Keresés

Részletes keresés

rednalhgih Creative Commons License 2024.02.26 -1 3 63203

Nem fog változni tucatnyi ilyen cikk hatására sem a 16os sztori,szerintem kár ezen agyalni.Addig amíg gyökeres problémamegoldás nem történik a hatalom részéről csak a felszínt kapirgálják.Arról meg kussol minden döntéshozó szóval hagyják az egész rezervátumot jelenlegi állapotába és járják a pávatáncot.

Reménykednek benne hogy a zunijós pénzek majd kihúzzák a fekáliából a várost és annak költségvetését.Nagyon úgy néz ki ezzel számolnak amikor kábítják a népet prezentációkkal.Majd megnyitják a csapokat és dől a zseton és lesz busz.....ihaj csuhaj sosehalunkmeg.

Ilyenkor erőt kell mutatniuk a választódroidok felé hogy lássák milyen hossszútávú terveik vannak és nagyban gondolkodnak.Persze magukban röhögnek mert tudják hogy ebből morzsák ha megvalósulnak.

Nem nyúlhatnak hozzá lyukóhoz mert akkor ezektől a pénzektől eleshetnek ha nagyon kötekedni akar a központ és hidd el a jövőben nagyon is kötekedni fognak.

Úgy vannak vele hogy szállítsuk be őket a főtérig és vissza roncsokkal de ettől többet ne várjanak mert hivatkozva a cég állapotára többet nem is adhatnak.Hála az égnek hogy nem adhatnak többet hozzáteszem.

Tankötelezettség,közmunka,bevásárlás,orvosi rendelő,piacolás,hivatalos ügyintézés...stb miatt az önkómánzat kevesebbet nem fog adni nehogy rásüssék a raccista bélyeget.Kilóra megvehető szavazók bőven vannak ebben a közegben ezért a minimálszolgáltatást fenntartja a politika.Két vödör krumpli (mint alsózsolcán) és szavazat bezsebelve.Ne várd hogy a közeljövőben 16os vonalon elmozdulás legyen mert nem érdekük hogy a kiizzadt ellátás boruljon.

 

Másrészt a kisebbik (még fizetős) réteg is megszívná mert ezek miatt fel sem férne a kevesebb járatra,gyalogolhatna torontálin vagy testvériség utcán.Temetőre is járnak vele oda és vissza,köztük idősebbek,akik megint csak gyalogolhatnának.

Arról meg írtunk nemrég hogy 4-5 porta összeállna és vennének egy roncsot amivel szennyeznék a város levegőjét.Bicilki a legolcsób megoldás ,az is megsokszorozódna az autósok nagy örömére.Még veszélyesebb lenne sötétedés után varbó felé hazavezetni.

Akinek erre sem telik (vagy nem szeretne a "tükörsima" úton tekerni) az igénybe venné alkalmanként az iránytaxi szolgáltatást amivel rendesen lehúznák főtérig.Hiénák melegágya lenne és tartozna mindenki fűnek-fának ezresekkel amit segélykor el is vennének.Box is lehet belőle amivel pedig a rendőrséget szívatnák mert közpénzből akár tucatnyian is ki kellene vonulniuk. 

 

A vezetés a kevésbé költséges megoldást választja.Nem érdekli őket hogy ez mivel jár csak legyenek fent egy fedélzeten egyben ahol barmolhatnak és magot köpködhetnek.Pár roncsot alájukvernek és mossák kezeiket...tessék nézni íme az ellátás,szó nem érheti a ház elejét.

A firkászok ugrálása sem fog ezen változtatni bármennyi cikk szülessen.Arra figyelni kell hogy csak a legótvarabb fix járgányok kerüljenek oda mert ha ezek után megjelenik egy másik vonalon az utashányással (és utasvesztéssel) járhat.

Azt még meg kell említeni hogy a jelenség hosszútávon fennmarad minden számítás szerint,tehát lesz igény oda és vissza utazásra.Ezért sem kell leírni a dízel "roncsokat" mert mást arrafelé istenőrizz indítani.Saját vagy bérelt az mindegy a lényeg hogy szurkolókat szállítani és putrikat ellátni szükséges 6-7 leharcolt járgány.

