Keresés

Részletes keresés

zajgátló Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4091

Az ami a tököli repülőtéren történik nem nevezném sem sportnak, sem értékteremtésnek.  Szisztematikusan mindent megtesznek a közutálat kivivásárét, szinten tartásáért.

 

Vedd elő a térképet, nézd meg milyen távol vannak a műveleti területek a lakóházaktól, óvodáktól iskoláktól egyéb közintézményektől.

Egy tucat kihasználatlan szilárd burkolatú repterünk van. Mindegyike nagyságrendekkel jobb környezeti feltételekkel rendelkezik. Lakosság veszélyeztetése nélkül lehet mindegyiket használni.

 

A tököli repteret repülésre alkalmatlanná az állambácsi tette. A repülőtéri műsor a lakosság egészségét, életfeltételeit, tulajdonát veszélyezteti.

 

SZÓVAL NEM A LAKOSSÁG felelős a reptér bezárásáért!

Előzmény: Vgyuri (4084)
Vgyuri Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4090

Csak éppen a felszállások nem abba az irányba történnek, hanem a Duna felé. Mire a gép lakott terület fölé érne, stabilizálódik a repülése. A balesetek 90%-a fel és leszállás közben történik. Ilyen alapon bármelyik utasszállító is ráeshet az óvodára.

Előzmény: zajgátló (4088)
zajgátló Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4089

A tököli repülőtér egy megaprojekt része. A kisgépes repülés a projekt felfutásáig fog működni. A lakossággal való "küzdelem" nem a ti érdeketek védelmében történik!

Előzmény: sdragon (4087)
zajgátló Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4088

Mert ismerték, hogyan lehet földhözverni a gépet! A tököli reptér három kerítése mentén óvoda, iskola  lakóházak, minden feltétel adott egy tömegkatasztrófához.  Ezer szerencse, hogy szolnokon történt a baleset.

Előzmény: Roltii (4086)
sdragon Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4087

Teljesen logikusan érvelsz. Tehát, ha a Mercedes gyártó soron az egyik munkás elront egy szerelési feladatot, akkortól kezdve a Mercedes egy megbízhatatlan cég és fel kell számolni.

Ember! A pilóták egy bonyolult feladatot hajtottak végre, hiba csúszott a gépezettbe és ezért fel kell számolni a tököli repülőteret?

Gratulálok!

Akkor kívánom, hogy élvezzétek majd a hétvégi drift bajnokságot, ami biztos élhetőbb környezetet biztosít a környéken lakóknak, mint a repülőtér és hosszú távon pedig örüljetek majd a kínai logisztikai központnak a repülőtér helyén, amivel biztos nem fog nőni a forgalom, így a légszennyezettség....

 

Előzmény: zajgátló (4083)
Roltii Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4086
"Ez a repülőgép baleset csak tünet!"

 

Mégis minek a tünete? de most komolyan nem értem. Miért kell az egész MIG-es dologba Tökölt belekeverni? felszállásnál lezuhant, ez tökölön se az óvodára esett volna, hanem a pályára. Ha meg már iskolakörről történik valami, azzal ez erővel egy boeing is eshet a fejetekre...grrr

Előzmény: zajgátló (4083)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4085

Kapcsolódva a 4074-es hozzászóláshoz.

Előzmény: sdragon (4080)
Vgyuri Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4084

Olyan emberek pénzelték, akik értéket akarnak teremteni és nem rombolni.

 

Az, hogy a gép bejegyzett állomáshelye Tököl, nem jelenti azt, hogy állandóan ott röpköd, ahhoz kicsit drága lenne. Ha befejeződött volna a berepülés, itthon a legritkább esetben láttuk volna, állandó vendége lehetne a nemzetközi légibemutatóknak, örgebítve ezzel Magyarország hírnevét.

 

Kivéve talán azokét (téged is beleértve, aki természertesen soha életedben nem követtél semmilyen személyi hibát, üfgyetlenséget) , akiknek a minél rosszabb, annál jobb.

Előzmény: zajgátló (4083)
zajgátló Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4083

Ki pénzelte a MIG javítását? Ki nyilatkozik az idézett cikkben?  Nyílvánosan hírdették, hogy a MIG állomáshelye tököl. Elejétől végéig a cikk a tököli repülőtér gárdájáról szól. Tököli gárda csak vendég SZEREPELT Szolnokon! Mi a gond?

Ezt a repteret akarjátok megmenteni nem? Ez a repülőgép baleset csak tünet!

