Keresés

Részletes keresés

Zsnagy67 Creative Commons License 2022.12.24 0 0 103238

285 mm hosszú pumpa jár hozzá.

https://mofaker.hu/mz_ts125-150_katalogus

Előzmény: Szvazy (103237)
Szvazy Creative Commons License 2022.12.21 0 0 103237

Sziasztok,

 

Meg tudná nekem mondani valaki, hogy a TS125-ös MZ-nek (1983-as évjárat) milyen hosszú volt a pumpája?

Arra gondolok, ami az ülés alatt van.

Keresek az enyémhez, de úgy tudom az egyes típusokhoz más-más pumpák is voltak, így nem akarok rosszat venni.

Sajnos a helyét sem tudom megmérni, mert le van törve a kis lemezke, az még későbbi javításra vár.

 

Előre is köszönöm a segítségeket.

 

Üdv.: Ákos

főgóré Creative Commons License 2022.11.27 0 0 103236

a könyv 15000!

85-ben 5 gangos emzét kaptál ennyiért.

Előzmény: kgaboroo (103235)
kgaboroo Creative Commons License 2022.11.27 0 1 103235

" mindössze 15 ezer forint "

Ez akkoriban nekem 5 havi fizetésem volt. Régen a technika sokkal drágább volt mint mostanság.

Előzmény: főgóré (103233)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.11.26 0 0 103234

Most a jó olajokkal 3000-4000/min közt bírnia kellene. Akkor a 10000Ft sokat ért, most 10kg kenyér. :(

Előzmény: főgóré (103233)
főgóré Creative Commons License 2022.11.26 0 0 103233

mindössze tizenötezer forint

régen ennyiért motort kaptál

amikor szerelő megfőtengőzte, dugózta a perkót, emléxem annyira baró hangja lett

motorban halk tompa kattogás, a kipufogó fémes mzzümzümzümmögése  húzatáskor jól hallható fütyülés

csak sajna nem tartott sokáig

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.10.09 0 0 103232
sasspali Creative Commons License 2022.10.05 0 1 103231

Nem volt ez komoly bosszú Honeckertől, ha a mai napig járunk velük, és szeretjük őket!

Előzmény: főgóré (103230)
főgóré Creative Commons License 2022.09.19 0 0 103230

jól emlékeztem én !

a dinamó 60 Watt, rövid ideig 90 Watt

a generátor  180 Watt

de mindegy is, mert ezt a jelenséget csak emzéken láttam.

más , japán, német, olasz, stb. motorokon nem.

nem véletlen nevezték honecker bosszújának.

írom ezt úgy, hogy volt belőle kettő is.

Előzmény: cam aro (103229)
cam aro Creative Commons License 2022.09.18 0 0 103229

a 6 voltnal a max rendszer igeny felette volt a dinamo kapacitasanak. 

( fogyasztas akar 80 watt, dinamo max 70 watt. 

 

a 12 voltnal a 130(180? )  wattos generator mar boven a max rendszer igeny felett van. 

ha igy is szar, az nem a rendszer, hanem a beallitas es/vagy kontakt pontok hibaja. 

mondjuk ennyi idosen egyik hiba sem csoda. de legalabb javithato. 

Előzmény: főgóré (103228)
főgóré Creative Commons License 2022.09.18 0 0 103228

kurvinyek emzénél hiába álltak át a 12 voltos rendszerre , ugyanúgy gyengécske maradt mint a 6 volt.

https://www.youtube.com/watch?v=KsJPsWqNe1g

4:06-tól világít a helyzetjelző és amikor elkezd villogni az index, lehet látni , hogy a helyzetjelző izzója kissé veszít az erejéből.

amikor új volt az akkumulátor, az összes érintkező megvolt fémtisztára pucolválva javult a helyzet, de ez nem tartott sokáig

mert az akku a kevés töltés miatt fokozatosan veszített erejéből, a korrózió + a rázkódások hatására az érintkezések is lazultak,

romlottak.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.09.02 0 0 103227

Gumi Csilla pítás nélkül az Etz is surrogó csilingelő hangot ad ki. Mintha kalapálnák a hangvillát.:-)

Előzmény: főgóré (103226)
főgóré Creative Commons License 2022.09.02 0 0 103226

pár decibelt lehetett fogni a tsörgésen, ha a henger bordái közé , mint a perkón+az etézéken gumi darabkákat nyomtál.

