Keresés

Részletes keresés

Káun Creative Commons License 2023.11.03 0 0 109550

Ismerem olyat aki 10 évet dolgozott vele 

Nálad amúgy meghatározóbb volt a BKV ,ezáltal a helyi buszok,járat ?Vagy ha nem ott, akkor távolságin voltál.helyköziben keveset mentél úgy vettem ki 

Előzmény: trizs77 (109544)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 109549

Az első 400-as buszt kb. 1978-ban vagy 1979-ben ( ? ? ) láttuk a KÖTUKI-ban.

Ehhez képest az első közforgalmú 1985-ben állt forgalomba.

 

Nem kapkodták el.

Lett volna idő kipróbálni.

 

 

Előzmény: T 6 (109548)
T 6 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 109548

A proto Ik 280 troliknál, működött a naplózás, mondjuk az elektronika részre vonatkozóan.

Amúgy a 400-asoknál kezdődött, hogy a mély vízbe dobták őket. Rendben, hogy a protókat vizsgálták, nyúzták, kérdeztek, de a szériánál nem volt már idő üzemeltetői véleményezésre, komolyabb változtatásra, ahogy érzem.

Sajnos a fejlesztése a 70-es évek végétől elhúzódott, vagy félre lett rakva, amikor meg sürgősen aktuális lett a típusváltás, nem egy már kiforrott konstrukcióhoz lett nyúlva. A 0 szériát hamarabb ki kellett volna hozni, tanulni belőle.

Manapság meg semmi, még ennyi előfutár dolog sincs már, hanem az új típus egyből az utakon szériában. Pedig egy kis 0 szériával,nyüstöléssel pl. az Off Modulo villanybusz, vagy 405, 412 stb. tömeges probléma is megelőzhető lett volna. 

Előzmény: trizs77 (109546)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.11.02 -1 1 109547

Mintha nem is a későbbi akár 30 éves kort is megért társaik típusába tartoztak volna az ilyen 'tartósságukkal'.

 

Mivel azokat is életükben 3-4x újjáépítették gyakorlatilag. 

Előzmény: AKF996 (109545)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.02 0 2 109546

Ha nem is napi de havi vendég voltam az IKARUS-ban kb. 1970-től.

Onnan, abból írtam évfolyam munkákat.....................:-)))

 

Sok vezető tervező mondta akkoriban, hogy a készülő null szériák üzeméről, gyűjtsenek üzemeltetői véleményeket.

buszvezetőktől, szerelőktől, alkalmazó vállalatoktól.

 

Olyan havi 200 forintot javasoltak adni azoknak akik napló szerűen beszámolnak az ilyen buszokkal szerzett tapasztalataikról.

Meglepetésemre az akkor létező Közlekedési dolgozók Szakszervezete fúrta meg az egészet.

Az IKARUS mérnökeinek legnagyobb bosszúságára.

 

Ezért a protótípusokat ugyan vissza vitték a gyárba (nem mindegyiket) és szétbontották, megpróbáltak belőle tanulni.

Ez jó ötlet volt.

 

Jobb lett volna ha nem fél tucat vagy tucat buszt tudnak szétbontani, hanem 50-100-150 buszról lesz írásos tapasztalatuk.

 

 

Előzmény: AKF996 (109545)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.02 -1 0 109545

"A protótípusok utáni null széria, 1970-ben

GC 28-24-től GC 2986-ig kb. 55 db (?) egyértelműen kudarc."

"Ikarus-280.

Lásd mint a 260"

 

Pont nem olyan régen a kérdésemre volt itt szó róla, hogy anno például a GC 05-10-es frsz.-ú proto-280-asnak is miért volt olyan rövid élete, hogy a prototípus szerepet betöltő három éves karrierje, meg egy szintén rövid (1973-től 1977-ig tartó) debreceni közforgalmban betöltött ideje után egyből lett selejteve már '77-ben. Nos, itt a válasz, hogy mi történt vele:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158071529&t=9043237

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158074503&t=9043237

Szóval ezt még górcső alá is vették utána - a selejtezésekor - tüzetesen, megbontásos vizsgálattal stb., és már 6-7 éves korában így nézett ki a belső vázszerkezete. Tehát ezek a proto- meg nullszériák még tényleg valahogy annyira mások voltak, mintha teljesen másféle anyagokból készültek volna, mint a későbbi szériagépek. Mintha nem is a későbbi akár 30 éves kort is megért társaik típusába tartoztak volna az ilyen 'tartósságukkal'.

