Itt olvastam néhány véleményt a 307 ellen a Fiat Stilo mellett. Ez megmozgatta a fantáziámat és elmentem a budakalászi Fiat szalonba - ráértem, nem volt jobb dolgom - és beültem a Fiat Stilo két változatába is, a 3 ajtósba és az 5 ajtósba is. A 3 ajtós nagyon jól néz ki, ezt őszintén mondom szép, arányos autó, talán még az 5 ajtós 307 - esnél is szebb. Ha beülsz, viszont a 307 – hez képest szűk és kényelmetlen. Majd beültem a saját 307 - esembe és majd elolvadtam hozzá képest egy álom. Minden jó helyen van kényelmes nagy méretű ülések, jó kilátás, nagyszerű vezetési helyzet, üdítő a színes zöld műszerfal, a hatalmas levegős tér mindenütt. Komolyan! Majd a szomszédban lévő Renault szalonban a Megan és a Laguna következett. A Laguna nem semmi, de a 307 még az után is felüdülés volt. Ha nem így lett volna, most valószínűleg hallgatok, de így volt és örülök, egyelőre nem hiszem, hogy bármilyen másik autó megingatna a 307 hitemben, ha csak nem egy másik 307 – es. Ez egy nagyszerű autó, csendes sokat tud, jól megy kényelmes és gyönyörű szép, a tesztek, a teljesítmény pedig magáért beszél. Egyre jobban szeretem. :-))
Csak azért kérdeztem, mert így nem mondanak sokat a mérések. A tesztautókat hajtják mint az állat és ráadásul meg sem várják amíg bemelegszenek. Hmmm... akkor ez a mérés így nem sokat ér. Gondoltam, de kár.
Azér meg vannak erre az objektív módszerek biztosan, amit én pontosan nem tudok, de a tesztautókat úgy kapják a márkakereskedőktől, amit lehet, hogy Te is kipróbáltál már és egy adott egyedet többen is tesztelnek egymás után. Amikor megkapják némelyikben már 3000-5000 km is van. Van amelyik már állítólag össze is volt törve, de elég sokat kiállt autók az biztos. Nem szívesen vennék ilyet még 8-10% árengedménnyel se. Az meg röhej, hogy csak annyikat engednek a tesztautók árából.
No akkor legalább mi ketten jól választottunk, neked is és nekem is tökéletesen megfelel az általunk választott autó. Azért írom a topic nyítónak is, hogy azt vegye meg ami neki jobban tetszik, mert akkor az Ö személyes kivánalmainak legjobban megfelelőt veszi meg. Azért jó, hogy ide eljutott az autógyártás, hogy mindenki megtalálja a neki legmegfelelőbbet. Persze lehet róla vitatkozni, mert valami szórakozás csak kell.:))))))
Érdekes dolog ez a gyorsulás mérés. Hogyan mérik? Az autó saját órájával vagy egy rászerelt külön km-órával? Az autót mennyit járatják előtte, csak kihozzák a szalonból, vagy egy legalább 3000km-t futott autót tesztelnek? Ezeket hogyan járatták be elötte? Van aki ellenőrzi, hogy egyformán simán a gyártól kihozott gépeket teszteljenek, vagy úgy kapják őket?
Ezek a kérdések valóban érdekelnének, mert sehol sem említik.
Nagyon jó autó a Focus, nekem is az lett volna, ha a 307 nem mutatkozik be a nyáron, és nem is a formája győzött meg, hanem a kényelme és a mérete. Úgy adja az egyterű érzést, hogy nem is az. Ezt nem én találtam ki, de egyet értek vele maximálisan. Ez az autó nem egyterű, annak csak az előnyeit élvezheted. Egyébként egy dinamikus autó is. Nagyon jól húz, és főleg csendes. A váltó sportosságával kapcsolatban én sem török pálcát melette, de a futómű az már szinte tökéletes.
Nem csak japán márkára gondoltam amikor a méretét méltattam, volt már nekem Amerikai Chevrolttem is. Na azzal veszi fel a versenyt a komfortja. Komolyan gondolom. Nekem meg a komfort a legfontosabb, mert én a saját autómat általában belülről élvezem. A 307 meg szerintem kívül belül gyönyörű!
