Keresés

Részletes keresés

nscatto1 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85841

Megpróbálom faék egyszerűen leírni: annyi szabvány van mostanra, hogy kis túlzással 10 évente teljesen más méretű alkatrészekből építenek meg egy kerékpárt. A gumik régen 18 mm szélesek voltak, ma 25-28. Régen a felnit fékezték, ma a kerékagyat. A hajtómű csapágya a te gépeden négyszög alakú, és bele van tekerve a fémvázba, manapság két csésze van préselve a karbonba, és a karbonhajtókar be van csúsztatva a vázba. A nyeregcső volt 25,4 mm átmérőjű, most 34,9. A sor végtelen, a lényeg, hogy ezekből egyiket sem tudod kicserélni a másikkal, mert még a rögzítésük módja is teljesen más.

 

Annyiban igazad van, hogy a régebbi gyártású alkatrészek sokkal tartósabbak, mint a mai termékek. Nekem van üzemben 1997-es gyártású komplett szettem, és most is hibátlanul működik. Akkor versenyzésre volt kitalálva, és ennek megfelelően lett gyártva. Ma más az az elv: 3 évente cserélj le mindent, mert az új sokkal trendibb.  

Előzmény: titulus (85840)
titulus Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85840

Hű...nem mondom, hogy minden részletét értem, ennek a segítő szándékú vitának, de annyit mindenképpen, hogy ezeknek a régi bringáknak nehézkes az üzembentartása. Részemről van egy pozitív előítélet a régebbi dolgok iránt, a vélt vagy valós minőségi előnyük miatt, ami néha felül írja a racionalitást. Végül is ezért vettem meg a mostani acélvázas Malit is. De minden tanácsot szívesen veszek, és mindenképpen körülnézek az újabb bringák között is. Köszönöm.

Ati_66 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85839

Ez igaz.

Bár használtan  sem egy Dura szett érték a 6500 Ultegra széria, de a full Ultegra szintet akarom őrizni, akkor is, ha a lánctányérban és a láncon nincs típusszám beütve.

Lehet hülyeség, mert anyagilag nem éri meg most már, de a szekrényben lévő új alkatrészeket még jó áron vettem. 

Azóta akartam full 600/ Ultegra szettet a vázra, amióta 1992-ben Ultegra kormány csapággyal építettük rá az előző bringámról a cuccokat egy baleset után🙂 Csak megöregedtem és a vázhoz korban leginkább passzoló  6400 széria áttételével már nem tudnék felmenni Kékestetőre, a 6503- as 30-23 áttételével még felrugdosom magamat. A fiatalabb kompakt hajtóművek kevésbé tetszettek az acél vázra mint a 3 tényéros 6500..

Előzmény: nscatto1 (85838)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85838

Zöldpont kerékpárüzletben 9-es lánc 7-9000.- sor 7-9000.- A hajtóműhöz meg elég a lánckereket cserélni, csak tudni kell a furatkör átmérőt. Abból a kicsi/közepes nem egy ökör ára, a nagy lánctányér a komolyabb összeg, de pl. BBB-t, Specialites TA-t lehet hozzá kapni. 

 

Persze ugyanez vonatkozik a 7-es rendszerre is, csak érteni kell hozzá, teljesen amatőrként nekiállni szerelni, cserélni hatalmas pénzkidobás. (Neked van rutinod, könnyebb a dolgod.) Ahhoz sem drága a hajtás alkatrész, mert a 6-7-8 sebességes rendszerek teljesen kompatibilisek egymással, mivel a lánc ugyanolyan széles. A probléma abból adódik majd egy 7-es rendszernél, amikor középcsapágyat kell cserélni, és azt igen nehéz előkaparni, újabb rendszer meg nem lesz kompatibilis a vázzal.

Előzmény: Ati_66 (85837)
Ati_66 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85837

A 2x7 sebességes hajtás karbantartásával ugyan az a probléma ezen a bringán is, mint a 300EX felszerelésnél.

Ha elkopik a hajtómű lánctányér és a hátsó fogaskoszorú, azokat 7 sebességes országúti bringához nehéz pótolni, főleg a hajtómű a gond. Azt hiszem jelenleg a 3x9 Shimano Sora rendszerhez elérhető a hajtómű, de arra a rendszerre váltani 2x7-es rendszerről költséges. Új hátsó agy/kerék a 9-es fogaskoszorúhoz, más középrész csapágy kell, hozzá való váltók és váltókarok és ezt egyszerre kell cserélni.

