Ennek a cikknek csak egy szépséghibája van, hogy nem igaz. A Malév BUD-ATH-CAI járatát 1963. szeptember 17-én nyitották meg. Van egy 1986-ban belső használatra kiadott kézikönyvem az összes akkori légügyi egyezménnyel, járatnyitással, forgalmi adatokkal stb. Abban ez a dátum szerepel. Az ugyancsak birtokomban lévő 1996-os jubileumi kiadványban (50 éves a Malév) szintén. Feltételezem, hogy a légitársaságnál csak tudták az illetékesek, mikor hova röpködtek. Nem hinném, hogy a wikipédia nevű borzalom lenne az autentikus forrás, mondjuk ennyit a médium (mfor) színvonaláról.
Az Il-18-as kereskedelmi átlagsebessége 580-590 km/óra körül mozgott. Természetesen a prospektusokban meg a reklámokban mindig a 650 km/óra szerepelt, pedig erős szembeszélben jóval a kereskedelmi átlag alatt billegett a gép (hátszélben persze fölötte). BUD-ATH kb. 1255 km, ATH-CAI kb. 1182 km (total 2.337 km), így a cikkben jelzett repült idők nagyjából stimmelnek. Éppen ezért utálom a wikipédiát: folyamatosan keverik a valós tényeket a hamisakkal, amit aztán sajnos néhány médium kritikátlanul átvesz. Valaki megírhatná már a Malév (igaz) történetét, vagy legalább elkezdhetné megírni.
Újra Magyarországon toboroz a több alkalommal is a világ legjobb légitársaságának választott Qatar Airways.
A légitársaság lelkes, energetikus személyek jelentkezését várja, akik közvetlenek, barátságosak, nyitottak az idegen kultúrák iránt és kiváló kommunikációs készséggel rendelkeznek.
A jelölteknek előzetesen online kell jelentkezniük, ezután önéletrajzukkal és fényképeikkel meg kell jelenniük Courtyard by Marriott Budapest City Centerben tartott toborzó eseményen írja a Turizmus Online.
Aki Törökországig nem ment el, majd épp Amerikába fog. Akit pedig legutóbb láttam siránkozni a tévében, az 50+ éves és 100+ kg volt. Nem igazán célcsoport.
225 ezer dolláros bónuszt ígér az Amerikai Egyesült Államok Légiereje azoknak a pilótáknak, akik vállalják, hogy 9 évig a szolgálatukban állnak - írja a jobs.aol.com.
Amikor még Tom Cruise játszott a Top Gun-ban, vadászpilótának lenni vonzó és szexi volt, ma azonban már egyre kevesebben jelentkeznek az Amerikai Egyesült Államok Légierejéhez.
Akkora a hiány pilótákból, hogy évi 25 ezer dolláros bónusszal akarják magukhoz csábítani a fiatalokat.
nekem még mindig kételyeim vannak ennek a az "airways-nek" létrejöttéről, majd akkor hiszem el ha itt lesz az első gép.
Egyébként mi ez, hogy "csak" B735-össel indulnak (nyilván valami naptárilag jó öreg gyártású vasról van szó amit lízingelnek az induláskor), lesz ebből modernebb (NG-k) esetleg zsír új masina is? A kérdésnek persze akkor van értelme ha valóban létrejön a légitársaság, bár a MALÉV 60 egynéhány év alatt felépült nimbuszát sose fogja elérni azt gyanítom pláne ha nem lesznek hosszú életűek
Innen koppintották az alakulgató új magyar légitársaság dizájnját. Mondjuk azt nem tudom, hogyan magyarázza meg Orbán Alijev elnöknek, hogy most már nem Azerbajdzsánban, hanem Tadzsikisztánban utazunk Tovább »
A kissé nagyotmondó finnyás fórumtársnak figyelmébe ajánlom a Bécsből rendelhető VIP légitaxi szolgáltatást. Ott senkivel nem kell egy légtérben tartózkodni. Fűszoknyás hurikat is vihet magával vagy gésákat.