Jogos a dolog, nem hiszem, hogy bármelyik motyi sokáig bírná a max-on való hajtást. Aki ennyivel akar menni az vegyen 2 lityis motyival, de ismerve az én Focusomat, annak sem a 200 az utazó sebessége. Természetesen megy annyival (már egyszer egyenes terepen az órát is kiakasztottam vele), de nem hiszem hogy ez jót tenne a motornak. A fogyasztról ne is beszéljünk, mintha lyukas lett volna a benzintankom.:(((((
Ha a Honda kb. uo. mint a 307-es akkor is vesztene az irreálisan magas ára miatt. Mondjuk a megbízhatóság amiben esetleg jobb lehet, kiindulva a múltjából, de az nem most fog kiderülni és a franciák is nagyon sokat belefeccölhettek ebbe. Gondolom le akarják mosni magukról a "megbizhatatlan autógyártó" jelzőt. Azon persze lehetne vitatkozni, hogy eddig is jogos volt-e ez.
Szerintem egyik típusnak sem tesz jót hosszú távon a végsebesség, de a Pug motorok tartósak, úgy, hogy szerintem 160-170 - el ki lehet vele menni a világból. 200-at nem megy az 1,6-os. Legalább is a gyári adat szerint nem.
Na ezt írtam én is, teljesen mintha egy nagy bazi egyterű állt volna melettem.
A Nissant és a többi japo autót ne említsd, mert ugyan nagyobb kategóriába tartoznak, de nem európai embereknek tervezték őket régebben. Például én egy régebbi Sunny-ba, Lancerbe, Corollába egyszerűen bele sem férek, az Astra üllését pedig még teljesen hátra sem kellett tolnom. Érdekes nem?
A tesztekről meg nem írok semmit, mert a nagy összehasonlító tesztben (5 alsó-közép kategória) is akkora baromságokat írtak, annyira kiérződött, hogy a 307-est kell kihozni elsőnek, hogy azóta nem is olvasom el az újságok teszt rovatát.
Szerinted én azt írtam, hogy az autó presztizse vagy hogy német számít nálam? Légyszi ne forgasd ki amit leírtam. Köszönöm.
Váltó: lehet, hogy a Stilo-é jobb, de annyit azért leírnék, hogy a Focusomat lehatárolásig húzatva 2-esben és onnan váltva 3-ast állatmódra, erőből simán vette a dolgot.
Én magam is sokat dilemmáztam és már akkor a 307 mellett döntöttem, amikor még nem volt sem az év autója sem pedig nem lehetett róla sokat tudni. Egyszerűen jártam a szalonokat, kipróbáltam őket, és a 307 kényelme semmivel nem volt összehasonlítható. (legalább is nekem)
"A 307-hez legfeljebb a Honda ér fel (éppen, hogy)."
Magasságban?
Nem, a paraméterei megközelítik, a 307 – esét. Sőt a gyorsulása talán még jobb is, legalább is a gyári adatok alapján. A mért adatok szerint (az Autóteszt összehasonlító tesztje alapján) a gyorsulás 0-100 ra hajszálra megegyezett a 307-el. Eddig 4 összehasonlító tesztet olvastam 4 különböző újságban, és mindenütt a 307 volt a jobb. Esetleg még a Honda felért (max holtversenyben) a 307-hez. Igaz a nemzetközi szakújságírók magasan a 307 előnyét szavazták, de tudom azok mind hülyék! Szerintem a Honda esetleg felér a 307-hez. Na ezért mondtam.
Persze magasságban is.:-)))
Az A2usjágot valóban ne említsük, mert egy olasz rendszámú stilot hasonlítottak kontár modon össze, akkor amikor még semmiről nem votl fogalmuk. A cikk olyan alapvető hibáktól hemzseg, hogy a stilonak a NEVÉT SEM JÓL ADJÁK MEG. Az autóra azt írják, hogy Confort, pedíg Dynamic a rendes neve. És ahogy lejebb is írták az extralistában bődületes bakik vannak. Innentől nagyjából már értelmét is veszti az összehasonlítás. De mivel nekem volt alkalmam megfelelő mennyiségűt vezetni mindkét autót ezért azt tudom mondani, hogy a 2 autó annyira közel áll egymáshoz, hogy szerintem csak az izlés az ami sokat nyom a latban. Amúgy pedíg engem igenis zavar az, hogy ha azt látom, hogy az autómnak jó ugyan a végsebessége, csak azt soha nem érhetem el, mert az olyan tartományban van ahol már hosszútávon károsodik a motor. Ugyanis erre van a piros mező. Bár a baj az, hogy még senki nem mondta el, hogy 200-nál hol áll a 307 fordszámmérője. Ez az amire kíváncsi lennék...
szistipisti!