 

Az már csak hab a tortán hogy fegyencjárat (con-air) is egyben,ez is mutatja milyen hatékonyan képesek begyűjteni a közterületen flangáló alakokat.Még jó hogy fénykép van róluk :)

 

Előzmény: Farmerlegend (63192)
jeek Creative Commons License 2024.02.26 0 5 63202

Több villamoson elkezdték kicserélni a fénycsöveket a korábbi meleg színárnyalatúról, hideg-fehér színárnyalatúra. Ami még nem is lenne baj, bár így vegyesen a hideg-meleg elég érdekes hatást kelt. Viszont az új fénycsöveknek nagyobb a fényereje is, mint a korábbiakról. Sok felszálló utas hunyorog is. Mire jó ez? Egy TV stúdióban nincs már ekkora világítás.

czola86 Creative Commons License 2024.02.26 0 5 63201

Ha normális fizetés és tervezhető beosztás lenne, több lenne a buszvezető a cégnél... maszekokhoz kb. kihalásos alapon lehet bekerülni... 

NickUser Creative Commons License 2024.02.26 0 2 63200

Akkor ezen a héten hirtelen csak sikerült vagy egy tucat új(?) sofőrt alkalmazni!?

Előzmény: Isubusz (63199)
Isubusz Creative Commons License 2024.02.26 0 2 63199

"Úgy tűnik, mára jutott sofőr mindenhova."

 

Igen, ma csak 1 fordára hiányzik sofőr emiatt 12-es vonalon van/volt járatkimaradás.

Előzmény: Farmerlegend (63194)
Trilexhu Creative Commons License 2024.02.26 0 6 63198

Múlt héten a szakmai napon ezt a "tervet" mutogatták:

 

Nyilván túl sok ebből nem fog megvalósulni. Eleve 2025 végére teljesen irreális az összes dízel busz kivonása, és elektromosra cserélése. Ahhoz kéne kb. 40-50 csuklós és 10-15 szóló (ez olyan arány, amivel megszüntethető a szólózás a csuklós vonalakon). Ekkorra beszerzésre egyrészt pénz sincs, másrészt nem is jön meg ennyi elektromos busz egyik napról a másikra, ezt már el kellett volna indítani ahhoz, hogy jövő év végére forgalomba álljanak. Azt a részt megmosolyogtam, hogy a nagy távlati terv a flotta 3%-os csökkentése. Ennél jóval nagyobb arányban álltak már le buszok, ami nyilván folytatódni is fog. Ha jól értelmezem, 2037-ig terveznek a CNG-kkel? Tehát 21 évesen akarják nyugdíjazni őket, miközben most 8 évesen döglik ki az állomány fele. Nem tudom hogy gondolják, hogy még van bennük 13 év. Eleve lejár a tartályok hitelesítése 2035-2036 fordulója környékén. Az észak-déli villamost pedig ők is tudják, hogy soha nem lesz, de kétségtelenül jól mutat ezekben a prezentációkban. Mondjuk ez az egészre elmondható. Jól mutat, valóságalapja túl sok nincs.

 

Előző hozzászólásokra reagálva azokkal a pesti meg debreceni Volvokkal nem sokkal lennénk előrébb. Egy teljesen ismeretlen típus közel 20 éves lelakott példányai. Nincs hozzá itt se alkatrész, se szaktudás, és amúgy sincs már azokban a buszokban túl sok. Annak viszont nem tudom, mi akadálya, hogy a PXZ-k társai, a RIW rendszámúak is itt kössenek ki. Tudtommal azok csak egyhelyben állnak valahol, és azért a PXZ-k eléggé beváltak itt, megszerették az utasok is az extra komfortot. Veszprémben nincs még valami csuklós, amit lehetne hozni? De akár külföldön is szét lehetne nézni, de az persze drágább és bonyolultabb a honosítás és egyéb mizériák miatt. De persze a legkézenfekvőbb a Neoplanok és SG-k felélesztése lenne. SG-k esetben az a két kis lépcsőfok az utasok 95%-át pont nem zavarja. Az már inkább, ha kimarad egy járat, vagy ha szóló jön heringgel.

