en tulzonak es a fogyasztok becsapasanak tartom, hogy a Voda agresziven a percdijat mutatja, de a kisbetus reszt mar annyira kcisivel irja, hogy valobannagyito kell hozza...
hozni kellene ebben is egy torvenyt, mint ami a kereskedelemben is van. irom a peldat:
nem eleg feltuntetni, hogy pl egy zakcso ropi, ami 15 dkg, 25 forint, hanem fel kell tunteni a kilos arat...
Vodara forditva: perdicj: 6 HUF, szamlazasi egyseg:60HUF. es ebbol mindjart latja mindenki, hogy mekkora szopatas megy a Voda reszerol...
akar hordozhato lesz a szam, akar nem, asszem en megiscsak maradok a PGSMnel.
vki pedig mar felvetette a problemat, hogy honnan fogod tudni, hogy halon beluli-e egy szam, vagy sem.
pelda: megtarthatod a szamodat. ergo 06-20at hivsz, de westel ugyfel... akkor mi lesZ? a hivott is fizetni fog?
Kedves ralf! Örülök, hogy időm hiányában, helyettem is elmagyaráztad a gondolataimat. Én is valahogy így gondolom.
Van ma egy cikk a westel ellenreklámjáról, hogy a voda túlzott reklámjait parodizálják. A voda reklámjai nem túlzóak, hanem ötletesek és humorosak, és a maffiózós reklámok igen jól illusztrálják a pénz és profitéhes, nem ügyfélbarát westel és pannon (de idesorolhatjuk a vodát is?) politikáját. Észrevehetnék már a magyar szolgáltatók, hogy az ügyfeleket nemcsak megszerezni kell, de ez már más téma.
Ha eljön a számhordozhatóság, akkor lesz csak igazi háború.
"Olaszországban olyan is van, hogy kevesebb lóvét tesznek az egyenlegedre, mint amennyibe a feltöltőkártya került. Ez se túl jó biznisz..." En + del-afrikaban pislogtam, hogy a vannak uzletlancok, amik olcsobban adjak ugyanazt a feltoltokartyat, mint pl. a telefonos uzletek. Gondolom ezek egyszerre sokat vesznek es nagyobb rest tudnak kialkudni, aminek egy reszet atengedik. Ami szinten erdekes volt, hogy a prepaid kezdocsomagok ara is - ha minimalisan is - szort az uzletek kozott.
Pitta arra gondolt, hogy a Voda volt az első, aki a Westelhez és a Pannonhoz képest olcsó percdíjas csomaggal jött ki, amivel az addig piacon lévő csomagokhoz képest jelentősen olcsóbban lehetett telefonálni. Például Vitamax City. A Voda volt az, amely elindította az árcsökkentő folyamatot. Igaz, ennek az lett az ára, hogy mára szinte eltűnt a mp alapú számlázás. De én inkább beszélek 30mp alapon 24Ft-ért, mint 100Ft körüli percdíjért mp alapon. Nekem legalábbis ez jobban kifizetődő. Akik meg a 3mp rabjai, azok inkább ne vegyenek telefont, ha már értelmes dologra nem tudják használni.
Ha a Pannonon és a Westelen múlna, még ma is 100-120Ft körüli percdíjakért beszélhetnénk, mert nagyon jól elvoltak egymás mellett, a versenynek még a legkisebb jele sem látszott. A Voda bolygatta meg az egészet legelőször a Cityvel, majd jött a többi csomag. Sokáig szó szerint levegőnek nézték a Vodát, ezért sem léptek korábban se a Cityre, se másra. Az idei HIF adatokból viszont jól kitűnik, hogy hónapról-hónapra a Voda az első helyezett, mögötte jön a Westel, míg a PGSM csak nagyon minimális mértékben nő (de a piaci részarányet tekinteve szépen csökken). Egyre inkább tartanak a 70-es szolgáltatótól, nem hiába próbálják eltolni a számhordozhatóság bevezetését a magas ktg-ekre hivatkozva. A PGSM nyilatkozata szerint ez 1 milliárd körüli összeg és szinte már támogatásért könyörögnek, mert ellenkező esetben ezt be kell építeniük a ktg-ekbe (ergo az előfizetőkkel fizettetik meg -> áremelés) ugyanis olyan hatalmas összeg nekik. Na, ennek az 1 milliárdnak min. felét most elb*szták a DJUICE-ra, nem lenne nehéz előteremteniük ezt az összeget. Tisztában vannak vele, hogy a 2 nagytól sok ember fog átmenni a Vodához, ezért próbálják húzni, halasztani, ameddig csak lehet.