Előzmény: trizs77 (109503)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.02 0 3 109544

Erről mást kérdezz meg.

 

Igen keveset, talán 30-40 szolgálatot vezettem Ik-266 és Ikarus 260.32 helyközi buszt.

Ebből is kb. 15-20 szolgálat az említett egy-másfél hónapos Budapest-Dunaújváros kisérleti kocsis valami volt.

 

Olyanokat kérdezd erről akik mindkettővel végig csináltak minimum egy évet és van/volt tapasztaltuk mindkét típussal mind a négy évszakban.

 

 

Előzmény: Káun (109542)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.11.02 0 1 109543

A laprugós pattogás nyilván nem versenyezhet a légrugóval... 

Előzmény: Káun (109542)
Káun Creative Commons License 2023.11.02 0 0 109542

Vezetésileg?

Előzmény: trizs77 (109540)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.11.02 0 1 109541

Egyszerűbb fenntartása volt nyilván a 266-nak, laprugós, nem légrugós, a farmotor is szerelhetőbb mint a padló alatti... 

 

Ajtóelrendezés az "vidéki" használatban kb tök mindegy. 

Előzmény: Káun (109538)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.02 0 1 109540

A 260.32-nek elég rossz volt a szigetelése.

Nincs ezen mit szépíteni.

Tényleg így volt.

Havas időben mindkét ajtó alatt szépen behordta a havat.

 

Pár üléssel kevesebb is volt benne mint egy 266.25-ben.

 

 

Előzmény: Káun (109538)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.02 0 1 109539

A Volánbusznál a 266 nem volt népszerű.

Nagyon nem.

 

A Vértes Volánnál meg a 266 volt az Isten.

Különböző meglátási vagy megközelítési dolgok.

Nincs ezzel semmi baj.

 

 

Előzmény: Káun (109537)
Káun Creative Commons License 2023.11.02 0 0 109538

Egyébként műszakilag rosszabb volt a 260as mint a 266.Legalábbis amit tapasztaltam.elrendezésre is ugye nyilván, mert elől hátul volt ajtaja.

Előzmény: Káun (109537)
Káun Creative Commons License 2023.11.02 0 0 109537

de amúgy 1982 ben csak a volánbusz vett 260.32 t,más nem.

Egy ilyen nagy cég hamarabb korszerűsteni akarta a flottát, a 266-osnál korszerűbb 260 assal.Szerintem ez is belejátszott.

 

Előzmény: trizs77 (109536)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.02 0 3 109536

A Volánbusz az Ikarus 266 -sok vásárlását mért fejezte be 1981-ben?

Csak simán a 260.32 jött 82-től,  és azért hagytak vele fel?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ez nem volt saját döntés.

Ilyen ügyekben a Volán Tröszt és az Ikarus egyezkedett.

Az más kérdés, hogy a 20.számú Volán (VB) vezérigazgatójának volt olyan szava, hogy ezt módosíthatta volna ha akarja.Nem akarta.

 

Csak 1984 után dönthettek a Volán társaságok - fokozatosan - a saját beszerzés mellett.

Ez is harc eredménye volt.

 

Sok volán az utolsó percekig kitartott az Ik-266 mellett.

 

Káun Creative Commons License 2023.11.02 0 0 109535

Köszi 

Előzmény: Jobbramagyar (109534)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.11.02 0 0 109534

Igy van. 

Előzmény: Káun (109533)
Káun Creative Commons License 2023.11.02 0 0 109533

Értem.azóta még kevesebb lett, bár ez nem jelent gondot a kocsikiadásnal.

A Volánbusz az Ikarus 266 osok vásárlasát mért fejezte be 1981 ben? Csak simán a 260.32 jött 82 től,  és azért hagytak vele fel?

Előzmény: trizs77 (109532)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.02 0 3 109532

Nálunk nem 4 diszpécser volt a telephelyen hanem tizen sokan.

Egy műszakban voltak hárman vagy négyen.

Általában 12 óráztak.

Kb. 90%-k nő volt.

 

Hogy bonyolítsam hajnali négytől kb. 8.00-ig négyen voltak, de délután csak ketten.

 

 

Előzmény: Káun (109531)
Káun Creative Commons License 2023.11.02 0 0 109531

Valahogy a volánbusznál rendszeresnek gondolnám ezeket a dolgokat..

Nyilván minden telephelyre külön diszpécserek voltak.Ahogy ma is.Eg telephelyen 4 elég volt ,nem?

