Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2023.05.31 0 1 26929

Facebook marketplace, bikemag apró, testbike bolhapiac.

 

Előzmény: cucu (26928)
cucu Creative Commons License 2023.05.31 0 0 26928

Üdv,

Volna egy gyönyörű állapotban lévő MTB női ketékpárom ami eladó. 

Hol hirdessem szerintetek, mert nem találok erre vonatkozó börze topicot.

 

orygabor Creative Commons License 2023.05.25 0 0 26927

Az lesz az, köszi!

Előzmény: b_zsiga (26926)
b_zsiga Creative Commons License 2023.05.25 0 0 26926

Szerintem a (bL) beütés alapján:

CS-M771-10, de a 12-es máshonnan való, a 11-es meg hiányzik.

 

 

 

  

Előzmény: orygabor (26911)
orygabor Creative Commons License 2023.05.24 0 0 26925

Á, nagyon keskeny, 33,6 valami ilyesmi. A lánckerekek szélessége alapján ez egy 10 sebességes lesz, a két legkisebb kerék nélkül, a 12-es valami idegen darab. 

Előzmény: henngergely (26924)
henngergely Creative Commons License 2023.05.24 0 0 26924

Nekem egy fogaskoszorúnak tűnik. 9 sebességhez, HG kompatibilis. Viszont a 9-nél szélesebbek a lánckerekek. Mennyi a teljes szélessége?

https://www.sheldonbrown.com/cribsheet-spacing.html?utm_content=cmp-true

Előzmény: orygabor (26912)
irreverzibilis Creative Commons License 2023.05.23 0 0 26923

azért az nem a világvége

 

Előzmény: Nikcy (26922)
Nikcy Creative Commons License 2023.05.23 0 0 26922

Domony, vagy Domonyvölgy 

Előzmény: irreverzibilis (26921)
irreverzibilis Creative Commons License 2023.05.23 0 0 26921

helyileg hol? hátha itt van valaki aki tudna ajánlani vagy azért most már a különböző csoportok által,de még a maps-al is ki lehet kajtatni valakit

Előzmény: Nikcy (26920)
Nikcy Creative Commons License 2023.05.23 0 0 26920

Rajta vagyok, csak nem egyszerű, mert nem nagyon ismerek senkit, aki ilyesmivel foglalkozna

Előzmény: irreverzibilis (26919)
irreverzibilis Creative Commons License 2023.05.23 0 0 26919

inkább másik szerelőt kell keresni,ha saját sz.t nem tudja megcsinálni akkor nem ért hozzá

Előzmény: Nikcy (26916)
Nikcy Creative Commons License 2023.05.23 0 0 26918

Azt, hogyan kell elképzelni? Lehet, hogy túl nagy a váz? 

Előzmény: XNC (26917)
XNC Creative Commons License 2023.05.23 0 0 26917

Lehet hogy a vázzal nem stimmel valami??

Előzmény: Nikcy (26916)
Nikcy Creative Commons License 2023.05.23 0 0 26916

Szép napot mindenkinek!
Van egy váltós városi biciklim és valamiért ha váltok vele felfele visszadobja mindig eggyel lejjebb, azt mondta a szerelő, hogy ő nem tud vele mit csinálni, már a 4-ik váltót teszi fel, ő itt feladta,  szerintetek mi lehet a baja? Egyáltalán még ezt meg lehet javítani, vagy hagyjam a csudába, megjegyzem ezt a bringát ő rakta nekem össze. Köszönöm szépen a segítséget 

Degeczi Creative Commons License 2023.05.18 0 0 26915

Ha van benne külön egyenirányító, hiszen kondit csak az után lehet kötni. Alább viszont arra reagáltam, ha egy lámpában nincs egyenirányító, és azt használja ki, h LED maga is az. Működik, de villogósan.

Előzmény: xrami (26914)
xrami Creative Commons License 2023.05.18 0 0 26914

A kondenzátor tehetetleníti.

Előzmény: Degeczi (26913)
Degeczi Creative Commons License 2023.05.18 0 0 26913

Mint dióda, persze egyenirányító a LED, épp ezért villogásra is hajlamos alacsonyabb tempónál, hiszen csak az egyik félhullámot használja föl a generátor szinuszhullámából (és azonnal is reagál, szemben egy hagyományos izzó tehetetlenségével)

Előzmény: tanárnéni kedvence (26909)
orygabor Creative Commons License 2023.05.18 0 0 26912

A lánckerekek szélessége 1,5-6 (mérési hiba), a rögzítés Shimano.

orygabor Creative Commons License 2023.05.18 0 0 26911

Szerintetek ez mi?

xrami Creative Commons License 2023.05.17 0 0 26910

"A fekete az áram, a fekete-fehér pedig a földkábel!"

 

Jajj..... Azért ennyire pancserül nem kéne fogalmazni.

 

Nálam például pont fordítva van, a fekete a testvezeték (negatív)

Előzmény: NeomatiK (26899)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2023.05.17 0 1 26909

Minden led egyenirányító, azaz dióda, erre utal a d betű a nevében. (Ettől persze még a modern lámpákban bonyolultabb áramkörben vannak, nem csak egy korlátozó ellenállással hajtják.)

Előzmény: NeomatiK (26903)
xrami Creative Commons License 2023.05.17 0 0 26908

A generátoros hátsó lámpámban 5,5V 1F-os lapos, korong alakú kondi van.

Előzmény: b_zsiga (26905)
xrami Creative Commons License 2023.05.17 0 0 26907

Szétszedni sajnos képtelenség.