Előzmény: sdragon (4082)
sdragon Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4082

Tőled is megkérdezem. Milyen köze van a linknek ehhez a topikhoz?

Előzmény: zajgátló (4081)
zajgátló Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4081
sdragon Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4080

Remélem a hétvégi rendezvény sokkal élhetőbb környezetet jelent Nektek Tököl környékieknek, mintha normálisan működne a repülőtér.:)
http://www.drifter.hu/index2.php?h=632&m=2

 

Különben milyen célból linkeled be a Szolnokon történt esemény cikkeit?

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (4079)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2011.07.21 0 0 4079
Előzmény: uhb129b (4078)
uhb129b Creative Commons License 2011.07.21 0 0 4078

Drága mulatság... :-(

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (4077)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2011.07.19 0 0 4077
Foltos Creative Commons License 2011.07.12 0 0 4076
Előzmény: CAT IIIc (4075)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.07.12 0 0 4075

Hajaz ez a cseh reemek a 410-esre, ami persze nem árt neki egyáltalán. Csinos darab. Ez viszont alighanem ártott neki:  :)))

Foltos Creative Commons License 2011.07.11 0 0 4074
Előzmény: karrimor (4073)
karrimor Creative Commons License 2011.07.11 0 0 4073
Trog_Air Creative Commons License 2011.07.10 0 0 4072

Ugy tudom, nem drukkabinos. Az M601-nek is jol kiepitett szervizhattere van, hiszen L-410-esek is majdnem mindenutt vannak. Egyebkent tetszik. Szivesen latnek belole parat Tokolon.

Előzmény: Törölt nick (4071)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.09 0 0 4071

Csinos darab. Vajon pressurized?

Azért a PT-6-nak elég jó az infrastuktúrája a világ bármelyik részén. Egy "tuning" sem áll távol tőle, ha kevés a 2x530 paciszufla.

Valami spéci soktollú kompozit prop és a zajjal se lenne gondja.

Előzmény: Trog_Air (4070)
Trog_Air Creative Commons License 2011.07.09 0 0 4070

Gondoltam, kicsit borzolom a kedelyeket: akik repulos korokben forognak, a Kunovice helyseg sokat mond. Ott gyartjak az L-410-est/L-420-ast. Ugy latszik, van igeny az ilyen gepekre, mert egy masik ceg is megjelent a Kunovice-i repteren, az Evektor spol. s.r.o (olyan, mint nalunk a kft.). Es a napokban felszallt az elso peldanya az EV-55 Outback-nek.

 

Csak ugy par "szaraz" adat: max. 1,8 tonna a hasznos teher, max. felszallo tomeg 4,6 tonna. Maximalisan 14 utast tud vinni, 1+2-es uleselrendezesben. Hajtomuvek: 2 db P&W PT-6A (turboprop) egyenkent 530 loerovel. Mondjuk azt nem ertem, miert nem a Walter (most mar GE Czech) M601-est hasznaljak, hiszen egy kategoria. Tengerszinthez kozel, felszallaskor NEL eseten az 50 feetes magassag elereseig 420 meter kell. Leszallasi uthossz 50 feet magassagbol szamolva 510 m (tengerszint, NEL). De meg NEL+20 fok es 2200 meteres tengerszint feletti magassagban is ugyanezek az ertekek 610 ill. 650 m.

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.07.09 0 0 4069

Frissítsd az infóidat.

Ez már lejárt dolog.

Előzmény: toratoratora (4068)
toratoratora Creative Commons License 2011.07.09 0 0 4068
Vgyuri Creative Commons License 2011.07.05 0 0 4067

www.iho.hu

 

A repülős rovatban friss cikk van róla.

 

Előzmény: Törölt nick (4066)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.05 0 0 4066

Urak, (esetleg hölgyek is?)!

Mi ujság a Mig-gel, ami Tökölön van, hogí halad, illetve meg lehet nézni, lehep pár képet csinálni róla?

