Keresés

Részletes keresés

NightHunt Creative Commons License 2021.02.08 0 0 14453

Sziasztok! Romet Kadet restaurálása közben szeretnék információkat kérni, mi az ami eredeti a motoron, vagy mi az ami különbözhet más Kadet évjáratoktól. Az alany egy 1986-os motor, M780W, lengyel felirata Poziom N. A blokk oldalán a berúgó oldalon nem található meg a néhol látott felirat. Ezen túl mik azok, amikben van különbség? A kipufogón is van egy felirat, ZSM és egy kéz, ezzel sem tudok sok mindent kezdeni. Minden információ érdekel

HUN-C5oNtkov4c5 Creative Commons License 2021.02.08 0 0 14452

Köszi az infót és a segítséget.A héten beszélek a gépműhellyel és meglátom hogyan tovább.

Előzmény: frakciós (14451)
frakciós Creative Commons License 2021.02.07 0 0 14451

A gépműhely esztergáljon bele perselyt. A boltiak zöme kuka. A főtengelyt szét kéne szedni alul is. Persze ezt csak akkor ha eleve nem olyan, hogy: -nem lehet kicentrírozni, -vagy annyira laza az alsó csap, hogy egy kicsi kalapáccsal megütve is elmegy a centrír. (A videon szereplőnél is kisebbel, pedig az is határeset.) Akkor inkább egy utángyártott tengely aminek szintén ellenőrizni kell a centrirozását mert távol keleti tömegcucc..

https://www.youtube.com/watch?v=y7HNE7jfzRU

Előzmény: HUN-C5oNtkov4c5 (14450)
HUN-C5oNtkov4c5 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 14450

Most az lesz, hogy kiszedem elviszem a gépműhelybe lesz egy centrír, meg a lánckerék csapágy fészkét a 31.78 ról fel kellene hozni , hogy a 32.oo csapágy bele menjen.

 

Bronzperselyt honnan érdemes rendelni? Mert itt a kis motor boltba minden van csak semmi se méret.

Előzmény: frakciós (14446)
HUN-C5oNtkov4c5 Creative Commons License 2021.02.07 0 1 14449

Hát lemértem a csapágyak egyformák. A gyári FLT is 32.00 meg az új Koyo is 32.00, illetve igen az új az C3 As.

 

Viszont a furat mindkét oldalról 31.78. Na ezt kicsiszolni ,hogy központos legyen. 

 

 

Előzmény: nick name74 (14445)
frakciós Creative Commons License 2021.02.07 0 0 14448

Berta dugattyú vagy az S&B ami szóba jöhet. Egyszerűbb lenne a kivett főtengelyben perselyt cserélni.

Előzmény: HUN-C5oNtkov4c5 (14442)
frakciós Creative Commons License 2021.02.07 0 0 14447

A Kolléga C3 as csapágyat vett, korábban említette. Sajnos a szoruló csapágy nem járódik be, csak berágódik.

Előzmény: nick name74 (14445)
frakciós Creative Commons License 2021.02.07 0 0 14446

A lánckerék csapággyal már én is szívtam. Ovális volt a furat és szorult a C3 as illesztésű is. Megcsiszolgattam egy P800 papírral az ovális részt. Végül tűrhető lett viszont biztos a biztos alapon kapott csapágyragasztót is.

A főtengely ki lett centrírozva?

A csapágyat a kuplung oldali félbe kell beletenni. Így, hogy a főtengelyre van téve nem biztos, hogy bemegy a zeegerig és sokkal nehezebb össze húzatni a két blokkfelet.

 

Előzmény: HUN-C5oNtkov4c5 (14443)
nick name74 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 14445

Ha a csapágyméretek azonosak, és a blokk furata nem megfelelő, a növelt illesztésű (c3) csapágy még jó lehet. Lehet gyárilag is szoros volt de"bejáródott" ;)

Előzmény: nick name74 (14444)
nick name74 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 14444

Mérd össze a régi és az új csapágyakat! Századmmre!

Van különbség?

Előzmény: HUN-C5oNtkov4c5 (14443)
HUN-C5oNtkov4c5 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 14443

Viszont ,hogy ne legyen egyszerű a dolog , tegnap gyönyörűen belement a főtengely az új csapágyakkal a blokk félbe, a 6003 -as SKF is nagyon szépen belement egy kis hűtés melegítés hatására. Nem is rág. Nagy is volt az öröm.

 

Majd jött a 6201-es a lánckerék kihajtás csapágya, amivel valami nagy probléma van. Mert egyszerűen akárhogy melegítem a blokkot ,hűtöm a csapágyat nem megy bele ,ha megpróbálom ütni akkor állandóan fél zsondérosan megy bele , nem lehet egyenesen beleütni. Ha úgy próbálom belerakni ,hogy a tengely rajt a csapágy és fával szépen bekoccolgatom akkor mire beér a csapágy teljesen megszorul, nem forog .

