Keresés

Részletes keresés

padisah Creative Commons License 2006.06.26 0 0 8170

... én minig csíptem az upgrade lehetőségét, mert az upgrade-hez arany kell, 1 kör alatt megvan, építeni sokáig tart, és pajzsba kerül, amit súlyt a korrupció, nem lehet épületekkel növelgetni stb. Aranyból általában eleve sokkal többet lehet termelni mint pajzsból, és még azt is tovább lehet növelni marketplace-ekkel, bankokkal. Az igaz hogy erre szükség van tech fejlesztésére, ill. luxury fenntartására, de ezet elég olcsón meg lehet oldani ha van luxury good, a technológiákat meg úgy veszed a többi civtől (ideális esetben kapod a great library miatt...)

 

 

Előzmény: Bishoop (8169)
Bishoop Creative Commons License 2006.06.25 0 0 8169

igen, a városok ingyen fenntartott egységeiről írtam, azokat nem kell a városban tartani, de olcsóbb az ingyen-katonával biztosítani a happiness-t mint, egy felépíthetetlen, és körönként 2-3 aranyért fenttartható épülettel.

Igazad van, bár azért az épületek több boldogságot adnak lényegesen, mint az egységekkel fenntartott változat. Ráadásul a katonai rendészet csak elégedetté teszi a népet, és nem boldoggá. Persze ott ahol iszonyatos a korrupció, és egy évtized lenne, míg felépítem a vallási intézményeket, ott szükség van a te módszeredre. Én úgy szoktam csinálni, hogy a távoli korrupt városokban pénzből veszek bíróságot ill. rendőrséget, és sorban építem utána a vallási cuccokat. Próbálok minél több szórakoztatót beállítani, illetve rendőrt, ha lehet. Ha ünnepelnek, kisebb a korrupció, és minél nagyobb a korrupció egy városban, annál érdemesebb boldoggá tenni a népet !

A demokrácia azért jó, mert egyrészt csomó bónusz lóvét ad, amit a korrupt városokban építkezésre elhasználsz.

2. Ha olyan birodalmad van, ahol a városok 50%-a 95%-os korrupcióban van ( a birodalom méretei miatt), és sok egységet kell fenntartanod, akkor azt lehet hogy olcsóbb kommunizmus alatt intézni a kevesebb trade ellenére, mert a nem termelő városok még mindig előállítják az ingyen-fenntartást, és a kaját is - a korrupció csak a tradre és a pajzsra vonatkozik.

Hát ilyen eszméletlen nagy korrupcióban tényleg jobb ez a módszer, de ezt meg lehet akadályozni azzal, hogy a saját városokat ugye nem építed túl messze a fővárostól, illetve jól helyezet el a tiltott várost, az ellenfél városait meg porig rombolod, a lakossága megy rabszolga lesz.

 

a kényszermunka miatt előálló unhappines tény, de idővel elmúlik, a rajta vásárolt épület/egység viszont megmarad. A népesség csökkenése miatt az unhappiness lényegében olyan, mintha maradt volna az eredeti városméret, a populáció csak később éri el az eredeti szintet, ezért evvel általában nincs gond. A Conscript egységek harcértéke eleve olyan, hogy másra nem is igazán alkalmasak, mint rendőrnek.

 

Ha jó sok ártér és mező van a város körül, akkor talán jó ez a módszer. Távoli városoknál különösen bejön, hogy kaját termelsz pajzs helyett, mert az ugye korrupciómentes, majd belőlük "vásárolsz" :)

 

Amúgy az egyésgek fejlesztése piszok drága ! Ahoz képest, hogy felépítettem a Leonardo műhelyét, majdnem annyi az upgrade, mint ha vásárolnék egyet az új egységből. Azt hiszem érdemesebb feloszlatni a régit, kapunk érte pajzsot !

Előzmény: padisah (8168)
padisah Creative Commons License 2006.06.25 0 0 8168
igen, a városok ingyen fenntartott egységeiről írtam, azokat nem kell a városban tartani, de olcsóbb az ingyen-katonával biztosítani a happiness-t mint, egy felépíthetetlen, és körönként 2-3 aranyért fenttartható épülettel

2. Ha olyan birodalmad van, ahol a városok 50%-a 95%-os korrupcióban van ( a birodalom méretei miatt), és sok egységet kell fenntartanod, akkor azt lehet hogy olcsóbb kommunizmus alatt intézni a kevesebb trade ellenére, mert a nem termelő városok még mindig előállítják az ingyen-fenntartást, és a kaját is - a korrupció csak a tradre és a pajzsra vonatkozik.