 

cam aro Creative Commons License 2022.09.01 0 0 103225

tsorog a suber, szijja a falsot. 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (103224)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.09.01 0 0 103224

Bekő Tóni. Fúvókadugulás?

Előzmény: főgóré (103223)
főgóré Creative Commons License 2022.08.25 0 1 103223

az egyik multi parkolójában láttam ma egy tsörgőt.

a jellegzetes hangra lettem figyelmes amint éppen berúgta a zember.

beindult de egy-két másodperc alatt le is állt.

ezután intenzív rúgdosás kezdődött , persze nem indult, majd kb. a tizedik után beröffent, felpörgette zörgött a csapszeg mint 

a héccencség, majd elindult vele a sajátos lefulladós hangjával.

még meleg lehetett a blokk, de kellett neki a szívató .

boge76 Creative Commons License 2022.08.11 0 0 103222

Üdv!

 

Nyári leállás van. 

RR_ZOZY Creative Commons License 2022.07.07 0 2 103221

Sziasztok!

 

Rég jártam Felétek! 

 

Üdv Mindenkinek!

WendelkeS Creative Commons License 2022.06.16 0 0 103220

Köszi!

 

Még küzdök egyenlőre a kínaival, rendeltem pár darab MZ súbertűt, aztán majd meglátjuk. :-)

Előzmény: cam aro (103219)
cam aro Creative Commons License 2022.06.15 0 0 103219

mindegy a marka, csak japo, vagy olasz legyen .

amelyiknek 22-24mm kozti a torok atmeroje az stimmel a motorhoz. 

...persze hozza hangolni ezt is kell. 

(mint irtam ,esetleg kicsit alakitani kell. )

 

Előzmény: WendelkeS (103218)
WendelkeS Creative Commons License 2022.06.15 0 0 103218

Urak! Köszönöm a hozzászólásokat!

 

A helyzet a következő. Még ősszel kértem segítséget a blokk felújítása ügyében, amit így utólag is köszönök. A TS 150-s blokk nálam egy ősrégi KERTITOX nevű kapálógépet hajt. A kapálógépet szétszedtem lefestettem  a blokkot felújítottam. A henger megfúrva, új főtengely, dugó, csapágyak stb.

 

A karbi sajna szétkopott, így bepróbálkoztam egy kínai karbival, a Simson rolleremen az utángyártott karbi jól teljesít azóta is amióta felraktam. Innét eredt az optimizmusom:-)

 

Szóval ennek a felújítása hobbiként funkcionál, nem is sietem el, mert nem lényeges.

 

Egyenlőre még próbálkozom másik súbertűvel, jelenleg egy 250-s ETZ tűt próbáltam vele, amivel még mindig keveset kap, úgy hogy  a tű max. felemelt állásban van.  Rápróbálok majd egy másik ETZ 125-150-s tűre is, mert ez a karbi a 24 N2-2 karbi másolata.

 

Érdekes, hogy a kínai karburátort alap helyzetben is ahogy feltettem, frankón indult, szép alapjárata volt, de füstölt, a túl dús keverék miatt nem pörgött kis rendesen, na ezt követően játszogatok vele, de jelenleg, meg a szegény keverékes visszadurrogásnál tartok.

 

Gondolkodtam azon is, hogy esetleg visszatenni a kínai alapjárati, vagy főfúvókát, és úgy is rápróbálni.