Szóval olcsóbb rögtön egy fiatalabb használt bringát venni, ami már ilyen alkatrészekkel felszerelt, ha sokat akarod használni.  Lehet kapni 105 vagy Ultegra felszereltségű alkatrészekkel szerelt 2x9/ 3x9 hajtásláncú bringákat jó áron, de azok a hajtóművek nem kompatibilisek a jelenlegi 3x9 Sora szériával. Már több mint 10 éves alkatrészek így a típushoz való hajtómű pótalkatrész az Ebay-en sincs. Azért tudom, mert nekem 3x9 Ultegra van és folyamatosan nézelődöm, hátha felbukkan valami, bár még van egy komplett hajtáslánc felújításra alkatrészem.

Előzmény: titulus (85835)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85836

Ha valakit érdekel egy 10 fokozatú 12-23-as, titán-acél mérnöki csoda Dura Ace fogaskoszorú 25000-ért, írjon. Úgy 1000 km lehet benne, szétgörgőzni  vétek lenne, a 11-es rendszerhez meg nem jó, ugye. 

titulus Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85835

Francba, sajnos jó a méret...vegye meg gyorsan valaki előlem. :-)

Előzmény: nscatto1 (85834)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85834

Hobbi célokra tökéletes, egy Merida aluváz felmatricázva motorosnak:) Ha jó a méret:

 

155-165 cm: 48-51
165-170 cm: 51-53
170-175 cm: 53-55
175-180 cm: 55-58
180-185 cm: 58-61
185-190 cm: 61-63
190-195 cm: 63-65

 

(kb. ilyen magasnak kéne lenned)

 

akkor vedd meg, megbízható alkatrészekből van összerakva. A váltó egy montiváltó 1995-ből, van benne anyag, és kompatibilis az RSX fékváltókarral. Egyetlen bajod lehet majd, a nyereg, de az bármilyen nyeregre igaz. Ha nagyon kényelmetlen, akkor cserélni kell majd.

Előzmény: titulus (85832)
bátyó Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85833

A tihanyi alsó utat is leaszfaltozták.

Előzmény: NAR (85827)
titulus Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85832

Köszönöm. Hát ez így már több mint elgondolkodtató. Azt hiszem akkor marad így a bringa, és legfeljebb ha nagyon belelkesülök akkor eladom és veszek másikat. Sajnos ez a belelkesülés részben már el is kezdődött, és elkezdtem szemezni ezzel:

https://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Merida__Harley_Davidson__54_es_aluvazas_gyonyoru_orszaguti_elado__127885227.htm

 

Tudom, hogy nem egy profi darab, inkább az érdekelne, hogy ár-érték arányban milyen vételnek tartjátok? Illetve ilyen váltót (Shimano STX) én még országútin nem láttam. Egyébként ezen is RSX fékváltókarok vannak, de akkor ezt lehet hogy el is kellene engednem, mert alkatrész hiányában fenntarthatatlan? A cél egyébként abszolút hobby szintű (élmény) tekerés, alapvetően kis szintkülönbségű részeken. Köszönöm az eddigieket mindenkinek.

henngergely Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85831

Ha a gumi szakadt, repedezett vagy akár csak ragacsos tapintású akkor annak annyi. Pót darabot szerintem elég nehéz (és ennek megfelelően drága) hozzá szerezni.

Előzmény: nscatto1 (85830)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85830

Még egy dolog: ha hibás a fékváltókar, ne vedd meg! NEM tudod megjavítani, ha pedig fizetnél a javításért, akkor az minimum annyiba kerülne, mint a bringád. De el sem vállalnák, mert nem értenek hozzá.

Előzmény: titulus (85829)
titulus Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85829

Nagyon köszönöm a segítséget. Így sokkal könnyebben lépek (vagy nem) tovább. :-)

nscatto1 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85828

Ha olcsón meg tudod szerezni a fékváltókarokat, akkor igen. Azonban vedd figyelembe, hogy ha költesz rá, mert sokat akarod használni, akkor venni kell mellé még egy sort, és legalább két láncot. (Feltételezve, hogy a mostani állapota használható.) Arra is figyelj, hogy ha komoly(abb) hegyekre akarsz menni, akkor oda olyan sor kell, amit lehet, hogy nem tudsz beszerezni, mert ezeken a bringákon még 52/42(39) áttétel volt elöl, és 12-23 hátul. Kevesen annyira erősek, hogy 42 - vagy akár 39 - 23-al fel tudjanak menni egy hegyre. Vagyis ha hosszabb távon gondolkozol, akkor lehet, hogy túl sok mindent kell cserélni, ami már túlságosan nagy befektetés lenne. Arra most nem térnék ki, hogy ilyen régi gépeknél a hajtókar cseréjéhez szükséges dolgok is a majdnem beszerezhetetlen kategóriába esnek.