Már boccs, de az A2 újságot ne is emlegessük. Abban a cikkben rengeteg volt a tárgyi tévedés, no meg az újságíró szubjektivitása. Nyílván én is elfogultan ítélem meg a Stilot (azt is rendeltem), de kicsit próbáltam a cikket kívülállóként kezelni. A lényeg: sok olyan felszerelést nem említett a cikk, ami a Stiloban alapáras, míg a másik kettőben opcióként rendelhető, s arról egy szó sem esett, hogy mi az ami nem is rendelhető a Stilohoz képest.
Amúgy:
Nálam is (eddig) a Stilo és a Pug játszott lehetséges variációként, én a Stilo mellett döntöttem. Én az 1,6-os modelleket hasonlítottam össze, és a audió berendezéseket leszámítva, ha a 307-be belakarnám rakni mindazt, ami egy Stilo Dynamic felszereltségben benne van (már ami egyáltalán rendelhető bele), akkor a Pug jóval 4 misi feletti árban jön ki, szemben a Stilo 3,83 MFt-os árával szemben. Nálam végül is ez döntött.
A Corolla viszont tényleg gyönyörű, a gond csak az vele, hogy a három és ötajtós modell csomagtartója 285 l-es, szemben a Stilo 370-420 l-vel. A sedán változat ára pedig élből 4,1 MFt (1,6-os motorral), és ebben még nincs klíma, első ködlámpa stb. 1,4-es motorral meg nem javaslom megvenni, mert bizonyony kicsit lomha.
Ha én ilyen kategóriájú autót szeretnék vásárolni, végigmennék minden kereskedésen és kipróbálnám az összes lehetséges modellt, nem vacakolnék. Sőt, valamikor januárban végigjárom a kereskedéseket jómagam is, hogy tudjam, mi az ábra, pedig nem akarok új autót venni. Mindegy, jó, hogy ha az ember tudja, mi a fenéről is okoskodik itt a fórumon, nem akarok össze-vissza zagyválni hetet-havat. Ugyan eléggé laikus vagyok, de majd tartok élménybeszámolót, ill. van PUG 307 HDI vs. Golf IV 1.6 16v személyes összehasonlító tesztem, ezt beollózom ide is, hátha rávílágít néhány apróságra. :-)
Bevallom, legjobban az új Corolla érdekel, egy '94-es Wagon sokáig hű társam volt és nagyon a szívemhez nőtt. -10 fok alatt is simán indul (kb. 2 hete többször is használtam a nagy hidegekben, amig az én kocsim kényszerpihenőt tartott a garázsban, a téligumiira várva). Pöccre indult, a megtett km-ek ellenére erre az autóra az olaj- és légszűrőcserén kívül még semmit nem kellett költeni, kellemesen puha műanyaggal borított a belseje, nem zörög, a váltója pedig akár egy svájci óra, a rettenetes hideget meg sem érzi, nemúgy, mint az én egyébként 3 hónapos kocsim. :-)
Szóval az idézet, amit egy másik fórumban követtem el:
---
Szerintem sem fapados a Golf, én haverom vadiúj Jubileum 1.6 16v-jével mentem párszor, az ülések abban is elég kagylósítottak (az övé egy 3-ajtós változat, nekem nagyon tetszik pl. ahogy az ülések előrebuknak és megtartják a beállításukat). Egyáltalán nem találtam fapadosnak még hátul ülve sem. Határozott, németesen kemény, de hosszú úton sem okozott nekem kellemetlenséget. Technikailag néhány dologban már elég jól elmarad a 307-estől, ami a légzsákok számát vagy a felszereltségét illeti, dehát 1998-as az autó és a fejlődés más márkáknál sem állt meg (igaz, a Golfnál sem, úgy tudom, sokat módosítottak rajt). :-) Szerintem nagyon jól is megy még az 1.6-os motorral is és a gyárilag 16-os alufelnik is jól mutatnak rajt. A belső anyagok minősége ugyanolyan jó, mint a 307-esben, finom, puha tapintású műanyag. Tárolórekeszekből nincs annyi, de van hátsó könyöktámasz, amibe viszont tettek egy nagyon ízlésesen, műbársonnyal kibélelt kis rekeszt. A pohártartó is egy elég érdekes dolog, nagyon ötletesen kiugrik a műszerfalból, bár szerintem vigyázni