Van egyébként valami egzakt összeghatár, ami "komfort" utast elválasztja a "fapados" utastól? Mondjuk 60k alatt csak megvetendő fapados utazó vagyok, de ha 60k feletti jegyem van akkor már engem is elfogadhatónak tartasz, mint burzsuj-komfort utast? :-P
Én a magyar low cost járatán kifogtam egy részeg (elég pia szaga volt) belga utast késve ült fel és mellém ült. Nem volt semmi baj vele egész úton de látszott illuminált állapotú a lelkem.
Nem tudom, hol és ki csinált felmérést arról, hogy a fapadosokkal nagyobb arányban utaznak-e "kellemetlen szagú" és "a normális viselkedési környezetből kitűnő" emberek... :)
Élénken emlékszem a charterezés intenzív időszakára, amikor Ferihegy 2 (még csak A volt, de aztán B megépülte után is) nyaranta tele volt fukszos, kulturálatlan és hangoskodó újgazdagokkal, meg "kellemetlen szagú", kulturálatlan és hangos népekkel. Fapadosok sehol sem voltak még.
És találkoztam már úgymond "hagyományos" légitársaság járatán is "kellemetlen szagúakkal" és kulturálatlan újgazdagokkal is.
Nagyon sokszor.
Szvsz legalább olyan kellemetlen mindkettő, és legalább olyan gyakorisággal előfordul mindenfelé. :)
low cost gép vészkijárati helye van annyira komfortos mint 1-2-3 legacy sima economy széke. Ennyi erővel TB-nél is valaki sokat fizet érte, valaki meg alig, és mégis mindenki ugyan azt kapja.. Hányan szoktak ott panaszkodni? . Hülyeség az egész. Itt, ahogy lentebb írták , nem sok finnyás utas van akit érdekelnek ezek a dolgok. mert low cost társasággal utazó =///= csöves,büdös. Mindkét légitársaság formánál lehet találkozni érdekes arcokkal....
Azt nem tudom, mennyi igaz belőle, de pletyka-szinten az a hír járja, hogy a BUD fontolgatja az 1.-es terminál visszanyitását.
Minek? Rontani akarják a saját üzletüket?
A gond az, hogy a fapados, és a komfortosabb utazást választó utasok szinte egyáltalán nincsenek elkülönítve.
Szerintem ez nem gond mert:
- A fapados és a nem fapados járatok más gate-ről indulnak.
- A fapados járatok jelentős része ráadásul a bádog városból indul
- Van lounge. A nagyon finnyás utasok elmehetnek oda is. Az igazi törzsutasoknak meg van annyi összegyűjtött mérföldjük, hogy automatice be tudnak menni a lounge-ba.
- A nagyon finnyás utasok kevesen vannak és nem fizetnek annyival többet, hogy megérje miattuk félig üresen működtetni a 2-es terminált.
- Nézd meg, az összes utas hány %-a fizeti meg a külön biztonsági ellenőrzést! Na, annyi a finnyás utas, aki hajlandó is a külön kezelésért fizetni.
ezekkel gyakorlatilag egy légtérben kell várakozni azok is, akik jelentősen több összeget fizettek a komfortosabb utazásért, amibe bele tartozna a terminálon a gép indulására váró nyugodt, normális várakozás is.
Repülőtéri illetékben nem fizettek annyival többet, hogy a reptér elkülönítse őket. Egyébként pedig ha a légitársaságuk úgy gondolja, hogy el kéne őket különíteni, akkor a repülőtér szívesen el fogja őket különíteni, ha valaki kifizeti az ezzel járó extra költséget. (lásd pl. hogy hogyan oldják meg a különböző szövetségek a business és első osztályú utasok számára fenntartott szolgáltatásokat.)
A legtöbb külföldi repülőtereken ez megoldott dolog, mivel a fapados, és a komfortosabb járatok utasai rendszerint el vannak különítve egymástól.
ja, csakhogy már a fapadosok adják a forgalom nagyobbik részét, ezt a forgalmat már nem bíná el a T1.
hát ez van... a fapados térnyerés ezt hozta.... szigorúan anyagi szempontból nézve ma már tényleg olyan is repülőre szállhat, aki 10 éve még csak nem is álmodhatott róla...