Keresés

Részletes keresés

György barát Creative Commons License 2024.01.03 -2 2 71322

Az RP 25 kerékpár a 60-as évek (közepe) óta létezik. 

 

Melyik pártkongresszus hozott határozatot, hogy Piko G 8.1 mozdonyból MÁV 410.600-ast kell építeni? 

 

Az én megoldásom: 

fogok egy fekete macskát, az lesz a magyar modell. 😅 

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (71317)
György barát Creative Commons License 2024.01.03 -2 2 71321

Nem lusta. Éppen elég hasonló szemetet termelt. 

Persze a kontraszelektált zsűritagoktól díjat kapott a kontraszelektált versenyző. 

(IGÉNYTELENSÉG az "alapelv".) 

 

Előzmény: tom sawyer (71316)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.03 -2 3 71320

Igen, valószínűleg sokkal korábban elkészültek a 410-es modellek, mint 30-40 éve, hiszen az 1986-ban megjelent Károly Imre: Vasútmodellezés c. könyvben már  szerepel kép az egyikről, és emlékeim szerint a 80-as években is közöltek képet a narancssárga Modellezés újság Vasútmodellezés rovatában is képeket Dr. Károly Imre modellekről.

Ez még abban az időben volt, amikor Veller pákához a német nagybácsin keresztül lehetett hozzájutni, rajzokhoz, dokumentumokhoz, fényképekhez hosszas levelezéssel a MAVOE-től, alkatrészekhez bontott mozdonyokból, kocsikból. Egy nyugati gyártmányú gőzmozdony az ára, és a beszerezhetetlensége miatt szóba sem jöhetett alapnak.

Előzmény: tumikas (71318)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.03 -2 3 71319

Jav.: Te hogyan oldottad volna meg 30-40 éve, kompromisszum nélkül a lenti mozdony H0-ás modelljét?

Előzmény: Szőcsényi Z. (71317)
tumikas Creative Commons License 2024.01.03 -1 5 71318

Az a 30-40 év jó lesz 55-nek is mivel akkor jelent meg a Piko gépe (az akkortájt megjelent FLM is hasonló adottságokkal bír). Bár ugye az igazi szagemberek szerint aki akkor már nem 3D nyomtatott meg CNC esztergált/mart az igénytelen...

Előzmény: Szőcsényi Z. (71317)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.03 -3 2 71317

Akkor csak kíváncsiságképpen: mint aktív modellező, Te hogyan oldottad volna meg 30-40 éve kompromisszum nélkül a lenti modellt bejelölt részét, H0-ban?

Előzmény: tom sawyer (71316)
tom sawyer Creative Commons License 2024.01.03 -3 2 71316

Aktív modellezőként írom, hogy ez nem igaz. A kompromisszumokra történő állandó hivatkozás a lusta modellező mentsvára, hogy mit miért nem akar normálisan megcsinálni... 

Előzmény: Szőcsényi Z. (71307)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.03 -2 3 71315

A 410.614 kizárható. Annak a védház tetején nincs szellőzője.”

Mivel eredetileg valószínűleg volt szellőző a védház tetején (a fellelhető G8-as képek, és rajzok alapján), és feltehetően így is érkezett az országba (a neten található PKP Tp3-as képek alapján), én nem zárnám ki. A linkelt hsz. két képe a 410,614-es élete utolsó szakaszában készült a diósgyőri LKM-ben, ahol valamilyen helyi ok miatt az A25-ösök tetejéről is lekerült a söntellenállás. Azért, mert a hatvanas évek iparvasúti használatában már nincs meg, 1948 előtt (a máriabesnyői fortepanos kép készítésének idején) még bőven meglehetett az eredetileg a gyárban felszerelt szellőző. 

 

Előzmény: György barát (71294)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.02 -1 1 71314

Szerintem itt valamelyiknek nem stimmel a száma.

Állítólag ez a 410,603:

 

Ehhez a mozdonyhoz szintén 410,603 van feltüntetve, pedig nem teljesen ugyanolyan:

 

Ez utóbbi - a szerkocsin található koloncot leszámítva - viszont nagyon hasonlít erre, ami 410,613-asként van azonosítva:

 

(A felvetés nem konkrétan Neked szól, csak az általad belinkelt képek alapján válaszoltam a hozzászólásodra.)