kell vele, mert úgy gondolom, könnyen letörhető egy óvatlan pillanatban. Én klímás változatot próbáltam 307-esben is és Golfban is, a kesztyűtartó a 307-essel ellentétben klímával nem hűtött. A motorházat a Golfnál teleszkóp tartja, míg a 307-nél sima kitámasztós (apróság, de jó benyomást kelt, igényességre utal). A motort mindkettőben jól elrejtették a műanyagok alá, én 307-ből HDI-t használtam egy teljes hónapig, nagyon csendes jószág volt, de sokat nem látni a motorból (mindegy, ez az esetek 99%-ában úgysem fontos :-). A Golfnál azok lesznek "meglőve", akik pl. direktszűrőt szeretnének tenni a gépre (kisgyermekes családos apák, anyukák minden vágya, hogy ilyen is legyen az autón :-), mert le kell bontani a motorról az összes műanyagburkolatot. A HDI 307-es váltója nagyon finoman mozgott, nálam a több mint 1000km alatt egyszer sem sikerült megreccsenteni, az 1.6-osról viszont írtak néhány apró negatív dolgot az újságokban, de mivel nekem is ugyanez a motor dolgozik a 206 Sportomban, sejtem, milyen lehet. :-)
A Golf váltója nagyon finom, pontosan kapcsolható, viszont túlmelegedve néha nem akarja bevenni a 2. és a 4. fokozatot, duplán kell kuplungolni. Ez szélsőséges esetekben jön csak elő, pl. jó nagy autópályán történt száguldozás után. A Peugeot 1.6-os 16-szelepes motorjának váltója is szolgál hasonló kellemetlenségekkel, hidegen nehezen veszi a 2-est és nem lehet egykönnyen 1-esbe visszatenni. Állítólag nagyon sokat segít mindkét autónál a gyárilag viszonylag kemény olaj lecserélése egy jó minőségű és finomabb fajtára az első szervíz alkalmával és a problémák nagy része ezzel könnyedén orvosolható. Meglepő dolog egyébként, hogy a nagyon jó útfekvésű Golf nem tudja sokkal gyorsabban bevenni a kanyarokat, mint a 307-es! Fura, hogy egy ilyen magas építésű autó milyen homogén és kezes módon viselkedik a kanyarokban. A gyári VW alfa rádiónál egy fokkal jobb a 307-es audiója, bár nem túl sokkal. Más így hirtelen nem jut eszembe. :-)
Szerintem mindegyik tökjó autó.
"Motorikusan a 307nél fenttartásaim vannak, mert bár alulról húz és kényelmesen lehet vele városban autózni, ennek ellenére nehezen tudok megbarátkozni vele, hogy 130-nál 4000-et pörög a motor, amikor a puntom még 140-nél sem. Szóval ez elég furcsa, mert ugye 6500 tól már piros mező jön."
Erre azt tudom mondani, hogy ennek ellenére még mindig sokkal nagyobb a végsebessége mindegyik vetélytársánál, a hangkomfortját pedig össze se lehet vele hasonlítani. Ha pedig 130-140 - nél letaposod a gázpedált akkor az üléstámla még nyom rendesen. De ha téged zavar az a mutató a fordulatszámmérőn, az más...
Nekem 307-esem van, és a minap én is egy Focus mellett álltam, és olyan érzésem volt, hogy ha kinyitnám az 5. ajtót a Focus szőröstül-bőröstül befért volna. Ha egy 307-ben ülsz olyan komfort érzésed van, mintha 2 osztállyal nagyobb autód lenne. Nem csak az elfogultság mondatja velem, más is úgy gondolja, aki már vezette, és nekem is volt 2 osztállyal nagyobb autóm. Volt egy osztállyal nagyobb is (Nissan Primera) az meg egyszerűen szűk hozzá képest. A felszereltsége, és a hangkomfortja, menetdinamikája pedig mindezt felerősíti. Szóval, szinte luxus autó egy olcsó kompakt áráért. Mindenkit sajnálok aki nem így gondolja! Egyébként az A2 újságban összehasonlító teszt van pont az említett típusok és a Honda Civic között. Érdemes megnézni. A Stilo lemaradt az összehasonlításban. A 307-hez legfeljebb a Honda ér fel (éppen, hogy). Tudom ilyenkor hülye az újságíró.