Farmerlegend Creative Commons License 2024.02.26 -4 3 63197

Kiegészítve még a cikket. Azért a villamossal koránt sincs minden rendben. Napközben bántóan ritka, illetve a délutáni csúcs Diósgyőr felől hamarabb kezdődik. Itt ugyanaz a probléma mint a 35-ös esetében. 11 után, főként 12 körül a 35 és a villamosok még nagyon ritkák. Mindkét helyen az iskolások már özönlenek a város felé. A 35 esetében pedig már sokan mennek vissza az Avasra is.

Nem értem a villamosokat miért nem sűrítik. Ott tobzódnak a telepen...

Nem értem azt sem 12 körül Majláthról miért adhoc 6-9 perces követéssel megy az 1V...

A munkanap délelőtti 7-8 perces követést vissza kellene állítani 6 percesre, az 1A-t délután hamarabb indítani 1 órával, így már a Diósgyőri Gimitől 12 órától sűrűbb követés valósulna meg.

A hétvégét meg hagyjuk, ott alapjaiban egy új rendszer kellene, a mostani teljes egészében felejtős.

Farmerlegend Creative Commons License 2024.02.26 -5 4 63196

Jelentkeztél a közlekedés szervező osztályhoz? Volt itt linkelve most keresik az új embereket. Ott lehet könnyebben át tudnád vinni a javaslataid.

Más nem jelentkezett innen? Itt a lehetőség. :)

Előzmény: Racilaci (63195)
Racilaci Creative Commons License 2024.02.26 0 3 63195

Mielőtt teljesen értelmetlenül megint beletöltenek 20 "új" buszt a rendszerbe, esetleg nem a fordákat / menetrendeket kellene szorosabbra vonni?

Előzmény: Farmerlegend (63192)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.02.26 -2 5 63194

Az alkalmazás szerint a reggeli csúcsban több hónap után nem történt járatkimaradás! Még az a 36-os is közlekedett ami október 14-től csak pár napig.

Úgy tűnik, mára jutott sofőr mindenhova.

Előzmény: jeek (63190)
aleex18 Creative Commons License 2024.02.26 0 2 63193

Nem szedtek ki semmilyen funkciót, csupán mára minden forgalmi számra jutott ember. Ma a szökőévente egyszer leközlekedő 06:30-as avasi indulású 36-os is leközlekedett, illetve a 35-ösön sincs járatkimaradás.

Előzmény: NickUser (63191)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.02.26 -5 4 63192

Örömteli egy ilyen cikk, ám továbbra is szánalmas, hogy ez az egész 16-os és Lyukóvölgyi probléma és annak valamilyen szintű megoldása senkit nem érdekel a sofőrökön kívül. Jobban mondva nekik kell ezt nap mint nap látni, benne lenni, dolgozni. Mindezt gyomorgörccsel, testi épségedet veszélyeztetve, förtelmes bűz közepette.

A cikkből valamennyire lejönnek az ottani állapotok, ám a fotósnak bizonyára szerencséje volt, hogy éppen nem állt egy éles tárgy a tüdejébe... Az MVK börtöntöltelékeket, bűnözőket hord oda ingyen és bérmentve. Mindezt teszi úgy, hogy az az egész környék egy vikkend övezet, ott életvitelszerűen lakni gyakorlatilag nem is igazán lehetne. Természetesen a pontos jogi megvitatást nem firtatnám mert messze áll tőlem, azonban jól látható, a hivatalos lakcímmel oda bejelentett polgár elenyésző számú kell legyen. Innentől kezdve ez a menetrendi kínálat ami jelenleg oda fent van tartva, érthetetlen, triplán pazarló. 

Legutóbb már írtam, mivel megszüntetni nem lehet mert kitörne az értelmetlen parasztháború, ezért minimalizálni kell a menetrendi kínálatot, jobban mondva, optimalizálni a tényleges "lakók" igényeire. 

A 16-os viszi a közpénzt, onnan bevétel nem származik. Viszi a sofőröket, viszi a buszokat. Ezekre a buszokra, sofőrökre a hálózat más területein sokkal nagyobb szükség lenne, olyan helyeken ahol fizetnek a szolgáltatásért. 