Ferde a furat? Hibás a csapágy mérete? Hol álljak neki a hiba keresésnek?

Előzmény: frakciós (14439)
HUN-C5oNtkov4c5 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 14442

Erősen körül jártam a hatásodra a témát és arra jutottam , ha már ennyi pénzt és időt rászánok akkor bizony legyen perfekt. Úgyhogy magát a blokk részt megcsinálom én komplett , a hengerrel még elmegyek egy szakműhelybe, ahol fel fúrják , honolják, csapszeget hozzá illesztik, derékszögelik. 

 

Ugyanis most néztem hogy a dugattyúnak van ám kottyanása a hengerbe, a gyűrűk hézag biza jóval nagyobb annál mint amit a kolléga itt leírt,úgyhogy ebben nem vagyok jártas, elrontani nem akarom.

Előzmény: frakciós (14438)
frakciós Creative Commons License 2021.02.07 0 0 14441

Megnéztem a fotóidat. Nem is értem, hogy egy bronzperselyt, hogy lehet ennyire félre fúrni. Ez már művészet" Biztos elhomályosult a szaki látása a gyár falán fityegő Leninkép látványától.....

Ezért biztos nem szedném szét újra. Rometen cseréltem már összerakott blokknál bronzperselyt, sikeresen.

Nyugodtan idézzél, megtisztelés számomra. :)

Előzmény: vermestibi2 (14440)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.06 0 0 14440

Hangosan felnevettem az írásod végén.

Minden szavaddal egyetértek. Én most éppen két Rigát újítok fel párhuzamosan - ha átnézel a Riga Rulezre, láthatsz érdekeseket. A 2755. hsz-ben például jól látszik a képen, hogy a derékszögelésre mennyire figyeltek oda.

Ha megengeded, idézném a szavaidat a Riga Rulezen.

Előzmény: frakciós (14438)
frakciós Creative Commons License 2021.02.06 0 0 14439

A nyomószeg hosszát a legjobb kimérni és ha kell újat (hosszabbat) csinálni. Simán lehet egy kemény 10 es illesztőcsavarból.  Nekem van jó pár méretben.

A kar nem úgy áll mint a képen. Ha a dekni síkját nézem akkor a teljesen visszahúzott kar a síktól egy picit beljebb áll. (ha felrakod a bowden úgyis megmutatja) A szimeringet jobb úgy szerelni, hogy betekerni szigszalaggal" a ricnit, rátolni a karra a szimeringet majd utána berakni az egészet. A ricni éles sarkai megkaristolhatják a szimeringet. Ezt így áttolni szerencse kérdése. Most már told át legfeljebb kicseréled még egyszer ha szivárog, nem nagy ügy.

Előzmény: HUN-C5oNtkov4c5 (14437)
frakciós Creative Commons License 2021.02.06 0 0 14438

Azt biztosan kijelenthetjük, hogy a Rometek nem azért készültek, hogy közlekedni lehessen velük, legyen motor a bótban". És ez a közlekedés nem is sikerült többnyire, kivételt képeznek a szervízben vagy utólagos hozzáértőknél újból összerakott példányok. A jellemző, hogy félrelökték ezeket.

A felújításnál sok problémát okoz, hogy az alkatrészek pontossága a baltával faragott" kategória.

Sokat elmond, hogy a főtengelyt nem mindig lehet centrírozni mert eleve selejt. A dugattyú inkább egy májkrémes doboz forma. Abban is több a kúposság és az ovalítás. A gyár megoldotta. Berakta a görbe főtengelyt, jó nagyra fúrta a hengert mielőtt a májkrémes doboz dugattyú beletolta volna. Hézagolás...ugyanmár. Csavarok meghúzása....minek. Derékszögelés...az meg mi?... És ennek ellenére beindultak és berregtek egy ideig. Szerencse kérdése volt meddig. Ezért írtam, hogy dísztárgyként felújítani más kategória. (de van még ennél nehezebb falatka" is a Riga....)

Előzmény: HUN-C5oNtkov4c5 (14436)
HUN-C5oNtkov4c5 Creative Commons License 2021.02.06 0 0 14437

De rögtön bombáználak is pár kérdéssel.

 

A kuplung nyomó szerkezet állása, hogy van pontosan ? A kinyomó kar egy vonalban kell, hogy legyen a félkör alakú nyomó kalapáccsal? A képen látod hogy értem. Vagy van erre valami jelölés,hogy a ricnizésre hogy megy fell?