Gondolkoztam az új corollán is. Most, hogy látom a pontos árakat, már látom, ezért ott is futok egy kört. Ahogy megérdeklődtem eléggé labdába rúghat az is, de mindenképpen ki kell próbálnom és legalább bele kell ülnöm. Úgyhogy most majd ez következik.
oslagbar
A Sporting jól van köszi. Itt ál a ház előtt és koszos :-). Azért akarok cserélni mert lassan 2 éves és nem bírok nyugton űlni a seggemen :-)))
Varshi
Mindenek előtt köszi a kimerítő választ és tanácsokat. Én is válaszolnék az általad feltett kérdésekre:
"+ 16" alufelni 205/55 gumikka 156 ezer
Ez nem olcsóbb külön (utólag)??"
Nem! Sokkal drágább. A legolcsóbb alufelni amit tudok és tetszik is az min 100k 16"-osan. 56 ezer firntért pedíg nem kapok olyan minőségű gumit amilyennel gyárilag szerelik.
A felnik minőségéről nem is beszélve. Valaki írta, hogy spórolnak a gyártók. Én a sportingomból indulok ki: Azon MOMO-k az alufelnik ami ugye elég jó márka, és Michelin Pilot Sport SX gumik vannak, ami megintcsak az egyik legjobb. Szóval ezeket mindenképpen gyárilag akarom megvenni.
"Nem értelek... Ha a Pugnál "beikszelted" a CD-váltót, itt miért nem?
70K, és kiváltja a CD-s rádiót!! (az alsó kesztyűtartóban bazi sok a hely, elfér oda) "
Jogos a 2 pont. CD tár lesz!
"Ez meg alapban tartalmaz állítólag CD-t! Ja, és meghallgattam a Stilo gyári rádióját, de a HIGH rádiós Puntom után én nem igényeltem a mélynyomót szerintem nélküle is jól szól..."
Ebben egyet értünk. Szeritnem is jól szól. A hifi szettet meg úgy is megkérdezem, hogy mit tartalmaz. Mélynomót mindenesetre akarok.
Azért akarok mindent megrendelni, mer nem vagyok híve az útolagos beépített dolgoknak. A gyári hifi-k minősége számomra elegendő.
"Ha ezt újra átszámolod (meg a 307-esnél mindjárt felsorolt dolgokat (pl. téli csomag)), más eredményt kapsz. De szerintem aligha engednek belőle."
Én kiszámoltam a 307-est a pugfabian honlapján és ott ez jött ki. Amúgy 3% kedvezményt tudok kapni 307-re.
"Ja, a Pug-nál beírtad a metálfényt. Itt miért nem?"
Mert stiloból sárgát akarok (nekem ez tetszik) és az nem metálfeláras. Pugból viszont csak metálszínt.
"Ez a Stilonál +125K. Ott miért nem, illetve itt miért igen? Furcsán egyenlőtlen így a lista"
Stilonál sokalottam a téli csomag árát, ezért ott inkább nem kérem. Nem volt célom, hogy mindkét autó egy árban legyen, valahogy mégis így alakult. Úgy gondolom, hogy 1-2 százezer forint nem fog szerepet játszani a döntésnél.
"Ebből viszont SzVSz engedni fognak, minimum a metálfény árát... vagy esetleg adnak inkább még valamit "ingyen"..."
Fiatnál nagyon jó kapcsolataim vannak. Ahogy most tudom ott nagyobb engedményt tudok kapni, mint a pözsónál. De úgy akarom megoldani, hogy számítsák be a puntot. Bár olyan röhelyes beszámítási árral kalkuláltam, hogy azért szerintem 1 hét alatt el tudom adni az autót.
Stilo - 307 vélemény:
Én mindkét autót vezettem, és a 307-el vannak problémáim. Nagyon egyterűs a feelingje, amit sajnos nagyon idegenkedem. Nagyon elől van szerintem is az A oszlop ami engem nagyon zavar. Ezzel szemben a Stilo határozottabb és "autósabb" feelinget ad belülről. Főleg a 3 ajtós. Nekem az az autó közelebb áll a szívemhez. A 307 vajszínű belsővel viszont roppant elegáns és exkluzív megjelenésű. Tényleg rendkívűl jól néz ki úgy.
