Keresés

Részletes keresés

eric35 Creative Commons License 2021.03.09 0 0 3049

Fenébe a BKV-val, tényleg ez a 3700 méter hegyipálya a púp a hátukon?

Előzmény: HBweb hu (3048)
HBweb hu Creative Commons License 2021.03.09 -1 1 3048

Nem, megszüntetni (egyelőre) nem merik, bár az "ideiglenes üzemszünet" javaslatként náluk sűrűn előfordul. Másról van szó, de erről hadd nyilatkozzon először a BKV, vagy a megkérdezője. 

Előzmény: eric35 (3047)
eric35 Creative Commons License 2021.03.09 0 0 3047

Csak nem akarják beszántani kompletten az egészet?

Előzmény: HBweb hu (3043)
eric35 Creative Commons License 2021.03.09 0 0 3046

Nah most már tényleg kíváncsi vagyok.

Előzmény: HBweb hu (3045)
HBweb hu Creative Commons License 2021.03.09 -1 1 3045

A BKV ördögi terve nem ez. Sokkal durvábbat képzeljetek el. 

In-formálisan már fel lett téve nekik a kérdés azt illetően, várjuk a választ. Egyelőre zavarban vannak...

Előzmény: Peti817172M (3044)
Peti817172M Creative Commons License 2021.03.09 -1 0 3044

Legfeljebb az egész pótkocsit átalakítják kerékpárosra :)

Előzmény: HBweb hu (3043)
HBweb hu Creative Commons License 2021.03.09 -1 1 3043

Mivelhogy' hétvégi napokon a Fogas elsősorban kiránduló- és kerékpárosliftként működik, van jelentősége annak, hogy óránként 3, 4, vagy 5 járat döcög-e fel. 

Bár...

Ha a pletykaként fellobbant és eleddig még meg nem cáfolt ördögi terve a BKV-nak valóra válik, akkor nem lesz kérdés, hogy 4, vagy 5 járat haladjon fel, örülnek majd, ha a 3 is összejön...

:-(

Korszerűsítés? Zöld program? Széll-Normafa? Új járművek

A jelen helyzetben egyre messzebb kerül. A Főváros és a BKV épp az ellenkezője felé hajtja a kereket...

Előzmény: névtelen (3042)
névtelen Creative Commons License 2021.03.09 0 0 3042

Most csak gondolatkísérlet, de ebben a helyzetben van értelme 15 percenként járni, hogy abban 8 perccel több várakozás van?

Nem lenne jobb 20 percenként, de normális menetidővel? Matekul megfogalmazva: 8 perc > (20 perc-15 perc).

Peti817172M Creative Commons License 2021.03.08 -1 0 3041

Tulajdonképpen ebben az esetben is lehetne 12, de akár 8 perc is, csak életszerűtlenül sok szerelvény kéne, és majdnem 40 perces menetidő mindkét irányba.

Előzmény: paca664 (3038)
Peti817172M Creative Commons License 2021.03.08 -1 0 3040

Akkor biza búcsú a 12 perces követéstől, és a hétvégi 14-16 perces hegymeneti menetidőtől.

Előzmény: paca664 (3039)
paca664 Creative Commons License 2021.03.08 0 0 3039

És fordítva?

Előzmény: Peti817172M (3036)
paca664 Creative Commons License 2021.03.08 0 0 3038

A fogas menetrendje ennél kicsit bonyolultabb műfaj, mert hegymenetben csak akkor járhatsz be az állomásközbe amikor a völgymeneti az állomásköz előtt már biztosan megállt.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (3037)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2021.03.08 0 0 3037

Számolgattam én is egy kicsit, Erdei iskola megszűnését feltételezve. A lehető legrövidebb valós menetidőkből kiindulva, ami most hegymenetben 14, völgymenetben 15 perc, sikerült olyan menetrendet megalkotni elméletben, amivel még a 12 perces követés is megoldható lenne.

 

Úgy sikerült a kereszteket meghatározni, hogy a hegymeneti vonatok a legszűkebb 14 perces idő alatt érnek fel, 6 perc van fordulásra Széchenyi-hegyen, majd 22 perc leereszkedni és további 6 perc Városmajorban (14+6+22+6=48 perces fordulóidő). Ebben persze szinte egy másodperc tartalék sincs, gyakorlatban valószínűleg borulna az egész, mivel pl. Orgonásra és Svábhegyre is egyszerre kellene szemből érkeznie a szerelvényeknek, de elméletben jól ketyeg. :-)

Előzmény: Peti817172M (3036)
Peti817172M Creative Commons License 2021.03.08 -1 0 3036

Kimatekoztam. Minden Orgonás kereszt áthelyezhető Erdeire, csak 3 perccel később kell indulni föntről.

Előzmény: paca664 (3035)
paca664 Creative Commons License 2021.03.08 0 0 3035

Vedd figyelembe hogy Orgonásos keresztből mennyi volna áthelyezhető és ugyanez mennyi Erdei iskolásra igaz.