Ez bizonyos fokig igaz a luxury beállításokra is, luxury-t hiába állítasz ott, ahol azt a korrupció lenyeli, az egységek viszont továbbra is működnek..

a kényszermunka miatt előálló unhappines tény, de idővel elmúlik, a rajta vásárolt épület/egység viszont megmarad. A népesség csökkenése miatt az unhappiness lényegében olyan, mintha maradt volna az eredeti városméret, a populáció csak később éri el az eredeti szintet, ezért evvel általában nincs gond. A Conscript egységek harcértéke eleve olyan, hogy másra nem is igazán alkalmasak, mint rendőrnek.

nyilvánvaló, hogy ennek lényegében csak akkor van jelentősége, ha a korrupció miatt nem tudod a "hagyományos módon" felépíteni őket
Előzmény: Bishoop (8167)
Bishoop Creative Commons License 2006.06.25 0 0 8167

A számolgatás alapja egy olyan város mérlege, ahol a korrupció miatt lényegében 1 pajzs marad (és egy 5%-nyi trade)

Bár ebből nem sokat tudtam meg, nem tűnik valami bíztatónak !

 

Kommunizmuson viszont rakhatsz bele egységeket, amiknek a fenntartását "alanyi jogon" állja, és ha 12+ akkor még nyersz 4 fenntartható egységet amit ha ki tudsz használni, lényegében adót váltasz ki vele. Ez fontos amikor NAGY birodalmad van.
(jut eszembe, ez civ1.29, bár gondolom ezek conquestben is így van)

 

Te most a városonként támogatott egységekről beszélsz? Én úgy tudom, hogy nem kell a városban lenni az egységnek, ahhoz hogy ne kelljen érte fizetni ?!

 

Amikor az első pár játékot nyomtam, akkor ha sok-sok egységem volt, mindíg monarchiát vagy kommunizmust választottam. Viszont mivel a demokráciában és a köztársaságban +1 arany termelés van mezőnként, nem érdemes az ingyen fenntartás miatt komcsinak lenni. A másik dolog meg az, hogy a siettetési módszer emnberéletet követel, és az emberveszteséget nehezebb pótolni, mef persze ezért nem is igen fognak szeretni téged...

Előzmény: padisah (8166)
padisah Creative Commons License 2006.06.24 0 0 8166
nem pluszt, ez az eredeti fenntartási költség. A számolgatás alapja egy olyan város mérlege, ahol a korrupció miatt lényegében 1 pajzs marad (és egy 5%-nyi trade)

Itt nyilván nem tudsz templomot/katedrálist építeni építeni mert lényegében nincs benne termelés. Ha történetesen vannak is benne épületek, azokat ő maga nem tudja fenntartani, mert a korrupció a trade-et is elviszi. Így a városod deficitessé válik.

Kommunizmuson viszont rakhatsz bele egységeket, amiknek a fenntartását "alanyi jogon" állja, és ha 12+ akkor még nyersz 4 fenntartható egységet amit ha ki tudsz használni, lényegében adót váltasz ki vele. Ez fontos amikor NAGY birodalmad van.
(jut eszembe, ez civ1.29, bár gondolom ezek conquestben is így van)
Előzmény: Bishoop (8165)
Bishoop Creative Commons License 2006.06.24 0 0 8165

Az egységekkel fenntartott happiness pedig egységenként egy arany (arra most speciel nem emlékszem de mintha komm. alatt egy egység kettőt tesz content-é), mert ha háborúzol akkor az kellene a frontra.

 

Eddig nem is tudtam, hogy a katonai rendőrségként használom fel az egységeimet, akkor + kell fizetni az egység fenntartási költségén kívül. Én speciel csak vészhelyzetben használok ilyet, mert hosszú távon tudtommal egyrészt a lakosság berág rám, másrészt a pedig a vallási intézmény építése és fenntartása hosszú távon jobban megéri. Háborúban azért jól jön az elfoglalt városokban a rend fenntartására, bár én azokat többnyire lerombolom, kivéve ha más sok dolog fel van benne építve. Sajnos amikor már nincs több felépíthető vallási intézmény, és túl van népesedve a város, akkor muszáj, de én akkor is inkább szórakoztatókat alkalmazok.