Előzmény: titulus (85823)
NAR Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85827

Visegrádon és környékén felújították az utat. A 71-esen Vonyarcvashegyen és Balatongyörökön is egész új aszfalt van. Budapesten lesz egy kis macskakő az időfutamon.

Előzmény: vittore_30 (85825)
Ati_66 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85826

Szia!

Műszaki akadálya nincs, hogy a 300EX váltóhoz feltedd az RSX vagy más 7 sebességes Shimano országúti fékváltókart.  

Azt neked kell eldönteni, hogy a fékváltókar kényelme megéri-e azt a pénzt amiből ezt a fejlesztést meg tudod valósítani. 

Több évre, sok bringázásra érdemes lehet.

Az RSX az közvetlenül a 105 alatti széria volt a 90-es évek első felében, talán pár évvel fiatalabb, mint az 300EX és attól talán kicsit jobb minőségű kategória volt.

Előzmény: titulus (85823)
vittore_30 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85825

ismeri valaki a kijelölt útvonalat bringás szemmel?

 

ha esetleg jó magyar szokás szerint tele van tankcsapákkal és repedésekkel, abból botrány lesz

Előzmény: nscatto1 (85822)
_Haszi_ Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85824

Az a baj, hogy távoli jövőbe gondolva lehetne az e-autókkal létrehozni a tüdősebb utakat. Illetve nem ez a baj, hanem az, hogy hiába állítják egyesek, nem ez lesz a megmentő jövő sajnos. (mert a fizika az sajnos attól még fizika marad, hogy egyesek nem tudják, vagy nem akarják figyelembe venni)

Előzmény: nscatto1 (85816)
titulus Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85823

Sziasztok! Nem rég vettem egy 14 sebességes vázváltós Mali országúti bringát, ami Exage 300ex szettel van szerelve. Gondolkozom rajta, hogy RSX fékváltókarokkal javítanék a váltás "komfortján". Szerintetek ez különösebb átalakítás nélkül megvalósítható? Érdemes egyáltalán egy ilyen korszerűsítésen gondolkodni? Úgy tudom az RSX széria egész jó minőségű, és ugyanúgy 2x7-es kiosztást lehet vele kezelni mint az exage-dzsel. Szóval előre is köszönöm, ha valaki tud akár tapasztalatot, akár véleményt megosztani ezzel kapcsolatban.

nscatto1 Creative Commons License 2022.04.29 0 0 85822

blikkmag, a Giro kapcsán:

 

https://bikemag.hu/magazin/budapest-koszonti-a-girot-budapest-saluta-il-giro-kiallitas-a-btm-varmuzeumban/

 

 

Ha lesz időm, utánajárok annak az amőbának, aki a cikket elkövette. Giro. Ennek kapcsán sikerült billentyűzni a zsidókról, a női indulóról, a Budapest-Bécs versenyről. 

Oké, hogy a cikket elkövető szar nem vállalja a nevét, de akkor is, ez minimum meggyalázása az olasz körversenynek. 

NAR Creative Commons License 2022.04.27 0 0 85821

"többniyre azok is inkább a városon mennek át, akik pl. északról (M2, M3) mennének mondjuk dél felé (M5 irányába). Merthogy az M0 kerülő."

 

Azért szerintem aki az M3-ról jön és az M5 felé megy, az nem megy be a városba. Az M31-en le is lehet vágni. Az M2 felől is csak kilométerben kevesebb a városon keresztül, időben több. De én még a 11-es felé is inkább körbemegyek, sokkal kényelmesebb az autóúton beállítani a tempomatot és haladni, mint a Hungárián piros lámpáknál ácsorogni... Az M2/M3-M6 már határeset, ott már időben alig rövidebb körbemenni, M1/M7 felé meg egyértelműen a városon keresztül a nyerő.

Előzmény: Friczy (85820)
Friczy Creative Commons License 2022.04.27 0 0 85820

Amilyen kicsi a Lánchíd átbocsátóképessége (beleértve a Clark Ádám tér lehetőségeit is) túl sokat nem vesztene az autósforgalom a híd hiányával. Budapest kikerülésére nem (csak) a lehetőség hiányzik, hanem az akarat sem. Mindenki jön a körgyűrű nyugati részének hiányával, de többniyre azok is inkább a városon mennek át, akik pl. északról (M2, M3) mennének mondjuk dél felé (M5 irányába). Merthogy az M0 kerülő. És valóban, egy körív mentén hosszabb az út, mint az átmérő mentén.

