OFF
Eredeti szakmám gépészmérnök. Ezt később megtoldottam egy közgazdász diplomával. Dolgoztam jó pár évet karbantartási és beruházási felelősként egy nagy cégnél. Van otthon egy jól felszerelt kis garázsom (50m2).... Innen a szerszámismeret és tapasztalat.
Én a Soroksári út elejére szoktam járni, azt hiszem Dandár u. sarok.
A Ráday utcai kicsi boltot nem kedvelem...
Gyertyakulcsból is valami normális márkát javaslok.
Ha olyat veszel, amit a crowa végére tudsz rakni akkor jól jön néha (ha be kell mélyre nyúlni vele) egy olyan hosszabbító, amiről csak pl. egy gomb megnyomásával lehet levenni a fejet...
Marad a Bosch, B&D, Makita, Metabo, Hilti, Skil...
Igazából az érdekelt, hogy ezekkel tartós tapasztalata van-e valakinek, mire kell vigyázni, stb. Remélem most pontosabban közöltem mire lennék kíváncsi.
Amennyit én használtam ilyeneket, a B&D-t nem javaslom, túl barkács, hamar tönkremegy.
BOSCH-sal nem volt bajom, amiből tehetem a kéket veszem akár használtan is...
Nincs a topiccímben, hogy "ipari" szerszámok. :)
Én egyértelmüen otthoni felhasználásra, garázsba, stb gondoltam. Viszont akkor már a félprofit, mert ha veszek egy fúrót, akkor az ne 3 évig tartson, vagy addig amíg felrakok egy polcot. Tehát Tesco kiesik.
Marad a Bosch, B&D, Makita, Metabo, Hilti, Skil...
Igazából az érdekelt, hogy ezekkel tartós tapasztalata van-e valakinek, mire kell vigyázni, stb. Remélem most pontosabban közöltem mire lennék kíváncsi.
Ipari használatra egyértelműen jobb a pneumatikus. Kisebb térben olcsóbban nagyobb teljesítmény állítható elő, egy központi kompresszorról. És nem is ráz, ha baj van...
Autóhoz nem szoktam motoros szerszámot használni, (nincs is) ha az ember nem hivatásszerűen szerel, nem éri meg. Ha esetleg tud szerezni valaki egy jó légkulcs fejet, akkor már megéri egy kompresszort összedobni. (IFA rulez, kompresszor és tartály jó, csak egy nyomáskapcsoló és egy motor kell hozzá)
Amit inkább megéri otthon tartani, az a mindenféle barkácsolási munkákat szolgáló elektromos kéziszerszám. Fúrógép, fűrész, gyalu, sarokcsiszoló stb. Ebből lehet kapni olcsó, de jó gépeket, amiket inkább háztartási eszköznek neveznék. Ezek azok, amiket akkor veszünk elő, ha éppen elromlik valami, vagy fel kell rakni egy polcot stb.
Ilyenek pl. a Black&Decker gépek. Ha nagyon szorít a pénztárca, akár némelyik Tescos, Baumaxos gép is megteszi.... Igényesebbeknek, anyagilag jobban eleresztetteknek zöld Bosch, AEG, stb...
Aztán vannak az un. (fél)profi szerszámok, ezek akár egy kisiparost vagy általános célú műhelyeket is kiszolgálnak, mint pl. Makita, kék Bosch, Hilti, de Walt, stb. Ilyet otthonra csak állandóan bütykölő ezermestereknek javasolnék. Ezek legalább duplájába kerülnek a fentieknek.
A profi szerszámok csak ipari környezetben hozzák be az árukat. Ilyen pl. a „szerszámok Mercedese” a Fein. Az össze autógyár ezekkel szerel. Ezek persze képesek napi 24 órán át dolgozni.
Ami mindenképpen nagyon jó szolgálatot tesz otthon, az egy akkus fúró-csavarozó. Ezzel szoktam fúrni a lakásban is, nem kell hosszabító stb....
Az autóhoz is szoktam használni, miután a csavart kézzel meglazítom, ezzel kihajtom. Kisebb csavaroknál direktben is működik. (Egy 14,4 Voltos 16 fokozatú kék Boscht birtokolok)
Végigrágtam magam a topikon és egy dolog jutott eszembe: Ti nem használtok elektromos kéziszerszámokat? Kinek milyen tapasztalata van velük? Én speciel otthoni használatra a Makitára esküszöm, de lehet hogy meg tudtok győzni. :)
ha rácsapsz a szürőre a szijjal akkor az a fájdalomtól meglazul? :))
Én meg még azt hittem a nadrágszíjnak kimerül a felhasználási területe a bő nadrágoknál, meg az asszonyok moresre tanitásánál :)
Tréfa OFF
hol és mennyiért lehet kapni félcolos racsnit olyat ami egy darabig örökösnek mondható?
Lefelé ez a szerszám megnyomja ugyan, de akkor teljesen mindegy...
Felrakásnál esetleg egy kis csiszolópapírral lehet még segíteni, hogy azzal fogod meg. Akkorra már úgyis könyékig olajos az ember... :)
Mint említettétek nagyon fontos a gumitömítést megolajozni felrakás előtt!
Köszi fiuk, azért remélem menni fog(nem látom tul kritikus feladatnak), csak rá akartam készülni, mivel a munkámhoz kell az auto, nem akarom, hogy bármi oknál fogva ne férjen bele egy alkalomba.
Igaz ez lessz az első alkalom, hogy magam csinálom, de már párszor végignéztem, hogy megy a dolog. Idáig volt tisztességes szerelőm, csak meghalt. Őt is elég soká tartott megtalálni(meg sokba került a többiek pancserkodása), ezért most már nem keresgélek másikat, inkább magam csinálom(amit lehet ill tudok).
Ha ezt így csinálod, lefelé is szépen lejön kézzel.... Neki kell feküdni, de lejön. Én egy időben agy bizonyos fajta német szűrőt kerestem, annak az alján volt egy 19-es hatlapú csavarfej. Keresztkulccsal szépen hozzáfértem alulról....
Egyébként meglazításra az is elég, ha a peremét egy vágóval és kalapáccsal koccolod. Nem lyukad ki, mint a csavarhúzós figuránál, nem lesz minden olajos, és mégis lejön. Ötezer akárhány forintos szerszám nélkül.
Felrakáshoz nem is igen szoktak szerszámot használni, tudomásom szerint. Vagy tévednék? Már rég volt szűrőcserém, de mintha ugy rémlene, hogy lefele kellett szerszám, visszafele viszont csak kézzel lett meghuzva. Mondjuk, ott volt hely is meg akna is!
Köszi az infot. A csavarhúzós módszerrel az a gond, hogy felrakásnál nem tul előnyös(viszont nem kell olajhűtő:-)))). Ami szerszámot én eddig láttam az láncos volt, a BETA féle nem nyomja meg a szürőt?
"Egyszer szedj egyet szét utánna már kiváncsi leszel a többire is, egy idő után meg kifejlődik a visszafolythatatlan vágy :))"
Na pont ezt szeretném elkerülni... :)
Nem vagy egy kicsit gonosz? Tudom, nem kicsit, nagyon... :)