Előzmény: padisah (8163)
Százbolha Creative Commons License 2006.06.23 0 0 8164

unartis.

 

A következő javaslataim lennének.

 

1. Fejezd be a munkát (kevés bug, minden file meglegyen, telepítési leírás, stb)

2. Küldöm a CD-t,

3. Korábban regisztráltam a Civilization3.tk free domaint. Egy fw tárhelyre feltöltöm az anyagot és a Civilization3.tk URL-ről lehet majd letölteni.

 

 

Egy minimál honlap lenne, a szerző (unartis) megjelőlésével, és a pár mondatos leírással. 1 vagy 2 db képpel.

 

 

Jó igy?

 

Előzmény: unartis (8161)
padisah Creative Commons License 2006.06.23 0 0 8163

hát nemtom, amikor párszor kipróbáltam azok a városok ahol nagy volt a korrupció (tehát 1 pajzs marad) ott ez maradt is, hiába kommunizmus, viszont a központi városokban érezhetően magasabb lett. Az egységekkel fenntartott happiness pedig egységenként egy arany (arra most speciel nem emlékszem de mintha komm. alatt egy egység kettőt tesz content-é), mert ha háborúzol akkor az kellene a frontra.

 

A városokba pakolható rendőrök száma 4, amit a 6 fölötti városok tudnak 0szaldósan fenntartani. 12 fölött pedig keletkezik +4 "pop limit" a katonákra, ami egy nagy, túlnépesedett civ számára adott esetben kifejezetten ócsóvá teszi a katonák fenntartását...

 

 Ami érdekes az a forced labour, illetve a sorozás. Evvel egy túlnépesedett civilizáció gyorsan átkonvertálhat fölös (= korrupt) népességet rendőrré, az emiatt keletkező unhappiness egy idő után elmúlik, és lehet velük helyettesíteni a katedrális - colosseum párost... illetve át is lehet őket mozgatni a centrum városaiba

 

 

Előzmény: sztyopka_remixx (8162)
sztyopka_remixx Creative Commons License 2006.06.22 0 0 8162
a kommunizmust háborúra találták ki. alacsony a korrupció szinte mindenütt. egyedül arról kell gondoskodnod, hogy városonként 3-4 egység kell ahhoz hogy happy legyen a nép
Előzmény: Bishoop (8160)
unartis Creative Commons License 2006.06.22 0 0 8161

Szia Százbolha!

Néhány dolog van még hátra->civilopedia, már majdnem kész(erőforások ikonjai, leírások)

Ha küldöd a CD-t szivesen megírom a véglegeset... a telepítési útmutatót is

 

 

"Esetleg ha hozzájárulsz, akkor felnyomom netre, hogy a maradék CIV3 rajongok kipróbálhassák, mert szerintem igen jó munkát végeztél."

 

Köszönöm, sok munkám és időm van benne....

Ha felteszed, megírnád, hol lesz letőlthető?

Üdvözletem: Unartis

Előzmény: Százbolha (8158)
Bishoop Creative Commons License 2006.06.19 0 0 8160

Esetleg ha hozzájárulsz, akkor felnyomom netre, hogy a maradék CIV3 rajongok kipróbálhassák, mert szerintem igen jó munkát végeztél.

Remek ötlet, ezt csak támogatni tudom ! :)

 

Amúgy egy vezér a terjeszkedéshez elengedhetetlen !

Amikor egy fővárostól távoli civilizációt hódít az ember, az elfoglat/felépített városokban borzalmasan magas lesz a korrupció ! Ekkor odaviszünk egy vezért, siettetünk vele ott egy tiltott város építést, és probléma megoldva :)

Bár lehet hogy egyszerűbb kommunizmusba átváltani, csak ott nem tudom, hogyan számítja ki az egy városra jutó korrupciót. Attól tartok, hogy ha sok a távoli város, akkor a közös korrupció is magas lesz, és az se jó !

pecaboy Creative Commons License 2006.06.16 0 0 8159
Úgy emléxem, igen, de nem 100%...
Előzmény: Bishoop (8157)
Százbolha Creative Commons License 2006.06.16 0 0 8158

unarits:

 

Van már végleges verzió?

