Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_Haszi_ Creative Commons License 2024.02.22 0 0 110349

Az egy külön állatfajta, az tény, de egyébiránt kár kihegyezni rájuk a problémát.

Miért is? Mert nem kell ehhez messzire menni, csak be kell menni egy nagyvárosba, de igazából a fővárosba. Elég nagy számú és zsúfoltságú, hogy nagyon magas legyen az egy főre eső idióták száma.

És most nem az indokolatlanul versenyzőkről beszélek, hanem az átlagpolgárról, akik sikeresen lettek agyilag amortizálva a technológiai fejlődésnek köszönhetően. Sajnos a sok okosság, meg kütyü rettentő mód rombolja az egészséges túlélő géneket, annyira elkényelmesedtünk a vezetéstámogató rendszerekkel, hogy még egy sima hétköznap is simán életveszély kategória: elég a Hungária körúton közlekedni este. Nincs túl nagy forgalom, de akkor is megfigyelhető, hogy mindenhol világít a kocsi belseje = ezen a nem túl bonyolult úton is látható, hogy a sok ultraszegény, de egyébiránt kocsival rendelkező egyén még ezen a fulleccerű szakaszon is bámulja vagy a gyári kijelzős GPS-t, vagy telefont. És ez látszik a mozgásukon is, bizonytalan dinamika, imbolygás, sáv abszolút kontrollálatlan használata, stb.

 

Persze jó, ha van GPS - tud az hasznos lenni, pl. külföldön, meg tényleg teljesen ismeretlen helyeken, ha számítanak percek, de amúgy én úgy szoktam lenni ezzel, hogy pár plusz kanyar, ha elbtam.. :D 

Összességében azonban sajnos ez egy Éhezők viadala, és baszhatjuk ki az ablakon a bizalmi elvet - jó 10-15 éve -, meg azt, hogy jobbkezes kanyarban jobbra nézünk először. :P

Előzmény: csíkos-háTTú (110345)
TWdoktor Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110348

Köszi a leírást, az Isten mentsen ezektől az extráktól... simán lehetnek halálosak is, ahogy leírtad te is. Ezek miatt nem vágyom O4-re, jó nekem az O3 FL is... a start-stoppot is tudnám nélkülözni, más hasonló huncutság nincs az autóban.

 

Köszi a másik magyarázatot is!:)

Azt mondják, hogy ha egy szó első és utolsó betűjét meghagyjuk, a többit összekeverjük, az agyunk mindezek ellenére dekódolja, mit is akart írni az ember:)

Előzmény: sr1 (110346)
TWdoktor Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110347

Brrrr, nem is értem, hogy lehet ezt csinálni...

Előzmény: csíkos-háTTú (110345)
sr1 Creative Commons License 2024.02.21 0 1 110346

A preventív ACC, ha meglát egy piros keretbe berajzolt sebességkorlátozási táblát, azonnal fékez, elég határozottan.

Pluszban, mindig navi online, akkor is ha nem használják és ha tudja, hogy jön a kanyar, akkor is lassít, azt is elég határozottan.

Nekem van az új autómban és nem tudtam róla. Alapból aktíválva van. Bekapcsoltam az ACC és új szolgáltatás megijesztett.

Néha átutazom a magyar pályákon, az O4-es Skodák sofőrjei nagyon nehéz a lába.:)  Tegyük fel, hogy néhány nyergest előzünk többen egyszerre, jön egy híd, rajta egy sebességkorlátozás...nemááááár.     

Kétpetéjű iker vagyok és én voltam a második (a kisebb is), diszlepsziás vagyok, amúgy 4 éves koromban megtanultam olvasni és írni is.:)

 

 

Előzmény: TWdoktor (110341)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110345

Viszont a román "sofőröknél" (inkább elmebetegeknél) ez nem triviális. Gyakran járok az M4-n, rengeteg olyan kocsit látok, amik bizonytalankodnak az úton, és melléjük érve azt látom, hogy telefonoznak, vagy a kocsi menüjét abajgatják a középkonzolon, 110-nél...