Most mennyi kocsi forog 16-oson csúcsban? 4-5? 2 opciót látok.:

1. Ezt már legutóbb írtam. A műszakos, iskolai járatokat meghagyni, azokhoz jobban igazodva. Tehát legyen 1 busz biztosított a reggel 6, délután 2, este 6 és 10 órai műszakváltásokhoz. Egy le, egy fel. Az iskola miatt reggel menjen 2-3 busz, majd délután az iskolásoknak szintén a 13, 14, 15 órai. Esetleg délelőtt 9-10 tájékán forduljon egyet (a bolt, stb biztosított maradjon) miatt. És ennyi. Ettől több nem kell, indokolatlan. Nem kell őket feleslegesen buszocskáztatni. 

2. A mostani 4-5(?) kocsi helyett legyen 2, ahhoz igazított menetrenddel. 

Személy szerint az első verziót preferálnám. Csak a szükséges és indokolt járatok közlekednének. Ebbe belekötni aligha lehet. A nem fizető utas meg örüljön, hogy ennyi jár. Még.

Csak most már ezen jó lenne komolyan elgondolkozni és meglépni a szükséges határokat mert ez tovább így nem mehet.

Addig pedig valóban fixen csak és kizárólag ODA JÁRÓ 4-5 buszt beosztani ami sehova máshova nem mehet! 

 

---

 

Demeter szerint 20 busszal már kint lennének a vízből, ám ő jelenleg fikció álomban él, mondván ha minden jól megy valamikor lesz 20 új busz... Oké. Feltételezem persze ezek sem csuklósok, de oké. Még örülök is neki ha így van.

És addig mi lesz? A dízelek már kirohadtak a cég alól, azokkal minden nap egy ajándék. 1,5-2 évet azok már nem igen bírnak ki, legalábbis jó részük addig megáll.

A CNG buszok körül szintén megy a csúsztatás. 7 db nagyjavításra küldve? Hova? Tiszaújba? Látott ott valaki 7 db-ot belőlük? Én nem. Gondolom ezek a telepen bontódnak. De mindegy is, ezekre honnan, miből lenne fedezet? Gondolom nem 2 forint egy ilyen busz teljeskörű motorgenerálja... Sajnos félek tőle, jön a forró nyár, s még több fog beállni ebbe a sorba... Ezek sem bírnak már ki több évet... Plusz ahogy láttam valamelyiket már most eszi a rozsda.

Azzal viszont egyet tudok érteni, hogy az unió csak úgy nem ad dízel üzeműre támogatást. Ettől féltem. Pedig nekünk az kéne és elengedni ezeket az új technológiákat mert ennek még nincs itt az ideje. Vagy (bár ez irdatlan pénz lehet) ám jó konstrukcióban megkötve talán lehetne az új szériás CNG MAN-okból egy jelentősebb darabszámot favorizálni.

Az MVK-nak 150 db 0 km-es új buszra lenne szüksége, most azonnal. Abból kiindulva, hogy a járműállományt 153 db-ban határozták meg, amiben értelemszerűen az összes kibelezett roncs bele van számítva, hiszen ahogy Badány elvtárs is mondja, jó ha 95-101 üzemképes kocsi kimegy a cég kapuján amiből eleve 16 db már bérelt... Lehet számolni. A 153 helyett van jobb napokon 101 kiadható, amiből 16 minusz (bérelt)...

Magyarul hónapról hónapra fogynak az üzemképes kocsik, a dízelek kirohadnak, a gázosok nagyjavításra sorakoznak, új buszt pedig csak 20 darabot akar azt is majd ha egyszer lesz pénz valamikor 2 év múlva...

Sürgősen buszokat kell bérelni vagy venni, bármi ami üzemképes buszokat jelent. 

Nem tudom mennyit lehet bérelni, van-e erre valamilyen limit, de egyelőre ez az út járható addig amíg ténylegesen nem érkeznek új buszok. 

Debrecenben ott a sok LMG rendszámú Volvo. Nyilván én is tisztában vagyok vele, azok sem újak, használtak, típusidegen is, azonban ha jók az információim azok még legalább mennek, ráadásul alacsonypadlósak és ami fontos több db van, köztük több csuklós is. Elérhető közelségben! Azokból ha akadna 20 db már jók vagyunk egy darabig. Ismétlem, egy darabig. Mert azokat is szervizelni kell, azokhoz is kell alkatrész (amit a Holding közkedvelten lehúz). Ráadásul azokat még matricázni sem kell, kék-fehéren mehetnek is ki. Lényeg, hogy menjen, meg legyen aki vezesse. Mert ez a 17 sofőr sem fogja a világot megoldani, már most izomból marketingolni és toborozni kellene...