Pre-paid DJUICE. Bár a 25Ft-os percdíja 16 órától azért nem rossz, de szerintem a Joker még mindig jobb. Ott 7-18-ig tart a csúcsidő, Djuice-nál 6-tól 16-ig. Tehát a Vodánál csak 1 órával hosszabb, viszont 30mp alapú, az SMS pedig 18Ft bárhova. (Külföldre is!) Nem kell külön SMS csomagot venni. Egyedül a 49Ft-tal veri a Jokert, mással nem igazán.
"Havibajos" DJUICE. Szép és jó, hogy 60 perc lebeszélhető, de 30 mp alappal ez sokkal gyorsabban el fog fogyni, mint a Monumentum 45 perce. A 20 ingyen MMS is szép dolog, de amíg ilyen kevés MMS teló lesz a lakosság körében és amíg ilyen drága lesz az MMS kishazánkban (Pl. Vodánál a 400Ft-os MMS, azért elég horror), addig túl sok értelme nincs. Másrészt pedig nagyon is igaz, hogy e-mailben küldve jobb, láthatóbb a kép, mint ha telóra küldi az ember.
Azzal robbanthatott volna egy nagyot a PGSM, ha a DJUICE-t 30mp alapon hozza ki pre-paidben, míg előfizunál pl. 10mp alapon. Persze fél év múlva meg lehetett volna nézni a sajtóközleményeket az áremelésről. ;)
Nyugaton valóban nem igazán találni ennél olcsóbb percdíjakat, úgyhogy maximum már csak akkor fognak lemenni az árak, ha kijönnek továbbra is az extrémebbnél extrémebb számlázási egységgel rendelkező csomagok, mint pl. a DUO. Esetleg ha a távoli jövőben a 3G bevezetésekor belépne egy 4. szolgáltató, de ez szerintem nem túl reális, mert egy telített piacra belépni elég nagy kockázatot jelent. Nehéz lenne az ügyfélszerzés. (Sokkal nehezebb,mint most a Vodának.)
Egyébként pl. Olaszországban olyan is van, hogy kevesebb lóvét tesznek az egyenlegedre, mint amennyibe a feltöltőkártya került. Ez se túl jó biznisz...
Sőt, "jobb" helyeken még a hívásfogadásért is fizet az ember
Ez sajnos igaz, sőt egy csomó szolgáltatónál nincs különválasztva a csúcsidő, meg hétvége meg egyebek, és ez akkor is így volt már évek óta, amikor még nem volt nálunk pl. perfekt.
"Mikor is jön ki 2 perc után a 19,40ft/perc összeg a DUO csomagnál?
Ha jól számoltam akkor: 272 perc hívás végén jön ki!!!
A reklám szerint a 2. perc után már 19,4 ft-ért beszélhetsz"...
a lenyegre senki sem figyel. tessek ügyvédi pontossaggal ertelmezni a dolgokat:
A reklám szerint a 2. perc után már AKÁR!! 19,4 ft-ért beszélhetsz...
Mikor is jön ki 2 perc után a 19,40ft/perc összeg a DUO csomagnál?
Ha jól számoltam akkor: 272 perc hívás végén jön ki!!!
A reklám szerint a 2. perc után már 19,4 ft-ért beszélhetsz, ami úgy jön ki szerintük, hogy első 2 percet már lebeszélted, akkor a 3., 4. és 5. percre jut átlagosan 58/3=19,3333Ft, vagyis felkerekítve 19,4Ft-os percdíj de én 3-4-5 perc beszélgetésért nem
58-at, hanem 116-ot fizetek, így elég hülyén jön ki, hogy
beszélek 2 percet, itt mintha vége volna a hívásnak, és a 3-
4-5.percben meg nem az egész hívást számolom el, hanem csak
a 2.perctől.