Úgy látszik, a pár évvel ezelőtti öngyilkos/gyilkos facebook live-t közvetítő kisbuszt vezető idióta Albertirsánál már nem hat. (Emlékszünk még ugye? Élőben nyomta, hogy szembe, frontálisan nekimegy egy homokszállító, megrakott kamionnak.)

Előzmény: TWdoktor (110344)
TWdoktor Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110344

Erre nem gondoltam, mert menet közben csak a klímát állítom, azt is odanézés nélkül. Ha hívnék valakit, vagy a feleségem keresi ki a névjegyek közül, jobb egy hiányában csak álló helyzetben (pl. piros lámpa) állítok bármit is...:)

Előzmény: csíkos-háTTú (110343)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110343

Szerintem azt, hogyha menet közben próbálod a menüből kikapcsolni, akkor az út helyett az LCD-t kell bámulnod, óhatatlanul lelassulsz, és egy figyelmetlen neked meg hátulról.

Előzmény: TWdoktor (110341)
Barangolo55 Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110342

sr1

köszönöm a combos választ.

Átvétel előtt tökéletesen elég infó

Előzmény: sr1 (110338)
TWdoktor Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110341

"mert a magyar pályákon el fognak ütni."

Ez mit jelent?

 

"atasádta"

Ez átadásra akart lenni, ugye?:)

Előzmény: sr1 (110340)
sr1 Creative Commons License 2024.02.20 -1 0 110340

Közbe a 2024-es V6 használati utasítában azt írja, hogy negyed tank alá ne enged, mert nem regenerál.

@Barangolo55

Olvasd el a jó vaskos használatit legalább 3x, mert elég meglepő dolgokra képesek ezek az új kocsik. Az egyik az preventiv ACC, biztos benne van alapból egy új Passatba, azt keresd meg, hogy hol lehet kikapcsólni, mert a magyar pályákon el fognak ütni.   

A non plus ultra az volt, hogy a plug-in hibrideknek nincs öninditója és -27C fok alatt nem lehet beinditani sehogy. Az ajánlás az, hogy be kell vinni egy meleg garázsba, de hogy????

 

 

 

 

  

Előzmény: (M)Ákos (110339)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.02.20 0 0 110339

Nem tankolják tele? 😄

A mostanit meg az előzőt is 0 km hatótávval vettük át a kollégákkal, de legalább megmondták, hogy hol van a legközelebbi kút.

De, ahogy írtad is, legalább kiderült, hogy mekkora a tank. Meg a későbbi tankolások alapján az is, hogy kb. mennyit lehet még menni a “0” után.

Előzmény: sr1 (110338)
sr1 Creative Commons License 2024.02.20 0 0 110338

Vedd meg az eredeti cimkést (C052910M4- sötétkék a kupak, világoskék slag,  9000 forint körül veszem), ezek az új dízelek kissé érzékenyek az adblu minőségére. Már csak azért is, mert könnyű felcsavarni a falkonra a slagot. 

 

Mi kell tudni róla:

1. Ez egy sav (32%-os karbamid vizes oldata), ha túltöltöd és kifoyik a sárvédőre, most le vízzel, mert ha megszárad nyomot hagy, de habos mosásnál lejön.

2. Szerintem a nagyon olcsókba nincs elég karbamid. 

3. A beöntésnél flakon nehezen levegőzik ki, egy kicsit ki kell húzni a slag végét a beömlő nyilásból. 

4. Télen egy hideg raktárba tartva a műanyag kikeményedik. Nagyon nehezen lehet lecsavarni a flakonról a kupakot, ezért tartok egy papágáj fogót a pótkerék mellett.:)

5. Nem fogyaszt sok adblue-t egy 2 literes dízel, 10 liter elég lesz 8-10e km, akkor is ha léped a pályán. Nagyobb fogyasztásnál több fogy belőle, de kb. az üa 2-2.5%-a egy reális fogyasztás.  

6. Asszem 12 literes a tartály (vagy 19l, ha úgy rendelted),  soha ne hagyd hogy szóljon (2400km-el előtte), hogy ki fog fogyni, 4-5000km után tőldsd tele.

Mindig legyen benne legalább egy fél tartály.  

