Az ami a tököli repülőtéren történik nem nevezném sem sportnak, sem értékteremtésnek. Szisztematikusan mindent megtesznek a közutálat kivivásárét, szinten tartásáért.
Vedd elő a térképet, nézd meg milyen távol vannak a műveleti területek a lakóházaktól, óvodáktól iskoláktól egyéb közintézményektől.
Egy tucat kihasználatlan szilárd burkolatú repterünk van. Mindegyike nagyságrendekkel jobb környezeti feltételekkel rendelkezik. Lakosság veszélyeztetése nélkül lehet mindegyiket használni.
A tököli repteret repülésre alkalmatlanná az állambácsi tette. A repülőtéri műsor a lakosság egészségét, életfeltételeit, tulajdonát veszélyezteti.
SZÓVAL NEM A LAKOSSÁG felelős a reptér bezárásáért!
Csak éppen a felszállások nem abba az irányba történnek, hanem a Duna felé. Mire a gép lakott terület fölé érne, stabilizálódik a repülése. A balesetek 90%-a fel és leszállás közben történik. Ilyen alapon bármelyik utasszállító is ráeshet az óvodára.
A tököli repülőtér egy megaprojekt része. A kisgépes repülés a projekt felfutásáig fog működni. A lakossággal való "küzdelem" nem a ti érdeketek védelmében történik!
Mert ismerték, hogyan lehet földhözverni a gépet! A tököli reptér három kerítése mentén óvoda, iskola lakóházak, minden feltétel adott egy tömegkatasztrófához. Ezer szerencse, hogy szolnokon történt a baleset.
Teljesen logikusan érvelsz. Tehát, ha a Mercedes gyártó soron az egyik munkás elront egy szerelési feladatot, akkortól kezdve a Mercedes egy megbízhatatlan cég és fel kell számolni.
Ember! A pilóták egy bonyolult feladatot hajtottak végre, hiba csúszott a gépezettbe és ezért fel kell számolni a tököli repülőteret?
Gratulálok!
Akkor kívánom, hogy élvezzétek majd a hétvégi drift bajnokságot, ami biztos élhetőbb környezetet biztosít a környéken lakóknak, mint a repülőtér és hosszú távon pedig örüljetek majd a kínai logisztikai központnak a repülőtér helyén, amivel biztos nem fog nőni a forgalom, így a légszennyezettség....
Mégis minek a tünete? de most komolyan nem értem. Miért kell az egész MIG-es dologba Tökölt belekeverni? felszállásnál lezuhant, ez tökölön se az óvodára esett volna, hanem a pályára. Ha meg már iskolakörről történik valami, azzal ez erővel egy boeing is eshet a fejetekre...grrr
Olyan emberek pénzelték, akik értéket akarnak teremteni és nem rombolni.
Az, hogy a gép bejegyzett állomáshelye Tököl, nem jelenti azt, hogy állandóan ott röpköd, ahhoz kicsit drága lenne. Ha befejeződött volna a berepülés, itthon a legritkább esetben láttuk volna, állandó vendége lehetne a nemzetközi légibemutatóknak, örgebítve ezzel Magyarország hírnevét.
Kivéve talán azokét (téged is beleértve, aki természertesen soha életedben nem követtél semmilyen személyi hibát, üfgyetlenséget) , akiknek a minél rosszabb, annál jobb.
Ki pénzelte a MIG javítását? Ki nyilatkozik az idézett cikkben? Nyílvánosan hírdették, hogy a MIG állomáshelye tököl. Elejétől végéig a cikk a tököli repülőtér gárdájáról szól. Tököli gárda csak vendég SZEREPELT Szolnokon! Mi a gond?
Ezt a repteret akarjátok megmenteni nem? Ez a repülőgép baleset csak tünet!
Remélem a hétvégi rendezvény sokkal élhetőbb környezetet jelent Nektek Tököl környékieknek, mintha normálisan működne a repülőtér.:) http://www.drifter.hu/index2.php?h=632&m=2
Különben milyen célból linkeled be a Szolnokon történt esemény cikkeit?
Ugy tudom, nem drukkabinos. Az M601-nek is jol kiepitett szervizhattere van, hiszen L-410-esek is majdnem mindenutt vannak. Egyebkent tetszik. Szivesen latnek belole parat Tokolon.
Gondoltam, kicsit borzolom a kedelyeket: akik repulos korokben forognak, a Kunovice helyseg sokat mond. Ott gyartjak az L-410-est/L-420-ast. Ugy latszik, van igeny az ilyen gepekre, mert egy masik ceg is megjelent a Kunovice-i repteren, az Evektor spol. s.r.o (olyan, mint nalunk a kft.). Es a napokban felszallt az elso peldanya az EV-55 Outback-nek.