Továbbá ott a BKV, vagy az Arriva. Mindkét helyen szabadultak vagy fognak felszabadulni csuklósok. A BKV-nál van sok Volvo (köztük ex debreceni LMG rendszámú szóló) illetve a füstokádásukról híres csuklósok. Itt érdemes megjegyezni ha Szegednek megfelelnek (ugyanis ők éltek ezzel a lehetőséggel és béreltek tőlük pár darabot!) akkor nekünk is bőven megfelelnek, főként annak tudatában, itt, ebben a topicban üzente meg szintetikusdízelolaj topictárs, hogy ha szükséges, tudnak adni, szívesen segítenek. Innentől már mindennek mennie kéne a maga útján...

Kimondhatjuk, Debrecenben és Pesten is állna rendelkezésre nem kevés db használt, bérlésre(?) váró, azonnali tűzoltásra alkalmas flotta. 

Egy jó 40 darabot simán lelehetne akasztani innen és onnan is. 

Ha a cégnek lennék úgy csinálnám, a saját magaspadlós kocsikat elengedném és helyettük is ezeket hoznám. Így akár még kifelé jól is tudná kommunikálni a cég a bérlés okait. Természetesen a Nyíradonyban "vázcserélt" magaspadlós MAN-okat azért tartaléknak meghagynám. A többi kuka. 

Az idő sürget, mielőbb lépni kell!

 

Előzmény: jbaal (63186)
NickUser Creative Commons License 2024.02.26 -3 0 63191

Néhány napja frissült az alkalmazás és valószínűleg kiszedték vagy kikapcsolták azt a funkciót, hogy megjelenítse a járattörléseket!?

Előzmény: jeek (63190)
jeek Creative Commons License 2024.02.26 0 3 63190

Mi történt?

rednalhgih Creative Commons License 2024.02.25 -1 4 63189

Telex...khmmm...na igen.

Ahhoz képest elég korrekt arányban tartalmaz dióféléket és allergéneket valamint valóságmorzsákat.

 

Nézzük akkor.

A legtöbb 16os ilyen,hétvégén is hasonló képeket lehet készíteni.

 

Szemetes megálló.Ez nekünk már fel sem tűnik csak egy gyüttment firkásznak :)

 

Merköröznekbammeg...ez annyira ízesen adja át a folklór lényegét.

 

Ékszervölgy?Ezt most olvasom harmadszor,a környezetem másképp ismeri .)

 

Büdös bácsi? Nem kizárólag 16os jelenség.

 

Háromezer lakos?Hát több lesz az ha belszámolnak mindenkit.

 

Bolt,iskola,gyógyszertár,vezetékesvíz?Ezeknek felesleges.Nincs az a hülye aki ott boltot nyit mert naponta feltörnék.El tudok képzelni egy kivénhedt roburt (mint mozgó boltot) ami mögött sorakoznának a máltai házikónál és nem terhelnék a bevásárlós csapatok főtérig ingyen a csuklósokat.Inkább járjon ki egy dobozos naponta mint hogy ők jöjjenek be a városba.

Iskola?Ki az a hülye tanerő aki vállaná a kiutazást ezekért?Ha lenne létszám se fizetnének annyit hogy bárki adná a fejét ilyesmire.

Gyógyszertár?Azt a dohányboltnál megoldják.

Vezetékes víz?Pont az lesz az első hogy a full veszteséges közműcég ott turkáljon hosszú kilométereket tudván hogy fizetni senki nem fog az elhasznált köbméterekért.

 

Mémaradtkiegyjárat?:)

Vannak ám igények na meg kell hagyni.Ahhoz képest hogy 80% ingyen utazik.

 

Érvénytelen jegyekkel próbálkoznak.Ez annyira tipikus hogy le sem kellett volna írni a cikkben.

 

Cihésen megterhelő?Köztudott hogy önként nem jelentkezne oda egy sofőr sem.

 

A buszokat persze nem forgatják :D

Ezen majdnem félrenyeltem az itókát.Jó van az oda négy öreg dízel.Sőt,Ikarus vagy valami tajgajáró amihez ért a műhely.

Leesik a firkásznak hogy itt szétkapják az utasteret szóval ettől jobbat nem is fognak látni.

