Á, nagyon keskeny, 33,6 valami ilyesmi. A lánckerekek szélessége alapján ez egy 10 sebességes lesz, a két legkisebb kerék nélkül, a 12-es valami idegen darab.
Szép napot mindenkinek! Van egy váltós városi biciklim és valamiért ha váltok vele felfele visszadobja mindig eggyel lejjebb, azt mondta a szerelő, hogy ő nem tud vele mit csinálni, már a 4-ik váltót teszi fel, ő itt feladta, szerintetek mi lehet a baja? Egyáltalán még ezt meg lehet javítani, vagy hagyjam a csudába, megjegyzem ezt a bringát ő rakta nekem össze. Köszönöm szépen a segítséget
Ha van benne külön egyenirányító, hiszen kondit csak az után lehet kötni. Alább viszont arra reagáltam, ha egy lámpában nincs egyenirányító, és azt használja ki, h LED maga is az. Működik, de villogósan.
Mint dióda, persze egyenirányító a LED, épp ezért villogásra is hajlamos alacsonyabb tempónál, hiszen csak az egyik félhullámot használja föl a generátor szinuszhullámából (és azonnal is reagál, szemben egy hagyományos izzó tehetetlenségével)
Minden led egyenirányító, azaz dióda, erre utal a d betű a nevében. (Ettől persze még a modern lámpákban bonyolultabb áramkörben vannak, nem csak egy korlátozó ellenállással hajtják.)
Épp szórakozok egy elsőlámpával, valami kínai JET, drótos, auto-on-off, kondenzátorral. Működik elemről is, kondit feltölti, ha kikapcsolom a kondiról újra lehet éleszteni. 3V-ról haloványka, de működik. A 9V-ossal jó erős, mondhatni turbó ffokozat. A 3V-os elemes hátsó lámpára is rádugtam a 9V-os elemet, az is világít persze erősebben, szóval ezt is rá lehet majd tolni a generátorra simán, legfeljebb megdiódázom és egy kis értékű kondenzátort is kap. Nem nagyot, nem kell ennek sokáig világítania, csak az elsőnek, hogy lássam az ajtózárat.
Külön testelés nincs, a 2 vezeték megy a meglévő halogénes lámpához is, amit le akarok cserélni erre az új LEDesre.
Viszont a halogénes izzó nem egyenáramra van gyártva? Vagy mindegy neki, hogy egyenáram vagy váltóáram? (Váltakozóáram lenne egyébként a pontos megnevezés.) Ugyanaz a 6V-os 2,4W-os Shimano agydinamó generátor hajtja árammal.
Továbbá mindig nem látok tisztán abban a kérdésben, hogy az elemről működő LED-es lámpák meg egyenáramról mennek, mivel az elem az egyenáramot ad. Az agydinamós, azaz váltakozó áramot adó generátorokkal táplált LED-es lámpákban lehet egy egyenirányító, hogy egyenáramot kap végül a LED?
Ha elemes/akkus hátsó lámpád van, akkor nem kell rákötni. De minek költenél elemre, ha van dinamó?
Ha viszont az első és a hátsó is dinamós, akkor máshogy nehezen tudod megoldani a KÖHÉM rendeletben előírt egyszerre kapcsolhatóságot.
Az első nem megy tönkre, ha nincs rákötve a hátsó. A hátsó esetében ez nem mindig igaz. Az típustól függően tönkre tud menni.
Ha nem kötsz rá hátsó lámpát, akkor szigeteld le az első lámpának a hátsó lámpához menő vezetékeit.
A dinamót helyesebb lenne generátornak nevezni, mert valóban váltóáramot ad le, de a dinamó név terjedt el.
Az agydinamónak ugyan 2 vezetéke van, de az egyik a testre is rá van kötve.
Ha olyan lámpákat szerelsz fel, ami szintén az egyik kivezetés testre van kötve, akkor lényeges, hogy ne fordítva kösd be, különben rövidrezárod a dinamót.
Általában az agydinamón és a lámőákon is meg van jelölve, hogy melyik kivezetés a test. Általában a fehér csíkos vezeték.
Testet a testtel, a másikat a másikkal kell összekötni.
Ha a lámpák nem testeltek, akkor mindegy, de kb 3 másodperc megnézni, hogy melyik vezeték a csíkos, és azt kötni a testre.
Egyszerűen hibás elnevezés rögzült a fejekben. A dinamó eredetileg tényleg egyenáramú generátort jelent, a kerékpár 'dinamó' azonban műszaki értelemben nem dinamó, mert váltakozóáramot generál, tehát simán generátornak kellene hívni.
Viszont mivel váltakozóáramú, nem számít a polaritás. És valóban úgy van tervezve, hogy az első lámpa kapcsolója (ha van) kapcsolja a hátsót is (vagy pedig kikapcsolhatatlanul világít az első és a hátsó is.