Én nagyon szivesen küldenék egy doboz CD-t, ha ebból egyet visszaküldenél a végleges verzióval és egy pici leírással, hogy miként üzemeljem be.

 

Bevallom az elöző patchelésekénél megakadtam és ugy ahogy volt a CIV-et uninstalltam, mert megint sok időmet elvette.

 

 

***

 

Esetleg ha hozzájárulsz, akkor felnyomom netre, hogy a maradék CIV3 rajongok kipróbálhassák, mert szerintem igen jó munkát végeztél.

Előzmény: unartis (8142)
Bishoop Creative Commons License 2006.06.16 0 0 8157
Nekem már vagy 17 városom van, ez nem okozhatja, rés tudtommal csak a seregek számát korlátozza városok száma, vezérem attól még lehet. Érdekes, hogy a heroic epic megépítése után nem kaptam csak vezért. Te kaptál vezért azután, hogy ezt megépítetted?
Előzmény: pecaboy (8156)
pecaboy Creative Commons License 2006.06.16 0 0 8156

Bevallom, mostanában nem nagyon civ3-azok. De mikor játszottam, nekem adta rendesen a hadvezéreket. 1.22 conquests van nekem is. A vége felé már vagy nyolc seregem is volt.

 

Ja, még egy fontos dolog: minden sereghez (hadvezérhez?) kell 4 város, tehát ha pl. 9 városod van (akármilyen méret, nem feltétlenül city), max. 2 sereged lehet. Ha rombolnak/foglalnak a városaidból, természetesen nem szűnnek meg az addigi seregek, csak újakat nem kaphatsz.

Előzmény: Bishoop (8151)
pecaboy Creative Commons License 2006.06.16 0 0 8155

Sztem kaphatsz.

Akkor van esélyed ilyet kapni, ha te kutattad ki legelőször az egyik tech-et. Scientific civ-eknek nagyobb esélyük van (bár ez nem biztos...). Felhasználhatod a scientific age-re vagy nagy csodák elkészítésére. Sztem ebből se lehet kettő egyszerre, de kicsi is rá az esély, hogy addig nem használod fel az elsőt.

Előzmény: Bishoop (8154)
Bishoop Creative Commons License 2006.06.16 0 0 8154

Ha van tudományos vezetőm, akkor attól még kaphatok hadvezért ugye?

Mikor van esélyem tudományos vezetőt kapni? Gonolom abból sem lehet kettő egyszerre?!

Én mindíg tartalékolom őken a nagyon drága csodák építésére.

pecaboy Creative Commons License 2006.06.16 0 0 8153

Ha jól sejtem, az előzetes véletlengenerátort lehet ki/be kapcsolni.

Értsd: mentesz, támadsz 1 csapatoddal, veszítesz. Visszatöltöd. Megint támadsz. Ha működik az el. v. g. (per pillanat nem tudok jobb megfogalmazást rá), pontosan ugyanaz lesz az eredmény, ha nem, lehet, hogy más.

Előzmény: geszler (8152)
geszler Creative Commons License 2006.06.16 0 0 8152
Meg tudná valaki mondani, mit állít be az "enter seed" opció?
Bishoop Creative Commons License 2006.06.16 0 0 8151

Csak egy csillagos egységem van, ezeket kamikaze akciókba szoktam "elhasználni" , vagy berakom őket seregbe.

A legutolsó 1.22-es conquestet használom, nem hiszem hogy bug.  Neked is ilyen kevés vezéred szokott lenni?

Ha tud valaki magyarul valami leírást arról, hogyan lehet maximalizálni a vezérek létrejöttének esélyét, akkor linkelje már be !

A Civfanaticson van egy jó hosszú leírás, csak sajnos angol :(

Előzmény: pecaboy (8150)
pecaboy Creative Commons License 2006.06.15 0 0 8150
A játékban nicsenek "tapasztalati pontok", elite után nem fejlődik tovább a csapat, és addig is csak véletlenszerűen. A gond talán az lehet, hogy olyan elite csapatokkal nyomulsz, akik már hoztak létre vezért. Az ilyenek a "csillagosak". Ha nem ez a gond, akkor vagy peched van, vagy bugos a progi.
Előzmény: Bishoop (8148)
Bishoop Creative Commons License 2006.06.15 0 0 8149

Most olvastam, hogy Százbolhának is voltak hasonló problémái:

 

"Érdekes módon, mióta felépítettem a Heroic epic-et egy leadert sem kaptam."