7. Azt írja a használati utasításba, hogyha teljesen kifogy a sav, akkor letílt.

   

Új autónál az a jó, hogy az első tankolásnál számot adsz, hogy mi a valós térfogata az üa tartálynak és ha véletlenül olyan helyzetbe kerülsz, hogy látszólag csontra kifogy az üa (0 hatótávod van), akkor tudod, hogy még mennyi üa maradt benne. A könyv szerint 75 literes tanknál én 72.5 litert tankoltam elsőre, azóta max. a 68liter volt.:)

Mekkora surmóság, hogy nem tankolják teli az atasádta előkészitett kocsit.    

 

 

  

Előzmény: Barangolo55 (110337)
Barangolo55 Creative Commons License 2024.02.20 0 0 110337

Sziasztok!
Még nem volt olyan /diesel/kocsim, amibe kellett volna adblue.

Csütörtökön veszem át az új Passatot és gondolom az üzemanyaggal együtt ez az adalék is a minimális lesz benne.

Azt olvastam több helyen, hogy csak az eredeti VW-t tegyük bele.

Az EMAG-on néztem 10 literes kiszereléseket.

Mind VW ajánlással, logóval ellátott.

Viszont az egyik 10literes 11ezer ft, a másik huszon ezer forint.

Valaki homályosítson föl, hogy mihez tartsam magam.

A motot 2.0TDI 150LE.

Előre is köszi.

,

-carcass- Creative Commons License 2024.02.17 0 0 110336

Mindegy honnan nézzük, az O4-hez nincs korrekt felni. Szerintem.

De persze, a fizessé, mint alapelv nyilván mindenek előtt áll.

Még annyi, hogy a Skodánál nem olyan látványosan.

Előzmény: _Haszi_ (110334)
sr1 Creative Commons License 2024.02.16 0 0 110335

Az emelt fordulatszámnak mi az oka?

Nem tudom.

Arra gondolok, hogy a részecskeszűrő miatt, gyorsan el kell érje az üzemi hőmérsékletet.

A szervízbe azt mondták, hogy mindenképpen vigyem el 1500 km előtt olajcserére, mert ez hibrid. Ez se tetszett. 

A sima benzines V6-nak 30e flexibilis olajcseréje van és ugyanaz a motor.    

 

Sport módba behúzva egy ekkor batárt, 15 litert fogyaszt. Akkor mi értelme a hibridnek, nekem kb. 6000km után a nagyátlagom 13liter felett volt, a pontosan akkora V6 dízelnek (aminek a menetkész tömege 2.1 tonna alatt van) 7.7. És 75 literes a tank, mindkét autónál. 

 

Elővárosi forgalomba, tisztán villannyal és néha bekapcsolva  a benzinmotort 3 liter fogyaszt, de akkor minek a bődületes ereje és a nagy teste. 

Ez egy GT utazóautó, rendkívüli kényelmes a nagy tengelytávja és a légpárnás felfüggesztésével, de városi forgalomban, főleg a mellékutcákba, túl széles és túl hosszú.

El akarták érni azt, hogy ne fizessenek széndioxid adót érte, a születési bizonyítványába talán 2.8 liter átlagot ír. 

Nem tartom optimális mérnöki megoldásnak, azzal reklámozzák, hogy ez most a legerősebb VW.    

 

Egy Skodánál teljesen más a helyzet, egy 4 hengeres literes TSI-t megspékelni villannyal (a Plug in- hibridnek 87KW-os motorja van) egy sokkal nagyobb teljesítmény/tömeg arányt lehet elérni, mert csak 1600 kiló. 

 

 

 

 

 

Előzmény: nohab (110333)
_Haszi_ Creative Commons License 2024.02.16 0 0 110334

Ha nem is legalja, de olyan számomra, mintha akarnának alátenni valami szépet, mutatóst, hogy fizessél, de mégsem az, de fizessé. :P

Előzmény: -carcass- (110325)
nohab Creative Commons License 2024.02.16 0 0 110333

Idegesített a súlya, az odafigyelés a hajtásrendszerre, a sokkal kisebb csomagtartó- mind a dízelbe, a pótkerék hiánya, hogy akkor indítja be a benzinmotort, amikor ő akarja és 2500 felett tartja (hidegen), hogy be kellett kapcsolni sportba a váltót, hogy ne vitorlázzon.  A villanyos motorféke nagyon tetszett, megállított egy körforgalom előtt, ha úgy volt beállitva a menübe, hogy vegye észre az akadályokat. 