Csak ugy par "szaraz" adat: max. 1,8 tonna a hasznos teher, max. felszallo tomeg 4,6 tonna. Maximalisan 14 utast tud vinni, 1+2-es uleselrendezesben. Hajtomuvek: 2 db P&W PT-6A (turboprop) egyenkent 530 loerovel. Mondjuk azt nem ertem, miert nem a Walter (most mar GE Czech) M601-est hasznaljak, hiszen egy kategoria. Tengerszinthez kozel, felszallaskor NEL eseten az 50 feetes magassag elereseig 420 meter kell. Leszallasi uthossz 50 feet magassagbol szamolva 510 m (tengerszint, NEL). De meg NEL+20 fok es 2200 meteres tengerszint feletti magassagban is ugyanezek az ertekek 610 ill. 650 m.
16. A zajszennyezés egészségügyi hatásai közül a leglényegesebbnek tekinthetık: a) A belsı fül károsodása A belsı fül károsodását okozhatja, ha hosszú idın keresztül zajhatásnak vagyunk kitéve. Ez gyakran elıfordul munkahelyeken, autópályákhoz vagy repülıterekhez közeli térségekben vagy olyan embereknél, akik gyakran hallgatnak walk-mant. Ebben az esetben az is károsodást eredményezhet, ha a hangszint nem kiugróan magas, de idıtartama hosszú. b) Alvászavarok és azok következményei A krónikus alvászavar betegség, mivel negatív hatása lehet az alábbiakra: - jó közérzet hiánya, - tanulás, különösen gyerekkorban, - immunrendszer, - társadalmi kapcsolatok. A krónikus alvászavar hozzájárul továbbá az alábbiakhoz: - pszichoszomatikus betegségek, különösen szív- és érrendszeri betegségek, - neurózis, - félelem, - agresszivitás. c) Koncentrációs problémák A zaj tanulási nehézségeket okozhat, különösen az iskolában, ahol kiváló beszédérthetıség szükséges. Beszédérthetıségi vizsgálatot végeztek a gyerekek körében. Az értékelés az alapján készült, hogy a gyerekek hány hibát vétettek az ıket körülvevı zajban hallgatott szabványos mondatokban. A hibaarány 4,3 % volt, amikor a környezeti zaj szintje kisebb volt 55 dB(A)-nél. A hibaarány legalább 15 % volt, amikor a környezeti zaj szintje 60 db(A) vagy annál több volt (ez megegyezik a nyitott ablakon átszőrıdı közlekedési zajjal). d) Ingerlékenység 17. A halláskárosultak, idısek és a beszélni vagy olvasni tanuló gyermekek különösen veszélyeztetettek. Gyermekekkel kapcsolatban kimutatták, hogy a zaj káros hatást gyakorol a kognitív feladatok terén nyújtott teljesítményre, így komplex feladatok megoldási képességét jelentısen csökkenti. A legerıteljesebben az olvasást, a szövegértést, a figyelmet, a problémamegoldó-képességet, és a memorizálási képességet befolyásolja. A WHO iránymutatások6 a következı megállapítást teszik: „Világos azonban, hogy bölcsıdéket, óvodákat és iskolákat nem kellene jelentıs zajforrások, pl. autópályák, repülıterek és ipari területek közelében elhelyezni.” Iskolákban tanítási idı alatt a háttérzajnak nem kellene meghaladnia a 35 dB, szabadtéri játszóterek esetén pedig az 55 dB hangnyomásszintet. Bölcsıdékben, óvodákban alvásidı alatt a hálószobákra vonatkozó határértékeket kell alkalmazni. Ez az érték folyamatos zaj esetén 30 dB LAeq a WHO iránymutatásokban. 18. Összességében megállapítható, hogy a zaj az élet számos területén hátrányosan befolyásolja a közérzetet, a pihenést, a mindennapi életvitelt, veszélyezteti az egészséget.
Nem tudom mennyi a belly cargo meg a helyi rendeltetésű cargo Lisztferihegyen, de gyanítom, hogy több, mint a forgalom fele. Ez a rész pedig akkor potenciálisan átcsábítható Tökölre. Ráadásul Tököl sokkal olcsóbb is tud lenni, mint Lisztferihegy, mert nem nyomja az az óriási adóssághegy.
De hogy ezzel mit is akartam mondani, arra már nem emlékszem... :-)
Azt akartad mondani, hogy a cargó forgalmat át lehetne terelni Tökölre. Szerintem meg a nagyját nem, a gyorsposta cégek ráhordó kisgépeit még inkább, mert ott nincs cégről cégre átrakás.