Előzmény: nscatto1 (85819)
nscatto1 Creative Commons License 2022.04.27 0 0 85819

Amíg nem lehet kikerülni Budapestet autóval, addig a dugó meg is fog maradni. Ha lenne rá akarat, rég építhettek volna hidat pl. Soroksár, Nagytétény, Gubacs, Albertfalva, Megyer, Római part, stb. környékére, abból is lehetne lopni gazdagon, de nem építenek. Sajnos olyan a város felépítése, hogy sokaknak be kell menniük a belvárosba akkor is, ha nem akarnak.

 

És nincs annyi bringás, hogy csak ők használjanak egy hídat a BKV-n kívül. 

Előzmény: Friczy (85817)
Pinyo Creative Commons License 2022.04.27 0 0 85818

Azt tapasztaltam, hogy az Alagút levegője a mostani minimál forgalommal elég jó lett.

Előzmény: Friczy (85817)
Friczy Creative Commons License 2022.04.27 0 0 85817

A Lánchídon tényleg érdekes lenne, ott elfér két bringasáv, de akkor más nem. Mindenesetre megfontolandó lenne rajta a busz+kerékpárközlekedés autók nélkül. Sajnos attól tartok, ettől még az Alagút nem lenne lényegesen jobb levegőjű, így - legalábbis számomra - nem igazán lenne alternatíva mondjuk a Déli felé.

Az Üllői úton viszont vígan elférhetne a kerékpársáv, és értelme is lenne.

Előzmény: nscatto1 (85816)
nscatto1 Creative Commons License 2022.04.24 -1 2 85816

Örömmel látom, hogy nem pusztult ki a baromság a nagyfaluban tekergőző biciklistásokból.

"A Lánchídon bringázható buszsávokat kérünk, hogy dugómentes, vagyis átjárható legyen a város legszebb jelképe. Az Üllői úton és az évente 1.000.000. kerékpározó által használt Astorián alakítsák kerékpársávvá a metrópótlás után feleslegessé váló buszsávokat, hogy levegőt kapjon a forgalmas út, ahol Ferencvárosnak is lehetne belvárosi kapcsolatahídra"

 

Aki közlekedik Budapesten, az tudja, hogy mekkora faszságot sikerült megint kinyilatkoztatni valami svájcisapkás, tanyabájkemelgető pedálrugdosó liberális hibbantnak:((( 

csabate76 Creative Commons License 2022.04.12 0 0 85815

Sziasztok,

 

Van esetleg valaki Szarvas környékéről aki rendszeresen outizik és aki(k)hez lehetne csatlakozni heti egy-két tekerés erejéig?

Köszi

nscatto1 Creative Commons License 2022.02.10 0 0 85814

Kiegészítés:

 

Bár nekem nem széles a lábfejem, de mostanra kiderült, hogy ez a modell (számomra) csak nyári zoknival megfelelő. Ha egy picivel vastagabb zoknit veszek föl, mint a nyári, akkor olyan "lábfejösszenyomós" érzésem van, ami nem ideális kerékpározás közben sem.

Előzmény: nscatto1 (85813)
nscatto1 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 85813

Vettem egy Shimano SH-RC 300 cipőt.

 

https://ebike.hu/termekek/ruhazat/cipo/orszaguti/133511_shimano-sh-rc3-rc-300-orszaguti-cipo/

 

Bár egyelőre csak görgőn próbáltam ki, de mivel bővan van összehasonlítási alapom, ezért bátran merem ajánlani olyanoknak, akik viszonylag olcsón (28-34000.- körül lehet megkapni) akarnak országúti cipőt. A leglényegesebb, hogy végre emberi méretben sikerült gyártani, nekem 44-45-ös a lábam sportcipőim vannak, ennek a mérete 45-ös, és teljesen megfelel. Nem szűk, hegyes orrú fazon, inkább picit kerekebb az eddigieknél. Nekem eddig még a szélesebb fazonú montiscipőből is 47-es kellett, a "hegyes" fazon miatt. Az egy darab tekerő jól fogja a lábat, olyan körbeölelős érzés, pedig ránézésre kissé elöl van, gyakorlatilag a középső tépőzár helyére került. A sarok merevsége ennyiért megfelelő, a talpé szintén, amit 3D rácsos műanyaggal oldottak meg. Elöl a talpon szellőzés is van, SPD-SL/Kéo stoplit fogad és van a stoplibeállítást megkönnyítő sávozás is. A megszokott fekete és fehér színen kívül piros és kék is létezik. 

5E GT Creative Commons License 2021.10.17 0 0 85812

Sziasztok.

 

Érdeklődnék,hogy esetleg ABUS Viantor sisakot használ- e valaki közületek?  A színe mindegy,másra vagyok kíváncsi :)

 Ha valaki igen,akár az adatlapon található mail címre is írhat,megköszönném.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!