 

Az emelt fordulatszámnak mi az oka? Esetleg azt tudom elképzelni, ha van egy nullára merített és napokig úgy hagyott akku, amit a következő indításkor a mélykisülés ellen vészüzemben tölt az autó, normál üzemállapotban nem kellene másképpen viselkednie belsőégésűnek mint egy sima benzinesnél, én ilyet még soha nem tapasztaltam. A vitorlázás szerintem ma már kevésbé hajtásláncfüggő, a céges Octavia 1.5 TSI e-tec ugyanígy vitorlázik alapállapotban, a PHEV-nél egy húzás a váltókaron és arra a napra kikapcsoltad a vitorlázást.

Előzmény: sr1 (110331)
nohab Creative Commons License 2024.02.16 0 0 110332

A Skoda PHEV rendszerének a tömege 460kg. Ezt nem én találtam ki, szervizes mondta (nem is akárki, tud egyet s mást a Skodákról), neki hiszek.

vs.

A kép árnyalásához egy adalék: a Skodákba épített PHEV rendszer 460kg plusz tömeget jelent egy sima belsőégésű motoroshoz képest.

  

Hihetsz neki, mint írtam a matek nem jó, 460 kg plusz tömeg akkor lesz, ha eltekintünk attól, hogy mindegyik másikban is van motor és sebességváltó.

  

Ha városban, "zéró" emisszióval megy, akkor bizony jogos az összehasonlítás akár az 1,0TSI-vel is! Mert a villanymotor biztos nem erősebb 110LE-nél.

  

Egy 115 lóerős villanymotor menetdinamikája, gázreakciója városban ég és föld bármelyik 115 lóerős belsőégésűhöz képest. Ráadásul pont a városban jön ki a rekuperáció előnye.

  

A PHEV rendszer előnyeit csak akkor lehet kihasználni - ha vannak az adott használónál - ha tudjuk otthon/munkahelyen tölteni. A fogyasztását meg úgy kellene figyelni, hogy a benzin+áram! Itt most nem a tankolás/töltés forintjaira* gondolok, hanem az elfogyasztott kWh-ra, akár a villanymotor, akár a benzin fogyasztotta azt el.

  

Alapvetően stimmel, két kommenttel:

- városban töltögetés nélkül is nagyon alacsony a fogyasztása a fékenergia rekuperációja, ill. a villannyal indulás miatt.

- ha a városban zéró emisszióval akarsz menni (mindegy milyen okból), akkor a pályán menet közben fel tudod tölteni az akkudat ehhez. Ennek a hatásfoka és a költsége olyan amilyen, de lehetőség van rá, imissziós szempontból biztosan jobb a környezetnek.

Előzmény: csíkos-háTTú (110330)
sr1 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 110331

Lehet, hogy írtam már. 

Vettem a tavaly nyáron egy V6 benzines, Plungi-hibrid Touareget. Használtat, 1 évesen, naagyon drágán. De megvettem, mert megkértek.  

Hátul a csomiba  volt egy 17KWh-os  akku és egy bődületesen erős 100KW-os villanymotor, valahogy beszerelve egy láncos kuplungrendszerrel a ZF 8-a automata váltó mellé.

A benzinmotor 340lovas volt:). Az akkut csak váltóárammal lehet tőleni, 220V-on kb. 7-8 óra alatt fullba. 

Tisztán árammal, kb. 40-50km volt képes haladni, max. 130-al.

A kocsi menetkész súlya 2.45 tonna, de ezt nem lehetett érezni vezetés közbe, mert jó a felfüggesztése. 

Ha volt az akkuban áram, akkor veszettül ment a kocsi, nemtom mennyi volt a kombinált nyomatéka, de biztos 650Nm felett. Ha a villany rásegített, a műszerfal bekékült.:)))  

 

A rendszer vigyázott arra, hogy mindenképpen legyen áram az akkuba. Ha az áram elfogyott, a benzimotor (érzésre), nemvolt elég a kocsinak. A hibrid mód tolókáját be lehett úgy állítani, hogy 150km alatt az akkut teljesen feltöltötte. Persze, ilyenkor a benzint is fogyasztotta az akku töltésére. 

