"A piaccsarnok a bal felső negyedben lévő hosszúkás egyenes épület, ugye?"
Igen. Egyéb okokból is a piac területére nem szabad belógni, az a tér határa.
"Ez most azt jelenti, hogy a pályaudvar csak a tér felét foglalná el, és létesítenek máshol egy második pályaudvart,"
Igen, a város másik részén. Jelenleg harminc felett van kocsiállás, nincs már hol újat kialakítani és kevés, állandó gond a tárolás és a kaotikus gyalogosforgalom.
"Melyik (a sárga buszokból ítélve magyar) város ez amúgy?"
Ezen a topicon a feladat szempontjából ez lényegtelen. De kitalálhatod, ha jobban megnézed, hogy a buszok csak a tér feléig sárgák, onnan felfelé kékek és ez nem a Doppler effektus miatt van. :) Miattuk írtam kettős buszpu.-ról és ezt is bele kell dolgozni az új buszpu.-ba.
Több szintű buszpu. nincs kizárva, ha vki ilyet akar oda tervezni, de olcsó legyen! :)
Bocsi, de a nemszakember-fejemmel nem értem pontosan:
"tervezik elfelezését és egy második tehermentesítő pu. létesítését is"
Ez most azt jelenti, hogy a pályaudvar csak a tér felét foglalná el, és létesítenek máshol egy második pályaudvart, vagy azt, hogy a téren ezentúl két külön pu működne? Mert ennek a másodiknak nem látom értelmét - így, nemszakember-fejjel :)
Mellékelek egy térképrészletet és egy légifotót, kicsi, de a vázlathoz, kiinduláshoz, gondolkodáshoz talán elég. Sajnos a fotó pont ellenkezőleg van tájolva, a kép alja nagyjából észak, a teteje dél. Az előtérben látható házsor mögött a templomtorony és maga a templom a térképen zöld területen kék oválként azonosítható, maga a mai buszpu. a térképen és a fotón áthúzódó út oldalán van, a képen balra, a térképen jobbra (világoskék).
GroundZero
A tér belseje a pályaudvaré, de tervezik elfelezését és egy második tehetmentesítő pu. létesítését is. A forgalom igen aktív, gyakorlatilag a város legforgalmasabb csomópontgyűjteménye, egymást érő kellemetlen lámpákkal. Védettség csak a templomra és a tér külső oldalán, a piac területén fekvő csarnokra van. A mai kettős buszpu. területe teljesen átalakítható, ez Baluxxnak is válasz. (Nem mondom, itt mit javasol a legújabb rendezési terv, nem akarom lehatárolni a megoldásokat.)
sztem jobb helyre nem is jöhettél volna a problémával. Itt - és ezt most a lehető legőszintébben, és komolyan mondom!!! - néhány olyan szaki teszi nap mint nap tiszteletét, akikrer tuti számíthatsz. Magam is ezért járok ide.
Egy másik topicon már bedobott kérdés talán itt is érdeklődésre tart számot (egy próbát megér), kicsit át is fogalmazom, út/csp.tervezést kedvelőknek szánva:
Adott egy téglalap alakú nagyobb városi tér, a téglalap enyhén szélesedek felfelé, de ez a probléma szempontjából elhanyagolható. A bal alsó és a jobb alsó sarokba egy-egy 2x2 sávos országos főút fut be, a bal felső sarokba egy 2x2 sávos országos főút és egy 2x2 sávos városi út, míg a jobb felső sarokba két 2x1 sávos városi mellékút, továbbá a bal oldalba középtájt is becsatlakozik egy városi út 2db 2 sávos utca, egymást kiegészítve egyirányúak. A téren továbbá buszpályaudvar is működik, amelynek minden irányba ki- és bejutást kell biztosítani.
Nehezítések:
* Lehetőleg ne legyenek felüljárók.
* A bal oldali él mentén villamosvonalnak helyet kellene fenntartani.
Van még pár ilyen feladványom, ha valakit érdekel.
Győrnek nekem pl. olyan szempontból pozitív hely, hogy a nagyszüleim ott laknak, így az albérlet (vagy kollégium) árát megspórolhatom
Ha szabad megjegyeznem, ez öreg hiba lenne. A felsőoktatásban a kollégium a központ, a kollégisták mindig és mindenről tudnak, mindenkit ismernek, oda fut be az összes információ. Tapasztalat...
