Ez a topik a légjáró lelkületű kezdők, és a náluk képzettebb gyakorló szakmabeliek topikja, ahol választ kaphat az érdeklődő a tanulással kapcsolatos kérdéseire.
Rendszeresen fordul elő sajnos fizetős kurzusok meghirdetése, ami az index beleegyezése nélkül tilos. Ha konkrét kérdés merül fel képzéssel kapcsolatban, az megválaszolható természetesen. A fizetős tanfolyam toborzó és bármilyen reklámtevékenység viszont nem megengedett.
Szerencsére még van olyan ATPL elméleti tanfolyam itthon ami tantermes és színvonalas. Pl Nyíregyen, az egyetemi képzés keretein belül biztosan, tudomásom szerint moduláris/integrált tanfolyamon is van rá lehetőség. A másik Budapesten, a Malév Repülőklub szervez tanfolyamot, ahol az előadók nagy része ugyan az mint Nyíregyen, szóval vagy ott oktató, vagy oda meghívott szakember az adott területről, esetleg ott végzett. Azthiszem pont ma van a tájékoztató.
A vizsga valóban nyomkódós, viszont ha nem is mindenre, azért pár dologra szükséged lehet később is amit nem árt megérteni, bár fel lehet dolgozni becsületesen távoktatásos anyagokból is. Illetve vannak fórumok ahol akár elakadás esetén is hamar kapsz választ.
Jó eséllyel több iskola kell ahhoz, hogy moduláris úton végig érj a folyamaton.
Ne félj ettől, van ott is konzultáció, ha nem értesz valamit. A vizsga úgyis nyomkodós, jó magyarázatokkal és nagyon jó anyagokat lehet találni a neten.
Sziasztok, elhatároztam hogy bele kezdek a pilóta karrierembe és elkezdem a képzést. Azonban nem tudom eldönteni hogy hol lenne a legjobb elkezdeni. Olyan iskolát keresek ahol egészen légitásasági tehát ATPL, JOT stb képzésekig el tudnak vinni. Elsősorban Budapesten és környékén szeretnék találni egy alkalmas iskolát. Nem egyetemi képzést szeretnék elkezdeni. A Cavokot néztem ami gödöllőn van ott az egyetlen aggályom hogy az elméleti anyag táv oktatásban tehát internetes anyagokon,teszteken keresztül történik, és nemtudom ez mennyire lehet hátrány egy vizsgán hogy nem egy oktató magyarázza el neked. A kérdésem az lenne hogy tud bárki ajánlani még iskolát ahol színvonalas az oktatás,megvannak a kellő eszközök,és oktatók?
Sziasztok! Eldöntöttem, hogy belevágok, és februártól elkezdem a pilóta képzést a BME-n. Nagyon hálás lennék, ha valaki, aki itt végzett, vagy ide jár válaszolna privátban pár kérdésemre a képzéssel kapcsolatban. Az email címem publikus. Előre is köszi.
Légitársasága válogatja, kinél mennyi óra kell. Ez legfőképp attól függ mennyire kell a pilóta. 10 éve 500-1000 óra alatt esélytelen volt a dolog. Most a Wizzhez hivatalosan 300 óra kell, de ha integrált képzésben végez valaki a szerződött intézményeken (Nyíregyháza, BME), akkor elég a 170-200 óra. A Travel Service is 200 órával már vesz fel embereket, Ryanair szintén.
Lehet hogy már volt ilyen kérdés,lehet figyelmetlen voltam azért nem találtam. Sok helyről sok félét hallok hogy egy kezdő pilótával hány repült órával állnak szóba. Lentebb láttam egy linket ahol a LOT már 200órátol hirdeti az állást ami elég kecsegtető lehet. A kérdésem az lenne mennyire általános hogy,200-300órával már be lehet kerülni akár Wizz airhez akár valamelyik fapadhoz. Utóbb most azt is hallottam hogy a Wizz airhez már 500óra kell, de annyi mindent hall az ember, hátha van itt valaki aki tud pontosabb számokat mondani.Előre is köszönöm.
Köszönöm szépen! Pontosan erre gondoltam, a nem egyértelműen kapcsolódó témakörökre.
Nem vagyok mérnök sajnos, építészként végeztem a MOME-n. Matekot nem tanítottak, de a statikánk az ugyanaz volt, mint a műszakin. Érdekes helyzet, tudom. Ezért nem tudok Nyíregyházára sem menni, így marad a BME.