Nekem is ennek megépítése után voltak problémáim !

Valami bug lehet?

Bishoop Creative Commons License 2006.06.15 0 0 8148
Most éppen a kínaiakkal nyomulok, de attól függetlenül, hogy katonai civilizáció, eddig mindössze 2 katonai vezetőm keletkezett. Pedig nagyon sokat csatáztam, és mindíg az elit egységekkel. Direkt vigyáztam a gagyi lovasaimra, és ha lehetett mindíg velük csatáztam, de még mindíg nem került ki egyikből sem vezér, pedíg már kismillió tapasztalati pontjuk lehet.  Felhasználtam az első két vezéremet, ez nem lehet a probléma oka ! Miért nem kapok vezért?
unartis Creative Commons License 2006.06.14 0 0 8147

Szia Bishoop!

Amióta elküldtem a játékot Százbolhának, volt néhány fontos módosítás a Játékban, tehát küld a cd-t én meg, megírom!

Ja előtte az email címed, hogy meglegyen a címcsere!

 

Módosult:

javítások a játékban, civilopedia+ diplomácia is változott!

üdv

Előzmény: Bishoop (8144)
pecaboy Creative Commons License 2006.06.13 0 0 8146

- Csodákat mindenki ugyanannyi pajzsért épít. Tehát nem érvényes.

- Viszont a militarista civek csapatai gyorsabban fejlődnek.

Előzmény: Bishoop (8145)
Bishoop Creative Commons License 2006.06.13 0 0 8145

Azt ugye mindannyian tudjuk, hogy ha pl. vallásos civilizációval nyomunk, akkor olcsóbban(kevesebb pajzsért) építenek vallási épületeket. Ez a dolog csodákra is érvényes? Tehát pl. piramist és zeusz templomot is olcsóbban lehet építeni? Mert vallással kapcsolatos nem csoda több is van(templom,katedrális), de katonai építmény csak egy van: a laktanya. Szóval az erőviszonyok nem jók !

Bishoop Creative Commons License 2006.06.13 0 0 8144
Unartis: Oké, még megkérdezem Százbolhát, hogy neten át tudja-e küldeni, ha nem, akkor küldöm a címet. Amúgy nincs valami util, amivel meg lehet nézni, hogy melyik egységnek hány tapasztalati pontja van? Mert ugye akkor azzal az elit egységgel gyilkolászom az ellent, amiből a leghamarabb lehet vezér :)
padisah Creative Commons License 2006.06.06 0 0 8143

tegnap rómaiakkal emperoron megnyertem space race-el.

 A gép (németek) két army-val is beköszönt hozzám. Az első swordsman-ekből állt, a másik cavalry-ból. A leverésük közben úgy emlékszem egy-egy lovast vesztettem, a swordsman-nél a menekülés miatt úsztam meg ennyivel,ott knightokat használtam. A cavalry army meg  cavalryval szemben nagyon gyorsan elvérzett ( ugye hatos attack a 3as def ellen...), jóformán az első leszedte, a második cavalrynak csak be kellett fejeznie...

 

A forbidden palace kiépülését és a körülötte lévő városok beindulását követően egyértelműen elbillent a helyzet. Egyetlen tankot sem kellett elsütnöm, én láttam el tech-el az egész bolygót - és azzal együtt hogy mindenki utált senki sem mert belém kötni... :))

 

 

 

 

unartis Creative Commons License 2006.06.05 0 0 8142

Ha elküldöd a lakcímedet a tzmod@freemail.hu és az általam küldött címre, mellékelsz 1 db cd-t, akkor megírom és elküldöm a játékot(ugyanis, otthon nincs internet!) Így küldtem Százbolhának is!

Üdv: unartis!

Előzmény: Bishoop (8141)
Bishoop Creative Commons License 2006.06.03 0 0 8141
Én még mindíg nagyon hiányolom a kép mellől a letöltés gombot :)
Előzmény: unartis (8139)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!