Na ezt akkor jól kitalálták, hogy a mezei előfizető azt
hiszi, ha ő már 2 percnél tovább beszél, akkor már csak
19,40-et fizet percenként a hívásért, pedig ez nem így van,
mert a hívás elejétől fizetünk, és nem a közepétől!
A Pannon nem hülye a Djuice pre-paid csomaggal!
Összenéztétek a Vitamax City+(vagy a sima Cityvel)?
Mert kiderűl, hogy veri azt a csomagot, mert csúcsban -5ft mobilba, vonalasba-50ft!!!, a csúcsidő nem 18-kor hanem 16-kor vége, ekkor pedig -4-el olcsóbb mobilba, és -23-al vonalasban,az sms nem 30 hanem csak 25, az MMS sokkal olcsóbb, jobb és olcsóbb GPRS csomagok (net és wap), olcsóbb roaming árak, nagyobb feltöltő nem csak ATM-ben kapható, és nagyobb is a kedvezmény rá, na meg a Páratlan számot is figyelembe kell venni, a jobb vételi viszonyokat...stb.
Ezzel szemben csak a 30/60mp-es elszámolás és a reggeli +1 óra csúcsidő a negatív eltérés.
A Pannon így a Perfek csomaggal veri a Voda UNO csomagját, a Djuic csomag meg a Cityket!
Jó a sok kicsi sokra megy. De MMS-t nem küldök, mert minek, és különben is emailben ingyen átküldöm a kamerával fényképezettet, mint gagyi kamerával szerelt mobillal. És a 80db-os sms ócsóért se mai találmány, inkább beszélek, mint sűrítek. Meg a 60 perc ingyen a havidíjból, a momentumban 45 perc volt ingyen, minek szüntették meg a csomagot.
Én momentumról váltottam horizont extra vagy mire, mert csúcsidőben beszélek sokat, és a 39 Ft igen vonzó, de még korántsem éri el az asszony céges mobilját, amivel csúcsidőben bruttó 12 Ft-ért beszél és az ügyfélszolgálat kiskirályként kezeli, mint céges ügyfelet, pedig nem egy multiról van szó.
Nekem a legnagyobb bajom mint már leírtam azzal van, hogy a pannon úgy adja elő a változtatásait, mintha milyen nagy dolog lenne, és közben úgy viselkedik a már meglévő ügyfelekkel, mintha nem abból élne.
koszonom.
nekem nem eri meg csak az sms csomag miatt ugrani. maradok a borizont bonuszban... elotte hol a minimum, hol a momentum volt nekem...
elore meg szoktam erezni, hogy dumalosabb, vagy SMSezosebb lesz a kovetkezo honapom... ;)
Az SMS80 csomag csak djuice (számlás és kártyás) szolgáltatáshoz rendelhető meg, és 80 db SMS-t tartalmaz. Tehát az SMS-ek díját egy összegben, előre kifizeted (olcsóbban, mintha egyenként fizetnéd ki), majd a 80 SMS után "visszaugrik" az alapdíjazásra az SMS ára (25 Ft belföldre).
arra vonatkozoan nem talaltam infot, hogy ezt a 80as sms csomagot meg lehet-e rendelni mas tarifacsomaghoz, vagy sem...
vagy csak nekem kerulte el vmi a figyelmemet?
aztan tovabbi kerdes ezzel kapcsoaltban:
fizetek egyszer brutto 1400at, es plusz minden SMS 17,5 HUF?
Félreértés ne essék, "olcsósodás" a vodafone-nál sem következett be.
Ha osztok-szorzok, valahogyan a vodafone-nál sincsenek eget rengetően olcsó percdíjak, pontosan a kisbetűs részek miatt (ld. korábbi hozzászólásokat).
Egyébként én nem érzem úgy, hogy a 16 órától 25 Ft/perc bárhova (havidíjasoknál fél perc alapon: 12,5/30 mp), annyira semmi lenne, vagy a havi 20 MMS 2004 decemberig, vagy az SMS opció azoknak, akik amúgy is sok SMS-t küldenek (1400 Ft = 80 db SMS, darabonként 17,5 Ft-ért), vagy a 3990 Ft havidíj mellett 60 perc díjmentes belföldi beszélgetés: csúcsidőben több, mint a havidíj fele), és egyéb szolgáltatások, kedvezmények (ld: www.djuice.hu)...