Előzmény: rm40 (71293)
György barát Creative Commons License 2024.01.02 -3 1 71313

Azt leírta Felek Feri #71291-ben. 

(1919-től 1939-ig pedig ČSD ...) 

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (71312)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.02 -1 1 71312

Éppen csak az 1916-1919 közötti magyar vonatkozás maradt ki. Többek között…

Előzmény: György barát (71308)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.02 -3 1 71311

A PIKO BR 55 szélső tengelytávolsága emlékeim szerint 57 mm...”

Megmértem: 55 mm. 
Semmi kivetnivalót nem találok abban, ha valaki G8.1 alvázra épít G8-ast. Lehet, hogy valakinek ez gányolás, nekem elfogadható kompromisszum. Biztos van olyan ember, aki egy PIKO BR 55-ösből átépített 410.600-asra azt mondja, hogy ez nem jó, mert kb. 3,2 mm-rel hosszabb a tengelytávolsága, én nem tartozom közéjük. De azért kíváncsi lennék, hogy a kritikus szemmel rendelkező milyen ügyességgel oldaná meg a feladatot?

Talán nem véletlen, hogy pl. H0 méretben (de lehet, hogy más méretben is így van) még nem láttam gyári G8-ast…

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (71300)
György barát Creative Commons License 2024.01.02 -2 1 71310

KPEV 4851 ... G 8 például hat darab is volt. 4802 ... G 8 még több. 

A DRB megalakulása után égető szükség volt az új számozási rendszerre. 

 

Előzmény: rm40 (71303)
György barát Creative Commons License 2024.01.02 -3 1 71309

Gusztusokról nem vitatkozom. Csak a saját értékrendemre utaltam. 

 

Előzmény: Gőzmozdony375 (71306)
György barát Creative Commons License 2024.01.02 -1 1 71308

Nem hiányos, hanem részleges. ☺ 

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (71301)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.02 -1 3 71307

Vannak akik értik, és elfogadják, hogy a modellezés kompromisszumok sora, és vannak akik nem. Ez utóbbiaknak egyetlen modelljük sincs.

Előzmény: Gőzmozdony375 (71306)
Gőzmozdony375 Creative Commons License 2024.01.02 0 4 71306

Ezek itt a cikkben szereplő Urak  30 évvel ezelőtti "gányolásai"!

-De ugye, nem baj, ha ez néhányunknak még tetszik?

-Nem mellesleg az elmúlt 30 év modellépítését figyelgetve, még mindig nem látok jobb megoldást, mint az akkoriban ezen díjnyertes mozdonyok, de természetesen nagyon várom!

 

Előzmény: György barát (71292)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.01.01 -1 2 71305

Egyik fotó sem egyezik... így mellétrafálni...

Előzmény: Felek Ferenc (71304)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.01.01 -1 2 71304

jajaj, akkor nézzük össze a három fotót az adatokkal

 