Motorikusan a 307nél fenttartásaim vannak, mert bár alulról húz és kényelmesen lehet vele városban autózni, ennek ellenére nehezen tudok megbarátkozni vele, hogy 130-nál 4000-et pörög a motor, amikor a puntom még 140-nél sem. Szóval ez elég furcsa, mert ugye 6500 tól már piros mező jön. Egyhatos Stilot még nem vezettem, de erre megpróbálok a héten sort keríteni. Egynyolcast igen, az tudom, hogy nagyon ott van a szeren. Dinamikus és nagyon jó motor. Szerintem fogyasztásban is jobb mint az egyhatos mert pl apajáraton lehet vele 50-el menni 5.-ben rángatás és erölködés jelei nélkül.
"Te tényleg egy felhízlalt 206-osban akarsz ülni???"
Ez az... Nekem is ez a bajom...
"Esetleg érdemes megnézned egy Seat Leont."
Az a baj, hogy nekem nagyon nem tetszik a Leon hátulról és ha jobban belegondolok akkor elölről sem vagyok oda érte, de mivel a P.Hungáriánál van egy nagyon magasszintű kapcsolatom ezért mindenképpen sort kerítek rá. Mert ahogy elmondták nekem nagyon brutális kedvezményt tudnak adni.
Sansalvador
Köszi a tanácsokat, megszívlelem. Az utolsó európait elég jól ismerem és neki jó véleménye van nagyon az autóról és az ő autóját már vezettem hosszú próbauton is.
A gyerekbetegségekkel megtanultam együtt élni, meg mire az én autóm megjön addígra a legduvábbakat már kiküszöbölik. Ilyenjei a pözsónak és a fiatnak, de még a toyotának is lesznek.
C16SE
Én viszont nem találok elfogadható indokot a focus vagy mondjuk a golf árkülömbözetére. A presztizs vagy a "német autó" nevű extrák nálam egyenlőek a 0-val. Én autót akarok venni ami kézzel fogható dolgokat ad a pénzemért, nem pedíg olyan dolgokat amiket vagy elhiszek vagy nem.
A futóműben viszont valóban messze a legjobb a fókusz de a Stilo váltója tapasztalataim alapján 1 teljes kategóriával jobb. Sajnos a 307 ről ezt már nem lehet elmondani.
Igen, ez nekem is rejtély, de ha valakinek az optikai tuning számít és elviseli az esetleges nagyobb fogyasztást, rosszabb menetkonfortot (15"->16" uo. kerékátmérő mellett? Akkor mit lehet tenni?:))))
Csak még valami: Minap beálltam egy 307-es mellé és olyan érzésem volt, mint amikor egy Picasso vagy Scenic mellé álltam volna be (tudom, hogy kisebb, de valahogy az érzés olyan volt), pedig a Focus se a régi megszokott karosszéria. Olyan bumfordi volt a Focus mellett.
Szerintem azt vedd meg amelyik jobban tetszik. Nem hiszem, hogy akkora lenne a különbség ebben a kategóriában.
Én a Focusomat soha nem cserélném le egyikre sem, de ez csak az én véleményem. Szerintem nem véletlenül occsóbbak ezek a gépek. Felszereltségben sokkal jobbak, de felszereltséget sokkal occsóbb adni, mint pl. egy igénytes mechanikájú futóművet vagy egy jó váltót. Az igényes mechanikai megoldás kifejlesztése mindig sokkal drágább.
Tudom San a 307-esé is isteni futómű és a motor is pöpec.:))))
Szerintem az a gond az alufelnikkel, hogy ha esetleg utólag akarod cserélni akkor gumit is kell cserélni és a régit nagyon nehéz eladni. Ebben a cipőben járok én is, de én sem venném meg a gyári felnit és gumikat, mert az esetek nagy részében elég gagyi gumit raknak fel. A Focusomon is az volt. Abban az esetben, ha a teljes garnitúrát újra kell venni, akkor nem semmi beruházás, pl.:
Ford Focus 2.0
Egy alap garnitúra:
4x16" Alufelni: minimum 140 ezer Ft
4x205/50R16 gumi: 120 ezer Ft
Egy jó minőségű garnitúra:
4x16" Speedline Corse vagy OZ: 240 ezer Ft
4x205/50R16 gumi YOKOHAMA AVS Sport: 240 ezer Ft
Ha valaki nem túl igényes és kf. kerekeket akar az vegye meg az extraként kinált kerekeket. Ismerve az autógyártó cégek spórolását én inkább veszek rá külön.
Pontosítom az alufelnikre mondott véleményemet. A Stilo-katalógus alapján a 15"-ös szebb, mint a 16"-os (persze a 'Crome Shadow 17" Abarth' a legjobb :D).
Hát persze, hogy mindez SzVSz! :))