Hogy mire használják az ablaktömítést ami méretre van gyártva valamint a "piroskalapácsot" az jó kérdés.Szuvenír?Mindegy csak szerezzünk?

 

Zúgolódik a nép ha kimarad a 16os? :D

Dejóóó,akkor szokják meg hogy vannak fontosabb vonalak ahol sűrűbben állnak (vagy ülnek) a fizetős utasok.

 

Hagyjuk ezt a 36os járatot.Engedjék el mert elszámolták.Látjuk a kihasználtságot.Van ettől nagyobb probléma is.

 

Nem általános a koszos utastér...khmm....végül is van úgy hogy látszik a sepregetés de nem viszik túlzásba.

 

Badány is vetít egy kicsit meg demeter is hozza a mozigépész formát.

Megneszelték a városházán hogy nem kerek a történet a szondin így felkérték a holdingvezért hogy járjon utána a dolgoknak.Pffff ....biztos jó ötlet ez?Lehet hogy egy külsős-független brigádnak más eredmény jönne ki? 

 

Nocsak február végén újra hatáskört szavazgatnak.

Monitorozás?Kontroll?Szankcionálás?

Ejjha még azt is megérjük hogy KO iroda lesz az emeleten rálátva a kapura és az udvarra.Kíváncsian várjuk a fejleményeket.

 

Azért becsúszott egy majdnem üres 2V szinvahídnál fotó a cikkbe.Ezzel is üzenni akartak?  

 

Előzmény: jbaal (63186)
Ben00 Creative Commons License 2024.02.25 0 4 63188

Ez a járat az utasok színvonalát mutatja.

Ha majd dolgoznak,adót-fizetnek és többet tesznek a közösbe akkor jobbat kapnak.

De momentán ezen a környéken a félóránkénti járat is nagyvonalú az ingyenélő lumpeneknek.

Előzmény: jbaal (63186)
Csak egy Volános Creative Commons License 2024.02.25 0 3 63187

Szerintem 20 évre szól a hitelesítés.

Előzmény: Farmerlegend (63182)
jbaal Creative Commons License 2024.02.25 0 12 63186

https://telex.hu/belfold/2024/02/25/miskolc-tomegkozlekedes-mvk-zrt-lyukovolgy

 

Na végre valami az országos médiában főcímlapon a Budapesten kívüli közlekedésről.

Egész korrekt összefoglaló, de a vége az, hogy semmi jó nem várható, majd ha jönnek a mindent megváltó uniós pénzek, akkor minden tökéletes lesz. Jó nagy baromság ez is, mert az unió üzemeltetésre úgysem fog pénzt adni, ha új járművek jönnek is, az is csak kb. 4-5 évre lesz megoldás, amíg le nem lakja ez az igénytelen cég.

N-core Creative Commons License 2024.02.21 0 4 63185

Frissítés jelent meg Androidon a MobilON-alkalmazáshoz. Megpróbáltam telepíteni: a frissítés sikertelen, többszöri próbálkozásra is. Jó, akkor letörlöm és újratelepítem - most már ezt se engedi. Csodálatos. 

Credo EN 9,5 Creative Commons License 2024.02.21 0 3 63184
rednalhgih Creative Commons License 2024.02.19 -1 1 63183

Milyen területre gondoltál telebuszos szolgáltatással?Afféle "krizataxi" megoldás mint amit tervezgettek?

Előzmény: Farmerlegend (63182)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.02.19 -4 7 63182

Érdeklődni szeretnék, hogy a komplett gázos állomány cseréjével foglalkozik már valaki? Ha jól tudom 10 évre kapták meg a gáztartály hitelesítését, az pedig még 2 év. Azok újbóli hitelesítése nem kevés pénz, ott nem működik az, hogy egy gyorskötözővel rögzítem. Ha minden felújítást (mert nyilván ilyenkor szelepeket, csöveket, a jó ég tudja még mit) cserélni kell, az szerintem buszonként 1-5 millió közé tehető (megjegyzem, nem értek hozzá, lehet nincs ennyi, az is lehet drágább) de induljunk ki 3 millióból. Az 75x3 millió (valóságban talán 65 kocsi jöhet szóba) azaz 225 millió. 65 kocsi esetében 195. Feltéve ha 3 millióból kijön. Ekkor még nem beszéltünk arról, hogy ezek a buszok a végüket járják, nem egyszer hallottam most amint bejöttek ezek a 10 fokok, úgy zúgott már most némelyik mint nyáron, mindezt klíma nélkül. Ezeknek annyi. Km sem kevés van bennük, új technológia lévén többé kevésbé teljesítették amit kell, tovább kell lépni, el kell őket engedni. Ezekre most már irdatlan pénzt kellene költeni, miközben a jól megkötött lízing szerződés sincs még kifizetve.