MÁV 410,501 - 1914. Vulcan 2942 gysz. G8/1 - KPEV 4886 MAGDEBURG

MÁV 410,502 - 1914. Henschel 12416 gysz. G8/1 - KPEV 4862 HALLE

MÁV 410,601 - 1913. Hanomag 6674 gysz. G8 - KPEV 4837 HANNOVER

MÁV 410,602 - 1911. Vulcan 2699 gysz. G8 - KPEV 4858 BRESLAU

MÁV 410,603 - 1912. Henschel 11431 gysz. G8 - KPEV 4900 ESSEN

MÁV 410,604 - 1910. Hanomag 5972 gysz. G8 - KPEV 4851 BRESLAU

MÁV 410,605 - 1911. Schichau 1956 gysz. G8 - KPEV 4841 KÖNIGSBERG

MÁV 410,606 - 1908. Vulcan 2466 gysz. G8 - KPEV 4887 ELBERFELD

MÁV 410,607 - 1910. Hanomag 5976 gysz. G8 - KPEV 4855 BRESLAU

MÁV 410,608 - 1911. Vulcan 2681 gysz. G8 - KPEV 4817 STETTIN

MÁV 410,609 - 1907. Schichau 1561 gysz. G8 - KPEV 4816 BRESLAU

MÁV 410,610 - 1910. Hanomag 5829 gysz. G8 - KPEV 4802 HALLE

MÁV 410,611 - 1910. Hanomag 5978 gysz. G8 - KPEV 4857 BRESLAU

MÁV 410,612 - 1906. Schichau 1483 gysz. G8 - KPEV 4829 MÜNSTER

MÁV 410,613 - 1912. Vulcan 2699 gysz. G8 - KPEV 4861 BRESLAU

MÁV 410,614 - 1910. Schichau 1885 gysz. G8 - KPEV 4825 POSEN

rm40 Creative Commons License 2024.01.01 -1 2 71303

Így van, a porosz pályaszám csak a vasútigazgatóság nevével együtt teljes, mivel minden igazgatóság egymástól függetlenül számozta a mozdonyait, így ugyanazt a pl. négyjegyű számot két különböző vasútigazgatóságon két különböző mozdony viselte és ezek akár ugyanazon típus példányai is lehettek.

Előzmény: alkotasu (71302)
alkotasu Creative Commons License 2024.01.01 -1 2 71302

Feri, ezzel óvatosan! Pár éve én is találtam a neten egy képet egy porosz G8.1-ről, aminek a pályaszáma 1-gyel volt odébb, mint a mi 410,501-esünk. Novotny K. figyelmeztetett, hogy a ugyanolyan pályaszámmal más városban is voltak olyan mozdonyok, tehát az ominózus képen szereplő mozdony nem a szomszédja volt a magyarnak. Könnyen lehet, hogy a Te esetedben is erről van szó.

Előzmény: Felek Ferenc (71299)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.01 -1 1 71301

Hanomag 6674/1913 > KPEV 4837 Hannover >>> (1939.08.11.) MÁV 410,601. 

Ez így kissé hiányosnak tűnik...

Előzmény: György barát (71296)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.01 -1 2 71300

"Az 1994-es újságban közölt "átépítést" én gányolásnak nevezem. 

A G 8 csak 4500 mm tengelytávolságú, a G 8.1 pedig 4700 mm. És nem ismerem a Piko mozdony idevágó adatát."

Ebben a méretben szinte minden gőzmozdony "gányolás". Ennek pedig az az oka, hogy a méretarányosan kicsinyített modell működésképtelen lenne a méretarányosan kicsinyített nyomkarimával. A modellek így eleve vagy kisebb kerékkel, vagy nagyobb tengelytávval, vagy néhány kerékpár nyomkarima nélküli kivitelezésével kerülnek elkészítésre.

A PIKO BR 55 szélső tengelytávolsága emlékeim szerint 57 mm...

Előzmény: György barát (71292)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.01.01 -1 1 71299

Három MÁV 410,-es gyerekkori fotója. :-)

 

KPEV 4802 > MÁV 410,610

KPEV 4825 > MÁV 410,614

KPEV 4851 > MÁV 410,604

Előzmény: György barát (71298)
György barát Creative Commons License 2024.01.01 -3 1 71298

Jól összeszedted. Három G 8-as (1910, 1912 és 1908 gyártású) de egyiknek sincs lépcsője a járólemezében (a henger fölött). 

Előzmény: Felek Ferenc (71297)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.01.01 -1 3 71297

Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek!

KPEV 4851

KPEV 4802

KPEV 4825

Előzmény: György barát (71296)
György barát Creative Commons License 2024.01.01 -3 2 71296

Jó reggelt, jobb évet! 

 

Hanomag 6674/1913 > KPEV 4837 Hannover >>> (1939.08.11.) MÁV 410,601. 

 

Előzmény: Felek Ferenc (71291)
rm40 Creative Commons License 2023.12.31 -1 1 71295

Igen, valószínűleg igazad van.

Előzmény: György barát (71294)
György barát Creative Commons License 2023.12.31 -3 1 71294

A 410.614 kizárható. Annak a védház tetején nincs szellőzője. 

 

Előzmény: rm40 (71293)
rm40 Creative Commons License 2023.12.31 -1 1 71293
Előzmény: György barát (71284)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!