Még valami. A jelenleginél tőlünk nyugatabbra sem találunk olcsóbb percdíjakat ám. Sőt, "jobb" helyeken még a hívásfogadásért is fizet az ember. Úgyhogy jelentős "olcsósodásra" már ne is számítson senki. Európát átfogó percdíjtáblázatért fordulj hozzám bizalommal, emilben. Nemsokára kész vagyok vele. Közzé is teszem majd a weben, abban is kezdek biztos lenni.
Nem erre az eslő 10 perces megoldásra gondolok, és amúgy tudom mi a buktatója. De ez is megérheti valakinek, ugyanis, ha csúcsidőben beszél sokat annak megéri, de aki hárommásodpercezni akar még mindig hát az...
Mindenki olyat választ, amelyik a telefonálási szokásaihoz a legmegfelelőbb.
Arra gondoltam, hogy az "olcsón" mindig mindenhova csomagokkal a voda rukkolt ki legelőször, végre megbolygatva a piacot, erre csak válaszolgatnak a többiek, és talán elindulna végre már egy "olcsósodás".
De ami a legjobban felhúz, hogy a pannon ilyen ócska, szájbarágós, hülyegyereknek szánt szöveggel próbálja eladni ezt az új csomagot. Valami igazán nagyobb dologra gondoltam, amivel igazán durrant egy nagyot, dehát ez semmi.
Ezzel kapcsolatban szívesen közlök még információkat a VitaMAX Duo nevű új szolgáltatásról, amivel "jól tönkretehetjük" szegény vodafone-t, akinek annyira veszteséges ez a tarifacsomagja, hogy még reklámozzák is...
Az első két percet kiszámlázza a voda, 58 Ft-ért. "Utána akár 19,40 Ft-ért is beszélhetsz", mert utána minden megkezdett 3 percet kiszámláznak, szintén 58 Ft-ért. Persze, az említett 19,40-et nem 5 percnél éred el...
Valószínűleg, ha ma bemész az üzletbe, akkor bővebb tájékoztatást kapsz a termékről. A hivatalos indulás ma van.
Szerintem ez a "nagy család ifjú ága" nem betanított dolog, viszont nagyon viccesen hangzik. De az ügyintéző jól kitalálta. :)) Amúgy valószínűleg Neked nem így kell majd elmagyarázni egy - a nyelvünktől idegen nevű - új terméket, de valószínűleg Neked több fogalmad van arról is, hogy egyáltalán mi az a SIM kártya, vagy mi a SIM és a feltöltőkártya közötti különbség, hogy az egyenleg egy prepaid csomagnál a SIM kártyán van, vagy egy adatbázisban, vagy hogy a telefonkönybe lementett telefonszámok a SIM kártyán, a telefonban vagy a szolgáltatói adatbázisban vannak nyilvántartva, stb...
Ez viccesen hangzik, de amúgy tényleg van, akinek nagy családról, meg ifjú Benjaminokról kell beszélni, hogy valahogy közelebb kerüljön az egész mobiltelefóniához.
en csak az ujsagban latott infot kozoltem, nem tudtam a tovabbi percdijakat, de igy, latva, amit irtal, meg dragabbra jon ki 1 perc :)
hajra V(Y)oda+ :)))))))))))
Ne feledjük azt sem, hogy az első egység után (60 Ft) már nem 6 Ft a percdíj, hanem 43.75 Ft.
ld: (4) A Csúcs Plusz opció által nyújtott kedvezményes percdíjak minden megkezdett hálózaton belüli hívásra vehetőek igénybe. Az első 10 percet minden megkezdett hálózaton belüli hívás esetén a hívás tényleges hosszától függetlenül egyben kiszámlázzuk bruttó 60 Ft-os áron. Ezután a beszélgetés további része a Rock'n'Roll tarifacsomag alapdíjai szerint kerül kiszámlázásra.