 

uhb129b Creative Commons License 2011.07.05 0 0 4065

Mi fejlődést akarunk, gazdasági növekedést, munkahelyeket, adóbevételeket, biztos jövőt. Nem pedig dudva, muhar és ürgerezervátumot! :-)

 

A repülőterek pozitív hatásairól éppen most jelent meg egy aktuális tanulmány:

 

Amilyen Ferihegy, olyan a gazdaság

A GDP-hez 300 milliárddal hozzájáruló reptér utasforgalmának egy százalékos növekedése ugyanennyivel növelné a gazdaság teljesítményét is. Tovább »

forrás: Index.hu

Előzmény: zajgátló (4064)
zajgátló Creative Commons License 2011.07.05 0 0 4064

16. A zajszennyezés egészségügyi hatásai közül a leglényegesebbnek tekinthetık:
a) A belsı fül károsodása
A belsı fül károsodását okozhatja, ha hosszú idın keresztül zajhatásnak vagyunk
kitéve. Ez gyakran elıfordul munkahelyeken, autópályákhoz vagy repülıterekhez
közeli térségekben vagy olyan embereknél, akik gyakran hallgatnak walk-mant.
Ebben az esetben az is károsodást eredményezhet, ha a hangszint nem kiugróan
magas, de idıtartama hosszú.
b) Alvászavarok és azok következményei
A krónikus alvászavar betegség, mivel negatív hatása lehet az alábbiakra:
- jó közérzet hiánya,
- tanulás, különösen gyerekkorban,
- immunrendszer,
- társadalmi kapcsolatok.
A krónikus alvászavar hozzájárul továbbá az alábbiakhoz:
- pszichoszomatikus betegségek, különösen szív- és érrendszeri betegségek,
- neurózis,
- félelem,
- agresszivitás.
c) Koncentrációs problémák
A zaj tanulási nehézségeket okozhat, különösen az iskolában, ahol kiváló
beszédérthetıség szükséges. Beszédérthetıségi vizsgálatot végeztek a gyerekek
körében. Az értékelés az alapján készült, hogy a gyerekek hány hibát vétettek az
ıket körülvevı zajban hallgatott szabványos mondatokban. A hibaarány 4,3 %
volt, amikor a környezeti zaj szintje kisebb volt 55 dB(A)-nél.
A hibaarány legalább 15 % volt, amikor a környezeti zaj szintje 60 db(A) vagy
annál több volt (ez megegyezik a nyitott ablakon átszőrıdı közlekedési zajjal).
d) Ingerlékenység
17. A halláskárosultak, idısek és a beszélni vagy olvasni tanuló gyermekek különösen
veszélyeztetettek. Gyermekekkel kapcsolatban kimutatták, hogy a zaj káros hatást
gyakorol a kognitív feladatok terén nyújtott teljesítményre, így komplex feladatok
megoldási képességét jelentısen csökkenti. A legerıteljesebben az olvasást, a
szövegértést, a figyelmet, a problémamegoldó-képességet, és a memorizálási
képességet befolyásolja. A WHO iránymutatások6 a következı megállapítást teszik:
„Világos azonban, hogy bölcsıdéket, óvodákat és iskolákat nem kellene jelentıs
zajforrások, pl. autópályák, repülıterek és ipari területek közelében elhelyezni.”
Iskolákban tanítási idı alatt a háttérzajnak nem kellene meghaladnia a 35 dB,
szabadtéri játszóterek esetén pedig az 55 dB hangnyomásszintet. Bölcsıdékben,
óvodákban alvásidı alatt a hálószobákra vonatkozó határértékeket kell alkalmazni. Ez
az érték folyamatos zaj esetén 30 dB LAeq a WHO iránymutatásokban.
18. Összességében megállapítható, hogy a zaj az élet számos területén hátrányosan
befolyásolja a közérzetet, a pihenést, a mindennapi életvitelt, veszélyezteti az
egészséget.

uhb129b Creative Commons License 2011.07.05 0 0 4063

Nem tudom mennyi a belly cargo meg a helyi rendeltetésű cargo Lisztferihegyen, de gyanítom, hogy több, mint a forgalom fele. Ez a rész pedig akkor potenciálisan átcsábítható Tökölre. Ráadásul Tököl sokkal olcsóbb is tud lenni, mint Lisztferihegy, mert nem nyomja az az óriási adóssághegy.

Előzmény: Vgyuri (4062)
Vgyuri Creative Commons License 2011.07.04 0 0 4062

De hogy ezzel mit is akartam mondani, arra már nem emlékszem... :-)

 

Azt akartad mondani, hogy a cargó forgalmat át lehetne terelni Tökölre. Szerintem meg a nagyját nem, a gyorsposta cégek ráhordó kisgépeit még inkább, mert ott nincs cégről cégre átrakás.

Előzmény: uhb129b (4060)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!