 

Amit kérdeznék cam aro:

 

Milyen típusú használt japán karbi jó rá?

 

Köszöszöm!

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.06.15 0 0 103217

Ha nem lesz alkatrész vitrinekbe kerülnek az MZ-k.

Előzmény: cam aro (103216)
cam aro Creative Commons License 2022.06.14 0 0 103216

aha. 

teli a boltok gyari ddr alkatreszekel. 

de meg a hasznalt piacok is. 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (103214)
cam aro Creative Commons License 2022.06.14 0 0 103215

ne utangyartottat keress, hanem hasznalt, de jo allapotu japo karbit. 

lehet kell kis alakitas, de legalabb nem fogsz szivni a minosegi hibakal. 

Előzmény: WendelkeS (103212)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.06.14 0 0 103214

Ami kopik időben cserélni kell jóra.

Előzmény: kgaboroo (103213)
kgaboroo Creative Commons License 2022.06.14 0 0 103213

Ezt nehéz megmondani. Talán a profibb utángyártott darabok működnek megfelelően, viszont ezek meglehetősen drágák. Sajnos az MZ-k ideje már jópár éve lejárt és a fellelhető eredeti alkatrészek is rendesen elkoptak.

Össze lehet guglizni szinte az összes alkatrészt amiből újszerű kinézetet tudunk kölcsönözni a mocinak.

Viszont érdemes csak vitrinbe rakni a motort használat helyett, hacsak nem szeretsz úton útfélen szerelni.

Az MZ-re a hosszú távú költségmentes jelző már újkorában sem illett...és csak a szépre emlékezünk, jó esetben arra a párezer km-re amit olajos kéz nélkül lehetett megteni.

Nekem is volt több darab, és így visszagondolva a velük történt rossz kalandokra is vidáman gondolok. Akkoriban fiatalon viszonyítási alap nélkül félelem nélkül hajtottuk. Ma már van viszonyítási alap és kb 8 évvel ezelőtt volt szerencsém felülni egy viszonylag jó állapotú ETZ251-esre pár km erejéig.Félelmetes érzés volt az akkori japán gépemhez képest. Azon gondolkodtam utána, hogy miképp tudtam akkoriban falig gázon közlekedni a 250-es ETZ-mel. :)

Előzmény: WendelkeS (103212)
WendelkeS Creative Commons License 2022.06.14 0 0 103212

Egyébként az utángyártott karburátorok közül van olyan, amit meg lehet venni TS 150-re, úgy hogy beállítás után jó is lesz?

Előzmény: WendelkeS (103211)
WendelkeS Creative Commons License 2022.06.14 0 0 103211

Köszönöm a gyors válaszodat!

 

Eredetileg 22-s volt fent, ami sajna szétkopott, a (súber kilukadt) tettem vele egy próbát, de felejtős.

 

Próba-cseresznye alapon vettem egy Kentse gyártmányút :-( ami ugye nem volt drága, de jó sem. (Tudom  nem kellett volna)

 

Indult vele szépen, de túl sok anyagot kapott, majd akkor is, amikor a fúvókákat a gyárira cseréltem, a régi karburátorból. A súbertűt sajnos nem lehet beállítani rajta úgy, hogy jó legyen. Mindig sokat kap vele, most még próbálkozom másik súbertűvel, aztán ha nem megy, akkor lépnem kellene tovább, ezért is néztem ezt a karburátort.

Előzmény: kgaboroo (103210)
kgaboroo Creative Commons License 2022.06.14 0 0 103210

A torok méretét kellene tudni, 22 vagy 24-es-e.

De a kissebb torokméret is elmegy a 150-esen.

Előzmény: WendelkeS (103209)
WendelkeS Creative Commons License 2022.06.14 0 0 103209

Köszönöm! :-)

 

Még egy kérdés, ez jó lehet TS 150-re, ha esetleg szükséges lenne?

Előzmény: kgaboroo (103208)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!