 

Illetve a nyomó csapon a golyó bekopása okozhat gondot? Mindenképp szereznem kellene egy újat vagy oda pöttyinteni? Vagy csak fordítani rajt egyet? 😁

Előzmény: frakciós (14435)
HUN-C5oNtkov4c5 Creative Commons License 2021.02.06 0 0 14436

Az egészben az az érdekes ,hogy mikor szétszedtem az összes csavar le volt lazulva a kuplung oldalon a nagy fogaskeréké, a kuplungé, sőt a biztosító lemezek fordítva voltak benne , a generátor oldalon a közlő tengely aminek ott van lecsavarozva a vége arról egy az egyben az anya is hiányzott, a hézagolások más helyen voltak,lásd főtengely tővében, és a gyári POLAND feliratú csapágy volt még rajt pedig, mindennek van egy kis kottyanása. És a fene vigye el így is ment hiba nélkül. 😁 4500 km nél állt meg az óra valamikor 94-ben , mert emlékszem gyerekként már nem mért. Valahol azt kezdem érezni, hogy miért akarok túlzásokba esni ha a gyár eleve elnagyoltan az egészet.

Előzmény: frakciós (14435)
frakciós Creative Commons License 2021.02.05 0 0 14435

Ha a tengelyen kottyan a fogaskerék akkor a rászerelt kuplung oldali nagyfogaskerék" oldalirányban meglehetősen nagyot fog mozdulni ami kedvezőtlen. A fotón látható kopás normális. Egyébként a hézagoló nem oda kell. Csapágykérdés: Legalább így nincs kakukktojás forma csapágy a motorblokkban.

A sasszeges csapok lötyögése örök probléma. Hegesztéssel garantáltan fixálódik. Persze a sasszeg állásra figyelni kell hegesztés előtt.

Előzmény: HUN-C5oNtkov4c5 (14432)
frakciós Creative Commons License 2021.02.05 0 0 14434

Ez mind így igaz. A gyárakban sem derék szögelnek mert feltételezik az alkatrészek pontosságát. Viszont a derékszögesség ellenőrzése nem annyira bonyolult, hogy egy motorfelújításnál ne érné meg ellenőrizni. Szinte kötelező.

Előzmény: nick name74 (14431)
HUN-C5oNtkov4c5 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 14433

Köszi az infót. De a csapszeg nekem szinte kicsúszott nagyon kicsit kellett csak nyomon rajt. Mindenesetre ha hazaértem méricskélésbe kezdek. 😁

Előzmény: nick name74 (14431)
HUN-C5oNtkov4c5 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 14432

Most dolgozom nem tudom megmérni, de emlékeim szerint a tengelynek volt azért kottyanása a bronz perselyben , de itt a képen látod is , hogy összeérnek egymással ki van fényesedve, gondolom ezért lhagyták el a hézagolot alapból innen.

 

Viszont ez a csapágy téma sem hagyott aludni mármint a 6003 As, nem volt szimpatikus ez az egy oldalas műanyagos golyó rögzítés szintetikus zsírral. Így ma gyorsan kisurrantam csapágy boltba és vettem skf be két oldalas fém rögzítöset , ami eredetileg is volt benne.

 

Mármint a sasszeges csapok tőben elszoktak törni a tányér alján és forognak? Ildomos lenne pöttyölnöm egyet oda? Hazamegyek ránézek.

Előzmény: frakciós (14430)
nick name74 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 14431

Ha csak gyűrűzöl, ahhoz nem veszed le a dugót a hajtókarról.

Ha előtte nem állt a dugó ferdén a hengerben,nem kopott átlósan vagyis a csapszeg síkjában egyik oldalt fenn,másik oldalt lenn, akkor nincs szükség derékszögelni.

Ha menetes csapszegkinyomót használsz, akkor sem görbülhet a hajtókar.

De ha kalapáccsal-tüskével ütöd ki a csapszeget, akkor viszont esélyes a deformáció.

A gyűrüknek a hengerbe helyezve a két vége közti hézag mérendő: max méret0.9-1mm a használtnak, 0.1-0.2 mm újonnan.

A gyűrűhorony sem lehet kikopva, a gyűrű max 0,07-0.09mm-t játszhat le-fel. Ja és a gyűrűstift is fixen kell legyen a dugóban.

A dugattyú-henger illesztési játéka is max 0.15-0.2mm lehet, már ennyinél is inkább fúrni kell javítóméretre.

Előzmény: HUN-C5oNtkov4c5 (14427)
frakciós Creative Commons License 2021.02.04 0 0 14430

Tetszik a precizitásra való törekvésed. A múltkor véletlenül ráakadtam egy jutubos" videóra (nem posztolom ki mert szemétkedés lenne) ahol a Srác bemutatta pont az ellenkezőjét. Na az ilyen kúrán" átesett blokkot nem kívánok senkinek sem.

Villanyrezsón jobb melegíteni mert egyéb melegítések elhúzódást okozhatnak.

A hézagolandó fogaskerék mennyire lóg a tengelyen? -vagyis a bronzpersely tengely illesztés milyen?