Egy ideig teszteltem, hogy hosszú úton a kocsinak mi az optimális tempója, milyen fordulatszámon szereti tartani a motort, mikor segít rá a villany, stb.    

Voltunk az asszonnyal a nyáron egy 3200km-es  Dél-Balkáni szabin, visszajöttünk, aludtam rá egyet és szóltam a VW-nek, hogy vegye vissza. Idegesített a súlya, az odafigyelés a hajtásrendszerre, a sokkal kisebb csomagtartó- mind a dízelbe, a pótkerék hiánya, hogy akkor indítja be a benzinmotort, amikor ő akarja és 2500 felett tartja (hidegen), hogy be kellett kapcsolni sportba a váltót, hogy ne vitorlázzon.  A villanyos motorféke nagyon tetszett, megállított egy körforgalom előtt, ha úgy volt beállitva a menübe, hogy vegye észre az akadályokat. 

Nálunk nem adnak zöld rendszámot a hibridre. 

  

 

 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (110330)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.15 0 0 110330

A Skoda PHEV rendszerének a tömege 460kg. Ezt nem én találtam ki, szervizes mondta (nem is akárki, tud egyet s mást a Skodákról), neki hiszek.

 

OK, a PHEV rendszer összteljesítménye 204LE. De ez csak akkor igaz, ha mindene "vért izzadva" dolgozik. Ha városban, "zéró" emisszióval megy, akkor bizony jogos az összehasonlítás akár az 1,0TSI-vel is! Mert a villanymotor biztos nem erősebb 110LE-nél.

 

Szerintem akár egy 1,2TSI-vel is nyugodtan össze lehet hasonlítani, ha normál körülmények között vezetünk, és nem "folyamatos padlógázzal", ólomtalpú bakancsban.

 

A PHEV rendszer előnyeit csak akkor lehet kihasználni - ha vannak az adott használónál - ha tudjuk otthon/munkahelyen tölteni. A fogyasztását meg úgy kellene figyelni, hogy a benzin+áram! Itt most nem a tankolás/töltés forintjaira* gondolok, hanem az elfogyasztott kWh-ra, akár a villanymotor, akár a benzin fogyasztotta azt el.

 

*: Azért nem, mert a villanytöltés vagy naperőműről megy, vagy fizetős töltőn, vagy csapágyasra hajtja odahaza a forgó-morgót, de mindenképpen - tudomásom szerint - jövedéki adó mentesen, és a jövedéki adó után fizetett ÁFA mentesen. Nem úgy, mint a benzinkútnál...

 

 

Előzmény: nohab (110327)
nohab Creative Commons License 2024.02.15 -1 1 110329

Az mindig soktényezős, hogy kinek mit fogyaszt egy autó, és még koppra ugyanaz a motor is tud nagyon eltérő lenni ezek miatt.

  

Nekem minden eddigi autóm a spritmonitor átlagtól +/- 1-2 deci eltérésen belül volt, tehát ha egy következőre váltok, akkor nagy csoda lenne, ha ettől jelentősen eltérne a helyzet. 

  

A PHEV-nél ez már nyilvánvalóan nem áll, ott max. a tisztán belsőégésű és a tisztán elektromos használat fogyasztása lehet összevethető, az, hogy a kettő hogyan mixelődik elsősorban az élethelyzetből adódó közlekedési szokások és a töltési lehetőségek kérdése.

Ugyanakkor a mai autóárak, szervizdíjak és amortizációs kulcsok mellett az energia km-re vetített költsége egyre alacsonyabb hányad a teljes költségben (különösen új autónál), ha a fogyasztáson 20%-ot faragsz az a teljes km-díjban jó ha 5%-ot ér a végén.

Előzmény: _Haszi_ (110328)
_Haszi_ Creative Commons License 2024.02.15 -1 0 110328

Nagyon kevés ember az, aki tankolásból számolja szerintem a fogyit, de amúgy x1000km után illenék kitapasztalni, hogy mennyit csal a kompu.