Magyarul 2 év múlva aktuális a tartály történet. Azaz 2 évük van pályázati úton mielőbb a teljes buszállományt lecserélni normális dízelre. Úgy 150 db új buszra lenne szükség. Ebből úgy 90 csuklósra. 

Nem tudom pályázat tekintetében a dízel mennyire favorizált, azonban az lenne az ésszerű. Természetesen nem zárkózom el attól, hogy új generációs MAN gázosban gondolkozzanak, de azokat már jóval kisebb számban lenne opció pályázni. 

Elektromos, hát... Ha tudnának még akasztani 10-20 db BYD-et az jó lehet ideig óráig, azonban ezt az irányt sem favorizálnám. Ha csak nem tudja a gyártó megoldani a nagyobb kapacitást a töltöttséget illetően.

Midiket is lehetne hozni, persze nem ilyen semmire se jó Ivecokat. Sok új területet kellene kiszolgálni telebuszos szolgáltatással többek között. 

A bérelt buszokat is egyszer vissza kéne adni... 

A régi dízelek meg kirohadtak már a cég alól. Mielőbbi csere indokolt. 

2 év... Ez idő alatt kellene 150 új buszt hozni úgy, hogy a 2. év végére mind a 150 ide is érkezzen. 

Addig pedig további bérlést eszközölni, hogy a folyamatosan kiselejtezett példányok pótolva legyenek...

Farmerlegend Creative Commons License 2024.02.19 -3 8 63181

3-ason, 20A-son 40 perces lyukak... A 36-os ma is megszünt, talán 1 ha leközlekedik. De van 1 órás követés 11-esen és 4-esen is maradnak ki a szokásos járatok.

Kérdezem én laikusként, ennek a tarthatatlan állapotnak mikor lesz végre felelőse? Csak mert október 14 óta eltelt 4 hónap és ez csak egyre szarabb. Szóval meddig megy még ez a bohózat? Meddig lehet ezt tűrni?

Ha nincs pénz abba kell hagyni az egészet és leállni. Ha van pénz csak nem tudják megoldani akkor meg fel kell állni a karosszékből és távozni amíg nem a nép rángatja ki őket. Értem én, hogy majd nyárig elketyeg ez így valahogy aztán jujj majd nem kell annyi busz/sofőr. És szeptembertől mi lesz? Vagy az senkit nem érdekel mert addig úgyis van még pár hónap? Meg úgy egyáltalán, nyáron mi fog járni? A CNG-k még egy forró nyarat nem nagyon fognak kibírni amilyen állapotban azok már vannak...

Kisafka Creative Commons License 2024.02.17 -2 3 63180

mint ahogy a hejőparki visszavágásnál is elmondtam, ezekkel az elefántkörömreszelésekkel semmit se takarítasz meg

Előzmény: rednalhgih (63178)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.02.17 -4 2 63179

Attól mert 1 megállóval visszább vágod ami nem több 3-400 méternél azzal sokat nem nyersz, ellenben teljesen szétvered az egészet.

A 30-31-et sokan használják fent is, sőt kora reggelente a 31-es mondhatni tömötten érkezik már az Ifjúságra.

Előzmény: rednalhgih (63178)
rednalhgih Creative Commons License 2024.02.17 -1 1 63178

Ha volt is ilyen tervük akkor nem biztos hogy a legkedveltebb 35ös fordítandó hajóson.Ugyanis az otp után van bőven tízemeletes ami plusz gyaloglást jelentene rengeteg avasinak hazafelé hajós BE megállótól.

Azt el tudom képzelni hogy a 30/31 párost fordítanák vissza leszih megálló előtt.Létezik egy nagyméretű aszfaltozott rész 4-5 parkoló autóval és szelektív gyűjtővel ahol létre lehetne hozni megállót.A pattantyús környékén már négyemeletesek vannak,ergo a vonatozásra is kevesebb igény létezhet tiszaira mint a tízemeletesek környékén.