A kuplungnál le kell reszelni a felverődéseket. Ha több mint 2 mm a kiverődés akkor szóba jöhet a csere. A képen látható már határeset. A sasszeges (kilazuló) csapokat pedig célszerű meghegeszteni. Van szettben új kuplung. A zeegergyűrűs felső lap kissé vékony de a többi része jó.

 

Előzmény: HUN-C5oNtkov4c5 (14429)
HUN-C5oNtkov4c5 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 14429

Hát ahhoz képest, hogy mondom majd kicserélem csapágyakat, szimeringeket aztán milyen egyszerű lesz a felújítás. Ehhez képest nem. Ugyanis oké oké bontva nem volt még a blokk, viszont így is rengeteg dolog volt bent fordítva vagy rossz helyen vagy csak egyszerűen hiányzik. 

 

Megnézem jófogáson ezt a könyvet, ha tudom megveszem.

 

Tegnap este nem bírtam magammal, és még beleraktam az új csapággyal (6003)  a kuplung felöli tengelyt és láss csodát hézagoló alátét nélkül tényleg van egy kis rágása.Ugyhogy újra kiszedtem és utána járok mekkora lenne oda jó. Viszont sejtésem szerint nem fog elférni semekkora mert az első lánckerék kihajtó tengelye ami belemegy az nyomot hagyott rajt,látszik ,hogy össze voltak érve.

 

Mellékelek egy képet az egyik kuplung nyomó lapról, ami a belső felén van kirolytosodás ez hiba?  Elég csúnyának tűnik,mindegyik lap ilyen.

Előzmény: frakciós (14428)
frakciós Creative Commons License 2021.02.03 0 0 14428

A lényeg, hogy a hengerben a dugattyú ne feszüljön oldalra. A hajtókar csap vonala és a henger furata derékszög. Ezt lehet méricskélni és gyakorlattal érzésre  megállapítani. Az említett könyvben le van írva minden ilyesmi oldalakon keresztül.

Ha oldalra feszül a dugattyú akkor minden rendellenesen kopik. A súrlódás miatt teljesítményvesztés és melegedés. Ha a főtengely üt és feszül a csapágyazás az is teljesítménycsökkenés plusz rezonancia.

Előzmény: HUN-C5oNtkov4c5 (14427)
HUN-C5oNtkov4c5 Creative Commons License 2021.02.03 0 0 14427

Na várj, lassíts! :D :D

 

Mit csinálni? Derékszögelni? A gyűrűt ha újat veszek? 

Elmagyarázod nekem nagyon le egyszerűsítve mit értesz derékszögelni alatt? 

Ezt most nekem kicsit kínai! :)

Előzmény: frakciós (14425)
frakciós Creative Commons License 2021.02.03 0 0 14426

Biztos akad eladó. Végső esetben csavarboltban  kapsz bele csavart jó bucinagy fejjel. 14X1.5 ha jól emlékszem a menet mérete, de vinni kell a maradékot. A Babettáé is ilyen de sajnos ott van a közepén a szellőzőfurat és azon kijön az olaj és bemehet a víz is.

Előzmény: marcellBmL (14423)
frakciós Creative Commons License 2021.02.03 0 0 14425

Ne vegyél bele új dugattyút. Egyrészt ? század az illesztési hézag másrészt a ma kapható dugattyúk csapszegfurata és csapszege kisebb (századok) a Lengyel gyárinál. A gyári hajtókar perselyben tuti lötyögni fog mert még a gyári sem szokott pontosan illesztett lenni. Gyűrűcsere is meggondolandó. Ha leszeded mert a derékszögeléshez célszerű akkor jegyezd meg a pontos helyzetüket. Derékszögelni kötelező a sajt" keménységű hajtókar könnyen görbülhet. 

Előzmény: HUN-C5oNtkov4c5 (14424)
HUN-C5oNtkov4c5 Creative Commons License 2021.02.03 0 0 14424

Meggyőztél, úgyhogy akkor marad ez! :) 

Nem akarom elrontani , amennyire lehet szeretném jól megcsinálni!

 

Lesz még nagyon sok "hülye" kérdésem, előre is bocsi és köszi a segítő válaszokért!

 

Most így a beszélgetésünk hatására át tanulmányoztam a hengerfalat és se válla nincs fent sem pedig bármiféle durva horzsolás a belső felületen. Így hát arra gondoltam, hogy fúrás nélkül csak vennék bele egy alapméretes új dugattyút 38mm-est csapszeggel!

 

Viszont itt jön a kérdésem, hogy a bronzperselyt a hajtókar tetején meghagytam ,ha én akármekkora dugattyút is rakok bele a csapszeg mérete változatlan marad az újaknál? Vagy a méret növekedéssel változik a csapszeg mérete is? 

Előzmény: frakciós (14422)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!