Persze, de én előtte olyan másfél órával írtam be ide a percdíjakat, amiket a Pannon webszájtján elhelyezett pdf-ben találtam.
Szegény ügyfélszolgákat kioktatták erre a ,,nagy család ifjú ága'' dumára, ahelyett, hogy egyenesen megmondanák: új előfizetéses és prepaid díjcsomagok, kedvezőnek mondható, átlátható tarifaszerkezettel.
Valószínűleg így több birka megkajálja majd, csak az értelmes kisebbséget (pl. minket itt a fórumon) zavarja a marketingduma.
"Ennél azért sokkal nagyobb durranás a vodafone bármelyik korábbi újdonsága."
a 6HUF/percre gondolsz?
igen, valoban nagyon csabito. csak soxor az aprobetukben van a lenyeg... elso egyseg dijkoteles. elso egyseg 10 perc... beszelsz 32 masodpercet 60forintert...
"Persze, az ügyintéző kapcsolásától csenget a percenként 20 forint... Kedves...
" nekem bemondja az automata, h mivel huseges elofizeto vagyok, ezert nekem dijmentes... ;)
"Probléma előad.. Ó persze, anyuka jogosult az új telefonra, biztos...
Mivel anyuka mozgáskorlátozott, ezért van szüksége a lakásban bárhová magával hurcolható telefonra ha bármi gáz lenne, tudjon segítséget kérni...
Kérdezem, hogyan tudnék helyette ügyintézni...
Sehogy.. azaz közjegyző előtt nyilatkozzon az anyuka, hogy meghatalmaz...
Mivel mozgáskorlátozott, így a közjegyző elérése is problémás... " ezen megint csak lehet segiteni.
van a pannonnak egy netshop nevu oldala, ahol a huseges elofizeto megrendelheti a cuccot, es kiszallitjak.
arrol nem beszelve, hogy nem muszaj szemelyesen intezni a dolgaidat. en pl rendszeresen mailben intezem el...
Hát, ez valóban így van. Általában egy új termék bevezetésekor, a konkurencia érzékenysége miatt üzleti titoknak minősül a termék. Emiatt nyilván az adott ügyintéző nem nyilatkozhatott az ügyben.
Azt talán mégsem mondhatta, hogy "igen, tudok róla, de nem mondhatok semmit". Ez a válasz egyértelmű megtagadása ugyanis. Ha Te ügyfél lennél, mit szólnál hozzá?
Azt mondhatta volna persze, hogy "bővebb információval holnaptól szolgálhatunk". Ez már inkább kommunikációs hiba. Nyilván a Pannon GSM-nél is csak emberek dolgoznak, akik hibázhatnak, fáradtak lehetnek.
De ha meg akarod tartani a számod, akkor még csak az adott szolgáltató jobb csomagja jöhet szóba (szerintem a hordozhatóság prepaidre nem is lesz érvényes...)
Tegnap este más ügyből kifolyólag a Pannon bemutatótermében töltöttem egy kis időt. Hallottam, hogy az ügyfélszolga kínlódva próbálja magyarázni egy hölgynek, mi az a djuice:
,,A Pannon egy nagy család, ez ennek egy fiatalos, dinamikus ága... Még nekünk sem mondták meg igazán...''
Ezek azt hiszik felfedezték a spanyol viaszt!
Ennél azért sokkal nagyobb durranás a vodafone bármelyik korábbi újdonsága.
˝A djuice egyetlen eddig ismert hazai mobil márkához, tarifacsomaghoz vagy szolgáltatáshoz sem hasonlítható. A Pannon GSM tulajdonosának, a norvég Telenornak olyan összetett terméke, amely sokrétűsége, merészsége és újító szelleme révén a mobiltelefónia őshazájának tekinthető Norvégiában és Svédországban már nagy sikert aratott. Norvég ügyfeleink 25 százaléka választotta néhány hónap alatt a djuice-t. Hitünk szerint a djuice Magyarországon is a modern, fiatalos élet nélkülözhetetlen tartozéka lesz˝ - jellemezte az új márkát Klaus H. Rasmussen, a Pannon GSM vezérigazgatója.