Kábé 340 méter gyalog a legfelső paneltől és a jelenlegi leszih BE megállótól 50 méter lehet.

Legtöbb avasi járatra a full üres hegymenet jellemző leszih-kilátó szakaszon.Ez 20 éve is így történt és manapság még inkább jellemző.

Klasszikus 30/31 felhasználók nem a kilátó környékén keresendők hanem lentebb ,főleg diákok és egyetemista bérlők akik délután vonattal mennek haza.

A pattantyús környékének el kell(ene) fogadnia hogy 340 métert szükséges gyalogolni a játszótérig ha vonatra igyekezne.Ebben az anyagi helyzetben óriási luxus-majdnem mindig-üresen járatni leszihtől mindkét tiszais szólót (nyáron láttunk ugye csuklóst 10-12 emberkével)

Simán elvernek mindkét tiszais járattal kilátóig napi 15 kilométert mondhatni full üresen.

Szép összeg lehet évente ez a több mint 4000 kilométer,benne lehet úgy 30-40 millióba az adófizetőknek.A jellemzően hót üres szóló.

(Kell az a két végállomás vagy elég lenne a tiszai?)

 

 

Előzmény: Farmerlegend (63177)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.02.17 -1 3 63177

A KO véletlenül a 35-ösök felét nem a Hajóson akarta fordítani? Tehát köztudott ez a témákör, csak valamiért ez az ötlet megbukott, noha a szóló gond nélkül megfordul. Kényszerből és üzemszervezési okokból megy fel mindegyik. 

Előzmény: rednalhgih (63174)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.02.17 -2 4 63176

Egyelőre ott tartunk a ZOO lehet újra se tud indulni. Az út autóval is kb járhatatlan kategória kezd lenni, ki is tablázták a Majálisnál, behajtás csak saját felelősségre. Már régen újra kellett volna aszfaltozni az egész utcát fel/le, s nem csak május elsején parádézni a környéken... Azzal a régi szanatóriummal se ártana végre kezdeni valamit. Mondjuk eleve faszság volt az enyészetre bízni és nem hasznosítani semmire azt az amúgy igen jól működő szép környezetben lévő építményt. 

Előzmény: NickUser (63175)
NickUser Creative Commons License 2024.02.17 -5 0 63175

Tudom, hogy ezt már írtam, de nem lehetne az 1-es és az 5-ös járatot összevonni hétvégén és ezen szóló összevont járat félóránként közlekedne? A 15-ös menne óránként, valamint a ZOO pedig szintén mehetne Lillafüredre hétvégén és ekkor nem kéne külön kérni, hogy közlekedjen.

Felső-Majláthnál 15 percenként felváltva mennének a buszok Lillafüredre akkor, amikor nyári hétvége van. Esetleg délután pedig Lillafüredről történne Majláth felé az egyenletes 15 percezés.

Előzmény: gábris (63172)
rednalhgih Creative Commons License 2024.02.17 0 3 63174

Nem csak nekem szúrt szemet a jezsu-kilátó üresen furikázó töméntelen járata ezek szerint.Lefelé több ilyet látni akár üresen érkező 35ös szóló avasi gimnáziumhoz.Ideje lenne egy járatot megvágni platánnál (vagy postánál) mert verik el a pénzt egy évtizede hármasütemre eredmény nélkül.

Jó buli a környéknek hogy kilátó-leszih-hajós szakaszon zúdulnak le a buszok csak értelme semmi a látottak alapján.A hajós coop után meg végképp értelmetlen ennyi buszt felvinni végállomásra.

Be kell(ene) látni a városházának hogy a körjárat és a kilátós buszok mennyisége túl sok kínálat hármasütemnek.Nincs rá szükségük.Közben görömbölyre meg falusi ellátás jut vagy említhetném bármelyik külső területet.

Abból kiindulva hogy 29,39,30,31,32,34,35,36,G járatok mennyi kilométert pusztítanak egy hétköznap szép summa lehet a hármasütem ilyen elegánsan nagyvonalú kiszolgálása.

Van itt pénz lóvéra :)

Előzmény: NickUser (63168)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!