Nekem változóan csalt 0,5 lityi környékén a pözső307, de pl. az is igaz volt, hogy a tempomat szerinti 110, az valóságosan 105 volt, - no és persze ezt megfejelve azzal, hogy nem a gyári 205 50 R17-tel, hanem 205 55 R16-tal.

Az mindig soktényezős, hogy kinek mit fogyaszt egy autó, és még koppra ugyanaz a motor is tud nagyon eltérő lenni ezek miatt.

Előzmény: timla (110322)
nohab Creative Commons License 2024.02.15 0 1 110327

Teljesen egyértelmű, hogy minden előnyt ami a zéró emisszióhoz társítható a zéró emissziós üzemhez kellene kapcsolni. Ha te a városban belsőégésű nélkül mész, akkor miért ne kapjál ugyanolyan jogokat mint az elektromos? Viszont ha belsőégésűvel mész, akkor semmilyen előjog ne járjon a benzineshez képest. Ezt lehet ellenőrizni az autó felől, de akár egy hőkamerával kiegészített VÉDA-jellegű rendszerrel is.

 

Ugyanígy az adózás stb., ezekben az autókban mindben van SIM-kártya, semmiből nem állna adatot szolgáltatni egy hivatalnak a gyártón keresztül, hogy hogyan alakul a zéró emisszió és a belsőégésűvel üzemelés aránya, kellenének küszöbszámok, arányok.
 
A kép árnyalásához egy adalék: a Skodákba épített PHEV rendszer 460kg plusz tömeget jelent egy sima belsőégésű motoroshoz képest.

 

Ez nem árnyalás, hanem csak simán egy minden alapot nélkülöző, teljesen valótlan állítás. Azt lehet, hogy valahol azt olvastad, hogy a teljes hajtáslánc az akkuval és az sebességváltóval egybeépített elektromotorral 460kg, de az a helyzet, hogy motor és sebességváltó az összesbe kell, nem csak a PHEV-be.

 

Az O4 PHEV önsúlya 1620 kg, hasonló (204 LE) teljesítményű társaik adata pedig a következő:

  

2.0 TSI 190LE 4WD 1556 kg (-64 kg)

2.0 TSI RS 245LE 1501 kg (-119 kg)

2.0 RS TDI 200LE 1528 kg (-92 kg)

2.0 RS TDI 200LE 4WD 1614 kg (-6 kg)

 

Még az 1.0 TSI-hez (automatával 1357kg) képest is csak 263 kg a többlet, de egy 204 lóerős autót nyilván nem a 115 lóerős háromhengeressel állítunk párba.

 

(minden adat kombi, az RS PHEV 87 kilóval és 41 lóerővel van a normál felett).

 

 

 

 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (110326)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.15 0 0 110326

"...nem biztosított töltési lehetőséget, viszont a benzinkártya korlátlan volt."

 

Ezért is fújnak/fújtak sokan, hogy indokolatlan a zöld rendszám ezekre. A kép árnyalásához egy adalék: a Skodákba épített PHEV rendszer 460kg plusz tömeget jelent egy sima belsőégésű motoroshoz képest. Ez cipeli magával, ha kell, ha nem, és ennek azért ára van!

Előzmény: timla (110322)
-carcass- Creative Commons License 2024.02.15 0 0 110325

Összességében szerintem is rendben van.

Sokkal inkább remélem, hogy pofásabb felniket fognak adni mellé, mert a mostani felhozatal viszont elég alja.

Az O3 FL egyébként először nekem se jött be, de mára megszoktam. Sőt, muszáj leszek megbarátkozni vele, ha cserélni akarok, mert az O4-et nem fogom felérni. :-)

Előzmény: _Haszi_ (110324)
_Haszi_ Creative Commons License 2024.02.15 0 0 110324

Nem azt mondtam, hogy szép, mert ez ugye szubjektív :), hanem azt, hogy izgalmasabb, mint az előző. Merthogy az igazából összességében dögunalmas - és ez nem feltétlenül jelent szitokszót, mert üzemelő lámpánál jól néz ki, hisz nem a "keretre" koncetrál a tekintet.

