40 éves 60lovas Evinrude volt, szerencsere hangja nagyobb volt mint az okozott kar. Meguszta festekhiannyal, csiga serulessel. Elso csattanas emlekezetes marad az ember eleteben 🙂
Én pár éve azt a gerincet szoptam be de nagyon ami ott az Y-nál van. Akkor mentem arra utoljára. Főleg ha sokan vannak arra és kerülgetni kell akkor. Inkább a másik útvonal, gyereket kiküldöm hajó orrába, motor fel annyira, hogy még vizet szívjon, és szépen nyugiban át. Most csak az éjszakai tárolást,horgonyzást néztem be nagyon, szeles időben teliholdkor, tegnap postás hozta is a topcoat-ot :)
Vir mellett inkább dagály idején nekem így szokott sikerülni leütés nélkül, betonkockák mellett és nem közte! Utána az Y-nál van egy trükkös rész ott egy keskeny átjáró, vagy jobbra el. De a Vir szigeti oldalt jobban kedvelem, ott jó helyen nyíl egyenesen át lehet menni feltrimmelve csorogva, dagályban siklásban. De inkább kis gáz kis kár idéztem valakitől :)
Küldök mailt számmal. Küld majd el. Nagyjából megnéztem, biztos szereti a vizet mert a szeparátort is hűti folyamatosan, a vízpumpánál hagyományos módon megy fel a cső a blokkba.
Akkor az 0.33l/km, nem kevés egyébként. Kicsi a test sok a súly. Hamár úgyis utánfutózol neked a Doodi sok évvel ezelőtti hajója kéne, 470es/50Le négyütemű, takarékosabb és jóval kellemesebben mennél délutáni hullámzásban.
ha ott egy kis gyári lyuk van a csizmán akkor igen. Az a kontroll sugár! ha az illesztésnél van, akkor az nagy baj. akkor szét kell bontani és megnézni mi csúszott vagy tört szét.
Na... azért ez nem olyan kis hajó (csónak), ezzel azért lehet haladni. Tulképpen mi is 20 csomó körül szoktunk utazni. Augusztus 01 től Viren vagyok 2 hónapot (bmwpower) szomszédságában, he erre jársz valszeg én is tudok segíteni, 6ig
Nem szoktam rohanni,de szinte egész nap megyek.Korán kelek,hogy még a viszonylag simább tengeren tudjak haladni.Utána általában mindig "szívok",de küzdök,amíg bírom.
Tavaly a 20-as Suzukival kb.28-29 km/h volt a max.sebesség,teljesen sima vízen.18-20 km/h-val megyek,ha minden ideális.Hullámzásban jó,ha 10 km/h-val.
Az Evinrude 40 lovas,de a csónak is sokkal nehezebb,mint tavaly,maga a motor is 110 kg,és baromi nagy a torpedó része( megegyezik a 130 lovaséval)A propeller is brutálisan nagy,de más áttétellel lassabban forog.1:2,7
A csiga 13/3/4x 15-ös volt.
Ennél a max.sebesség kb.45 km/h
25-30 km/h-val mentem,ha nem volt túl hullámos.(A Vela lukai öbölből kifelé,valamint Bolból Solta felé 9-10 km/h-val küzködtem.)
Ma már itthon ülök,tegnap éjjel megjöttem.Érdekes,hogy két évvel ezelőtt Umag felé tartva elmentem már itt a híd alatt gond nélkül.
A Zrmanjan is jártunk még a gyerekekkel,az akkori karos 10 lovas Suzukimmal.Egyszerűen kivettem a csónakot a csomagtartóból,felfújtam a Karini-öbölben,rá a motort,és uzsgyi...
Ma átjárattam kicsit a motort.
Feltűnt,hogy a motorból a fartükör felé is spriccel a víz,egy kis lukon,ami közvetlenül a kavitációs lap fölött van.
Az normális?Összefüggésben lehet azzal,hogy most nincs benne termosztát?
Ha elkövetkező hetekben esetleg bepótolnád Zrmanja-t, indulhatnál Vir-ről, vízre teszlek összkerekessel kavicsos parton, el is kísérnénk egy darabon akár, ha meg esetleges gáz van környéken menteni is utánad tudok száguldani.
Vir környékét nem szerettem meg most sem,pedig már többször voltam itt.
Egy kis halászfalu kikötőjében aludtam.
Vagyis csak próbáltam,mert éjjel a kis strandra jött egy fiatal társaság.Az egyik végig köhögött,valószínű,hogy elkapta a vírust.Egy nagy lámpa is pont a szemembe világított,így letakartam magam egy ponyvával.Mikor épp elaludtam volna,megjött pár halász is.3 fele feltűnt,hogy az iszapban állok.
Kicsit megijedtem,mert már régen volt földrajzóra,így utána néztem,hogy meddig tart az apály,mert addig innen sehova nem megyek.6 után volt már annyi víz,hogy ide-oda taszigatva a csónakot,el tudtam indulni.A viri híd előtt,most gyökkettővel mentem,így is háromszor fennakadtam.Ilyenkor kiszálltam,és húztam a csónakot.A híd után,feltűnt,hogy az alin vett hőfokmérő-mégha nem is pontos is-de jóval magasabb hőfokot mutat,mint eddig valaha,és vissza sem hült,valamint füstölt is a motor.
A gyári műszer nem riasztott,de jobbnak láttam kiszedni a termosztátot.Ezzel megszünt a füstölés is,bár nem tudom,mi az összefüggés.Tisnóba érve ki kellett húznom a hajót a futóra,hogy csigát cserélhessek.előbbre is álltam,vagy két métert,de maradtam ezen a szebb időket is megért rámpán.
Épp feltettem az új csigát,amikor jött egy család,hogy kihúznák a hajójukat.Erre a nagy sietségben elindultam,de elszakadt a heveder,és a hajóm lehuppant a betonra.
Gondoltam,most mára már elég a jóból.
Ha ezt kibírja a motor torpedó része,akkor mindent.
Két markos legény segített,miközben a harmadik az összekötözött hevederrel csörlőzött.
Elálltam az útból,majd gondoltam,vízre kéne újra tenni,és kipróbálni az új(volt,míg le nem esett)propellert,és a hajtást.Minden rendben van,mehetek haza...