Ha mérnök vagy, akkor a matek és a mechanika valószínűleg nem okoz gondot. Az elektrotechnikára viszont szükséged lesz a müszertanban és az automatikus fedélzeti rendszerekben, ezért ezt az anyagrészt nézd át a középiskolai anyagból. Integrált vagy modulképzésbe nevezel be? Vagy csak az ATPL elméletet csinálod?
Hamarosan végre megkezdem az ATPL képzésem, már csak néhány hónap van hátra. Hosszú idő volt idáig eljutni, és már magyon várom.
A kérdésem: mik azok a témakörök fizikából és matematikából, amit érdemes átnézni, hogy képben legyek. Statikát tanultam egyetemen, de sok olyan témakör lehet, amit 10+ éve tanítottak utoljára, és azóta se használtam. Gondolok olyanra, hogy pl. elektromosságról van-e szó, mondjuk valamilyen gépismerettel kapcsolatos témakörben, vagy bármire, ami nem annyira egyértelműen része, mint mondjuk a Bernoulli hatás.
Ezeket szeretném átnézni a kezdésig, hogy ne akkor derüljön ki, hogy valami homályos. És persze azért is kérdezem, hogy ne kelljen átnyalni az egész gimis fizika tananyagot.
A Nyíregyházi Egyetem és a Tréner Kft. tisztelettel meghívja Önt az
„50 ÉVES A NYÍREGYHÁZI PILÓTAKÉPZÉS”
jubileumi konferenciára
Nyíregyháza, 2018. szeptember 14.
Program:
14:00-15:00 Regisztráció 15:00-15:15 Megnyitó, köszöntők 15:15-15:30 A Műszaki és Agrártudományi Intézet szerepe a felsőfokú pilótaképzésben Dr. Kovács Zoltán intézetigazgató, mb. általános rektorhelyettes 15:30-16:00 A kezdetektől napjainkig – visszatekintés az elmúlt 50 év történéseire Szelestey Gyula ny. főiskolai docens 16:00-16:30 A Tréner Kft. szerepe a gyakorlati képzésben Horváth Tibor Péter, Horváth Péter Tréner Kft. 16:30-16:45 Kávészünet 16:45-18:00 Interaktív pódiumbeszélgetés a meghívott szakemberekkel és résztvevőkkel 18:00-18:30 A Műszaki és Agrártudományi Intézet laboratóriumainak megtekintése 19:00-22:00 Díszvacsora
Kísérőprogramok:
13:00-14:30 Nosztalgia látogatás a Nyíregyházi Repülőtéren Részvételi szándékát kérjük az előzetes regisztráció során jelezze! 13:00-19:00 Fotókiállítás az elmúlt 50 év eseményeiből
A jubileumi konferencia fővédnöke:
Vassné dr. Figula Erika rektor
A konferencia helyszíne: Nyíregyházi Egyetem Műszaki és Agrártudományi Intézet CA113-as előadó (4400 Nyíregyháza, Kótaji út 9-11.)
A rendezvényen való részvétel regisztrációhoz kötött!
Részvételi szándékát kérjük, hogy 2018. augusztus 31-ig az alábbi oldalon szíveskedjék jelezni:
Sziasztok, nekem is lenne pár kérdésem a kezdő pilóták életéről. Általában egy fapados légitársaságnál (Wizz Air, Ryanair) elhelyezkedő kezdő pilótát mennyi időre helyeznek ki egy külföldi bázisra, milyen gyakran helyezik át egy-egy újabb helyre? Egyszerre csak egy bázisról dolgoznak, vagy akár felváltva többről is? Ki kell költözni egy megadott országba, albérletet keresni magadnak, vagy ennél mobilabb vagy, biztosítanak szállást/szállodát az aktuális bázis városában? Szabadidőben a rendszeres hazautazás mennyire megoldható? A pilóták a saját légitársaságukkal ingyen repülhetnek?
- Európában a legalacsonyabb a közforgalmú pilóták átlagéletkora (43.7 év) - a légitársaságok továbbra önáló iskolákból veszik fel a pilótáik felét, de egyre emelkedik a célzott légitársasági képzési programokból pilótaként elhelyezkedő jelöltek száma is - a pilóták mindössze 5%-a nő, és a légitársaságok igyekeznek még több női pilótát csábítani erre a területre, hogy enyhítsék a munkaerőhiányt.
Persze, fel kell készülni, aztán úgy menni neki ezeknek a dolgoknak. Frissen végzett pilótaként gondolom még nehezebb bekerülni ezekre a helyekre, vagyis biztosan több repült órát várnak el, és így csak később kerülhetsz ilyen helyekre mint a Ryanair. Vagy rosszul tudom? Kezdőként milyen kilátások vannak az elhelyezkedésre?
