú), ha sokat állt az autó (hónapokat), főleg ha 95-ös benzinnel.
(Gondolom azért van benne ilyen kevés km mert nem napi használatú vagy csak nagyon rövid távokon megy.)
Esetleg még előfordul, hogy az akku testkábelének rögzítése elenged, de az szerintem minden más anomáliát is képes okozni.
(Azt hiszem a váltó tetejére egy kis fülre rögzítve az akkutól jövő kábel, magad is meg tudod nézni mennyire masszívan áll ott.)
De ez csak egyféle vélemény, lehet még más oka is gondolom, nem vagyok szerelő, de szerintem nem is mindennapos hiba Ignisnél.
Sziasztok! 2007-es Suzuki Ignis 1,3-as menet közben rángat. Tudom hogy szerelő, de vélemények? Lehet hogy volt már itt ilyen hozzászólás, de nem szeretném végiglapozni most a hozzászólásokat. Két éve volt hengerfejes. 2009-től van nálam, még nincs 80.000 km benne.