Magyarán, matekozd ki a következő menetrendet azzal a feltételezéssel hogy Orgonás szűnik meg és oszd meg az eredményt.

Előzmény: Peti817172M (3016)
paca664 Creative Commons License 2021.03.08 0 0 3034

Már úgy érted hogy teljesen más paraméterekkel?

Ha belegondolsz, egy egyvágányú pályán ami járatsűrűség tekintetében a gyakorlati kapacitása határán üzemel, legfeljebb eltolni tudod a menetvonalakat, de a sorminta máshogy nem fog kijönni.

Nagyobb pályasebesség, új keresztezési helyek, felülvizsgált időközök tudnának ezen változtatni, de ezek egyike sem realitás.

Előzmény: névtelen (3020)
paca664 Creative Commons License 2021.03.08 0 0 3033

Szemléletes példa a szükségkapcsolásra.

http://fogas.hbweb.hu/fg/fg4052/html/kep3.htm

HBweb hu Creative Commons License 2021.03.08 0 0 3032

A Széchenyi-hegyi váltó legendásasn a legrosszabb. Ennek egyik oka talán épp az, hogy azt ritkán állítgatták, így a karbantartása is elmaradt a többitől. 

Lássuk, mi lett az eredménye: 
http://hbweb.hu/fg/fg4055/html/kep45.htm

 

2016., kisiklás hegymenetben. Az oka: a váltó egyik alkatrésze eltörött. 

Előzmény: eric35 (3028)
névtelen Creative Commons License 2021.03.08 0 0 3031

köszönöm!

Előzmény: Szakadáskapcsoló (3030)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2021.03.08 0 0 3030

Mivel a közbenső megállókban alapesetben mindig az irányhelyes vágányt használják, elvileg mindig ugyanannyi állítás szükséges menetenként, függetlenül attól, hogy van-e keresztezés.

Előzmény: névtelen (3029)
névtelen Creative Commons License 2021.03.07 0 0 3029

Hali, érdeklődő és műkedvelő vagyok, nem szakmabeli.:)

Nyilván, a kitérőn átmegy, amire gondoltam, az, hogy maga az állítómű mennyire kopik?

 

Tehát, ami nem az átmenő tengellyel arányosan, hanem az állítások számával arányos - ez volt a feltételezésem, hogyha - feltételezés - a legrosszabb állapotút vették ki, és ez a legjobban kihasznált, akkor a kopás az állítás számával lehet arányos.

Előzmény: Peti817172M (3027)
eric35 Creative Commons License 2021.03.07 0 0 3028

Köszönöm.

 

Időtlen idők óta nem láttam használatban egyik helyen sem a második vágányt, ezért kérdeztem rá.

Ezek szerint csak nem jókor jártam arra.

Előzmény: Peti817172M (3026)
Peti817172M Creative Commons License 2021.03.07 -1 0 3027

Ne légy ilyen szakszerűtlen :) A fogas akkor is átmegy a kitérőn, ha nem találkozik másikkal, ergo mind a 10 ugyanúgy kopik.

Előzmény: névtelen (3024)
Peti817172M Creative Commons License 2021.03.07 -1 1 3026

Ott mindkét vágány megy. Széchenyinél csak 12 percnél, illetve nosztalgiavonatnál van szükség a második vágányra.

Előzmény: eric35 (3025)
eric35 Creative Commons License 2021.03.07 0 0 3025

Állítólag ennek a kettőnek az elemeiből akarják buherálni a többit.

De ha ezek voltak a legjobban elhasználódva, akkor ezeket kellene javítani.

 

Kérdés:

azt tudom, hogy a Széchenyi-hegy végállomáson csak az egyik vágányt használják.

Mi a helyzet Városmajornál?

Előzmény: névtelen (3024)
névtelen Creative Commons License 2021.03.07 0 0 3024

Nem lehet, hogy ez volt legjobban szétmenve (gyakori használat->nagyobb kopás)?

Előzmény: eric35 (3023)
eric35 Creative Commons License 2021.03.07 0 0 3023

A fogaspálya közforgalmi részén van 10 kitérő - ebből egy de facto használaton kívül.

Ennyit nem tudnak karbantartani - és azt az állomást szedik szét, amelyik a legfontosabb?

Előzmény: rendezget (3022)
rendezget Creative Commons License 2021.03.07 0 0 3022

Lehet, hogy azok a kitérők voltak olyan műszaki állapotban, hogy érdemes munkát beléjük fektetni.

Előzmény: eric35 (3019)
Peti817172M Creative Commons License 2021.03.07 -1 0 3021

Sok mozgástér nincs a 15 percezésnél. Hajnalban lehet a felső indulás módosításával variálni, hogy hol találkozzanak, 20 percnél is van minimális variálási lehetőség, de 15 percezésnél már eléggé kötött a dolog a szigorú találkozási szabályok miatt.

Előzmény: névtelen (3020)
névtelen Creative Commons License 2021.03.07 0 2 3020

Naív kérdés: nulláról újratervezett menetrend nem játszik?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!