Ehhez még annyit hozzá tennék, hogy a csődbe ment Monarch, Air Berlin stb... pilótái egymás után buknak meg a Ryanair felvételijén. Ezzel csak azt szeretném érzékeltetni, hogy a Ryanair még ebben a soha nem látott pilótahiányban is alaposan megválogatja, hogy kit vesz fel. Ezzel persze nem eltántorítani akarlak, sokkal inkább motiválni ;-)
Bármilyen vizsga, vagy felvételi nehézsége relatív. Minden attól függ, hogy mennyire készülsz fel. Ha nem készülsz fel rendesen, akkor nehéz. Ha rendesen felkészülsz, akkor nem érhet meglepetés.
Köszönöm szépen az infót. Úgy hallottam, hogy nem túl könnyű bekerülni a Ryanair-hez, kezdő pilótaként aztán meg végképp nem. Az egyetem elvégzése után mennyi esélyem lehet bekerülni a Ryanair-hez, vagy akár a Wizzair-hez? Mivel nyilván a legjobb lenne, ha egy hazai bázisú társasághoz kerülnék be, de legalább is ne az Isten háta mögé valahova.
Tudnál válaszolni légyszíves egy-két kérdésemre? Csak hogy tisztázódjon bennem pár dolog, mivel gondolkozok rajta, hogy elkezdeném jövőre Nyíregyházán a pilóta képzést. Az első kérdésem az lenne, hogyha ennyi pénzt költesz a képzésre az egyetemi évek alatt, és mind ezt diákhitelből szeretnéd fedezni, akkor vajon mennyire éri meg bele vágni a dologba, annak tudatában hogyha ez nem jönne össze akkor rengeteg visszafizetendő hitel marad a nyakadon? Tehát, hány év után jutsz el oda, hogy rendes fizetésed lesz, amiből aztán tudsz majd törleszteni? A második, és egyben legfontosabb kérdésem, mivel lány létemre szeretnék pilóta lenni, hogy emellett mennyi időd van a családra, családalapításra, gyerekeid felnevelésére? Mivel engem a legtöbben ezért próbálnak lebeszélni róla, hogyha pilóta leszel, akkor búcsút inthetsz a családi életnek a későbbiekben.
Igen, keveseknek, mert a legtöbb fapad már rég nem 1 reptér köré szerveződik mint egy elavult nemzeti légitársaság, hanem több bázison vannak szétszórva a repülőgépei. Tehát a budapesti bázison lehet hogy nincs, vagy ha van, akkor kevés gép állomásozik. Ahogy haladsz előre a szenioritási ranglétrán, úgy kerülhetsz el az isten háta mögötti bázisokról jobb helyekre. Sőt, tapasztalt első tisztként akár a kedvenc bázisodra is kerülhetsz ha egy kis szerencséd van. Na de ha eljön az idő arra, hogy kapitánnyá lépj előre, akkor lehet hogy kezdődik megint elölről, valami béna helyre kell kimenni 2-4 évre, aztán ahogy haladsz előre, úgy nyílnak meg jobb helyek.
A beosztásról nem tudok pontos információkat. Az látszik, hogy szándékosan nem szúrnak ki senkivel, és igyekeznek koncentrálni a munkát. Tehát minél messzebbről jársz a bázisodra, annál gyakoribb az a lehetőség, hogy intenzíven repülsz 1-2 hetet a maximális közeli óraszámmal, aztán otthon töltesz 1 teljes hetet. De az ingázással is számolnod kell az otthonod és a bázisod között, az is nagyon sok időt elvesz és fárasztó is. Nem könnyű még a tapasztalt légiforgalmi pilótáknak sem, de hozzá lehet szokni.
Nem Baj hogy nyers vagy, legalabb tisztába tetted nekem a dolgokat. Ha jól értem tehát keveseknek adatig meg hogy pesti bázisú munkát kapjnak, illetve ha kapnak gondolom több év utan.Mivel egyenlore semmi tapasztalatom a téren, még az lenne a kérdésem, hogy egy olyan légitársaságnál,ahová bekerülhetek a képzés végén,hogy néz ki egy beosztás? Értem itt hogy több napig vagy távol, vagy pedig általában rövid távú járatok és ezért, viszel napi 1-2gépet, aztán este haza? Nyilván esti beosztással fordítva.