Előzmény: trizs77 (109530)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.02 0 4 109530

Nem volt lényeges.

 

A rossz német tudásommal valami olyat mondtam neki, hogy :

 

..." a reggeli diszpécser lányok így adták oda a javító könyvet, stb...."

 

Erre kérdezett rá, : Maguknál hány diszpécser lány van reggel szolgálatban ?

Mondtam, hogy : Négy.

Erre volt a válasz kérdése, hogy :...Néééégy ? Hát mennyi buszuk van?

Stb.

 

Amúgy  24 Volán társaságból nem a Volánbusz volt a legnagyobb hanem az 1-es Volán.

Őket követte a 21.számú volán.

És talán harmadik volt a Volánbusz.

Előzmény: Káun (109529)
Káun Creative Commons License 2023.11.02 -2 0 109529

A buszok száma miért volt olyan lényeges?Pont a VB volt a legnagyobb volán cég m.on.

Amúgy egy C56 os is érvényes műszaki nêlkül ment a Mátra volánnál anno, fültanúja voltam hogy a buszsofőr azt beszélte valakivel, hogy reméli nem bukik le a busszal.Azon utaztam is.

Előzmény: trizs77 (109528)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.02 0 4 109528

Érvénytelen műszaki vizsga.

 

De ha lebukott volna , vagy te akár, a céget vették volna elő vagy téged,a sofőrt?

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jogilag a buszvezető felelős ezért ha kivitte a kapun a buszt.

Büntethető.

Pampoghat ellene de nem lesz igaza.

 

Egyszer 1988 vagy 89-ben kiintett az osztrák rendőr az osztrák 10-es úton Bruck an der Leitha után, pont egy Ik-250-nel.

Még nem volt meg az autópálya.

 

Elkérte a papírokat.

Odaadtam.

Általában rendben volt.

 

Odaadtam neki a javító könyvet, aminek a műbőr borításán elöl volt egy zseb, abban volt a forgalmi.

Kivette, megnézte.

Rendben volt.

De mikor tette vissza rájött, hogy a rendszám nem stimmel.

Rákérdezett.

Mondtam neki, hogy fogalmam sincs, reggel így adta a kezembe a diszpécser.

Hümmögött.

Megkérdezte hány busza van a cégnek?

Rávágtam, hogy 1200 db.***

Elkerekedett a szeme.

Visszakérdezett, hogy az országban országban?

Nem válaszoltam.

Ez csak a mi cégünk VOLÁNBUSZ.

Van még másik 18 cég is.

 

Legyintett egyet és tovább elengedett.

Ha megbüntet, jogilag egy szót se szólhattam volna.

 

*** = Akkor már nem volt 1200 db busza a cégnek.

 

Előzmény: Káun (109523)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 109527

köszönöm.

Azt lehet tudni, hogy a LIJN-nek a próba kocsin kívül szállítottak sorozatot is ?

Előzmény: nohab (109525)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.11.02 0 0 109526

Olyan Faroshoz hasonlóan szembefordított üléses páholyt szerintem nem is láttam másik 250-esben :) 

Előzmény: trizs77 (109522)
nohab Creative Commons License 2023.11.02 0 3 109525

Ez a bemutató kocsi nagyjából 100%-ban kínai. Ha komolyabb megrendelés lesz belőle, akkor ugyanazt az utat fogja bejárni mint a szóló változat, azaz Székesfehérváron lesz a gyártás jelentős része.

Előzmény: trizs77 (109500)
Káun Creative Commons License 2023.11.02 -1 1 109524

Az nagyon jó kocsi, bár most se használják gyakran szerintem .De korábban is megkimélt kocsi volt ja.2015 ben került ujfiguráékhoz .

Előzmény: Jobbramagyar (109521)
Káun Creative Commons License 2023.11.02 -1 0 109523

Szerintem azok se nézték akik ezzel a 280 assal jártak.

De ha lebukott volna , vagy te akár, a céget vették volna elő vagy téged,a sofőrt?

Előzmény: trizs77 (109520)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.02 0 1 109522

Az üléskiosztása nagyon tetszett.

Nagy lábterek, kényelmes ülések.

 

Nem emlékszem pontosan, de mintha 2356-os motor lett volna benne.

 

Előzmény: Jobbramagyar (109521)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.11.02 0 0 109521

Az egész életében nagyon keveset ment. 

Előzmény: Káun (109517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!