A helyzet a következő. Még ősszel kértem segítséget a blokk felújítása ügyében, amit így utólag is köszönök. A TS 150-s blokk nálam egy ősrégi KERTITOX nevű kapálógépet hajt. A kapálógépet szétszedtem lefestettem a blokkot felújítottam. A henger megfúrva, új főtengely, dugó, csapágyak stb.
A karbi sajna szétkopott, így bepróbálkoztam egy kínai karbival, a Simson rolleremen az utángyártott karbi jól teljesít azóta is amióta felraktam. Innét eredt az optimizmusom:-)
Szóval ennek a felújítása hobbiként funkcionál, nem is sietem el, mert nem lényeges.
Egyenlőre még próbálkozom másik súbertűvel, jelenleg egy 250-s ETZ tűt próbáltam vele, amivel még mindig keveset kap, úgy hogy a tű max. felemelt állásban van. Rápróbálok majd egy másik ETZ 125-150-s tűre is, mert ez a karbi a 24 N2-2 karbi másolata.
Érdekes, hogy a kínai karburátort alap helyzetben is ahogy feltettem, frankón indult, szép alapjárata volt, de füstölt, a túl dús keverék miatt nem pörgött kis rendesen, na ezt követően játszogatok vele, de jelenleg, meg a szegény keverékes visszadurrogásnál tartok.
Gondolkodtam azon is, hogy esetleg visszatenni a kínai alapjárati, vagy főfúvókát, és úgy is rápróbálni.
Ezt nehéz megmondani. Talán a profibb utángyártott darabok működnek megfelelően, viszont ezek meglehetősen drágák. Sajnos az MZ-k ideje már jópár éve lejárt és a fellelhető eredeti alkatrészek is rendesen elkoptak.
Össze lehet guglizni szinte az összes alkatrészt amiből újszerű kinézetet tudunk kölcsönözni a mocinak.
Viszont érdemes csak vitrinbe rakni a motort használat helyett, hacsak nem szeretsz úton útfélen szerelni.
Az MZ-re a hosszú távú költségmentes jelző már újkorában sem illett...és csak a szépre emlékezünk, jó esetben arra a párezer km-re amit olajos kéz nélkül lehetett megteni.
Nekem is volt több darab, és így visszagondolva a velük történt rossz kalandokra is vidáman gondolok. Akkoriban fiatalon viszonyítási alap nélkül félelem nélkül hajtottuk. Ma már van viszonyítási alap és kb 8 évvel ezelőtt volt szerencsém felülni egy viszonylag jó állapotú ETZ251-esre pár km erejéig.Félelmetes érzés volt az akkori japán gépemhez képest. Azon gondolkodtam utána, hogy miképp tudtam akkoriban falig gázon közlekedni a 250-es ETZ-mel. :)
Eredetileg 22-s volt fent, ami sajna szétkopott, a (súber kilukadt) tettem vele egy próbát, de felejtős.
Próba-cseresznye alapon vettem egy Kentse gyártmányút :-( ami ugye nem volt drága, de jó sem. (Tudom nem kellett volna)
Indult vele szépen, de túl sok anyagot kapott, majd akkor is, amikor a fúvókákat a gyárira cseréltem, a régi karburátorból. A súbertűt sajnos nem lehet beállítani rajta úgy, hogy jó legyen. Mindig sokat kap vele, most még próbálkozom másik súbertűvel, aztán ha nem megy, akkor lépnem kellene tovább, ezért is néztem ezt a karburátort.