Előzmény: xrami (26906)
xrami Creative Commons License 2023.05.17 0 0 26906

Épp szórakozok egy elsőlámpával, valami kínai JET, drótos, auto-on-off, kondenzátorral.
Működik elemről is, kondit feltölti, ha kikapcsolom a kondiról újra lehet éleszteni. 3V-ról haloványka, de működik. A 9V-ossal jó erős, mondhatni turbó ffokozat. A 3V-os elemes hátsó lámpára is rádugtam a 9V-os elemet, az is világít persze erősebben, szóval ezt is rá lehet majd tolni a generátorra simán, legfeljebb megdiódázom és egy kis értékű kondenzátort is kap. Nem nagyot, nem kell ennek sokáig világítania, csak az elsőnek, hogy lássam az ajtózárat.

Előzmény: Friczy (26900)
b_zsiga Creative Commons License 2023.05.17 0 0 26905

Egyenirányító mindenképpen van az agydinamós lámpákban. De esetenként még több elektronika.

Ha pl. állófény is van, akkor rendszerint van benne egy szuperkondenzátor, ami maximum 5V-ot visel el. Ezért az egyenirányító

után van még benne feszültségszabályzó is.

Nekem már ment tönkre azért hátsó lámpám, mert előtte az első tönkrement. Kis terhelésnél nagyon megemelkedhet az agydinamó feszültsége

és azt már nem bírta el a hátsó lámpa elektronikája. Egy tranzisztor meg egy ellenállás elégett benne.

 

 

A halogén izzónak mindegy, hogy egyen vagy váltó.

 

Előzmény: NeomatiK (26903)
b_zsiga Creative Commons License 2023.05.17 0 0 26904

ezen a lámpán például jelölve van a test.

Lehet, hogy ez a pont összeköttetésben van a felfogató csavarokkal, de lehet, hogy csak azért jelölték, hogy ne

okozzon nagy fejtörést a bekötése.

A testnek jelöltre kell a fekete-fehér csíkosat kötni, a másikra a feketét.

 

Előzmény: NeomatiK (26899)
NeomatiK Creative Commons License 2023.05.17 0 0 26903

Oké, így már érthetőbb.

Külön testelés nincs, a 2 vezeték megy a meglévő halogénes lámpához is, amit le akarok cserélni erre az új LEDesre.

 

Viszont a halogénes izzó nem egyenáramra van gyártva? Vagy mindegy neki, hogy egyenáram vagy váltóáram? (Váltakozóáram lenne egyébként a pontos megnevezés.) Ugyanaz a 6V-os 2,4W-os Shimano agydinamó generátor hajtja árammal.

 

Továbbá mindig nem látok tisztán abban a kérdésben, hogy az elemről működő LED-es lámpák meg egyenáramról mennek, mivel az elem az egyenáramot ad. Az agydinamós, azaz váltakozó áramot adó generátorokkal táplált LED-es lámpákban lehet egy egyenirányító, hogy egyenáramot kap végül a LED?

 

Előzmény: b_zsiga (26901)
b_zsiga Creative Commons License 2023.05.17 0 0 26902

"Kérdés a kérdés: hogy kell bekötni a lámpát?"

Amit linkeltél pdf-et abban jól le van írva.

 

 

 

 

Előzmény: NeomatiK (26899)
b_zsiga Creative Commons License 2023.05.17 0 0 26901

Ha elemes/akkus hátsó lámpád van, akkor nem kell rákötni. De minek költenél elemre, ha van dinamó?

Ha viszont az első és a hátsó is dinamós, akkor máshogy nehezen tudod megoldani a KÖHÉM rendeletben előírt egyszerre kapcsolhatóságot.

Az első nem megy tönkre, ha nincs rákötve a hátsó. A hátsó esetében ez nem mindig igaz. Az típustól függően tönkre tud menni.

 

Ha nem kötsz rá hátsó lámpát, akkor szigeteld le az első lámpának a hátsó lámpához menő vezetékeit.

 

A dinamót helyesebb lenne generátornak nevezni, mert valóban váltóáramot ad le, de a dinamó név terjedt el.

Az agydinamónak ugyan 2 vezetéke van, de az egyik a testre is rá van kötve.

Ha olyan lámpákat szerelsz fel, ami szintén az egyik kivezetés testre van kötve, akkor lényeges, hogy ne fordítva kösd be, különben rövidrezárod a dinamót.

 

Általában az agydinamón és a lámőákon is meg van jelölve, hogy melyik kivezetés a test. Általában a fehér csíkos vezeték.

Testet a testtel, a másikat a másikkal kell összekötni.

 

Ha a lámpák nem testeltek, akkor mindegy, de kb 3 másodperc megnézni, hogy melyik vezeték a csíkos, és azt kötni a testre.

 

Előzmény: NeomatiK (26899)
Friczy Creative Commons License 2023.05.17 0 0 26900

Egyszerűen hibás elnevezés rögzült a fejekben. A dinamó eredetileg tényleg egyenáramú generátort jelent, a kerékpár 'dinamó' azonban műszaki értelemben nem dinamó, mert váltakozóáramot generál, tehát simán generátornak kellene hívni.

Viszont mivel váltakozóáramú, nem számít a polaritás. És valóban úgy van tervezve, hogy az első lámpa kapcsolója (ha van) kapcsolja a hátsót is (vagy pedig kikapcsolhatatlanul világít az első és a hátsó is.

Előzmény: NeomatiK (26899)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!