Köszi nagyon az infot, Győrnek nekem pl. olyan szempontból pozitív hely, hogy a nagyszüleim ott laknak, így az albérlet (vagy kollégium) árát megspórolhatom.
Ugye jó elképzelésem van arról, hogy a közlekedésmérnök mit csinál? Mert én a menetrendek megtervezésére, a nagy fuvarozó cégek (mondjuk a kamionnal fuvarozók, mint a Hungarocamion, vagy valami ilyesmi a Gartner is (bár az vasúton is szállít konténerekben)) járműveiknek az útvonalmegtervezése, velük való kapcsolattartás, de nekem vannak olyan "ábrándjaim" is, amikor egy város közlekedését irányítják, ill. az útvonaltervezésbe is beleszólhatnak? Lécci igazíts ki ha valamiben tévedek, ill. ha ezen kívül mással is foglalkoznak (Többiek! szóljatok ha illetlenség ennyire OFFtopicolni!:-).
Ja es egyetemi szintu telepulesmernoki kepzes is van Gyorben (nem tudom, ki vetette fel, de van:) ).
Én voltam, tévedtem :) Nem jutott eszembe, hogy a szif-ről sze-re átalakuláskor egyszerűen kibővítették a képzést. De azért ez se lehet megalapozott annyira ;)) (feltevés)
Oh, hát így könnyű :-)). Tehát akkor inkább ajánljátok az építőmérnököt? Mondjuk az út-vasút részleg engem is érdekel (azért is, mert terepasztalt építek:-), illetve a hidak (azok nagyon bejönnek). A közlekedésmérnök is tetszik, majd el kell dönteni. Köszi nagyon eddig is a segítséget, ha van még tippetek, akor mondjátok! :-).
Településmérnök: egyetemi szintű képzés indult tavaly Pécsen, meg a Kertészetin, nem ajánlom őket, mert kezdő szakokként, ráadásul nem is műszaki karon nem az igazi.
Főiskolai képzés van az Ybl-n, Debrecenben, Pécsen, és Győrben is, de már ezeket se ajánlom, mert történt egy rendeletmódosítás, és ennek következtében a most végzőknek nem sok jogosultsága van már.
Közlekedésmérnök helyett inkább az építőmérnököt ajánlom,
Ha jól tudom, akkor az Ybl fősulin van ilyen szak.
Közlekmérnök munkalehetőség: MÁV, BKV, Volán társaságok, önkorik. Van azért választék.
Építőmérnökre is mindig szükség lesz. Nem csak autópályák vannak, Főutak, mellékutak, stb. ezeket is korszerűsíteni kell. Ott van még a vasútépítés, a közműrendzserek tervezése. Lehet mazsolázni. Én út-vasút részen mozgok.
A településmérnöki az nem feltétlen a műegyetemen van, de asszem pesten valahol. Ez talán ideálisabb lenne aból az okból, hogy én Gyűrűfűt néztem ki letelepedési helynek (aki nem ismeri, egy ökofalu, és sztem nagy lehetőségek vannak az alternatív energiákban).
Ami a közlekedésmérnökit illeti, hát sajna nem ismerem a munkalehetőségeket, de ezek szerint csekély sajna. Viszont az útépítés álítólag elég jó megélhetés, mert M.o-n nincs még meg az autópálya "vázrendszer", csak épül. Mindenesetre köszi hogy felvetettétek.
Egyébként Bostonban évek óta építenek egy többsávos autópályát a város alatt. Ok: elbontják a lábakon álló, városon áthaladó autópályát, mert elviselhetetlenné vált a zaj, a piszok, a szmog... Pár milliárd dollárba kerül a projekt.
Településmérnöki képzés tudtommal nincs, de ez nem 100%. Ha a közlekedésből a járművek és a forg. szervezés érdekel akkor közlekmérnöki kar, ha inkább a pálya, akkor az építőmérnöki kar a nyerő.
Városon átvezető többsávos út:
A magashidas megoldás kivtelezése és fenntartása olcsóbb, mint az alagút, viszont városképi és környezetvédelmi szempontból nem javasolt.
Az alagutas ezzel szemben "nem látszik", viszont fajlagos költsége magasabb.
Biztonság szempontjából tekintve a magas pályáról könnyebb menekülni. Alagúttűz elég ciki. De korszerű biztonsági berendezésekkel csökkenthető a veszélyhelyzet és javítható a menekülés esélye.