 

De ahogy írtam, minden relatív, másik példa: az agyonszidott, korábbi osztott lámpatest pl. nekem nem ronda, szerintem érdekessé teszi az autó elejét. Persze el nem tudom képzelni, hogy amúgy ez kinek jut eszébe tudatmódosító nélkül, de úgy mindent egybevetve, a nagy epehányáshoz képest, szerintem rendben van.

 

Előzmény: TyggeR (110320)
nohab Creative Commons License 2024.02.14 0 1 110323

Egyébként valahol egyszer olvastam egy flottakezelővel egy interjút és ott a Vodafon flottájára célozgatva 1,5-2 literteres plusz fogyasztást emlegetett a flottás ember.

    

Nagy átlagban elképzelhetetlen számomra, nézd meg a spritmonitort a két autóra. Átlagban 1,4 liter, mediánban 1,9 liter a PHEV előnye. Korlátlan kártyával és nehéz lábbal, töltés nélkül hosszúakat pályázva ki lehet hozni ilyen számot, de hogy flottaátlagra... Ha mégis igaz, akkor nagy balfasz volt az a flottamenedzser, aki erre a felhasználási módra ezt a modellt választotta. Nekem a sima O3-nál kb. egy liter van a 2.0 TDI és az 1.4 TSI között (O3).

 

Ami a PHEV-nél szokatlan, hogy a teljes energiafogyasztása hidegben sokkal nagyobb mértékben nő mint a belsőégésűnek (pont mint a BEV-nél), mert elektromos módban hasznos energiával fűt, nem hulladékhővel.  Persze ha nem dugják be a konnektorba, akkor ennek nincs jelentősége. Nekem ezzel együtt most így néz ki úgy, hogy csak itthon tudom tölteni, de ez nyilván ezer dologtól függ, a hosszú átlag bő literrel több. De mindennél jobban érdekel, hogy elektromos módban síri csend van benne.

 

 

 

Előzmény: timla (110322)
timla Creative Commons License 2024.02.14 0 0 110322

Ezt a kettőt együtt nehezen tudom elképzelni, esetleg töltés nélkül döntően autópályázva. Ugyanaz a típus?

 

2.0 TDI 150 és 1.4 TSI PHEV, a dízel O3 volt a PHEV most O4. Nem ültem mellette, nem ismerem a felhasználói szokásait, nekem ezt mesélte. De azt nem tudom, hogy az fc-t figyeli-e, vagy tankolásból számolgatja.

 

Egyébként valahol egyszer olvastam egy flottakezelővel egy interjút és ott a Vodafon flottájára célozgatva 1,5-2 literteres plusz fogyasztást emlegetett a flottás ember. Igaz ott a "telekomunnikációs multi" nem biztosított töltési lehetőséget, viszont a benzinkártya korlátlan volt.

Előzmény: nohab (110321)
nohab Creative Commons License 2024.02.14 0 1 110321

Lehet kivette valaki a fejét a homokból és elkezdett gondolkodni? 

 

 

Szerintem csak betették a Skodát a saját polcára, a Golf8 az O4-hez képest nem hozta a VW-Skoda minőségkülönbséget, ezzel most zárták az erőviszonyokat.

 

Ismerős céges 2.0 TDI-ből ült át céges 1.4 TSI PHEV-be, a fogyasztása 1 literrel nőtt meg pedig töltögeti szorgalmasan a PHEV-et

  

Ezt a kettőt együtt nehezen tudom elképzelni, esetleg töltés nélkül döntően autópályázva. Ugyanaz a típus?

 

Nekem anno az elsődleges szempont az O3 2.0TDI --> 1.4TSI váltásban a zajkomfort volt és kurvára nem érdekel, hogy 15%-kal többet fogyaszt, a PHEV pedig még ehhez képest is süketszoba.

Előzmény: timla (110318)
TyggeR Creative Commons License 2024.02.14 0 0 110320

minden szubjektív, az a lámpa valami borzalmas. pont nem kellett volna hozzányúlni, de ez hagyomány az octavia fl-eknél, hogy el kell cseszni

Előzmény: _Haszi_ (110319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!